ICSI in Dusseldorf

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Krabje, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Wat voor vragen worden er allemaal gesteld tijdens zo,n intake gesprek? Heeft iemand ervaring met Ohra? Die willen eerst beoordelen of ze de ivf wel vergoeden in DD. Het

2. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Ja sorry mijn gsm werkt niet echt mee. Ik wilde zeggen dat ik het meest uitgebreide zorgverz heb bij Ohra

3. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Heeft iedereen een leuk paasweekend gehad? Gisteren lekker rustig aan gedaan en vanmiddag gewerkt. Iemand moet die erop uit trekkende mensen vermaken. :p

Natasja, gewoon achter je pc kruipen tikt een stuk makkelijker. ;)

Anja, ik heb ook extra supplementen, maar geen veranderende cyclus.

4. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Timon; ik heb echt belachelijk veel extra vitamines gekregen die ik moet slikken. Heb jij dat ook?
    Ik heb ze van Dr. S. voorgeschreven gekregen.
    Maar ik moet morgen toch ff bellen met hun, dan vraag ik het wel ff na.

5. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Ik was op dat moment niet in de buurt een pc. Dus vandaar.

Niemand ervaring met Ohra?

Wat voor vragen worden er gesteld tijdens een intake gesprek, wat kunnen we verwachten?

6. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Iedereen fijne paasdagen gehad ?

@Juffie: Hehe eindelijk je ongi doorgebroken en inderdaad dit moet gewoon de laatste keer zijn voor ! En nu begonnen met spuiten ? Viel het weer mee ?
    Lichaam kan je behoorlijk voor de gek houden, wat je geest wel allemaal niet met je kan doen :$. We hebben ons weer "aangemeld". Als we voor 18/4 's morgens geen positieve ovulatietest hebben, hebben we die dag een echo om te zien of er wel wat groeit.

@FA: Wauw je hebt een blasto in je buikje, geweldig meid. Deze moet gewoon blijven zitten, daar duim ik voor. En ook nog een blasto in de vriezer ! Wanneer mag je testen ? Wij hadden ook een foto meegekregen. Misschien irma ff een mail sturen, zit vast nog wel in je dossier.

@fototjes: Wat zien jullie emmy's er allemaal mooi uit op de foto. Wij hebben altijd "lelijke" ... ben benieuwd of die van ons ook zo mooi zijn als we daar onze hele poging doen :).

@Majo: Al antwoord op je mail gekregen ?

@Natasja: Sorry ik heb geen ervaring met Ohra. En tja wat voor vragen kan je verwachten ... eigenlijk hetzelfde als in NL. Hoelang je cyclus is, of hij regelmatig is, of je veel pijn hebt, of je al eens zwanger bent geweest, of je bepaalde ziektes heb of heb gehad, of je geopereerd bent aan je buik enz.

Nou ik ga weer ff verder werken, voel me al sinds gister beroerd :( *gister ook de hele dag in bed gelegen*

7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hier gaat het wel.
    Gisteren weer begonnen met spuiten, nu voor de eerste keer puregon 125ie. Meteen voelde ik al reactie, voel beide eierstokken heel goed en een opgeblazen gevoel heb ik. Dus even naar Dusseldorf een mailtje gestuurd of dat wel goed was dat ik dat nu al voelde....hele dag ook warm en dan weer koud.
    Omdat ik me dan zorgen begin te maken krijg ik hartkloppingen en kan ik een hyperventilatieaanval krijgen heel eng.
    Irma vond het beter als we eerder op controle kwamen, dus morgen om 17.45uur gaan we op controle dat is dan dag 3 van spuiten. denk niet dat ze dan al wat kunnen zien, maar goed. een extra controle tussendoor is nooit verkeerd kunnen ze het meteen aanpassen naar boven of beneden mocht dat nodig zijn...

Liefs Juffie

8. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    @Juffie: Als je het nu al voelt is het maar goed dat ze het even extra controleren, dat kan nooit kwaad.

9. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hoi loontje,

Inderdaad ben nu ook al wat meer geruster dat we morgen op controle kunnen komen.
    Moet ik mezelf wel even gaan indekken voor een teleurstelling want op dag 3 van spuiten valt er nog niks te zien denk ik....
    Of misschien kunnen ze wel al zien wat er komen gaat of zo...?
    Zal hopelijk wel wat vooruitgang inzitten.
    Nou ja we zien het morgen wel.

Liefs Juffie

10. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    Hoi Juffie,

Of er al wat te zien is, hangt er vanaf hoe snel je reageert op de hormonen denk ik.
    Ik denk dat het nog wat vroeg is, maar weet het niet zeker hoor. Heb zelf nog nooit op dag 3 een echo gehad.

