ICSI in Dusseldorf

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Krabje, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik hoef morgen niet naar dd maar naar de gyn hier in Venlo ziekenhuis, ivm met ohss controle, maar ze kijken meteen of er al iets te zien is, extra echo dus! Levert deze hele toestand toch nog iets op haha!
    Voor de 'officiele' 6 weken echo moeten we zaterdag naar dd om 10.00uur kunnen we NOG eens kijken, ik ben een bofferd hihi

2. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Bofkont

3. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Juffie, wat balen dat dit jullie moet overkomen. Hoe lang duurt de rit naar Mulheim en hoe lang mag hij dit elke dag gaan doen? Veel succes morgen! We gaan voor een flikkerlichtje.

Natasja, het zou zomaar kunnen gebeuren dat 3 emmy's uitgroeien tot kindjes. Waarom niet?
    Ik ga ook eens kijken hoe ik de overschrijving moet doen.

Druufke, ik denk niet dat wij om 10.30 al aanwezig zullen zijn. Als het meezit rond 10.45... Maar ik ga je proberen te traceren. Wij komen met z'n 3-en.
    Misschien heb jij dr S nog voordat Kippetjuh onder zeil is.;)

Hahahaha, het zal wat zijn voor die man als je meldt dat een zp-lid op hem ligt te wachten en de volgende vlot voor een fm zal komen. :D

Kippetjuh, als jij om 10.30 wordt geholpen en ev even op de uitslaapkamer zal verblijven dan zal je man vast nog wel op tijd zijn voor de avond-afspraak.;)
    Geef me maar een beschrijving van manlief. Dan kan ik hem gaan bezighouden.:p;)
    Meid, je laatste shot! Hoe laat moet je de pregnyl zetten?

Karin, je bent ongi! Eindelijk komt het nu dichterbij.
    Ik had de uitgangsecho op 5-5 en op 10-5 werd ik ongi. Is je bloed al afgenomen ivm AMH? Ik had dat gelukkig een week later duidelijk, al houden ze graag 2 weken aan.
    Als je de echo met je gesprek wilt moet je dat even voortijd doorgeven en ook met het gesprek aangeven. Anders kan het zo vergeten worden. Dus duidelijk zijn wat jij graag wilt.
    Ik lees dat jij voor je 2e gesprek gaat. Daar hadden ze het vorige week aan de telefoon dus over... Aha! Die heb ik dus overgeslagen.

Druufke, is bij jou al bloed afgenomen ivm AMH? Het zou mooi zijn als je echt kan starten.

Natasja, misschien dat ik op 22 mei mag komen, voor de punctie. Dat zal ik vast met de volgende fm horen.

In mijn buik is echt wel wat gaande. Mensen, soms is het net of ik ongi moet gaan worden. Pffff....

4. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    @ Timon: ja bij mijn intake is direkt bloed geprikt. Daar heb ik afgelopen woensdag de uitslag van gekregen.....hij was ten opzichte van mijn leeftijd iets aan de lage kant (niet dramatisch laag) Ik ben 32 en mijn AMH waarde zou rond de 2.20 moeten zitten maar de mijne was 1.46! Dus ben benieuwd hoeveel ik mag gaan spuiten.
    Dr S vertelde me aan de telefoon dus dat als er geen cystes waren ik gewoon kon gaan starten....vandaar dat ik de echo moest plannen paar dagen voor ongi :)

5. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Juffie; wat balen voor je man zeg, dat hij een abces heeft...
    Lijkt me ERG pijnlijk! Ik hoop dat het snel beter gaat met hem!

Succes bij de echo vandaag!!! Ik duim voor goed nieuws!!!!

Druufke: ja, spannend hè! Dat heb ik dus ook! Ik begin er echt de bibbers van te krijgen, hahaha.
    Maar wel fijn dat we ongeveer tegenlijk mogen beginnen. Kunnen we elkaar er doorheen slepen.

@kippetjuh; ook zonder hormonen is mijn geheugen een zeef! :)
    Jij hebt vrijdag de punctie hè? Spannend!!! Ik ga voor je duimen!

6. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Ik reageer later uitgebreider ....

Wil even Juffie succes wensen vandaag!
    Hopelijk zijn je waardes beter, het vocht in je buik minder EN zie je een prachtig knipperlichtje !

