juffie ja zoals je me banner ziet ben ik zwanger en bijna uitgeteld jah!! en ik heb alles in dusseldorf gedaan en ben er zeer tevreden over. wij wel door met van een donor zwanger geworden maar de behandelingen zijn verder wel hetzelfde ivf of icsi en ik heb ivf gehad en als eerste 6 iui's. jij heel veel succes morgen in mulheim. ben daar niet bekend wij konden geen tese ofzo doen. met de uitslagen die wij kregen in zkh in nl.
Juffie, hahaha..bedankt voor je welkom , maar ik schreef op dit dd topic eerder dan jou, hihi , w.s. ben je 'in de war' met het andere DD topic waar je over schreef? Dus bij deze....van harte welkom voor jou , hihi. ----> allemaal gekkigheid natuurlijk, ik wil jullie morgen heeel veel succes wensen. Spannend wat het gaat worden. En fijn dat je er zo ontzettend positief in staat!! Laat je weten hoe het gegaan is? Zonnestraal, hebben jullie die intake strakjes dan ook al in DD? Of nog gewoon in Ned? Tsja...en hoe vaak je voor FM moet.... Is verschillend per persoon en per behandeling. Is afhankelijk van meerdere factoren: welke hormonen, hoeveelheid hormonen, AMH waarde, hoe je reageert op de hormonen, of de follikels snel/langzaam groeien, etc. Als ik daarbij kijk bij mezelf en naar mijn icsi's: 1e icsi 4x FM met 150 EH gonal-f (poging werd toen afgebroken ivm overstimulatie dus veel te veel follikels), 2e icsi 7 x FM met 112,5 EH gonal-f (er groeide maar 4 follikels, poging is mislukt), 3e icsi zo rond de 5 x FM met 125EH puregon (toen zwanger geworden), 4e icsi (voor een brusje) 4 x FM met 125EH Puregon (toen afgebroken ivm overstimulatie dus wederom veel te veel follikels, terwijl dit dezelfde dosering was als bij m'n zwangerschap), afgelopen icsi 4x FM met 108EH Puregon en die is mislukt. 4x FM is bij mij dus wel een beetje gemiddeld zeg maar...weet niet hoe dat bij de rest is/was.....
De kogel is door de kerk. We stappen over van MCK naar DD. We hebben 2-2-12 al een afspraak en mogen we gelijk beginnen . Dit omdat we bekend zijn in hun kliniek. (tese man is daar gebeurd). Ik ben blij en opgelucht. Juffie, iets te hoge AMH geeft meer kans op overstimulatie. Dr. S. past hier jouw medicatie op aan. (te lage amh is juist lastiger) En dat doen ze in MCK dus niet. Wat jij zegt, van DD is het heel fijn dat ze jou bekijken als persoon. En niet alleen maar protocollen volgen.
Hallo, Ik ben een beetje aan het zoeken naar ervaringen van meiden die naar Dusseldorf zijn gegaan. Ik heb namelijk vandaag een afspraak gemaakt voor 27 maart. Het is namelijk zo. Ik heb 2 miskramen gehad (was vrij snel zwanger), maar nu duurt het al een tijdje. Dit is de reden dat er onderzoeken zijn gedaan (ik ben 37) en hieruit is gebleken dat mijn baarmoederslijmvlies erg dun is (4mm) en mijn AMH waarde laag is (0,8). FSH gelukkig wel goed (8). De gyn. heeft me nu Duphaston (progesteron) voorgeschreven om te proberen mijn bmsv te verdikken. Daarnaast heb ik dus maar 4x per jaar kans om zwanger te worden, omdat er niet vaker een goed ei zal zijn (heb wel elke maand een eisprong). De gyn hier liet me weten dat ik beter kon proberen om op een natuurlijke wijze zwanger te worden, omdat de MMM een zwaar traject zal zijn en de kans niet groot is dat dit zou slagen. Zij zag het op een natuurlijke wijze eerder slagen. Dit heb ik van haar aangenomen, maar er later thuis nog eens over nagedacht. En ook over gesproken met de acupuncturiste (gespec. in fertiliteit) en zij raadde me aan om naar Dusseldorf te gaan, omdat mijn kansen wel kleiner worden. Ik wil er alles aan doen om onze droom in vervulling te laten gaan. Heb geen idee wat voor mij het beste zal zijn, maar het was me te gemakkelijk om te zeggen; 'Probeer het maar gewoon en dan zie je wel.' Hopelijk slaan de medicijnen nu aan en zal mijn bmsv dikker worden. Vanaf dag 1 van de volgende cyclus krijg ik er ook oestrogeen bij en dan krijg ik op dag 9/10 een echo om te kijken hoe het zit met het bmsv en met de rijping. Afwachten maar weer. Maar ben heel benieuwd hoe jullie ervaringen zijn in Dusseldorf en volg graag hoe het jullie vergaat.
