ICSI in Dusseldorf

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Krabje, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Yj80, WAUW :). Súper meid!! Van harte gefeliciteerd :). Ik zou idd gewoon naar DD bellen, zij willen het daar vast ook graag weten ;).

Zonnestraal, ben jij eigenlijk al overgedragen aan de vlos nu je een goede echo hebt gehad? Of heb je nog een keer een echo in DD? Ben d'r zelf trouwens nog niet zo zeker van dat het in DD wel weer gaat lukken....hadden nu ook een topemmy en of dat nu in Ned of DD zo is....dan moet ie wel blijven zitten. Waar ik alleen op hoop is dat we in DD mogelijk een Tese krijgen bij manlief en door het korte protocol meer/betere bevruchtingen en dan misschien eens meer dan 1 of 2 embryo's hebben zodat we meer kansen hebben....dan echt nog maar 1 anders.....

Aklina, wat lang dan nog he...augustus... maar wie weet helemaal niet nodig ;). Wel fijn dat je nu nog alle tijd voor jullie cryo's hebt.

Karin, succes strakjes! Hopelijk heeft de koorts geen negatief effect gehad.

Timon, moet nog wel weer op ongi wachten want eerst een maandje rust p/o Dr. S. En tsja....wanneer die gaat komen.... hoop ergens rond de 36 dagen maar ja...heb ook wel uitschieters naar 68 dgn.... zullen zien....

Fireangel, hoe was het vanmorgen?

2. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Y, ik had ook 2 dagen voor NOD getest. Op de eigenlijke testdatum heb ik DD gebeld. Ze wilde een vroege echo, maar dat mocht in Nederland. Ik heb dus een echo gehad met 6w2d in Nederland en dit weer doorgegeven aan DD. (de bevindingen van de echo).
    Je moet met de Utro doorgaan tot 12 weken zwangerschap.

Maar hoe voel je je??? Wist je het van te voren?? Ikke wel namelijk, had daarom ook testdrang.

Majo, ben heb me inmiddels aangemeld bij de verloskundige :D. In Nederland :D.

3. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    @Majo: wat balen dat DD toch nodig gaat zijn. Had gehoopt voor je dat het bij de intake zou blijven. Maar niet dus. Maar ik hoop iig dat ze daar adequater te werk gaan. Ik duim voor je.
    @YJ: ik heb je test bekeken. Super duidelijk! Gefeliciteerd.
    @ego: zojuist terug van onze 1e echo. Vandaag 6+4. Door bloeding begin deze week echo vervroegd van maandag naar vandaag. En we zijn zo blij, want het hartje klopt! Zo ver zijn we nog nooit geweest. Foto staat in mijn foto album. Over 2 weken weer een echo. Hopelijk nu iets meer rust. Was zo bezig met kwaaltjes etc. Dit is een hele geruststelling al. Het begin is er. De gyn zei, zo schattig: "Begin er maar langzaam aan te wennen." En zo is het!

4. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Nee,ik had geen idee(natuurlijk heb je wel een idee dat je zwanger kunt zijn na een ivf poging,maar je snapt me wel... :)),geen kwaaltjes of wat dan ook.Maar dat had ik bij m'n dochter ook niet weet ik nog...zegt helemaal niks dus!
    Ik had ineens zoiets van...laat ik er eens een test tegen aan gooien,haha.Ik hoop zo dat het mag blijven zitten en uit mag groeien tot een prachtige baby.De 12 weken grens lijkt nog zoooo lang te duren,pffff.Nog ruim 8 weken gewoon!

5. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    @yj81: gefeliciteerd.
    @ploon: fijn om het hartje gezien te hebben

Hier pittige ochtend. Minstens twintig follikels maar precies tellen lukte niet omdat mijn eierstokken zo hoog liggen.
    Vervolgens bloed moeten laten prikken om te kijken hoe het zit met de hormonen in mijn lijf en hoe groot de risico's van de overstimulatie zijn..
    Zijn nu drie opties: 1. poging wordt afgebroken, 2. maandag punctie maar geen verse terugplaatsingen (alles invriezen). 3. maandag punctie en zaterdag 1 verse terugplaatsing (2 mocht absoluut niet).
    Eind van de middag bellen ze over de uitslagen van het bloedonderzoek. Moet eerlijk zeggen dat ik vanmiddag toch weer erg down was en weer een beetje van het ergste uitgaat.
    Misschien heel ego: maar had stiekem op een tweeling gehoopt. In een keer klaar en af van alle gezeik en medische molen.
    Tuurlijk ben ik nu super blij als het allemaal doorgaat en we één kindje krijgen. Maar ben op het moment echt klaar met de medische molen, alle pijn, echt het idee dat mijn leven stilstaat en iedereen in mijn omgeving vrolijk verder huppelt..

