@ Juffie: Goed dat je bent gegaan! @ Kippetje: Ik heb bij mijn 6 IUI's menopur gespoten.....ik kreeg inderdaad de spuitjes en de naalden altijd apart erbij geleverd!! EEn grote naald dus voor t opzuigen en een kleine flinterdunne om te spuiten!!
Morgen uitgebreid verslag, maar nu zie ik dat Juffie ook is geweest. Meid, hoe laat ben jij aan de beurt geweest? Ik heb velen voor ons zien gaan, want we waren een half uur na afgesproken tijd aan de beurt.
Ik was om half 10 aan de beurt! Stond zo weer buiten want moest meteen aan infuus en bloedprikken. Hoelaat was jij? En hoe ging het? Dokter s belde vanmiddag nog dat ik meteen naar ziekenhuis moest gaan want bloed was niet ok. Dus hebben we gedaan. Mocht toch nasr huis morgenvroeg weer terug komen controleren ze alles weer opnieuw.... Vind het erg eng!
Heb ook overstimulatie! Heb er zo vreselijk de balen van pfff! Hopelijk is het allemaal niet voor niks en krijgen we over 2 weken een kloppen hartje cadeau.....
@Timon: ik ben benieuwd naar je verslag . Hopelijk kan je meteen beginnen en komt je vakantie goed uit. @Juffie: hoe gaat het nu ? Hoe was het in get ziekenhuis ? Doe rustig aan, genoeg drinken en hou je gewicht in de gaten.
Kippetjuh, ik zie dat je gisteren ongi bent geworden en zaterdag de fm heb. Misschien dat ik er dan ook moet zijn. Irma heeft de naalden voor de menopur bij de meds besteld. Geen gedoe. De 1 is groot voor het opzuigen en de ander klein voor het prikken. Net als de pregnyl. Djuuzie, gefeliciteerd met manlief!!! Fijne dag. Juffie, dat je toch de echo in DD kon doen. Ze hadden toch plek? We hebben elkaar net misgelopen. Vervelend dat je toch overstimulatie heb. Doe je nu rustig aan? Succes vandaag. Verslag! Gisteren was het zover. We hadden bij mijn ouders geslapen. Om 8.00 zijn we gaan rijden. Het was rustig op de weg. In DD was het even zoeken, maar daar was het dan... de kliniek. We waren tegen 9.45 binnen, even wat formulieren invullen en plaatsnemen in de wachtkamer. Die zat goed vol. Snel werd 'ie steeds leger, omdat de echo's vlot achter elkaar gingen. Om 10.30 mochten wij eindelijk naar binnen, een half uur verlaat dus. Eenmaal binnen kregen we informatie die eerder nooit met ons was gedeeld. Toen dr. S. mijn FSH (7.2) van 2009 zag zei hij direct dat die wat afwijkend was. Verder onderzoek is nooit gedaan, ondanks meerdere malen aandringen van mijn kant. Ons traject: ICSI met IMSI en embryoscope. Ik heb aangegeven dat ik eind volgende week ongi moet worden en dan wil starten. Hij was er niet echt voor omdat de uitslag van de AMH pas over 2 weken binnen kan zijn. Nu gaat hij het proberen. Meds zijn afgestemd op eventuele aanpassing, want hij hoopt over een week zeker te weten. Ik moet bellen als ik ongi ben geworden. De uitgangsecho gaf nog een verrassing. De cyste die al jaren zit was nog steeds aanwezig en wel ruim 3 mm groot. Dit moet leeggezogen worden voordat de stimulatie gaat beginnen. Deze punctie moet op cd 2 of 3 gebeuren. Dat zal betekenen dat ik waarschijnlijk vrijdag of zaterdag er weer heen mag. Dus... ik zal 2 puncties hebben! De één met plaatselijke verdoving (de cyste). Kan ik m'n lol op.... Altijd een hel geweest. De ander onder algehele narcose. Volgens Dr. S. mag ik pas na de goedkeuring van de zorgverzekering starten. Ik vind dat gek. Zij mogen deze poging niet weigeren en ik ga dus gewoon starten. Na de goedkeuring de rekeningen doorsturen. De meds worden komende week thuisgestuurd. Zo fijn! Schema vanaf cd 1: Neusspray Synarel, 1x 's ochtends en 1x 's avonds cd 2 of 3: punctie cyste vanaf cd 3: Gonal F 's ochtends, Menopur 's avonds cd 8: fm & bloedtesten Tijdens de intake zei manlief dat hij zo blij is dat we er zaten, want we kregen zoveel duidelijkheid. Het voelde erg goed. We zijn er klaar voor!
