ICSI in Dusseldorf

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Krabje, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Karin: Geen probleem, ik reageer vast ook niet altijd op iedereen.
    Wij wilde er in eerste instantie 5, maar op aanraden van Dr. S. zouden ze er 4 doen. Ik denk dat ze al snel zagen dat ze niet verder deelde en daarom nog 1 hebben ontdooit ? Dat gok ik ook maar hoor. Wij hebben elke keer heel veel cryo's, maar Dr. S. zei duidelijk tegen ons dat de hoeveelheid eitjes waarschijnlijk zorgt voor de slechte embryo's. Dus ik kan me goed voorstellen dat het voor jullie heel vervelend is, maar wij hadden liever niet zoveel cyro's gehad.

Nee in de VU hoef je nooit te blijven liggen, alleen ff wachten totdat het lab een OK geeft en dan kan je je weer aankleden.

2. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    @Karin: Pfff jullie hebben een behoorlijke voorgeschiedenis. Hoeveel emmies hadden jullie bij de icsi's ?

Wij hebben 3 icsi's gehad en nu in totaal 13 tp's

3. Karin75

Karin75 Actief lid

20 mrt 2012
    237
    0
    0
    @ Loontje85, ja hele historie, maar jullie ook...
    1e keer 6 eicellen, na Icsi 3 embryo's waarvan 2 zijn gaan delen. tp van 2 matige
    2e keer 11 eicellen, na Icsi 5 embryo's tp van 2 matige
    3e keer, 9 eicellen, na Icsi 5 embryo's tp van 2 matige
    4e keer (met AH) 11 eicellen, na Icsi 4 embryo's tp van 1 matige en 1 redelijke.
    Steeds terugplaatsing op dag 4 na de punctie,deling bleef over het algemeen een dag achter, en de embryo's hebben fragmentatie.

4. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    Heeft jullie ziekenhuis nooit verder gekeken naar een eventuele oorzaak van de matige embryo's ?

Wij hebben namelijk hetzelfde probleem, alleen waren onze embryo's volgens het ziekenhuis altijd "goed", maar Dr. S. kon meteen zien dat ze achterliepen in de deling.

5. Karin75

Karin75 Actief lid

20 mrt 2012
    237
    0
    0
    Nee, ze hadden geen verklaring voor het achterblijven van de deling...Maar dr.S zei gister dat het toch waarschijnlijk met de zaadkwaliteit te maken heeft..Vandaar dat hij Tese heeft voorgesteld.

6. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    Ben ik weer even:

Vanmiddag weer gebeld..nog steeds niet echt duidelijkheid. Morgen weer terug en morgen nog een echo laten maken. Dan moet er wel bepaald worden of we doorgaan of niet want morgenavond zou ik de ovitrelle of de decapetyl moeten gaan zetten....

....pffff al die overstimulatie maakt mij niks meer uit, als we maar punctie hebben, bevruchtingen en er maar een emmy bij mij teruggezet mag worden...met hopelijk een heel goed resultaat.

7. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    @ fire; pffff meid, wat een onzekerheid, kan me voorstellen dat je zoiets hebt van: kom maar op!! Meid ik ga heeel hard voor je duimen!!

8. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    @FA: jeetje nog geen duidelijkheid. Alvast veel succes morgen.
    Hopelijk weet je morgen meteen wat na de echo !

9. Karin75

Karin75 Actief lid

20 mrt 2012
    237
    0
    0
    @ Fireangel, sterkte morgen, hopelijk kunnen jullie door met deze poging en wordt ' ie succesvol!!!

10. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    Rustig hier ...

@FA: hoe is het gegaan ? Nu meer duidelijkheid ?

Ik ben het ff kwijt, maar wie zit er nu allemaal op het wachtbankje ?

11. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    #671 Majo, 31 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2012
    Ploon, fijn he....zo'n mooie echo :). Maar hoezo nog niet eerder zover gekomen? Je bent toch 2x eerder tot 9 wkn +/- gekomen? Of had je toen nog niet een echo gehad? Wat onwijs spannend meid moet dit zijn voor je tot je die 'grenzen' voorbij bent. Maar een kloppend hartje gezien hebben is vaak al een zeer goed tekenen!