@Majo: Sorry ik ben inderdaad een beetje de weg kwijt. Je was er inderdaad veel eerder dan ik. @All: Wij zijn terug uit Mulheim. Was wel wat lastig te vinden maar goed we hebben alles gevonden en waren gelukkig optijd daar. Dr. Schneider is een hele vriendelijke man, rustig en neemt de tijd net zoals in Dusseldorf. Hij heeft alles uitgelegd hoe het een en ander in zijn werk gaat, en het kostenoverzicht voorgelegd. Wij moeten de keuze maken of we een "gewone" TESE of een MICRO-TESE willen. Wij hebben de keuze gemaakt voor een MICRO-TESE er hangt dan wel een ander kostenplaatje aan maar de kansen liggen dan ook veel hoger dan bij een gewone TESE. Verder is er nog een echo gedaan, en bloedgeprikt ook weer genetisch onderzoek, dat is allemaal al gedaan in Nijmegen maar goed is denk ik protocol. Nu moet Dr. Scholtes nog aan Dr. Schneider laten weten of het een verse MICRO-TESE of een gewone MICRO-TESE gaat worden. Maar dat horen we na 6 januari pas want dr. Scholtes is weg van 16 december tot 6 januari. Al met al weer een spannende dag, nu op naar onze vakantie, en hopelijk onze laatste vakantie samen, en de volgende met z'n drieeen...wie weet...? Gr. Juffie26
Zonnestraal, wat goed dat jullie dan al terecht kunnen zeg . Spannend!! Ploon, vindt het op zich best vreemd dat gyn zegt zelf proberen is beter als je maar ongeveer 4x p/j zwanger kunt worden, je 2 mk hebt gehad en je bms dun is. Alhoewel ze daar natuurlijk wel wat aan proberen te doen nu. De meesten van ons in dit topic moeten de overstap naar DD nog maken of hebben 'm net gemaakt. Ikzelf heb ook pas 20 mrt intake gesprek. Er is wel een DD topic van eerder, weet alleen zo even niet of die nog actief is. Daar zou je ook e.e.a. kunnen teruglezen als je al wat dingen zou willen weten?! Ik geloof dat ik op de eerste pagina van dit topic wat links heb gezet laatst naar die topics toe. Juffie, hahaha... ik bedoelde er ook absoluut niets mee hoor! Vond het gewoon grappig... Maar wat goed dat het allemaal ze prettig is verlopen in Mullheim. Dus...dr. S. heeft lekker vakantie. Ben benieuwd na die tijd wat het gaat worden voor jullie en wanneer je mag starten.
Hallo, Ik ben zwanger geworden in DD, zie mijn onderschrift. In Nederland vertelden de artsen mij ook dat ik beter op de natuurlijke manier zwanger kon worden en ik heb een hele lage AMH (0,10). Ik heb wel een cyclus elke maand van mijzelf maar heb een hele lage eicelreserve en ben slecht te stimuleren. Omdat de artsen in Nederland mij niet verder wilden helpen ben ik naar DD gegaan en 3 maanden later was ik zwanger.
Positieve veralen lees ik hier. Soms denk ik wel moet ik wel de afspraak in DD wel afzeggen? Maar ik weet het zeker, we gaan definitief niet naar dusseldorf. Ik wil jullie allemaal wel heel veel geluk toewensen daar. Ik blijf even lezen ier hoe het jullie vergaat. Dikke zoen!
meiden misschien kunnen jullie me helpen....ik wil misschien ook de overstap gaan maken naar dd! nu lees ik hier al data van maart dus moet ik me ook maar eens gaan aanmelden...kan iemand me uitleggen of pb'en hoe het zit met de kosten van alles in dd? ik ben bij cz verzekerd en heb het aanvullend pakket gezinnen. alvast bedankt.