Timon, Succes met de start. Jouw behandelschema is hetzelfde als die van mij. Hoeveel moet je spuiten. Welke eenheden?
Gabrie, ik zal 150 Gonal en Menopur gaan spuiten. Jij ook? Wanneer begin jij? Ergens jammer dat we geen overzichtje hebben zodat je makkelijk ziet waar de ander mee bezig is.
Timon, ja Irma had het er bij mij ook opgezet (recept) maar bij de apotheek wisten ze dus niet welke er bij moesten.. zucht! Ik ga nu dus pielen om met het dunne spuitnaaldje het spul te mengen.. daarna verwisselen en opnieuw spuitnaaldje erop om te spuiten. Wat fijn dat jullie gesprek goed ging! En vooral superrrrr fijn dat je meteen mag beginnen! Goed gedaan .. Spannend de 1e punctie voor je cyste, heb je dat al eens eerder gehad? Ik moet er zaterdag om 11.15 zijn! Ben benieuwd of we elkaar dan zien!
Kippetjuh, je gebruik toch wel de lange naald als eerste? De punctie van de cyste zal mijn eerste zijn. Voorgaande jaren hebben ze 'm laten zitten.
Spannend dan die punctie! Hoop dat het je meevalt. Nee niet de lange naald, ik heb dus 2 korte naaldjes gekregen (van 2cm). Dus eigenlijk 2 naaldjes om te injecteren. Dus 1 naaldje gebruik ik ook om op te zuigen (ipv een grote opzuignaald) Stom he! Ik heb echt een hele slechte apotheek..
Zeker spannend en natuurlijk onverwachts nieuws. Raar dat jij maar 2 spuitjes heb gekregen. Moet je daar de hele tijd mee doen? Is erg onhygiënisch. Kan je wel met de kleine naald alles goed opzuigen? Misschien kan je bij een andere apotheek de juiste naalden kopen? Ik krijg voor elke dag nieuwe naalden.
Ja ik heb wel een hele zak met Naaldjes hoor ... Alleen dus geen opzuignaalden. Morgen begin ik dus dan maar kijken hoe dat gaat!
@ Timon: Fijn dat je zo snel mag starten!!! Heel veel succes. @ego: Woensdag belafspraak met S en dan kijken wanneer ik mag starten. Iedereen heel veel succes, ik knijp er morgen voor een weekje tussenuit naar de zon!!! Tot over anderhalve week!!!
@ Timon, fijn dat jullie een verhelderend gesprek hebben gehad en nu klaar zijn om te starten! Je hebt nu toch een week vakantie? Komt het toch allemaal goed uit! Gek dat ze aangaven dat je pas mag starten na goedkeuring verzekering. Je zou het desnoods toch eerst zelf kunnen voorschieten en daarna declareren..? Raar dat er dan niet eerder een punctie is gedaan voor verwijdering van de cyste, of is ' ie erg gegroeid de laatste tijd? @ Juffie, dus toch overstimulatie...wat naar...Ben je vandaag weer in DD voor controle van je bloed? Sterkte in ieder geval. @ Loontje, mooi dat je je goed voelt! Binnenkort de 1e echo, spannend!!! @ Anjav, hopelijk intussen een tweede streepje op je ovu-test... @ Kippetjuh, vervelend dat je via de apotheek niet de goede naaldjes hebt gekregen, weet er helaas alles van... @ Druufke, heerlijk naar de zon, lekker nog even voor jullie ook van start gaan!! Geniet ervan!