7. jojo1982

jojo1982 Lid

1 dec 2010
    94
    0
    0
    NULL
    Twente
    Hoi hoi, heb tijdje niets laten horen, omdat er nog niets nieuws te melden was.. (Heb ook geen ervaring met forums)
    Heb wel telkens heel actief meegelezen met jullie hoor!!

@juffie: allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! en ben blij dat het beter met je gaat nu! wat gaan ze nu doen dan bij je man?? hij had er ook heel veel last van hè.. die van mij ook is zeker 2 weken na de operatie in huis geweest..

@timon: dus jij bent nu druk aan het spuiten? wanneer staat je eerste echo gepland dan?

@ kippetjuh: zo 9 follikels!! das redelijk ondanks je lage AMH waarde toch?? welke eenheden moet jij spuiten dan? Vrijdag punctie, zie je er tegen op?

@ Anja en Druufke: Mijn NOD is ook zondag 20 mei dus gaan gelijk beginnen. Heb geen ervaring met spuiten dus ben benieuwd hoe het me afgaat.

Update: Zijn gisteren voor de uitgangsecho geweest en spuitschema meegekregen. 150 gonalF en 150 menopur per dag. Lijkt me nog wel een gedoe met het mengen van de menopur of valt dit mee? Dus als het goed is de 20e beginnen met de neusspray en de 22e met spuiten, aangezien ik geen ochtendmens ben weet ik al wel welke ik 's ochtends ga gebruiken.

Probeer nu vaker te posten, vindt het vooral interressant om te lezen wat jullie ervaringen zijn.. Is allemaal nieuw voor me gaat nu echt beginnen!!

8. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hallo allemaal, even snel een berichtje, sorry even ego....

Eierstokken waren minder van 8,5 naar 5,3 cm. vocht was ook iets minder, waardes ook iets gedaald, maar nog steeds niet allemaal normaal....maar gaat wel de goede kant op.

Vruchtzakje was flink groter geworden, ennnnn.....het vruchtje zat erin. Nog geen hartactiviteit daar is het nog veel te vroeg voor zei ze, dat bekijken we pas met 8 weken zwangerschap.
    Maar......zaterdag naar DD wie weet dan wel...... hihihi.

Foto staat in mijn album voor de liefhebbers.

Liefs Juffie

9. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Juffie wat een goed nieuws allemaal !!
    En wauw gewoon een vruchtje te zien in je vruchtzakje, top meis ! Het kan inderdaad nog te vroeg zijn voor het hartje, dat begint ook pas rond de 6e week te kloppen volgens mij.

10. Druufke

Druufke Fanatiek lid

18 mrt 2010
    1.288
    0
    0
    Assistent bedrijfsleidster
    Venlo
    Super nieuws voor je juffie!!! Ben blij voor je!! Hopelijk gaat het ook snel een stuk beter met je man zodat jullie echt kunnen gaan genieten!!

@ Anjav en Jojo: gaan we ook alle drie op roze he hihi

Word ook met de dag zenuwachtiger hoor......

11. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Voorgeschiedenis:

Zonnestraal
    2010 Azoospermie bij mijn man geconstateerd.
    2011 7x IUI-D in MCK mislukt.
    2012 start ICSI-D in Dusseldorf

Yj81
    Dochter uit 2006 na 5 iui's met donorzaad.Wij hebben gekozen voor een donor vanwege een ernstige erfelijke hartspieraandoening bij mijn man waarvan de kans 50 procent kans was dat ons kind dat ook zou krijgen.
    Nu gaan we in Dusseldorf voor een tweede kindje van dezelfde donor.

Juffie
    * Mei 2011; pil in de prullenbak we gaan ervoor.
    * Aug 2011; geen goed gevoel, omdat vriend is geopereerd aan niet ingedaalde teelbal op 16 jarige leeftijf.
    * Aug 2011; Gevoel klopt helaas, azoospermie geconstateerd.
    * Okt 2011: eerste gesprek UMC radboud Nijmegen.
    * Nov 2011; 2 zaadcellen gevonden, helaas weggegooid door Radboud.
    * (3) Dec 2011: Eerste intake gesprek Dusseldorf! We blijven daar niet meer naar Nijmegen.
    * (21) Dec 2011; Intake gesprek Mulheim voor TESE, we gaan voor een MICRO-tese in combinatie met ICSI.
    * Feb 2012; Wachten op ongi om te beginnen met ICSI-spuiten.
    * 9 feb 2012; Starten met spuiten 1e ICSI is een feit!
    * 14 feb 2012; Eerste follilkel meting Dusseldorf.
    * Feb. Poging afgebroken maar 3 follikels.
    *Start poging 1b (2e paasdag) april.

