ICSI in Dusseldorf

Discussion in 'MMM clubs' started by Krabje, Dec 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yj81

yj81 Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,183
    8
    38
    Friesland
    Helaas hier ook behoorlijk bloedverlies nu...einde verhaal dus!Stom gedoe!
    Hoe gaan ze in Dusseldorf om met cryo's?gaat dit in je natuurlijke cyclus?Wil echt zo snel mogelijk door als alles eruit is.Hopelijk werkt m'n lichaam mee....voor hetzelfde is m'n cyclus nu straks mega onregelmatig....

2. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

Sep 19, 2008
    3,465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Jeetje YJ wat een vreselijk nieuws :(
    Heel veel sterkte meid.

Als je een eigen cyclus hebt gebeurt de cryo tp in natuurlijke cyclus.
    Ik zou even contact met DD opnemen.

3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Meiden ben helemaal niet lekker, komt van de cetrotide had ik de vorige keer ook....
    Dacht toen aan een griepje, maar komt van cetro want heb nu weer herzelfde pffff vind het niet meer leuk!

4. yj81

yj81 Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,183
    8
    38
    Friesland
    Dank je Loontje!We balen mega,maar zijn ook realistisch.Er is ergens iets niet goed geweest.Mijn cyclus was net redelijk op orde,maar ik vrees dat hij nu straks wel weer eens van slag zou kunnen zijn.Zou je gelijk de aankomende maand weer verder kunnen?Iemand ervaring?
    Hoe gaat het met jou nu Loontje?

5. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

Aug 20, 2011
    4,507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Y, wat vind ik dit erg voor je!! Je komt heel sterk over, denk dat de klap nog wel komt. Hele dikke knuffel. Denk aan je hoor!
    In DD gaat dat in eigen cyclus ja. En moet je werken met ovutesten. Zo weinig FM en geen extra hormonen. (misschien pregnyl weet ik niet zeker). Pregnyl heb ik nog voor je.

Juffie, oh wat was ik beroerd van de cetrotide. Vergeet ik nooit meer! Nog even volhouden meis, je bent er bijna!!! Dikke knuf!!

6. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Was jij er ook zo beroerd van zonnestraal?
    Pffff ik ook voel me echt niet lekker!

7. Majo

Majo Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    2,522
    0
    0
    Yj, wat ontzettend naar meid! Je klinkt idd heel erg sterk. Vergeet niet hier even de tijd voor te nemen, het is niet niks wat je nu meemaakt.

Juffie, wat naar dat je zo bereord bent v/d hormonen. Heb zelf (nog) geen ervaring met cetrotide.... Maar wat betreft de 'opbrengst' bij de FM...dat klinkt wel goed allemaal! Succes weer morgen!

8. Fireangel

Fireangel Bekend lid

May 12, 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    verdomme yj, had echt het beste gehoopt...sterkte!!

9. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Yj, wat verschrikkelijk.

Juffie, hopelijk gaat het snel beter met je. Ik heb (nog) geen ervaring met cetrotide.

10. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    2,146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Yj jeetje vervelend meid. Heel veel sterkte..

11. Majo

Majo Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    2,522
    0
    0
    Tjee...rustig hier....

Juffie, hoe ging het gisteren?

@Hier: ik ga zo DD maar eens bellen aangezien ik nog steeeeeeeeds niks gehoord heb!

12. Druufke

Druufke Fanatiek lid

Mar 18, 2010
    1,288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    Inderdaad behoorlijk rustig hier.....
    Hier ook niks te melden.....nog een weekje en dan intake :)

13. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

May 17, 2011
    890
    12
    18
    Female
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    Dames die binnenkort een intake hebben schrijf alles van te voren op.

Voor de dames begin al vast met Omega3 en VitD te slikken.

Voor de heren is er ook een hele riedel aan vitamines. Google op dr. Scholtes en vitamines.

14. jojo1982

jojo1982 Lid

Dec 1, 2010
    94
    0
    0
    NULL
    Twente
    Hallo allemaal, lees al een tijdje mee en wil nu zelf ook graag reageren.

Ben 30 jaar en een grote kinderwens.
    Heb mijn man 5 jaar geleden leren kennen, hij heeft 2 kinderen uit een eerder huwelijk.. bij de 1e zwangerschap van zijn ex zijn er in haar bloed antistoffen aangemaakt wat bij de zwangerschap van de 2e negatief uitpakte, diverse bloedtransfusies heeft de jongste gehad terwijl het nog niet geboren was. Hierdoor is het gelukkig allemaal goed gekomen maar heeft mijn man zich laten steriliseren omdat het voor hem en zijn ex niet verstandig was nog een kind te nemen.

