Goede morgen dames, Het lijstje vul ik wel in als ik weer thuis ben Hier even een ego berichtje uit het zonnige Tenerife! Vanmorgen gebeld geworden door Dr. S. Mijn AMH waarde is voor mijn leeftijd iets aan de lage kant, maar niet dramatisch laag. Volgende week zaterdag echo, en als alles prima is mogen we als mijn ongi komt starten!! Nou dames nog een fijne dag, ik ga zwemmen hihi!! Veel liefs, Druuf
Voorgeschiedenis: Zonnestraal 2010 Azoospermie bij mijn man geconstateerd. 2011 7x IUI-D in MCK mislukt. 2012 start ICSI-D in Dusseldorf Yj81 Dochter uit 2006 na 5 iui's met donorzaad.Wij hebben gekozen voor een donor vanwege een ernstige erfelijke hartspieraandoening bij mijn man waarvan de kans 50 procent kans was dat ons kind dat ook zou krijgen. Nu gaan we in Dusseldorf voor een tweede kindje van dezelfde donor. Juffie * Mei 2011; pil in de prullenbak we gaan ervoor. * Aug 2011; geen goed gevoel, omdat vriend is geopereerd aan niet ingedaalde teelbal op 16 jarige leeftijf. * Aug 2011; Gevoel klopt helaas, azoospermie geconstateerd. * Okt 2011: eerste gesprek UMC radboud Nijmegen. * Nov 2011; 2 zaadcellen gevonden, helaas weggegooid door Radboud. * (3) Dec 2011: Eerste intake gesprek Dusseldorf! We blijven daar niet meer naar Nijmegen. * (21) Dec 2011; Intake gesprek Mulheim voor TESE, we gaan voor een MICRO-tese in combinatie met ICSI. * Feb 2012; Wachten op ongi om te beginnen met ICSI-spuiten. * 9 feb 2012; Starten met spuiten 1e ICSI is een feit! * 14 feb 2012; Eerste follilkel meting Dusseldorf. * Feb. Poging afgebroken maar 3 follikels. *Start poging 1b (2e paasdag) april. Fireangel * Januari 2010: gestopt met nuvaring * April 2011: naar de huisarts * Mei/juni 2011: Slechte zaadkwaliteit en hoeveelheid geconstateerd. * September 2011: eerste ICSI poging: 27 follikels, 14 eicellen, 1 bevruchting. mislukt, overstimulatie. * December 2011: 2e ICSI poging (stond PICSI op de planning, maar ging niet door vanwege te weinig zaadcellen). 17 follikels, 16 eicellen, 5 bevruchtingen. 2 teruggeplaatst, 1 verloren gegaan, 2 cryo. mislukt (na 2 dagen al bruinverlies tot aan menstruatie) * januari 2012: ICSI-2 (cryo's): 1 goed ontdooid, teruggeplaatst, mislukt. (na 1 dag al bruinverlies tot aan menstruatie). * Februari 2012: twijfel Geertgen/Düsseldorf, afspraak gemaakt bij dr. S. voor 31 mei. * 9 feb naar informatieavond DD, IK BEN OM!! We kunnen eerder terecht bij een Duitse arts. 1 maart intake gesprek! * 2 april punctie (18 eicellen, 8 bevrucht, 5 in embryoscope, 3 in vriezer) * 7 april tp 1 blastocyst (1 blastocyst in vriezer) Ploon - Eind juli 2010 spiraaltje eruit - 10-10-10 pos.zw.test -> nov 2010 curretage bij ruim 9w - 1-4-11 weer een pos.zw.test -> mei 2011 curretage bij ruim 9w - Dec 2011: dun baarmoederslijmvlies (4mm) en laag AMH (0,8) - Feb 2012: beginnen met spuiten voor 1e IUI poging Timon -2007 gestopt met de pil -2009 2x IUI -2010 ICSI met positieve test, helaas direct fout gegaan. Cryo tp mislukt -2011 ICSI en cryo tp mislukt -2012 ICSI in DD, in combi met IMSI en embryoscoop Karin75 - 2008 Hersteloperatie Man - 2010 10x IUI mislukt - 2012 4 x ICSI mislukt - juni 2012 ICSI in DD, in combi met TESE Djuuzie -2010, april gestopt met de pil -2011, april slecht en weinig zaad bij manlief gevonden -2011, november ICSI mislukt, geen cryo's -2012, februari ICSI 2 mislukt, 4 cryo's maar niet goed ontdooid. -2012, augustus intake bij dokter S in DD! Kippetjuh - 2009 Hersteloperatie Man na sterilisatie (geslaagd) - 2010 Zoon geboren - 2011 pil gestopt - 2012 boel weer dichtgeslibt door littekenweefsel, geen levend zaad - 2012 april intake bij dokter H. Tese + Mesa manlief (Mulheim, 10 rietjes ingevroren) - 2012 5 mei, begin cyclus eerste ICSI Loontje85 - 2008 januari pilstop - 2009 maart begonnen met de MMM - 2009 november 1e ICSI mislukt - 6? cryo's ook mislukt (1 vmk 4+2) - 2010 start 2e ICSI mislukt - 8? cryo's ook mislukt (1 vmk 4+6) - 2011 juli 3e ICSI mislukt - 13? cryo's (11 cryo's mee naar DD) Anjav -2010 februari pilstop -2010 september begonnen met de MMM: diagnose: slecht en weinig zaad -2010 oktober+december IUI, mislukt -2011 januari IUI, mislukt (zaad eigenlijk ook te slecht voor IUI) -2011 juni ICSI 1 mislukt - 1 cryo vmk -2011 oktober ICSI 2 vmk - geen cryo's. Intake Dusseldorf: - Juffie: 3 december 2011 - Zonnestraal: 02 februari - Yj81:16 februari - Loontje85: 28 maart 2012 (Dr. S) - Fireangel: 1 maart 2012 (dr. H) - Ploon: 20 maart: Dr. S. - Anjav: 20 maart (Dr. S) - Karin: 29 maart - Kippetjuh: 17 april - Timon: 5 mei - Djuuzie: 30 augustus bij Dr. S. Start IVF/ICSI: - Zonnestraal: 08 februari - Yj81:Geen idee nog,maar ik hoop begin maart - Juffie: 9 februari 2012 --> 2e poging start 2e paasdag (april) - Fireangel: Hopelijk 11 maart 2012 - Kippetjuh: 5 mei - Timon: 10 of 11 mei 2012 - Anjav: rond 20 mei 2012 - Karin75: juni 2012 Afspraken Dusseldorf: - Zonnestraal: 1e FM 15 februari - Juffie: zaterdag 19 mei 6 weken echo - Zonnestraal: 2e FM 18 februari - Yj8: uitgangsecho 5 maart - Kippetjuh: 12 mei 1e FM - Loontje85: 10-05-2012 vroege echo ivm kramp en lage rugpijn Punctie: -22-02-12 Zonnestraal -19-04-12 Juffie26 NOD: - Juffie26 3 mei = positieve test Zwanger : - Loontje85 (laatste cryo's uit 3e ICSI) - Juffie26 na 1e icsi behandeling (na positieve test overstimulatie) - Fireangel na 3e ICSI met IMSI en embryoscope behandeling - uitgerekend op 24 december 2012
amh 06.4 aan de lage kant. En in combinatie met maar 1 eierstok, wil dr.S zo snel mogelijk beginnen. 22 mei een nieuwe afspr dan krijgen we uitleg en ik een echo. Aangezien dat ik net die miskraam heb gehad, wordt het dus eind van deze maand beginnen van de behandeling omdat ik nu op dat 8 van mijn cyclus zit.
Timon; ik hoop voor je dat je ongi nog een paar daagjes weg blijft!!! Lullig altijd hè, die cyclussen die niet meer doen wat ze normaal doen! Ik weet er alles van. Vandaag posi ovu test! Op CD 20!!!
ga weg ongi van Timon, ga weg!!!!! Hooohhhh dat zul je net zien he.. Maar je medicijnen moet lukken als je op de derde dag moet beginnen.. Anders stuur ik wel wat op hoor Natasja, fjin dat je snel mag beginnen.. voor jou moet nu de zon gaan schijnen! Anjav, he he, eindelijk je ei gevonden! Druufke, YES je mag beginnen. En nu heeeerlijk genieten daar op Tenerife.. hmmm lekker hoor! Juffie, hoe ging je echo? Ben zoooo benieuwd, hoop dat ze een mooi vruchtzakje hebben gezien! Hier: buikpijn valt weer mee, dus ga gewoon zadag echo doen .. gewoon pech midden in mn weekend, maar tis niet anders. Spuiten gaat goed, lekkere junk ben ik. Buik is wel steeds gevoeliger, nie lief die naaldjes, vooral menopur prikt.. maar ja, als dat alles is !
Dames net terug van het ziekenhuis. Bloedwaardes zijn hetzelfde gebleven en de rechter eierstok is ook in grote toegenomen. Ook het vocht in de buik is er niet minder op geworden. Baalde flink dacht wel iets verbetering te hopen zien of horen niet dus. Vrijdag weer terug komen..... Wel was er in de baarmoeder een zwart rondje te zien, is dat een vruchtzakje? en ze kon zien dat er "iets" aan zat te komen.....dus spannend. afgelopen weekend was er nog helemaal niks te zien. Ik had zoooo gehoopt op verbetering......maar niet dus.... Hoop vrijdag dan wel weer verbetering te zien..... Ik wil zo graag genieten maar ik kan het niet!
