ICSI in Dusseldorf

Discussion in 'MMM clubs' started by Krabje, Dec 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    oei dat is wel erg balen zeg!
    Hoe kan het? is de arts ziek?

Liefs Juffie

2. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    2,146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Blijkbaar een studiedag, die nog niet in haar rooster stond. Ze moest iedereen verzetten. Maar baal wel als n stekker. Maar misschien ben ik dan net ongesteld. Ik heb nu voor de 2e x n andere belangrijke afspr moeten verzetten

3. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

Sep 19, 2008
    3,465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    ff snel ...

@Natasja en Anjav: Welkom hier !

@Anjav: Ik begrijp dat je nu wel al je intake hebt gehad ? Wanneer ga je beginnen en welke behandeling krijg je ?

@Natasja: Balen dat de afspraak verzet moet worden. Wanneer kan je nu terecht ?

4. Druufke

Druufke Fanatiek lid

Mar 18, 2010
    1,288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    @ anjav: welkom!!

@ natas: balen van je afspraak....wanneer moet je nu?
    Hoa lang rijden is het voor jou naar dd?

5. Druufke

Druufke Fanatiek lid

Mar 18, 2010
    1,288
    0
    0
    Venlo
    Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest voor ons eindgesprek.......heb 3 kwartier moeten wachten......mijn dossier was zoek......kreeg het eindgesprek met een gyb die ik nog nooooooooooit gezien had.....man ik was zooooo over de zeik!! Ik dacht waar slaat dit op......! Eindelijk waren we aan de beurt en we hebben onze ongenoegens uitgesproken over het verloop van ons IUI traject.......De gyn zei dat ze het wel allemaal begreep (zou ik ook zeggen tegen mensen die ik toch nooit meer zou zien) We moesten nog een formuliertje tekenen dat als dusseldorf gegevens nodig had ze dat zo op konden vragen......! Hen ook gevraagd of het mogelijk was om fm in ons zh te doen, mocht dat een optie zijn vanuit dd.Kreg het antwoord dat ja zakelijk gezien ze alleen zaken deden met maastricht en eindhoven.......maar ja als het nodig mocht zijn ze het zeker zouden overwegen om te doen..... Toen we het ziekenhuis uitgingen dacht ik bij mezelf.......hmmm misschien dat we dat toch maar niet gaan doen daar......aangezien ik een mega rotgevoel heb over dat ziekenhuis.......maar ja het is wel praktischer qua tijd. Ben daar nog niet over uit....zal wel eerst even mijn intake afwachten!!

Doen er meer de fm in ned? Weet nl nog niet zeker of ik dat wel wil....

Veel liefssss

6. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    @Druufke: FM zou ik als ik jou was gewoon in Dusseldorf doen. Ik hoor namelijk dat veel zorgverzekeringen daar moeilijk over doen als je een gedeelte van de behandelingen in Nederland doet.
    Wij doen alles in DD, omdat we ook geen communicatiestoornis willen, lijkt mij persoonlijk geen fijn gevoel om de FM in Nederland te doen, zou mezelf niet fijn voelen en bang zijn dat er iets niet of niet goed wordt doorgegeven. Je moet het dan eens aan je zorgverzekering vragen want die kunnen moeilijk gaan doen.

enne kwa tijd....? Wij wonen ook in Venlo en als we op ons dooie gemak rijden hebben we aan 40 min. meer als genoeg dan zijn we al daar. Of we moeten een rood stoplicht hebben dan duurt het 45 min. dus daar zou ik het absoluut niet voor laten.

Liefs Juffie

7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    O ja Druufke je moet een kopie van jullie dossier meenemen naar het intajegesprek anders kan de arts dan ook niets zeggen.
    Dat moeten ze toch hebben voor weer daar in je dossier te doen, dus even een kopie aanvragen en gelijk meenemen.
    Zijn jullie ook bij dokter s?

Gr. Juffie

8. Druufke

Druufke Fanatiek lid

Mar 18, 2010
    1,288
    0
    0
    Venlo
    Hey juffie, ja ik denk dat we ook gewoon alles in dd willen laten doen hoor lijkt me inderdaad heel omslachtig allemaal........
    En ja we waren ook bij s hmmm bedoel je de man of vrouw want de vrouw is nl weg.......mijn laatste iui kreeg ik ineens een andere zonder dat ik wist waar ze heen was ........ach ja....ik ben heel blij dat ik daar weg ben!
    Mijn medisch dossier heb ik al een hele tijd hier klaar liggen om mee te nemen hihi!!! Ben er helemaal klaar voor ;)

9. anjav

anjav Fanatiek lid

Dec 11, 2011
    1,690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Loontje85: Dank je!
    Ja, ik heb 20 maart de intake gehad.
    Ze hebben meteen bloed geprikt ook etc, en het bleek dat mijn vitamine D3 (wat blijkbaar helpt bij de innesteling) veeeeeel te laag is. Dus ik moet nu eerst 4 weken extra vitamine D3 bij slikken
    (in absurde hoeveelheden) en daarna op de eerste dag van mijn menstruatie moet ik dan komen, prikken ze opnieuw,
    en dan krijg ik ook een stimulatieschema, dus gaan we dan echt beginnen.
    Dat is dus half mei ergens.

Druufke: dank je voor je welkom!
    Ik wilde in eerste instantie ook de fm in ned laten doen, maar volgens mijn collega die ook in DD is geweest voor haar ICSI, hoef je echt niet vaak te komen voor FM.
    En dan is het natuurlijk handiger als de metingen daar worden gedaan.
    Maar ik weet uberhaupt niet of het mogelijk is, of DD dat goedkeurd...