Daarnaast heeft mijn man maandag onze auto in de prak gereden...Nu de vraag of we het geld dat we voor een eventueel vierde poging hadden in een "nieuwe" auto moet..

6. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    PLOON!! Super!!! Heb de hele dag aan je gedacht :).
    En nu genieten!! Mooooie foto.
    De mijne van 6w2d staat ook in m'n album.

Fire, och wijffie toch. Wat een ellende. Ksnap dat je er down van wordt. Ik ga heel hard duimen op goede bloeduitslagen.
    En hoezo mag 2 terug plaatsen niet????
    Ik had hetzelfde als jij.....2-ling meer dan welkom!!! Geen vermoeiende pijnlijke MMM meer.

7. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    noord-brabant
    Met 2 terugplaatsen nog meer kans op overstimulatie...en dus absoluut verboden in dit geval.

Net gebeld, vanavond maar 75 gonal F spuiten ipv 200. En morgenochtend weer terug om bloed te prikken...dus nog niet meer duidelijkheid..

8. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Karin, wat goed dat je heb gebeld en er direct een mogelijkheid was.

Aklina, welkom. Jouw intake is echt nog een eind weg.:$ Hopelijk is DD niet nodig, want dan is 1 van de tp's gelukt.
    Ik zit bij ZK en kan pas mijn aanvraag inleveren na de intake. Ik ga uit van €1900 vergoeding, alles meer is meegenomen. De ICSI is immers al €2300.
    Had die dame het over geen info over de vergoeding of over andere zaken?

Yj, gaaf! Jij ook zwanger! DD lijkt het erg goed te doen... nu wij nog.;)
    Toffe foto!

Majo, ships... jij heb zo'n fijne cyclus.:( Hopelijk valt het mee en starten we bijna gelijk. Zou wel top zijn.

Ploon, wat een mooie foto. Fijn dat je zo snel de echo kon krijgen. Brrrr, een bloeding... dat wil je niet. Hoe voel je je nu?

FA, gaat het weer een beetje? Wat vervelend dat je de mmm zat bent, maar er nog middenin zit. Dikke knuffel!
    Ik lees dat je minder gonal moet spuiten en morgen terug moet. Het is niet niets... Succes!!

Ik heb de doorverwijzing van de ha nu ook binnen. Alles is compleet en is het wachten tot 5 mei.

9. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    Hoi hoi dames,
    Als jullie het goed vinden zou ik hier graag mee willen schrijven......
    Wij hebben volgende maand onze intake in DD voor de IVF......
    Vind het zooooo spannend allemaal.
    Zal me in het kort even voorstellen,
    Ik ben bijna 32 en partner 33. Wij zijn al bijna 4 jaar bezig voor ons eerste wondertje.....Na veel onderzoeken niks gevonden bij ons beide. Augustus 2010 spontaan zwanger geraakt maar helaas miskraam......nu 6 IUI's verder en nog geen gevuld buikje helaas.
    Nu dus op naar DD, heb er zo'n zin in.......

Wat kan ik verwachten van de intake?

Veel liefssss

10. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    Timon....las even snel je laatste post......
    Begrijp ik het goed dat je verzekert bent bij zilveren kruis?
    Ik nl ook, heb alles al rond met de verzekering voor de intake.....ze deden totaal niet moeilijk!

Veel liefs

11. Karin75

Karin75 Actief lid

20 mrt 2012
    237
    0
    0
    Goede morgen dames!
    Gister goed gesprek gehad in Dusseldorf, we merkten gelijk dat dr. S to the point is en er niet om heen draait. Ons dikke dossier besproken en aan de hand daarvan een overzicht gemaakt van onze al lange historie. Hij begreep niet dat er zo lang was doorgegaan met iui, omdat de zaadkwaliteit toch maar tussen de 1 en 5 milj. was. Toendertijd moesten we zelf niet eens denken aan Ivf of Icsi, als het zover zou komen zouden we niet verder gaan...Maar je gaat toch je grenzen verleggen, daarna 4 x Icsi, met veel follikels, waarvan de helft steeds was bevrucht, maar steeds matige embryo' s omdat de deling achterblijft. Hij zei dat het voortraject allemaal goed gaat, nooit overstimulatie of i.d. en een goede opbrengst. Dr.S. adviseerde aan de hand daarvan gelijk een Tese bij m'n vriend. Omdat hij 2 weken geleden flinke koorts heeft gehad, is het beter dit pas begin juni te plannen. Dusseldorf neemt nog contact met me op voor datum intakegesprek voor de Tese en een datum voor de daadwerkelijke Tese. In Ned. hebben we het nooit over Tese gehad, er waren altijd wel voldoende zaadcellen voor Icsi gevonden...Maar door hersteloperatie en vorming van littekenweefsel is de kwaliteit toch een stuk slechter, dus zou Tese een uitkomst kunnen zijn...We hebben gister ook een spermiogram laten maken, de uitslag is niet eens besproken gistermiddag omdat het toch Tese wordt...Vervolgens bij mij bloed afgenomen om AMH waarde vast te stellen, uitslag krijg ik telefonisch over 2 weken. Verder wel een goed gevoel toen we weer naar huis gingen, en zelfs weer een beetje hoop gekregen hoewel we nu wel weer een tijdje moeten wachten tot we weer tot aktie over gaan, maar het is niet anders. Die paar maandjes kunnen er ook nog wel bij.

