ICSI in Dusseldorf

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Krabje, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jojo1982

jojo1982 Lid

1 dec 2010
    94
    0
    0
    NULL
    Twente
    @ gabrie74: probeer ook goede moed te houden.. en hoop idd ondankt mijn slechte AMH alles gaat lukken..

@ majo: heb gevraagd aan Menzis of ik ook persoonlijk iemand kan spreke., face too face maar dat is gewoonweg niet mogelijk. Telefonisch is echt niets!

@ YJ81: vind nog het ergste dat ze bij Menzis helemaal niet weten hoe die behandelingen in elkaar zitten.. als je advies geeft moet je wel weten waar je over praat toch!!

2. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    @jojo;Nee,dat interesseert ze echt geen klap daar!Zodra ik kan switchen doe ik dat.Vind het een ronduit slechte verzekering!Ik ga nu de hele zooi van ivf 1 opsturen,en dan maar afwachten hoeveel ze gaan vergoeden he....

3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Shit ik dacht doe voor de zekerheid een ovulatietest om er voormezelf gerust op te zijn dat mijn eitjes er niet vandoor gaan, wat blijkt is de test dus wel positief een smiley verscheen er.....
    En nu? DD bellen maar neemt niemand op, shit.
    Heb vandaag wel nog de cetrotide gespoten........

Juffie

4. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    @Juffie;In de papieren die je(als het goed is)gekregen hebt staat ook een noodnummer voor buiten kantoortijden volgens mij....probeer die eens...

5. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Heb gebeld.
    Volgens dokter s. kwam het zelden of nooit voor dat bij cetrotide een vroegtijdige eisprong zou zijn. toch zit het me niet lekker.
    Alleen met een bloedtest is het mogelijk een vroegtijdige eisprong te zien. toch vraag ik me af waarom die test dan positief is.
    Zou komen omdat LH toch wat toeneemt of er net een kruisreactie is geweest met de cetrotide, maar die heb ik vanmorgen om 10.30 uur netjes gehad. vannacht om 1.00uur moet ik de ovitrelle spuiten hoop niet dat het dan nog sneller zal gaan.....

Shit nu maak ik me zorgen tot de punctie is :(

6. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    Juffie ik heb geen advies voor je maar wens je veel sterkte!!

7. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Juffie, wat balen dat je die ovutest hebt gedaan en daardoor nu onzeker bent! Maar Dr. S. zou je toc ook niet door laten gaan als hij dacht dat je eitejs al gesprongen zouden zijn?! Gaat vast goedkomen meid!! Op naar de TESE en punctie donderdag :).

Gabrie, jij hebt ook al heel wat achter de rug zeg.... gaan jullie een zesde poging doen in DD? Wil je voor nu in elk geval nog heel veel sterkte wensen met het geven van een plekje v/d afgelopen poging :(. En je hebt gelijk....alles wat je niet terugkrijgt idd voor de belasting bewaren. Alles wat je daar weer kan terugvorderen helpt dan toch weer :).

@Hier, begin v/d avond toch nog gebeld uit DD :). Er wordt geen TESE gedaan (geen idee nog waarom niet) maar wel een icsi. Hebben vandaag over een week de uitgangsecho en krijgen dan ook spuitschema, ben benieuwd hoe anders deze dan in Ned zal zijn. Zit dan op dag 28 van mijn cyclus, meestal is die de laatste tijd 32-36 dgn en anders eerder langer dan korter, dus dat zal wel goed zitten. Nu alleen mijn dienst op werk nog proberen te ruilen en hopen dat m'n cyclus niet ineens bedenkt normaal te gaan doen ;). Heb er zin in maar vind het ook spannend omdat dit de laatst vergoede poging gaat worden.... hebben gisteravond wel berekend wat een zelfbetaalde poging ons zal kunnen gaan kosten. En wat onze spaarrekening toelaat nu we onlangs 2 kapotte auto's hadden waarvan 1 weg is en dus een andere en één met forse reparaties.... die is ineens minder toereikend nu helaas.... (hopen dat het niet nodig is natuurlijk, maar calculeer wel het e.e.a. in....dus geen vakantie en flink sparen.... ben er namelijk nog lang niet aan toe om te stoppen merk ik nu het zo dichtbij komt).

8. Kippetjuh

Kippetjuh Actief lid

30 mrt 2012
    433
    0
    16
    NOP
    yj81: Wat een rotweek heb jij gehad, vreselijk voor je. Hoe gaat het nu?

Juffie: Ik heb ook gehoord en gelezen dat het bijna onmogelijk is dat je een vroegtijdige eisprong hebt met deze behandelingsmethode. Probeer maar zo rustig mogelijk te blijven (ik weet het, is moeilijk).. nu kun je toch niets doen, dus vertrouw maar op je lichaam dat die gewoon wacht tot de punctie!

jojo: wow wat een verhaal! En inderdaad wat een dompers heb jij al gehad. Blijf er in geloven, dan komt het geluk vanzelf naar je toe na al deze ellende..