Jaaaa dat zwarte rondje is een vruchtzakje hoor *tenminste dat denk ik* ! Gaaf om dat te zien, heb je er ook een foto van gehad ? Jeetje wat vervelend dat het nog niet beter gaat . Moet je nog steeds afwachten ? Rustig aan meid !
@ Yj, heb je al meer duidelijkheid en een afspr.kunnen maken met het ziekenhuis? Hoop het voor jullie... @ Druufke, geniet van je vakantie en de zon en binnenkort gelukkig starten! @ Natasja73, fijn dat jullie ook binnenkort kunnen starten. @ Anjav, eindelijk een positieve ovu-test!! @ Kippetjuh, het spuiten is wel te doen hè...ook al last van blauwe plekken op je buik? @ Timon, is je ongi al doorgezet? Het komt wel uit omdat je pas va cyclusdag 3 moet beginnen met spuiten? Of wordt het nog spannend..? @ Juffie, benieuwd hoe de echo was, duim voor een kloppend hartje! Hier gister gesprek over Tese evt icm Mesa gehad gister. Dit zal in juni plaats vinden, het liefst een verse Tese maar overleggen we nog met DD. Ook of het alleen Tese of ook Mesa wordt, de ingreep is wel weer wat pittiger begrepen we...
Ja moet gewoon weer afwachten, op de bank blijven rusten en drinken en dan vrijdag weer verder kijken. had op zijn minst gehoopt op iets verbetering maar niet dus pffff. Nee heb er geen foto van gekregen misschien vrijdag, heb het ook vergeten te vragen omdat ik eigenlijk alleen maar bezig met met de overstimulatie en totaal niet met de zwangerschap. Karin een kloppend hartje kan nog niet, daar is het nog veel te vroeg voor.
@Juffie: Ja je moet echt rust houden, maar dat doe je vast al !? Verplicht op de bank of in bed liggen en voor de rest echt niets! doen.
Juffie, poeh wat vervelend zeg! Doe je zoooo rustig aan en dan geen verbetering, balen! Hoop dat het vrijdag beter is! Karin, mijn mannetje heeft ook Tese + mesa (beide kanten) gehad.. In principe is het hetzelfde, alleen zijn de zaadjes vanuit de mesa rijper en daar werken ze makkelijker en fijner mee (betere bevruchting). De ingreep duurde bij mijn lief zo'n 1,5 uur. Na een uurtje uitslapen zijn we naar huis gereden en met pijnstilling ging het wel. De volgende dag is hij weer aan het werk gegaan (bikkel) maar hij heeft er wel een week last van gehad (pijnlijke balluh).. Daarna goed te doen en nog iets gevoelig, maar nu (na precies 2 weken) kan hij alles weer.
met "hetzelfde"bedoel ik het zaad.. tese komt uit de ballen en mesa uit de zaadleiders maar dat weet je natuurlijk wel!
@Kippetjuh, bedankt voor je reactie. Ik las dat jouw man ook hersteloperatie heeft gehad. Was de pijn een beetje vergelijkbaar? Mijn man vind die narcose maar nix...ingreep ziet hij niet tegenop. Denk dat we ook voor combi gaan hoor...ingreep duurt alleen wat langer . Bij jullie is het ingevroren hè...ik overleg nog met DD of wij dat ook doen.. @ juffie, stom..idd veel te vroeg voor een kloppend hartje. Hopelijk voel je snel beter...hopelijk is het snel beter met je.
Juffie, balen dat de overstimulatie niet verbeterd is zeg! Verder dus met verplicht de hele dag tijdschriften lezen, filmpjes kijken en vooral....rustig aan doen!! Hopelijk is het vrijdag beter!! Timon, balen van roodverlies zeg! Hoe is het vandaag? Hopelijk niet doorgezet? @All, meiden....heb besloten hier niet meer mee te schrijven. Kan het gewoonweg niet bijbenen allemaal. Er wordt hier iedere dag zóóóveel geschreven..... komt ook omdat ik in 2 andere topics ook nog actief meeschrijf. Gaat teveel tijd in zitten. Zal hier nog wel af en toe even spieken hoe het jullie vergaat, want wil hier uiteindelijk wel IEDEREEN op rose zien binnenkort !! Allemaal héééééél veel succes!! Greetz Majo
Lieve Majo, Het ga je goed! Kom af en toe nog maar eens spieken! Begrijpelijk inderdaad gaat veel tijd inzitten. Dag meid! Xxx
Loontje succes morgen denk aan je! Hoop voor jou dat er wat te zien is! Ik duim kei en kei hard! Bij mij een zwart rondje, en er leek iets aan te komen zei ze! Zal volgende week dan meer te zien moeten zijn?! Is een zwart rondje goed? Ben morgen 5 weken. Daar zeiden ze eigenlijk niks over vergeten te vragen! Laat je morgen ff weten loontje, spannend hoor!