Maarre zijn huwelijk is stukgelopen en wij hebben ons een jaar later leren kennen!!

Ik heb meteen aangegeven dat ik zelf kind(eren) wil, wat niet wegneemt dat ik supergek ben op die 2 koters van hem!! en zij ook op mij gelukkig..

Op onderzoek uit en mijn man heeft 1,5 jaar terug een hersteloperatie gehad. Na 3 maanden een controle op zwemmers en ook dit was goed.. Dus vol goede moed!!
    Na 9 maanden nog niks en opnieuw laten testen. Hier was geen enkele zwemmer meer te zien.. littekenweefsel heeft de zaadleiders weer afgesloten.. DOMPER nr 1!!

Volgende stap: 12/2011 Enige mogelijkheid voor ons ICSI / Tese. Door alle goede verhalen en kortere wachttijden zou onze voorkeur gaan naar DD. Einde verzekeringsjaar dus ons laten voorlichten wat mijn verzekering Menzis vergoedt in het buitenland. Dus gebeld naar afdeling medische machtigingen Menzis en alles verteld/uitgelegd.
    Letterlijk door medewerker Menzis gezegd: oh mevrouw u heeft het over ICSI/Tese.. hier gelden andere regels voor dan alleen het ICSI traject. Deze zorg is nl. in het buitenland beter dan in Nederland waar dit maar in 2 ziekenhuizen uitgevoerd kan worden. Menzis vindt dat zij hun verzekerden dan de mogelijkheid moeten geven om deze behandeling in het buitenland plaats te laten vinden. Er zou dan een E130 verklaring afgegeven worden dat de zorgkosten zelfs rechtstreeks met de kliniek verrekend worden!! Nou ik wou dat ik die mevrouw door de telefoon kon knuffelen zo blij was ik… Ze legde mij uit wat ik hiervoor allemaal moest aanleveren op schrift en waar ik dat naar toe kon sturen. Mijn man was bij Delta Lloyd verzekerd en heb ik eind 2011 dus nog snel over laten schrijven naar Menzis.

Intake Mulheim gehad; zag er goed uit en slagingskans TESE hoog omdat er al 2 kinderen zijn. Operatie gepland voor eind april 2012

Intake DD, Dr. S.; Uitslagen uit Nederland van mijn bloedwaardes (AMH) heel afwijkend. Dec 2010 laten testen AMH 3,0. Dec 2011 weer getest: AMH 0,4!!!! Wat deze waardes precies inhielden was mij nooit verteld.. En schrok gigantisch toen dr. S. mij vertelde dat ik nog weinig eitjes heb en waarschijnlijk vervroegd in de overgang kom.. Dit kan niet dacht ik ben net 30 jaar!!! Dus DOMPER nr2.
    Hij wou zelf deze test nogmaals uitvoeren aangezien dit heel raar is binnen een jaar tijd. Uitslagen onlangs gekregen en mijn AMH lag iets hoger dan dec 2011 nl. 0,77 maar nog heel laag dus..
    Advies dr. S. Na Tese operatie man in de volgende cyclus gelijk starten met eitjes kweken.
    Tussendoor alles op schrift aangeleverd naar Menzis afd. medische machtigingen t.a.v. mijn contactpersoon. Zo nu eindelijk beginnen!!
    Maar nu komt het!!!!!! DOMPER nr3 Gebeld door Menzis (mijn contactpersoon is met vakantie) en haar directe collega aan de telefoon. Mevrouw wij hebben uw aanvraag bekeken en wijzen deze af!!!! Ik hoezo? Uw man heeft kunstmatig slecht zaad en komt niet voor vergoeding van een Tese operatie in aanmerking.. Ik geef aan dat dit allemaal al besproken is en mondeling toegezegd.. Nou dat kon niet volgens die miep!! mijn volgende vraag: wat wordt er dan voor de ICSI vergoed? Antwoord: ICSI komt u helemaal niet voor in aanmerking mevrouw….. Nou ik werd werkelijk woest!! Ik zei dat kan helemaal niet.. iedereen heeft recht op 3 ICSI behandelingen vanuit de basis.. Antw. Nee mevrouw ICSI met DONOR zaad komt niet voor vergoeding in aanmerking.. Ik zeg wie heeft het hier over donorzaad?? Het gaat hier om mijn man!! Echt ik zat te janken van woede… Die miep weet helemaal niet waar ze het over heeft!!!
    O dan moet ik het nog even navragen mevrouw.. Bel u zo terug. Zo gezegd zo gedaan dus had een kwartier later miep weer aan de telefoon. We kregen een brief thuis en idd we kregen iets terug voor 3 behandelingen maar wat kan ze niet vertellen want ze waren per 2012 sterk aan het bezuinigen. De facturen indienen en dan zagen we het vanzelf wel..
    Dit kan toch niet.. Wij zijn na adviezen juist bij Menzis en nu trekken ze alles terug!! Volgende week is mijn contactpersoon terug en hier is echt het laatste woord nog niet over gesproken..