Majo: Als je man een tese krijgt, moet je naar mulheim en daar hebben ze geen wachtlijsten! Vandaag zijn wij op gesprek geweest en volgende week wordt mijn man al geholpen. Mijn eerstvolgende cyclus is ook over ongeveer 2 weken! Dus wie weet kun je alvast de operatie inplannen voordat je op gesprek gaat, gewoon als "optie" afspraak er in laten zetten bijvoorbeeld? Scheelt msischien weer een maand!

fireangel: hoe gaat het? wanneer is je testdatum?

Wij zijn vandaag in dusseldorf geweest bij dokter H en daarna in mulheim bij dokter Schn.
    Dusseldorf ging super, wat een leuk mens is dat zeg ! echt een aanrader en ze spreekt erg duidelijk en goed te volgen duits, dus dat viel me reuze mee..
    bloed afgenomen en alles doorgenomen, volgende cyclus mag ik al beginnen, joehoe
    Ik heb geen echo gehad trouwens, dat doen ze maximaal 1 week voordat de cyclus begint.. eind april dus weer die kant op voor de openingsecho (zo noem ik het maar even)
    Daarna in mulheim geweest. Ging allemaal wat commercieler. Ik heb blauw gelegen van het lachen, mijn man kreeg een kort onderzoekje, dus stond al vrij vlot met zn broek op de knieen.
    Ook zn prostaat werd gecheckt (gaat via de anus), ik dacht dat ik niet meer bij kwam.. hij had gewoon totaal niet op een onderzoekje gerekend, dus hij stond daar maar met grote ogen, hahaha
    Afijn, wij dachten zelf aan een tese operatie, maar dr Schn adviseerde een Tese + Mesa. Totale kosten zo'n 1000 euro hoger. oeffff
    We moeten het zelf weten, alleen tese kan ook, maar de resultaten zijn beter als mesa ook wordt gedaan. Tsja, elk procentje meer is meegenomen, dus doen we waarschijnlijk wel, maar tis wel erg commercieel daar!
    Heeft iemand ervaring met tese+mesa?

9. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Kippetjuh, Tese zal het bij ons w.s. dus niet worden. Secretaresse Dr. S. had het alleen over icsi. Tenzij hij daar volgende week nog ineens mee aankomt maar dat zal wel niet lijkt me?! Manlief hier heeft 4 jr geleden ook prostaatonderzoek e.d. gehad bij uroloog, alleen wist die het wel van tevoren ;). Arme kippetjusman ;):). Ben ik benieuwd...gaan wij straks aardig gelijk op denk ik?! Wanneer hebben jullie uitgangsecho? Wij dus 24e.

10. Kippetjuh

Kippetjuh Actief lid

30 mrt 2012
    433
    0
    16
    NOP
    Ja gaan we inderdaad bijna gelijk op! Ik heb 28e de uitgangsecho..
    En wat betreft je spaarrekening herken ik helemaal.. Baal er ook van dat we zo op de centen moeten letten door deze dure behandelingen.. Maar goed we gaan straks low budget op vakantie en ach als we er maar even lekker uit zijn..

11. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ben redelijk rustig nu.....
    Als dokter s zegt dat hij zich geen zorgen maakt dan zal dat wel?
    Moet om 1.00uur de ovitrelle zetten, dan kan er tich niks meer misgaan? Dan springen ze 36uur later pas toch?

Truste x

12. jojo1982

jojo1982 Lid

1 dec 2010
    94
    0
    0
    NULL
    Twente
    @ kippetjuh wanneer wordt je man geholpen dan in Mulheim? de mijne as dinsdag de 24e. Heb 15 mei mijn uitgangsecho..

13. Kippetjuh

Kippetjuh Actief lid

30 mrt 2012
    433
    0
    16
    NOP
    @jojo: mijn mannetje wordt de dag daarna geholpen, dus woensdag de 25e! spannend allemaal he..
    Krijgt jouw man alleen een tese of ook een mesa?

Mijn man heeft namelijk ook een hersteloperatie gehad en dat was in eerste instantie gelukt, na een jaar was ik zwanger! Nu is de boel ook weer dichtgeslibt door littekenweefsel, dus zelfde schuitje.. ik heb alleen heel veel mazzel gehad in het eerste jaar.

Maar dr Schn had het over Tese + mesa, omdat ze met de mesa zaadjes beter kunnen werken ofzo.. Ik vond het nogal een commercieel verhaal, want kwam 1000 euro bij!
    We mogen nog wel wisselen, dus alleen een tese operatie en geen mesa. nog maar even speuren op internet dus!

14. Kippetjuh

Kippetjuh Actief lid

30 mrt 2012
    433
    0
    16
    NOP
    Juffie, zit de spuit er weer in? Morgen spannende dag zeg! Heel veel succes en sterkte alvast..

15. Gabrie74

Gabrie74 Bekend lid

17 mei 2011
    890
    12
    18
    Vrouw
    Zwanger worden en blijven
    Amsterdam
    Juffie, succes met de punctie morgen. De punctie is onder narcose voel je helemaal niets van.

16. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Juffie, fijn dat je weer enigszins gerustgesteld bent :). Ovitrelle gezet dus op naar de punctie morgen!! Duimen draaien voor een mooie eierdoos vol :).