@Bossie, vervelend voor jullie dat de verzekering moeilijk doet..

@Aklina, welkom hier, hopelijk komt het niet zover dat je naar Dusseldorf hoeft nu je nog bezig bent met je 2e Icsi en nog cryo's hebt.

@ Yj81@ Gefeliciteerd!! Weer een successtory van Dusseldorf!!

@ Druufke, ook welkom. Binnenkort dus ook een intakegesprek. Als het goed is heeft Dusseldorf je al verteld dat je het dossier van jullie voorgaande ziekenhuis mee moet nemen. Dr.S. neemt dit tijdens het gesprek met jullie door en vult samen met jullie een formulier in, ook adh van het dossier. Wanneer je zelf vragen hebt zou ik die van te voren alvast noteren, want voor je het weet sta je weer buiten! Gister toen wij er waren liep hij niet echt uit,5 min. voor tijd waren we ad beurt. Maar heb ook wel anders gelezen hier op het forum. Zelf hebben we er een kleine 3 kwartier gezeten.

@ Fireangel, jeetje wat vervelend voor je zeg... hopelijk heb je geen overstimulatie...en hoor je vandaag waar je aan toe bent.

@ Mayo, voor jullie dus waarschijnlijk ook Tese, ook ivm vorming van littekenweefsel. Er kan dan ook gelijk ingevroren worden vertelde dr. S. Omdat ons ook altijd is verteld dat er voor Icsi maar een paar goede zwemmers tussen hoeven te zitten had ik hier eerlijk gezegd niet op gerekend. Ik dacht misschien gaan ze bij mij wel verdere onderzoeken doen...Al met al had ik wel een goed gevoel na het gesprek en weer een beetje hoop, had jij dat ook?

Een mooie dag allemaal en een goed weekend!!!

12. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Wow wat is er veel geschreven in 1 dag tijd ...

@Yj: Gefeliciteerd meid, je testen zien er goed uit ! Ik zou het ook gewoon aan DD doorgeven.

@Fireangel: Pfff hopelijk geen overstimulatie. Al enig idee welke optie je zou kiezen ? Hopelijk zijn je bloedwaardes weer in orde vandaag.
    Jeetje wat ontzettend balen van jullie auto. Is hij total-loss ?

@Shadee: Wat een goed nieuws dat jullie al in april kunnen. Dan gaat het opeens wel heel erg hard.

@Majo: Balen dat je ongi bent geworden :(
    Fijn dat het een goed gesprek is geweest !
    Ik heb zelf geen last gehad met een verwijsbrief, omdat wij het zelf betalen. Hopelijk doet je ziekenhuis niet moeilijk. Ons ziekenhuis wilde niet eens een afsluitend gesprek ofzo, had ik wel verwacht. Ze vroegen niet eens waarom we daar weg wilde :(.

@Pipelle: Ik lees het vaak, maar ik weet niet wat het is ?!?!
    Kan iemand het mij uitleggen ?

@Aklina: Welkom hier. Ik zat ook in de VU. Ik heb onze cryo's verhuisd naar DD, omdat ik totaal geen vertrouwen meer heb in de VU.
    Augustus klinkt nog ver weg, maar de tijd gaat zo ontzettend snel. En als je alles in orde hebt gemaakt, kan je altijd nog eens bellen om te vragen of er ergens een gaatje is. EN hopelijk is het gewoon helemaal niet nodig om naar DD te gaan !

@Ploon: Wat een prachtige echo !

@Druufke: Ook welkom hier !
    Spannend, binnenkort al de intake in DD. Alles al geregeld, zoals je medische dossier ?