Fireangel
    * Januari 2010: gestopt met nuvaring
    * April 2011: naar de huisarts
    * Mei/juni 2011: Slechte zaadkwaliteit en hoeveelheid geconstateerd.
    * September 2011: eerste ICSI poging: 27 follikels, 14 eicellen, 1 bevruchting. mislukt, overstimulatie.
    * December 2011: 2e ICSI poging (stond PICSI op de planning, maar ging niet door vanwege te weinig zaadcellen). 17 follikels, 16 eicellen, 5 bevruchtingen. 2 teruggeplaatst, 1 verloren gegaan, 2 cryo. mislukt (na 2 dagen al bruinverlies tot aan menstruatie)
    * januari 2012: ICSI-2 (cryo's): 1 goed ontdooid, teruggeplaatst, mislukt. (na 1 dag al bruinverlies tot aan menstruatie).
    * Februari 2012: twijfel Geertgen/Düsseldorf, afspraak gemaakt bij dr. S. voor 31 mei.
    * 9 feb naar informatieavond DD, IK BEN OM!! We kunnen eerder terecht bij een Duitse arts. 1 maart intake gesprek!
    * 2 april punctie (18 eicellen, 8 bevrucht, 5 in embryoscope, 3 in vriezer)
    * 7 april tp 1 blastocyst (1 blastocyst in vriezer)

Ploon
    - Eind juli 2010 spiraaltje eruit
    - 10-10-10 pos.zw.test -> nov 2010 curretage bij ruim 9w
    - 1-4-11 weer een pos.zw.test -> mei 2011 curretage bij ruim 9w
    - Dec 2011: dun baarmoederslijmvlies (4mm) en laag AMH (0,8)
    - Feb 2012: beginnen met spuiten voor 1e IUI poging

Timon
    -2007 gestopt met de pil
    -2009 2x IUI
    -2010 ICSI met positieve test, helaas direct fout gegaan. Cryo tp mislukt
    -2011 ICSI en cryo tp mislukt
    -2012 ICSI in DD, in combi met IMSI en embryoscoop

Karin75
    - 2008 Hersteloperatie Man
    - 2010 10x IUI mislukt
    - 2012 4 x ICSI mislukt
    - juni 2012 ICSI in DD, in combi met TESE

Djuuzie
    -2010, april gestopt met de pil
    -2011, april slecht en weinig zaad bij manlief gevonden
    -2011, november ICSI mislukt, geen cryo's
    -2012, februari ICSI 2 mislukt, 4 cryo's maar niet goed ontdooid.
    -2012, augustus intake bij dokter S in DD!

Kippetjuh
    - 2009 Hersteloperatie Man na sterilisatie (geslaagd)
    - 2010 Zoon geboren
    - 2011 pil gestopt
    - 2012 boel weer dichtgeslibt door littekenweefsel, geen levend zaad
    - 2012 april intake bij dokter H. Tese + Mesa manlief (Mulheim, 10 rietjes ingevroren)
    - 2012 5 mei, begin cyclus eerste ICSI

Loontje85
    - 2008 januari pilstop
    - 2009 maart begonnen met de MMM
    - 2009 november 1e ICSI mislukt - 6? cryo's ook mislukt (1 vmk 4+2)
    - 2010 start 2e ICSI mislukt - 8? cryo's ook mislukt (1 vmk 4+6)
    - 2011 juli 3e ICSI mislukt - 13? cryo's (11 cryo's mee naar DD)

Anjav
    -2010 februari pilstop
    -2010 september begonnen met de MMM: diagnose: slecht en weinig zaad
    -2010 oktober+december IUI, mislukt
    -2011 januari IUI, mislukt (zaad eigenlijk ook te slecht voor IUI)
    -2011 juni ICSI 1 mislukt - 1 cryo vmk
    -2011 oktober ICSI 2 vmk - geen cryo's.