Wij hadden geen keuze, wij waren in Nederland uitbehandeld omdat ik bij 2 IVF pogingen in Enschede maar 1 eitje had en toen besloot het ziekenhuis in Enschede dat ze niet verder wilden. Daar sta je dan met niks. Ze vonden dat ik op de natuurlijke manier net zoveel kansen had. Ik heb toen DD gebeld en had op 30 april 2011 de intake en op 3 mei 2011 zijn we gelijk gestart omdat ik toevallig net ongi was geworden. Ik moest vanaf dag 3 menopur spuiten (dosis 450 en in nederland is 300 de hoogste toegestane dosis) en vanaf dag 10 het hormoon cetrotide erbij en geen decapeptyl zoals in Nederland vaak wordt gerbuikt. Ik had toen 5 rijpe eitjes bij de punctie en alle 5 de eitjes zijn bevrucht. Ik heb toen een TP gehad van 2 emmy en die zijn niet blijven plakken. 2 maanden later een TP van 1 cryo in mijn eigen cyclus (er zijn er 2 ontdooit maar 1tje heef het niet overleefd) en die is blijven plakken. DD vriest alle bevruchte eicellen in maakt niet uit hoeveel cellig ze zijn. Dus 30 april de intake en 29 juli een postieve test terwijl we in Nederland al 19 maanden in de MMM zaten voor een kindje. Ik kan het dus iedereen aanraden! Voor IVF vergoed nederland 1750 (bij Unive waar ik verzekerd ben tenminste) en de hele IVF behandeling in DD kost 1300. Dat is exclusief de narcose (die moet je contant betalen na de punctie en is ongeveer 250) de assisted hatching (dit moet je nooit bij de verzekering opgeven omdat het in Nederland niet mag, hiervan zijn de kosten 160) en de kosten voor het invriezen en bewaren van de embryo's (dit hoefden wij niet zelf te betalen omdat we niet boven de 1750 uit kwamen). De medicijnen worden betaald vanuit het basispakket mits het nog binnen de 3 IVF pogingen zit.
Hallo Allemaal, @Sasje24: Ik zou je zeker kunnen aanraden om naar DD te gaan. Echt het is heel erg fijn daar. Je wordt er super fijn behandelt, alle tijd, nederlandse dokter en assistentes. Het lange wachten voor de intake is moeilijk maar, het is het echt waard! Ik ben er helemaal lyrisch over. En wat betreft de verzekering alles wordt vergoed vanuit het basis pakker (wij zijn bij Menzis) en volgens het Nederlandse tarief. Dus je zal altijd zelf geld bij moeten leggen. Zo konden wij kiezen tussen een gewone TESE en een MICRO-TESE bij mijn vriend. MICRO-TESE is meer kans en dus ook meer geld. Wij hebben gekozen voor de MICRO-TESE, daarbij komen nog een heleboel andere kosten wat je allemaal contant moet betalen op de dag van de operatie, mijn vriend wordt geholpen in Mulheim daar werk DUsseldorf mee samen. Dusseldorf stuurt de rekening en dan kun je dat geld op je gemak over maken maar je zal eerst alles zelf moeten betalen. Maar dat is het ons allemaal dubbel en dik waard, je wordt er veel fijner behandeld als in Nederland. Wij hoorde daar ook zoveel positieve verhalen over, dat we dachten och een intake maken kan geen kwaad en dan kijken we dan wel wat we willen. Maar we waren er nog niet de deur uit of we hadden al besloten om daar te blijven en heel hard weg te rennen in Nijmegen. Het gaat daar allemaal veel sneller en nog veel belangrijker persoonlijker! Ze durven daar tenminsten af te wijken van de protocollen en te kijken naar ons/jullie als persoon. Voor iedereen verder hele fijne feestdagen en alle goeds voor 2012! Gr. Juffie26 (Vandaag alweer 27 hihi)
@Juffie: allereerst gefeliciteerd met je verjaardag! Een gezellige dag vandaag. @Nataly: fijn om zo'n succes verhaal te horen. Ik loop ook in Enschede. Mijn AMH is dus ook laag, maar ik heb ook elke maand wel mijn gewone cyclus (en dus ook een eisprong). @Sasje: ik heb info over de verzekering opgevraagd bij Menzis, Interpolis en Zilveren Kruis Achmea en in principe komt het allemaal op hetzelfde neer. Bij akkoord van hun kant krijg je het vergoed. En ik geloof dat je niet akkoord kunt krijgen als je bijv. ouder dan 40 bent en er geen medische noodzaak is om naar DD te gaan. Ik wil je de mails van hen wel doorsturen. Moet je me maar even pb-en met je e-mail adres. @Krabje: waarom zou je je afspraak willen afzeggen in DD dan? @Zonnestraal: wat fijn dat je al zo snel terecht kan! Ik wens jullie allemaal hele fijne feestdagen en alle geluk voor het nieuwe jaar. Laten we hopen dat het een vruchtbaar jaar wordt!