Zo helpt best alles van je afschrijven moet ik zeggen haha… Beetje lang geworden..

Zou ik af en toe met jullie mee mogen kletsen?

15. Majo

Majo Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    2,522
    0
    0
    Hmmmm.... net gebeld met DD.... m'n mailtjes (2 verstuurd) waren daar nooit aangekomen?! Nu tijdens telef. gesprek nogmaals verzonden en kwam weer niet aan?! Toen via oud emailadres dat ik nooit meer gebruik en kwam toen wel aan!?
    Ze heeft de mail uitgeprint en laat 'm vanmiddag aan Dr. S. lezen..... ze zei wel dat hij de labuitslagen die we opgevraagd hadden wel zou kunnen lezen maar het verhaal eronder (verloop icsi's afgelopen jaren) niet?!??? Nou ja.... het zal wel..... wacht nu vanmiddag/morgen eerst maar een telefoontje af. Wordt mogelijk een TESE n.a.v. labuitslagen en dan zullen we nog een keer moeten langskomen zei ze?! Zal dus ben ik bang niet de eerstvolgende cyclus gaan worden (over 2 wkn) en daar baal ik dan wel weer van..... ben benieuwd...

16. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

May 17, 2011
    890
    12
    18
    Female
    Amsterdam
    JoJo, wat een verhaal.....
    Veel sterkte en ik hoop dat de TESE lukt en dat je met jouw AMH toch een mooi resultaat weet te behalen.

Oh ja mijn AMH is 0.17 vorig jaar getest en ik ben in februari toch zwanger geworden. Ondertussen wel een miskraam maar het kan dus wel!!

17. Majo

Majo Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    2,522
    0
    0
    Jojo, tuurlijk kun je meekletsen (jammer dat het nodig is ;)). Wat een gedoe toch bij iedereen met de verzekering zeg! Ik heb hier maar besloten dat we niet eens gaan bellen maar alle rekeningen en de verwijsbrief en behandelplan maar gewoon opsturen en dan zie ik wel. Telefonisch zegt de één vaak het één en de ander vaak het ander, lees ik hier steeds terug. Lijkt me best lastig als je man al wel 2 kinderen heeft en het nu samen zo moeilijk gaat. Wens je in elk geval heel veel succes en nu maar hopen dat de contactpersoon bij mensiz zich bij haar verhaal houdt!!!

18. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Hallo Allemaal,

TESE en punctie staan gepland.
    Donderdag om 12.00uur is de punctie en om 11.00uur ook donderdag de verse tese bij mijn vriend.
    Super spannend, dokter s. heeft goede hoop omdat er al 1x twee zaadcellen gevonden zijn, niet veel 2 maar er is aanmaak volgens hem....laten we het hopen?
    Ik hoop ook dat mijn eitjes allemaal goed zullen zijn....en dat het er genoeg zullen zijn zodat ik niet nog een keer hoef te spuiten pffff.
    Ben nu alleen beetje bang dat mijn eitjes te vroeg gaan springen....?
    Ik hoop het niet.

Weet eigenlijk ook niet meer hoeveel eitjes het waren...?
    Was te misselijk om te horen wat die allemaal vertelde, Slijmvlies was 10mm dus prima. Verder zag alles er prima uit vertelde dokter s. dus zal wel goed zijn, De laatste keer waren er 12 geloof ik dus zal nu nog wel zoiets zijn....?

Liefs Juffie

19. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

May 17, 2011
    890
    12
    18
    Female
    Amsterdam
    Majo wij betalen alles zelf hebben dat geziek en gezeik ook niet met de zorgverzekeraars alhoewel ik natuurlijk ook liever iets van de kosten terug had willen hebben. Maar dames bewaar alles wat niet vergoed wordt en kijk of je eea kunt indienen bij de belastingdienst.

Juffie succes met de punctie......pff ik was ook altijd bang dat eea te vroeg zou springen maar is gelukkig nog nooit bij mij voor gekomen.

Komt goed!

20. yj81

yj81 Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,183
    8
    38
    Friesland
    @Jojo:Wij hebben preies hetzelfde met menzis.Wat een losers daar zeg!We moeten het maar gewoon opsturen allemaal dan zien zij wel wat we vergoed krijgen.Ik heb niet voor niks een verzekering van 170 euro per maand genomen!!!!

Share This Page