10. Karin75

Karin75 Actief lid

Mar 20, 2012
    237
    0
    0
    @ Druufke, ik zou als ik jullie was ook alles in DD laten doen, helemaal omdat je ook net ver van DD woont... straks zul je zien dat er door miscommunicatie iets fout gaat net als juffie al aangaf...

@ Anjav, welkom hier. Wanneer kreeg je de uitslag van je bloed? Ik krijg nl. pas over 2 weken uitslag, en had vorige week het intake-gesprek.

@ Natasja, vervelend dat je gesprek niet door kan gaan..hopelijk duurt een nieuwe afspr. niet te lang...

11. anjav

anjav Fanatiek lid

Dec 11, 2011
    1,690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dank je!
    Ik had 20 maart de intake, en 28 maart had ik een belafspraak met dr. S voor de uitslagen.
    Vreemd dat jij zo lang moet wachten op de uitslagen dan.
    Misschien is er bij jou wat anders geprikt?
    Bij mij de AMH en wat vitamines.

12. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    2,146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Mijn vriend woont in Limburg en de avond ervoor zorg ik dat we bij hem zijn en dat is het ongeveer 45 tot 60 min als ik het goed heb.

27 April kunnen we gelukkig al terecht, als het goed is ben ik dan ook net ongesteld.
    Kan me niet voorstellen dat ik ineens zwanger zou zijn, maar goed de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

13. Karin75

Karin75 Actief lid

Mar 20, 2012
    237
    0
    0
    @ Anjav, ook de AMH-waarde, ik denk ivm afwezigheid dr. S pas later die belafspr. We wachten maar af...

14. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    2,146
    1
    38
    In mijn paradijs
    ik heb afgelopen maandag begrepen dat dr.S 2 weken met vakantie is.
    Waar staat AMH voor?

15. Karin75

Karin75 Actief lid

Mar 20, 2012
    237
    0
    0
    @ Natasja, ja dat had ik ook begrepen...De AMH-waarde heeft met je eicelvoorraad te maken...

16. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Nieuwe meiden, welkom.

Verder heb ik gelezen, maar moet zo weg. Misschien morgen, anders zaterdag pas de mogelijkheid tot schrijven.

17. Bossie77

Bossie77 Lid

Mar 7, 2012
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Y, nog van harte proficiat met je zwangerschap!! Super!!

Nog even over het verzekeringsverhaal: Unive geeft aan dat een doorverwijzing vd HA ook voldoende is. Gaan we deze vrijdag nog regelen. Hopelijk is hiermee de kous af... Het valt me wel op dat er meer mensen worstelen met de vergoeding. Toch jammer, aangezien het traject voor iedereen al zwaar genoeg is...

Heb een tijdje niet meer gericht meegelezen en weet even niet meer in welke fase iedereen zit, maar wens jullie allen veel succes!!

18. Karin75

Karin75 Actief lid

Mar 20, 2012
    237
    0
    0
    Het is hier vrij rustig...
    @juffie, jullie gaan binnenkort van start toch? Weet je al wanneer? Spannend...

@ loontje, hoe gaat het??

19. Majo

Majo Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    2,522
    0
    0
    Karin, geen idee of en wanneer mijn man een TESE krijgt. Hebben nog niks gehoord van Dr. S. over hoe en wat. Jullie intake Mullheim inmiddels gepland?

Kippetjuh, welkom. Wat leuk dat jij al een zoontje hebt, maar wat balen (understatement) dat je nu voor een 2e ook de mmm in moet. Jullie ook 2,5 uur rijden naar DD? Wij ook!

Fireangel, Wauw! Dus tóch een punctie gehad! 18 eitjes gevonden en 8 bevruchtingen. Súper zeg! En overmorgen dus the big day van de TP :). Spannend! Wel fijn om te weten dat je soweiso al 3 cryo's hebt. Zeggen ze dan nog iets over de kwaliteit daarvan? Hopelijk kunnen ze de andere 4 uit de embryoscoop ook invriezen?!

Yj, nog steeds aan het testen dus :). En MvM al geweest? Nog een leuk cadeautje uitgezocht?! Denk je er wel aan dat de testen op een gegeven moment weer lichter gaan worden na een paar wkn.... dat je er dan niet van schrikt.... ;).

Druufke, wat een vreemde gang van zaken bij het eindgesprek van jullie zeg! Maar ja....je neemt ook niet voor niks de beslissing om over te stappen naar DD natuurlijk ;).

@Hier, lees dat Dr. S. op vakantie is? Van wanneer tot wanneer? Vandaar dat ik maar niets terughoor uit DD! Moet zeggen dat ik dat wel een beetje vreemd vindt hoor....dat ze je dan niet even laten weten dat de arts op vakantie is. Heb een week geleden al een mail gestuurd over hoe nu verder. Er is nog niks geen bloed geprikt oid en als ik dat bij jullie steeds zo lees, wordt de AMH en vitamines eigenlijk altijd gecontroleerd?! Nou....dat heeft straks al geen eens zin meer moht mijn ongi per ongeluk eens 'op tijd' komen ;):).

20. anjav

anjav Fanatiek lid

Dec 11, 2011
    1,690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Karen74: hm, misschien dat het idd door de aanwezigheid van dr. S komt.
    Wanneer krijg je de uitslag nu dan?

Majo: bij ons hebben ze meteen bij (of ja, na) de intake bloed geprikt.
    Maar ik weet niet of ze dat standaard doen. Ik weet niet of hij reden zag om dat bij ons te doen.
    Hij zei wel: "gezien uw leeftijd gaan we de eicelreserve prikken. En ook de vitamines".
    Dus of dat nou komt omdat ik bijna 33 ben??? ;)

Share This Page