@Hier: verwijsbrief binnen van gyn uit ned. Hebben ze erin gezet als laatst zin: "Patiënte wordt naar DD verwezen om daar de semenopbrengsten te verbeteren dmv TESA". (haha...combi van TESE en MESA?) Hadden wel gezegd dat ze mogelijk een TESE gingen doen.

Maar...lekker dan... wat denken jullie.....zullen ze daar bij Menzis moeilijk over gaan doen? Het wordt namelijk geen TESE weten we inmiddels al maar gewoon icsi, wat ze in Ned dus ook deden. Wat stond er bij jullie voor reden in genoemd voor doorverwijzing naar DD? Ben bang dat de verzekering hier moeilijk om gaat doen?

17. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Juffie: Spannend allemaal, alvast heel veel succes morgen bij de punctie !

@Gabrie: Thanks voor die vitamines. Ik slik nu Centrum Materna, maar ik had al gelezen dat vit. C niet goed zou zijn. Dus ik ben daar mee gestopt. Visolie (omega3) slik ik, dus nu moet ik alleen nog even foliumzuur halen en vitamine D3? Maar had ook weer gelezen dat je eerst moest laten bloedprikken om te zien hoeveel vitamine D3 je bij moet slikken, ga ik morgen dus doen.

@jojo: Welkom hier.
    Jeetje wat een verhaal. Ik hoop dat het allemaal slaagt in DD !

@Majo: Vervelend dat je mailtjes niet zijn aangekomen, goed dat je gebeld hebt. Krijg je nog wel te horen waarom er geen TESE wordt gedaan ? Ik kan het zo snel ff niet terug vinden, maar wil je voor de rest geen aanvullende onderzoeken ? Of vind Dr. S dat niet nodig ?
    Ik zou je verwijsbrief gewoon opsturen en misschien dat Dr. S nog een aanvulling bij kan doen dat er dus geen TESE word gedaan ?

@YJ: hoe is het met jou meis ?

@Kippetjuh: Voor jullie dus een TESE + MESE en jeetje wat een geld kost alles toch hé, maar als je zo betere resultaten kan behalen zou ik dat zelf wel doen.

@spaarrekening: Tja wij gaan dit jaar niet op vakantie, om zo alle onderzoeken + een 4e poging te kunnen betalen. Voor de rest proberen we zo zuinig mogelijk te leven, maar dat gaat ons nog niet zo heel goed af :)

@ego: Ik had gister een positieve ovulatietest, meteen DD gebeld en ze waren er gelukkig nog (was rond 17:05 uur). Duidelijk aangegeven dat we alle 6 de cryo's in de embryscope willen en dat we er dan 2 teruggeplaatst willen hebben (als er 2 goed ontdooien natuurlijk). Vandaag word ik terug gebeld, want ze moest met Dr. S overleggen wanneer de tp zal plaats vinden. Ze had het gister over zondag, maar het lijkt me dat er precies het aantal dagen tussen zit als vorige keer en dan kom ik dus uit op maandag. Maar we wachten "geduldig" af op het telefoontje ;)

18. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Loontje, wat spannend meid!! Binnenkort dus alweer een TP!! Er zullen toch zeker wel 2 v/d 6 goed ontdooien?! Duimen draaien hier!! Dr. S. heeft het verder niet bij intake over aanvullende onderzoeken gehad. Alleen toen over mogelijk een TESE en voor mij dan korte protocol waardoor ik dus geen decapeptyl hoef te spuiten wat volgens hem overstimulatie (wat ik nu 2x heb gehad) bevordert. Ned. gyn is het hier oevrigens niet mee eens en zegt dat het geen invloedt heeft?! Zoals het nu lijkt zal het in DD dus niet heel veel anders gaan worden dan in Ned. de icsi. Alleen dan voor mij korte protocol... Maar we zullen het dinsdag wel horen van hem... Bij intake paar weken terug zat ik ook nog net in de ww van icsi in Ned..... misschien dat dat nog heeft meegespeeld met niet heel veel verder kijken?!

19. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    @Majo: Ik hoop het wel. Vorige keer hadden ze er 5 ontdooit en was er 1 redelijke over gebleven.

Bij mij vind Dr. S het ook niet nodig om verder te onderzoeken, omdat hij denkt wat er is. Maar toch wil ik voor de 4e poging alles onderzocht hebben.

20. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Over de aanvullende onderzoeken:

S. gaf bij mij aan dat een hystroscopie en immuunonderzoeken bij hem in principe pas gedaan werden als mensen door al hun verzekerde pogingen heen zaten... Ik had door creatief boekhouden nog recht op een poging en gaf aan dat ik dat prachtig vond dat hij normaal pas na het mislukken van de poging mij verder zou gaan onderzoeken maar dat ik het voor deze poging toch nog wilde doen.
    Oke was zijn antwoord.

En maar goed ook!!

Zie onderschrift :)

Moraal van dit verhaal: gewoom lekker doen wat je zelf wilt, hij gaat er wel in mee (tenzij je om heeele rare dingen vraagt ;))

Deel Deze Pagina