Zo wat is er veel geschreven.. kan het allemaal niet bijhouden! Dr. S. heeft mij die vitamines van de Davitamon Mama Compleet geadviseerd. Plus ik moet extra foliumzuur slikken. Update, mijn man heeft gisteren de Tese operatie gehad.. En viel hem best tegen. Hij had na zijn hesteloperatie vorig jaar niet zoveel pijn als nu.. Maar vraagje; wanneer hoor ik nu meer over zijn zaadkwaliteit dan? Wil niet meteen gaan bellen..
Slikken jullie naast de multivitamine allemaal nog eens apart foliumzuur ? Want het zit er namelijk ook al in, anders moet ik namelijk ook even foliumzuur kopen. @Jojo: Sterkte voor je man, hopelijk voelt hij zich gauw beter. Ik kan je geen antwoord op je vraag geven, maar er zijn vast meiden die het weten.
@ jojo: balen dat je het je mannetje tegenviel.....Heb geen idee hoe het zit met de uitslag ervan..... @ loontje: ik slik nog foliumzuur apart erbij. Bij mij is in 2008 geconstateerd dat mijn lichaam zelf te weinig aanmaakt, dus ik slik foliumzuur al heel lang extra
Druufke, wat fijn dat je er zo'n goed gevoel over hebt. Nu dan met een gerust hart eerst op vakantie om darna met volle moed van start te gaan. Heb jij mij overigens nog gezien toevallig gisteren? Voor wij de spraakkmr ingingen heb ik jullie niet gezien volgens mij (was zo rond 15.45 uur). En toen we eruit kwamen heb ik er niet meer op gelet omdat Dr. S met ons meeliep naar de secretaresses. Maartje, Wat súper zeg dat jullie cryo al een 10 cellig excellente topper was . Duimen draaien weer hoor. Was ook zo...dat deze niet uit dezelfde poging was als jullie meisje.... Natasja, moeilijk dag/datum bijna voor jullie..... denk aan jullie!! Djuuzie, ook de 3e en laatst betaalde poging in DD.... net als velen hier! Wat ontzettend kl*te van jullie cryo's zeg! En aug. lijkt dan nog zo ver weg.... of vindt je het wel oké, eventjes rust?! Juffie, WAUW!! Een blasto aan boord!! Super zeg!! Wel ontzettend jammer van de andere 2.... Maar met 1 topper kan het ook he.... En wat die doet in je buik kun je helaas niet weten. Van ingi gevoel wat miss. komt kun je ook al niks opmaken... utrogestan heeft ook vele bijwerkingen. Ikzelf heb alle keren ongi gevoel gehad, ook die keer bij mijn dochter, had toen nota bene al tampons gekocht ipv een zw. test . Je zult het helaas dus allemaal 'geduldig' moeten afwachten.... duimen draaien hier!! Kippetjuh, hoe is het gegaan vanmorgen in Müllheim met je mannetje? Mee gevallen? Tegen gevallen? Tese? Mesa? Of toch beiden? ben benieuwd.... Timon, hier ook zelf geen vitamines advies gekregen hoor. Manlief echter wel . AMH waarde hier ook niet geprikt. Maar ja.... ik heb dan ook de wereld aan follikels steeds al klaar liggen bij de uitgangsecho, eerder teveel waardoor ik dus hogere kans op overstimulatie heb en ook 2x heb gehad..... Wie weet is prikken helemaal niet nodig bij jou?! Je slikt toch ook al vanalles op advies van een natuurarts? Of was dat iemand anders ben ik in de war?! Loontje, houdt je het wachten nog een beetje uit? Wanneer is je testdatum? Ik slik(te) overigens geen extra foliumzuur erbij. Gewoon alleen de multivitamines voor de zwangere of zwanger willen wordende.... daar zit i.p. genoeg in, tenzij je een tekort hebt?! Yj, Hoe is het? Nog 2 nachtjes en dan de echo....ik hoop toch zó ontzettend op een heeeel klein enorm groot wonder!! Anja, flink aan de Vit. D3..... wanneer wordt je daar weer op geprikt ter controle? Of niet en mag je gewoon de volgende cyclus starten? Aklina, op naar een mooie TP vrijdag en hopen dat DD helemaal niet nodig gaat zijn. Wel naar dat je steeds zulke vervelende ervaringen hebt nu met de artsen. Jojo, wat naar dat de Tese je man zo tegen is gevallen. Wees maar extra lief voor hem nu. Wat lekkere hapjes maken... ontbijtje op bed...etc etc . @Hier: gisteren uitgangsecho gehad, zag er goed uit. Wel