@Karin: Wat fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad. Was je AMH nog nooit geprikt ? Of wilde ze het voor de zekerheid nogmaals doen ?
    Nog ff wachten dus, maar dat is allemaal voor een goed doel.

@ego: Ze hebben bij ons uiteindelijk 5 cryo's ontdooit en maar 1 heeft de ontdooiing overleefd, behoorlijke domper :(. Er zit nu een 10 cellige van middelmatige kwaliteit in mijn buikje, hopelijk blijft hij/zij nog 9 maandjes zitten.
    Ik heb trouwens helemaal geen test datum meegekregen, is dat normaal daar ?
    Dr. H. is echt onwijs lief :)
    En wat ik ook heel fijn vond is dat je na afloop gewoon nog even mag blijven liggen als je dat wil. Is dat ook als Dr. S. de tp doet ?

In de VU hadden we dus waarschijnlijk gewoon 2 maanden weggegooid, want we hebben daar nog nooit meegemaakt dat we geen tp hadden door slechte ontdooiing. Als hij niet helemaal goed was plaatsten ze hem toch terug. Ben zo ontzettend blij dat we de stap hebben gezet om naar DD te gaan.
    We hebben nu nog 6 cryo's en mocht deze tp niet gelukt zijn dan willen we ze alle 6 tegelijk laten ontdooien.

13. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    Ik had dat lijstje nog niet eerder gezien Timon, ik ga hem gelijk ff voor mezelf invullen

14. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    noord-brabant
    @loontje...fijn dat er in ieder geval toch nog 1 overbleef om terug te plaatsen, maar snap dat het echt super balen is dat er maar 1 goed ontdooid is.

Wat betreft de opties...wij hebben niks te kiezen (helaas)....moet nu weer wachten op de uitslagen van het bloedonderzoek. Gisteren een heel stuk minder moeten spuiten:
    1x cetrotide, 75IE gonal-f (ipv 200) en geen Luveris (normaal 37,5IE).

Dr. H. is inderdaad heel erg lief. Als maandag de punctie doorgaat doet zij dit bij mij....pfffff....bijna middag..hoop dat we snel GOEDE duidelijkheid hebben (goed nieuws bedoel ik dus).

15. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Venlo
    Thx voor het lieve welkom....zal me binnenkort eens in jullie verhalen gaan inlezen!
    Yep we hebben alles geregeld! Verzekering dossier uit voorgaand ziekenhuis, alles ligt klaar!! Krijg je trouwens alle bloedonderzoeken enzo weer opnieuw in dd of gaan ze uit van de gegevens uit mijn medisch dossier?

16. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    Voorgeschiedenis
    - Zonnestraal:
    2010 Azoospermie bij mijn man geconstateerd.
    2011 7x IUI-D in MCK mislukt.
    2012 start ICSI-D in Dusseldorf

- Yj81:
    Dochter uit 2006 na 5 iui's met donorzaad.Wij hebben gekozen voor een donor vanwege een ernstige erfelijke hartspieraandoening bij mijn man waarvan de kans 50 procent kans was dat ons kind dat ook zou krijgen.
    Nu gaan we in Dusseldorf voor een tweede kindje van dezelfde donor.

- Juffie:
    * Mei 2011; pil in de prullenbak we gaan ervoor.
    * Aug 2011; geen goed gevoel, omdat vriend is geopereerd aan niet ingedaalde teelbal op 16 jarige leeftijf.
    * Aug 2011; Gevoel klopt helaas, azoospermie geconstateerd.
    * Okt 2011: eerste gesprek UMC radboud Nijmegen.
    * Nov 2011; 2 zaadcellen gevonden, helaas weggegooid door Radboud.
    * (3) Dec 2011: Eerste intake gesprek Dusseldorf! We blijven daar niet meer naar Nijmegen.
    * (21) Dec 2011; Intake gesprek Mulheim voor TESE, we gaan voor een MICRO-tese in combinatie met ICSI.
    * Feb 2012; Wachten op ongi om te beginnen met ICSI-spuiten.
    * 9 feb 2012; Starten met spuiten 1e ICSI is een feit!
    * 14 feb 2012; Eerste follilkel meting Dusseldorf.