Fire, tjee zeg....wat een onduidelijkheid steeds... natuurlijk hoop ik voor je dat de punctie gewoon door kan gaan, maar om nu te zeggen dat overstimulatie je niets uitmaakt.... pas goed op jezelf meid! Je hebt er niks aan als jij iets krijgt.....je bent zelf nu nog even het belangrijkst hoor! Gaat wel om je gezondheid tenslotte! *beetje bezorgd*....

Karin, fijn dat het gesprek zo verhelderend was, maar wat balen dat jullie nu toch tot juni moeten wachten. Maar voor een beter resultaat w.s. wel nodig?! Jullie dus Tese....hmmm... als ik dat verhaal van jullie zo lees, kan het haast niet anders dan dat hij bij ons ook een Tese voor gaat stellen. Wilden ze in ned. niet doen want er waren altijd wel een paar zaadcellen en dat was genoeg...ben dus wel benieuwd wat het bij ons gaat worden....

Loontje, geen idee hoe dat met nod precies zit. Maar wat goed dat er een cryo getpt is :). Wel jammer dat de rest niet goed ontdooide. Hopelijk zijn die andere 6 pas nodig voor een volgend kindje :).

Druufke, heel veel succes alvast voor straks.

Timon, gelijk starten straks in mei....lijkt me een goed plan ;):).

Ben vast nog wat meiden vergeten, maar weet het nu zo even niet meer.....:).......

12. Karin75

Karin75 Actief lid

20 mrt 2012
    237
    0
    0
    @ Fireangel, hoe is het afgelopen gisteren na de echo? Sterkte in ieder geval...

@ Loontje85, hoe voel je je?

@ Majo, idd balen dat we weer moeten wachten...Wanneer horen jullie of het Tese wordt? Zal morgen DD even bellen om intakegesprek in Mullheim te regelen.

Fijne zondag nog allemaal...:)

13. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    @Karin: ik voel van alles, maar dat zou wel heel snel zijn. Ben dus bang dat het tussen m'n oren zit ....

14. aklina

aklina Fanatiek lid

13 jun 2010
    1.159
    0
    0
    Purmerend
    Wij zijn over het algemeen wel tevreden over het vu... maar er loopt zoveel langs elkaar heen daar. Het contact met verschillende artsen, het elke maand in spanning zitten of je wel of niet mag starten. Echt vreselijk. Heb de mogelijkheid van transport van onze cryo's besproken met arts. Want na twee maanden wachten tussen elke cryo werd ik het wachten zat en wilde ik overstappen. De arts vertelde me dat de cryo's zouden kunnen beschadigen bij transport. En aangezien wij niet makkelijk cryo's hebben gekregen wilde ik dat risico niet nemen. Hoe heb jij dat transport geregeld? n hoe lang het dat geduurd?
    Heb jij makkelijk je medische dossier meegekregen vanuit de vu? Of deden ze daar moeilijk over? Hoelang duurde het voor je het binnen had?

Ik hoop echt van harte dat je emmie lekker blijft zitten.
    Nod: ik zou tellen vanaf de dag van tp dat dat 5 dpo is.

15. Kippetjuh

Kippetjuh Actief lid

30 mrt 2012
    433
    0
    16
    NOP
    Hallo meiden,
    Ik ben voor het eerst op dit forum, ging zoeken naar "icsi in dusseldorf" en kwam hier terecht!
    Ik lees dat een aantal in een spannende fase zitten, heel veel succes!

Wij gaan 17 april voor het eerst naar dusseldorf, intakegesprek met een duitse dokter (dokter s zat voorlopig vol).
    Mijn man krijgt als het goed is een tese operatie en daarna gaan we het traject in. Kunnen jullie mij wat vertellen over hoe dit in zn werk gaat? Dus gaat de punctie en tese tegelijk? Of gaan hier maanden overheen? En hebben jullie alle echo's voor de punctie in DD laten doen? Wij moeten 2,5 uur rijden dus ik zat er aan te denken om tegen die tijd daar in de buurt een hotel te pakken een aantal nachten, heeft 1 van jullie dit ook wel eens gedaan?

Bedankt alvast voor jullie antwoorden!

16. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Allereerst welkom.

Vertel eens hoe je dat voor elkaar heb gekregen. Wat heb je al geregeld?
    Ik heb namelijk een formulier mogen downloaden waarop we moeten aangeven waarvoor we gaan en dr S oa zijn handtekening moet invullen. Na inlevering gaan zij pas aangeven welk bedrag wij zullen ontvangen.

17. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Loontje, jammer dat pas de 5e goed is ontdooit. Maar meid, je heb een 10 cellige in je buik!!! Nu goed broeden.
    Ik lees jouw verontschuldiging over de hoeveelheid cryo's. Niet doen. Als die hoeveelheid de kwaliteit aantast dan is het toch logisch dat jullie liever minder zouden willen hebben? Je wilt immers echte toppers en geen hoopgevers. Vast dat je me wel snapt.;)

Karin, dat was dus erg duidelijk in DD. Goed joh! In welk zh hebben jullie gelopen?

Dames, is het altijd dat je pas 2 weken na het prikken op AMH de uitslag krijg? Ik zal namelijk in de week na intake al ongi worden en willen starten. Krijg hier weer even de bibbers of he allemaal wel gaat lukken en ik niet voor niets mijn vakantie heb geregeld. :)

Kippetjuh, welkom!Wow, jullie mogen ook al zo snel naar de intake! Ik zou ook bijna voor dr H gaan. Maarja, hoef nu nog maar een maandje te wachten.
    In welk zh hebben jullie gelopen en hoever zijn jullie in de mmm?

Wij denken erover om de fm's in DD te laten doen. Als alles naar plan verloopt heb ik in die tijd vakantie. Wij hebben ong. 2 uur reistijd, maar mijn ouders wonen dichterbij en dus slapen we daar. ;)

18. Kippetjuh

Kippetjuh Actief lid

30 mrt 2012
    433
    0
    16
    NOP
    Timon, dat is inderdaad wel relaxed als je ouders daar vlakbij wonen!

Mijn vriend heeft zich laten steraliseren tijdens zijn vorige relatie. In 2010 heeft hij een hersteloperatie gedaan en deze was gelukt (aan 1 kant) en een klein jaar later was ik zwanger! In november 2011 ben ik bevallen van een gezonde zoon, die nu dus alweer 16 maanden oud is!

Hierna gingen we voor een tweede, maar nu blijkt (na een klein jaar proberen) dat zn zaakje weer is dichtgegroeid door littekenweefsel. Volledig onvruchtbaar dus! Tese is nu de laatste mogelijkheid in combinatie met icsi.
    We hebben meteen besloten om dit in het buitenland te laten doen en wel in Dusseldorf (na het lezen van goede verhalen en korte wachttijden).
    Het is dus nog allemaal helemaal nieuw voor ons!

Wanneer heb jij gebeld voor een intake? Ons werd verteld dat dokter S pas weer in augustus beschikbaar was en of de taal voor ons een probleem was.. Misschien heeft mijn vriend dit verkeerd begrepen hoor, hij heeft namelijk gebeld..

19. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Kippetjuh, gaaf dat je al een hummel heb en dat op natuurlijke wijze. Erg balen dat je man nu Tese nodig zal hebben, maar het is wel prettig dat het in DD (man elders) geregeld kan worden.

Ik heb in januari de intake afgesproken. Omdat het nu blijkbaar de spuigaten uitloopt qua wachttijd gaan meer nederlanders naar de duitse arts waardoor je zo aan de beurt bent. Toch is het nog steeds 4 maanden als je doorrekent van nu naar augustus, net als wij van januari naar mei.

20. Karin75

Karin75 Actief lid

20 mrt 2012
    237
    0
    0
    @ Kippetjuh, welkom hier, jeetje wat jammer dat het nu dichtgegroeid is.. Wel erg mooi dat jullie een gezonde zoon hebben gekregen na de hersteloperatie. Mijn partner heeft in 2008 een hersteloperatie gehad en na 4 jr. behandelen nu ook in DD terecht gekomen helaas en wordt het Tese...

@ Timon, hiervoor in Zwolle, hoewel het niet is gelukt waren we altijd super tevreden hoe het daar ging.

Deel Deze Pagina