weer heel veel follies die klaar liggen waardoor overstimulatie dreigt bij behandelen. Tese bij manlief gaat niet door omdat HSF waarde te hoog was en daaruit dan blijkt dat er in de testes ook weinig zaadcellen aanwezig zijn en Tese dan dus weinig zin heeft aangezien dat een punctie is vand de testes. (waren al bloeduitslagen uit 2008 en is ons nog nooit eerder verteld). Heb spuitschema gekregen voor als ongi komt. Dag 3 beginnen met 75eh puregon en 75eh menopur, de één 's morgens, andere 's avonds. Dan op dag 5 FM. Nu dus wachten op ongi en hopen dat ie snel komt. Medicatie wordt thuis afgeleverd door apotheek waar zij 'zaken mee doen'. Net zo handig . Manlief heeft een hele bups aan vitamines voorgeschreven gekregen wat het zaad nog wel zou kunnen verbeteren in kwaliteit. Voor de liefhebbers die hun man ook aan een medicijnontbijtje willen hebben : Foliumzuur 400 mcg, vit. D3 2000IE, Omega 3 vetzuren visoliecapsules 1000mg, Zink 25-40 mg. Vit. D en Vit. C waren altijd prima. Hij slikt nu dus 's morgens 13 tabletten! Ikzelf gebruik al 6 jaar davitamon zwangerschaps vitamine (met overigens 100% vit. c) en hij zei dat dit prima was. 't Gaat dus weer van start bij ons... hopen dat ongi gauw komt!! Sorry....beetje laaaaaange ego geworden!!
@ majo, er zat een duits stel achter ons, en jullie liepen de wachtkamer uit inderdaad met Dr. S. Zat er met de rug naar toe.....was heerlijk aan het ontspannen met de visjes in het aquarium hihi!! Fijn dat er bij de echo alles goed uitzag!! Hopelijk word je snel ongi dat je snel aan de bak kunt hihi!!
Hoi allemaal! Zo, dat was me het dagje wel! Vandaag de micro tese + mesa operatie van mn mannetje. Goed gegaan, er is levend zaad gevonden maar dat hadden ze van te voren ook al gegarandeerd. @ jojo, wij hoorden een uurtje na de operatie dat er levend zaad is gevonden. Meer informatie konden we krijgen van een nummer uit dusseldorf, die scheen ik gekregen te hebben.. moet eens in de papieren duiken, maar missch bedoelen ze gewoon dr s (in mijn geval dr h). Wat een gedoe daar in mulheim, we moesten cash geld meenemen voor de narcosearts (440 euro) en voor het vervoer van het zaad (95 euro). Hadden we dus netjes bij ons. Maar toen bleek dat we ook de operatie a 1564 euro meteen moesten betalen! oepsssss..... Moesten we naar beneden en geld pinnen, maar daar kwam niks uit, ook niet met de creditcard... uhhhmmm wij zenuwachtig en in de stress natuurlijk (lekker bekken op elkaar).. Toen zijn we naar de bank gegaan, 5 minuten lopen, maar daar kwam nog niks uit het automaat! Nagevraagd en toen bleek dat we max 500 euro konden pinnen per dag! Gelukkig hadden we 2 pasjes en 1 creditcard, dus 3x500 = 1500 en hadden we nog 70 euro op zak! PRECIES het bedrag bij elkaar dus.. haha! We waren dus om 11 uur weer in de kliniek, terwijl we er in eerste instantie om 10 uur al waren! Was allemaal geen probleem en manlief kon meteen geholpen worden! Ik ben het stadje even ingelopen en lekker broodje shoarma gescoord in mn beste duits.. Het valt mn lief gelukkig nog aardig mee tot nu toe. Wel pijn, maar niet beroerd van de narcose waar hij bang voor was en hij wil morgen al weer aan het werk, dus de pijn is te doen voor hem. Majo, spannend hoor, je mag dus op korte termijn beginnen, joehoehoe!!
Majo; maar als er geen TESE word gedaan bij je man, hoe gaan ze het dan doen? Gewoon via het "potje vullen"? En mijn man moet idd ook al die vitamines slikken. Dus die heeft ook zo'n arsenaal in de ochtend. Ik heb maandag weer op D3 moeten prikken, en het is van 11,3 naar 27,9 gegaan. Dus wel flink gestegen. Dus maar netjes door blijven slikken.
Wat voor vitamine D slik jij? Ik had een waarde van 19 en zit nu aan vloeibare D. Het schijnt zou te zijn dat je daar het het snelst mee opkrikt. -- Bedankt voor de lieve reacties op mn cryootje.