Fireangel:
    * Januari 2010: gestopt met nuvaring
    * April 2011: naar de huisarts
    * Mei/juni 2011: Slechte zaadkwaliteit en hoeveelheid geconstateerd.
    * September 2011: eerste ICSI poging: 27 follikels, 14 eicellen, 1 bevruchting. mislukt, overstimulatie.
    * December 2011: 2e ICSI poging (stond PICSI op de planning, maar ging niet door vanwege te weinig zaadcellen). 17 follikels, 16 eicellen, 5 bevruchtingen. 2 teruggeplaatst, 1 verloren gegaan, 2 cryo. mislukt (na 2 dagen al bruinverlies tot aan menstruatie)
    * januari 2012: ICSI-2 (cryo's): 1 goed ontdooid, teruggeplaatst, mislukt. (na 1 dag al bruinverlies tot aan menstruatie).
    * Februari 2012: twijfel Geertgen/Düsseldorf, afspraak gemaakt bij dr. S. voor 31 mei.
    * 9 feb naar informatieavond DD, IK BEN OM!! We kunnen eerder terecht bij een Duitse arts. 1 maart intake gesprek!

Ploon:
    - Eind juli 2010 spiraaltje eruit
    - 10-10-10 pos.zw.test -> nov 2010 curretage bij ruim 9w
    - 1-4-11 weer een pos.zw.test -> mei 2011 curretage bij ruim 9w
    - Dec 2011: dun baarmoederslijmvlies (4mm) en laag AMH (0,8)
    - Feb 2012: beginnen met spuiten voor 1e IUI poging

Timon
    -2007 gestopt met de pil
    -2009 2x IUI
    -2010 ICSI met positieve test, helaas direct fout gegaan. Cryo tp mislukt
    -2011 ICSI en cryo tp mislukt
    -2012 5 mei intake DD

Loontje85
    - 2008 gestopt met de pil
    - 2009 start met ICSI 1, cryo tp positieve test, alleen bloeduitslag negatief (hcg 11)
    - 2010 start met ICSI 2, cryo tp positieve test (vmk 4w6d)
    - 2011 start met ICSI 3
    - 2012 overgestapt naar DD en onze 11 cryo's meegenomen vanuit de VU

Intake Dusseldorf
    - Juffie: 3 december 2011
    - Zonnestraal: 02 februari
    - Yj81:16 februari
    - Loontje85: 28 februari 2012 (dr. S)
    - Fireangel: 1 maart 2012 (dr. H)
    - Ploon: 20 maart: Dr. S.
    - Timon: 5 mei

Start IVF/ICSI
    - Zonnestraal: 08 februari
    - Yj81:Geen idee nog,maar ik hoop begin maart
    - Juffie: 9 februari 2012
    - Fireangel: Hopelijk 11 maart 2012

Afspraken Dusseldorf
    - Zonnestraal: 1e FM 15 februari
    - Juffie: 1e FM 14 februari
    - Zonnestraal: 2e FM 18 februari
    -Yj8: uitgangsecho 5 maart

Punctie
    -Zonnestraal: 22-02-12

NOD

Zwanger
    Zonnestraal
    Ploon

17. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    @Druufke: Bij mij werd gekeken naar de bloeduitslagen uit NL, maar wij doen nu eerst de cryo's terugplaatsen die uit NL komen. Dus ik weet niet hoe het met bloeduitslagen zit als je daar een nieuwe poging begint.

18. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    @FA: Ow ik dacht dat je moest kiezen uit afbreken, alles invriezen of 1 tp, maar dat beslissen hun dus ? Spannend, hopelijk krijg je een goede uitslag vanmiddag !

19. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    Iemand trouwens enig idee hoe ik nu mijn NOD moet uitrekenen ? Vroeger wist ik dat ik 10 dagen na de tp (als het mislukt was) ongi werd .... was altijd hetzelfde en dat zal dan komen door de pregnyl die ik spoot.
    Nu geen pregnyl gespoten.
    Ik had op 23-3 (cd 9) 's avonds en 24-3 's morgens een positieve ovu test, daarna heb ik niet meer getest. Voor mijn gevoel heb ik nu een vrij korte cyclus ... of doe ik het helemaal fout ?

20. Karin75

Karin75 Actief lid

20 mrt 2012
    237
    0
    0
    @ Loontje85, oeps ik was jou helemaal vergeten, hopelijk blijft die ene embryo zitten. Snap dat je enorm baalt dat maar 1 goed ontdooit is. Wie bepaalt hoeveel cryo's er ontdooit worden, gaat dat niet in overleg? Mooi dat jullie nog wat cryo's hebben. Hebben wij nooit gehad. In het verleden nooit 10 min. tot een kwartier blijven liggen na een tp?? Wat vreemd... Gister idd voor het eerst AMH waarde op laten meten..

Voorgeschiedenis:
    10x Iui mislukt
    4 x Icsi, waarvan laatste met AH mislukt

Deel Deze Pagina