ik weet dat menzis geen contract heeft met duitsland, maar ze vroegen toen waarom we daar heen wouden. ten eerste in ons geval (met donor) moet je een paar jaar op de wachtlijst, zijn minder donoren. toen zeiden ze van de menzis dat hun iemand hadden die ook dingen uitzoekt over wachttijden, die konden ons niks bieden omdat we de wachttijden al wisten. en als je in het buitenland kortere wachttijden hebt dan mag je daar naar uitwijken. en dd heeft nu alleen voor intake een iets langere wachttijd maar altijd nog korter dan nl. maar dan kun je ook gelijk beginnen daar. dus uiteindelijk kun je altijd wel naar duitsland of belgie. je krijgt het nederlandse ivf/icsi tarief van nl. en van menzis dus als je in pakket 4 zit het dubbele van het nederlandse tarief.
ja maar ik zit nu bij menzis.....ik zit bij cz..en had gehoopt dat er iemand van jullie ook bij cz zat en mij kon vertellen hoe het er met onze verzekering uitziet....
Allemaal hele fijne kerstdagen !! Hier ook geen cz dus kan je het niet vertellen Sasje. Anders misschien even bellen met je verzekering of een mail sturen? Juffie, nog gefeliciteerd met je vrejaardag
Hi meiden, Ik zag een nieuw DD-topic voorbij komen en kon het niet laten om ook ff in te breken. Ik ben inmiddels mama van een prachtige dochter na behandelingen in Dusseldorf. Hoewel ik ook helaas genoeg meiden 'ken' die met lege handen afscheid van DD hebben moeten nemen, zijn er ook een hele hoop meiden welke in NL zo goed als opgegeven waren, die toch daar nog zwanger zijn geworden. Ik zou dan ook absoluut mensen willen aanraden om op zn minst eens voor een intake daar te gaan en te vragen wat de arts daar voor je zou kunnen betekenen. Verder iets verzekeringstechnisch: De IVF of ICSI wordt idd vanuit het basispakket vergoed. Momenteel is het NL'se tarief voor IVF (maar ook voor ICSI) rond de 17 a 1800 euro. Dat bedrag moet de verzekeraar dus ook aan je vergoeden. Met IVF lukt het je een heel eind om daar de behandelingen mee te vergoeden (zoals in het geval van Nathaly). Alleen als je ICSI nodig hebt en/of veel cryo's hebt, dan heb je niet voldoende aan het bedrag en zul je moeten bijbetalen. Of als je veel bloedonderzoeken nodig hebt. Een oplossing kan dan zijn om nog voor 1 januari over te gaan stappen op Menzis Extra Verzorgd 4. Ik heb geen aandelen in Menzis en krijg ook geen provisie als veel mensen daar naar toe overstappen maar als je in dat pakket verzekerd bent krijg je bij je eerste 3 pogingen 2 maal het Nederlandse tarief vergoed. Dat wil zeggen dus 2 x 17 a 1800 euro. De prijzen: IVF 1300 ICSI 2300 Narcose 230 Cryo terugplaatsing 230 (of was het nog 240??) Bloedprikken 2 x 91 euro bij een verse poging ivm cryo's verplicht) Bloedprikken bij intake (hangt af waar hij op prikt, maar ik was toen ruim 300 euro kwijt) Intake 61 Immunologische onderzoeken 1e keer 700 Immunologische onderzoeken 2e keer 300 euro Het kan dus flink oplopen. Dankzij mijn aanvullende pakket heb ik toen in 2010 weinig zelf hoeven bij te betalen. Overigens kost het invriezen van de embryo's niets extra. Dat zit bij de 'all inclusive' prijs inbegrepen. Alleen het jaarlijks verlengen van het invriesjaar kost geld. Ik weet niet meer uit mn hoofd hoeveel, maar ik meen rond de 250??? Ik hoop dat jullie wat aan deze informatie hebben. Groetjes, Maartje
Dank je voor de info maartje!! Ik ben overgestapt naar Menzis pakket 4 . Verder had ik 'mijn' acupuncturiste waar tijdens 1 IUI (de laatste) door haar behandeld ben een mail gestuurd dat ik ergens rond 02-02 februari weer door haar behandeld wil worden tijdens m'n 1e IVF poging. Belt ze me terug om te zeggen dat DD een hele goede kliniek is . Dat ze die kliniek kent en erg veel positieve verhalen kent. Wilde ik ff melden . Iedereen fijne feestdagen!!!
thanks voor jullie antwoorden, ik ga woensdag ff bellen naar cz hoe het bij hun zit....want als je 1700 uur vergoedt, dan kom ik al en heel eind mee...want wij moeten daar naar toe voor ivf en niet voor icsi....