Doen ze geen tese majo? Mijn man heeft ook een hoog fsh en uber s vertelde ons toen dat, dat niks wil zeggen! En kijk het resultaat mijn vriend met torenhoog fsh en 10 rietjes zaad nog over! Het kan echt wel! Vreemd dat ze bij jullie niet doen? Kippetje wisten jullie dat niet? Hadden ze ons duidelijk gezegd alles contant betalen. Mijn vriend gaat morgen paar uurtjes werken. Lopen en zitten is nog moeizaam, en is behoorlijk gezwolle. Beste is paar dagen rust te houden! Gelukkig hebben jullie dit ook weer achter de rug! Druufke: Fijn he in dd. alle tijd en heel vriendelijk! Hoop op een goed resultaat voor jullie! Timon: hoe is het? Voel je al wat? Im voel niets? Ben aan de granaatappelsap schijnt goed te zijn wie weet? Y: Hoe is het met jou meissie?
Juffie nee we hadden allebei begrepen dat alleen narcose en taxi cash moest en de rest op rekening! Ach ja dat krijg je met dat Duits haha.. Wat balen dat je 2 andere bevruchtingen niet meer door gedeeld hebben! Maar hou hoop, een vriendin van mij had 1 tp en 6 (!!!!) die afvielen ! Maar wel zwanger van die ene! Binnen in je buikie is t lekker warm! Wat betreft tese: ik denk dat t per persoon ook verschillend is.. M'n mannetje zou echt niet werken als ie er nog zoveel last van zou hebben.. Met pijnkillers is t goed te doen. Hij doet wel rustig aan uiteraard en na morgen hebben we vakantie dus kunnen we lekker bijkomen !
Ik heb van vitaminestore.nl die D3. Maar ik denk dat ik idd ook aan die vloeibare ga ja. Ik moet zeggen dat ik het wel geruststellend vind dat ik niet de enige ben bij wie die vitamine laag is. Wanneer moet jij weer laten prikken?
Ja dat Duits is niet altijd goed te verstaan! Gelukkig nog goed gekomen! Kwam er net achter dat ik een uur te laat de utro heb genomen is dat heel erg? Doe normaal om 8.00-13.00-20.30uur ongeveer. De laatste was nu 22.00uur. Balen hopelijk is het niet heel erg?! Slaap lekker meiden!
Tegelijk met mn schildklierellende, ik denk zo'n 6 a 8 week na het ontdekken van mijn D ellende. Welke dosering slik jij? Hoe lang slikte jij toen het opnieuw geprikt werd? Ik slikte steeds 'netjes' 400 IE per dag, en toch zo'n lage waarde. Niet echt heel cool.
Juffie... dat maakt niets uit hoor. Tussen je laatste gift en eerste gift zit normaal gesproken 11 uur. Of dat nou 11 uur is of 9 uur dat maakt niets uit. Ik doe het zelf om 7.00 - 15.30 - 23.00 om het zoveel mogelijk eerlijk te verdelen over de 24 uur. Maar als ik vrij ben dan wordt het wel een 8.30 en als ik vroeg op moet ook wel eens 22.00. Dus wel netjes verdelen... maar dat komt niet op een uurtje of 2 aan.
Wij hebben vrijdag ons intake gesprek, is het een beetje te doen daar parkeren of zoek je je een ongeluk? Worden er na het intake gesprek ook meteen testen gedaan of onderzoeken?
@ Vitamines: Ik moest de Omega 1000IE per dag en de VitD 2000IE per dag Ach alles voor het goede doel! @ Natasja: Ze hebben parkeerplekken voor de deur! Bij mij geen onderzoeken gedaan, alleen bloed geprikt! Pfff wat is t vroeg, maar ja ben lekker optijd klaar vandaag! Fijne dag allemaal!!
Ik slik nu 2000 ie per dag, zoals dr. S aanraadde. En in 3 weken is het van 11,3 naar 27,9 gegaan. Lijkt me niet slecht. Dus hopelijk stijgt het de aankomende weken nog meer, en zit ik netjes boven de 35 als ik moet starten.
Goed nieuws!! Zijn negen rietjes ingevroren, volgens DD was dit veel.. Eindelijk wat positiefs!! Heeft manlief niet voor niets zoveel pijn.. Kippetje, had wel alles contant bij me maar vond wel beetje onproffessioneel hoe je daar aan de balie het geld uit moest tellen.. En eind lopen van de kliniek naar de auto! Juffie, de tese van jouw man is nu een week terug he.. en nu voor het eerst weer aan het werk..