Heb je de echo bij Dr. H ?

Liefs Loontje

11. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ja inderdaad bij Dr. H.
    Ik ook nooit op dag 3 een echo gehad....dus zal vast nog niks te zien zijn, misschien kunnen ze wel al zien welke er ongeveer mee willen gaan doen naar de race om een wondertje te worden hihi.
    ben benieuwd, hopelijk deze keer wel een goede ronde.

Liefs Juffie

12. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Je verzekeraar mag niet weigeren hoor. Laat je niks wijs maken. Ze hebben een NL tarief en dat bedrag moeten ze vergoeden, (NL tarief was in 2010 €1589 of zoiets) maar ze mogen je niet vertellen waar jij de behandeling moet ondergaan!

Succes

13. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Ik wil me ook niets wijs laten maken, het zou toch van de zotte zijn als je verzekering waar je veel geld voor moet betalen. Even gaat bepalen of wel of niet naar het buitenland mag voor IVF. Dan moeten ze in NL is niet zo achterlopen. In DD doen hebben ze behandel methodes die ze hier in NL niet eens kennen/doen.

Ohra kon mij nog niet eens vertellen binnen hoeveel dagen ze een besluit nemen.

Morgen heb ik een afspraak met mijn vervangende huisarts. Aan hem wil ik graag een verwijzing vragen voor de IVF behandeling in DD. Maar weet niet zo goed wat ik die man moet zeggen, heb hem nog nooit gezien. Maar wil ook niet nog 2 weken wachten totdat mijn eigen huisarts terug is. Wat moet ik zeggen wilt u een verwijzing uitschrijven voor een vruchtbaarheidsbehandeling in het buitenland? Want mijn eigen gyn wil dat niet doen omdat hij zelf IVF doet..

14. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Maar je hebt geen verwijzing nodig.

Ik heb gewoon gezegd tegen mijn ziekenhuis, ik ga naar Dusseldorf, heb daar meer vertrouwen in. En het ziekenhuis moet je dan je medisch dossier mee geven of door faxen.

En in feite is het je eerste IVF, dus je moet toch alles opnieuw laten prikken in DD. En dan gaan ze daar kijken welke medicijnen je nodig hebt.
    Ze hebben mij niet eens naar gegevens gevraagd, terwijl ik al 2x ICSI had gehad in NL. We zijn daar weer met een schone lei begonnen.

15. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    @Loesie: Wat bedoel je met een schone lei ? Toch niet dat je in DD eigenlijk weer met de "1ste" ICSI begint ?

16. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Oh Ohra had het over een verwijzing.
    Ik krijg een brief en mijn medisch dossier mee. Denk alleen niet dat die arts daar iets aan heeft van zij zelf is Duits, maar goed dan moet ze het maar door de Nederlandse arts laten lezen. Wij hebben vorige maand nog een bloedtest gehad en het zaad mijn vriend moest worden ingeleverd. Ik neem het wel mee, kijk wel wat ze ermee doen.
    Hoe snel na de intake kan je beginnen aan de behandeling? Ik ben dan net 2 a 3 dagen ongesteld, tenzij ik deze maand ineens zwanger ben. Heb mijn eisprong gehad 2e paasdag.

17. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    @Natasja: Er is geen wachttijd in DD. Wanneer je kan beginnen ligt er ook aan wat DD nog allemaal wil onderzoeken.

18. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    @ loiesje: ik had een verwijsbrief nodig voor mijn verzekering. Hoe heb jij dat met de verzekering geregeld?

@ natasja: als je mazzel hebt mag je misschien wel direct starten!

Oehhh nog 2 weekjes tot aan de intake....heb er zo'n zin in!!

19. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik denk toch ook dat je zeker een verwijsbrief nodig hebt voor de verzekering. Wij hadden ooke en verwijsbrief nodig mijn vriend en ik want je moet tese en icsi apart aanvragen.

je moet gewoon zeggen hoe het is.
    dat je naar DD wilt omdat daar geen wachttijd is, veel patient vriendelijker (punctie onder narcose) en ze daar geen wachttijd hebben. Kopie van medisch dossier krijg je altijd wel maar dat is GEEN verwijzing. Denk niet dat je zorgverzekering alleen akkoord gaat met een medisch dossier daar kunnen zij ook niks mee...
    Ik zou toch maar een verwijzing bij de HA gaan halen als ik jou was.

Juffie

20. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Purmerend
    @juffie: ik lees in je onderschrift dat morgen dag 3 is en vrijdag dag 7, volgens mij klopt dat niet helemaal toch !? Heb je dan op dag 5 weer een echo ?

Deel Deze Pagina