Intake Dusseldorf:
    - Juffie: 3 december 2011
    - Zonnestraal: 02 februari
    - Yj81:16 februari
    - Loontje85: 28 maart 2012 (Dr. S)
    - Fireangel: 1 maart 2012 (dr. H)
    - Ploon: 20 maart: Dr. S.
    - Anjav: 20 maart (Dr. S)
    - Karin: 29 maart
    - Kippetjuh: 17 april
    - Timon: 5 mei
    - Djuuzie: 30 augustus bij Dr. S.

Start IVF/ICSI:
    - Zonnestraal: 08 februari
    - Yj81:Geen idee nog,maar ik hoop begin maart
    - Juffie: 9 februari 2012 --> 2e poging start 2e paasdag (april)
    - Fireangel: Hopelijk 11 maart 2012
    - Kippetjuh: 5 mei
    - Timon: 10 mei 2012
    - Anjav: rond 20 mei 2012
    - Karin75: juni 2012

Afspraken Dusseldorf:
    - Zonnestraal: 1e FM 15 februari
    - Zonnestraal: 2e FM 18 februari
    - Yj8: uitgangsecho 5 maart
    - Loontje85: 10 mei vroege echo ivm kramp en lage rugpijn
    - Kippetjuh: 12 mei 1e FM
    - Timon: 12 mei echo ivm cyste
    - Timon: 18 mei 1e fm

Punctie:
    -22-02-12 Zonnestraal
    -19-04-12 Juffie26

NOD:
    - Juffie26 3 mei = positieve test

Zwanger :):
    - Loontje85 (laatste cryo's uit 3e ICSI)
    - Juffie26 na 1e icsi behandeling (na positieve test overstimulatie)
    - Fireangel na 3e ICSI met IMSI en embryoscope behandeling - uitgerekend op 24 december 2012

Echo bij zwangerschap:
    - Juffie: zaterdag 19 mei 6 weken echo

12. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jojo: wij moeten tegelijk beginnen meis! Leuk!!!

Juffie: wat goed, een groeiend vruchtzakje!!!
    Gaat goedkomen hoor meid!

13. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Druufke, hopen dat je niet veel extra's hoeft te spuiten. Het zou leuk zijn als we elkaar vrijdag treffen.

Juffie, fijn dat het beter met je gaat. Hoe is het met je man gegaan?? Jij hebt je ukkie alweer gezien. Wel mooi om in dit stadium de groei mee te maken. Mooie foto.

Jojo, leuk dat je er weer bent. Jij gaat dus ook snel beginnen. Je hebt dezelfde meds en eh als ik nu spuit. Het mengen valt mee, alleen het breken is bij mij wat lastiger. Daarom breek ik met een doekje.
    Mijn 1e fm is vrijdag.

Hoe is het met Zonnestraal en FA? Ik ben ook benieuwd naar de punctie van Majo.

14. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    @hier: lees nog steeds heel actief mee maar merk dat ik mijzelf minder tijd geef om te reageren. Doe het af en toe toch als ik denk dat ik een nuttige bijdrage heb.

Het gaat hier op zich wat lekker. vorige week 3 dagen een heel klein beetje bruinverlies gehad, maar dat ik gelukkig weer gestopt. Afgelopen week last van flauwvallen door lage bloeddruk, daarnaast misselijk, overgeven, moeee maar je hoort mij echt niet klagen (dit was mededelen :p)

Volgende week donderdag weer echo (9w3d) toch wel weer heel spannend.

Succes en sterkte voor alle dames hier!

15. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    FA, dit was toch best nuttig om mee te delen.:p Heb je wat gekregen tegen de lage bloeddruk? Het is vast aftellen naar de echo. Spannend!!!

Wat een lekker dagje. Zonnetje, fluitende vogels. Helaas is manlief niet geheel fit (slaapt nu;)) en dus zit ik lekker in mijn luie stoel in de tuin. Ik ga me zo weer verdiepen in een spannend boek.

16. Bossie77

Bossie77 Lid

7 mrt 2012
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag allemaal. Ik meld me ook maar weer even. Heb lange tijd alleen maar meegelezen. Er is zoveel gebeurd en geschreven in de tussentijd. Even een update van mijn kant: we zijn 8 mei op intake geweest in DD en Mulheim. We gaan voor een ICSI icm micro tese. 15 juni zal manlief onder 't mes gaan.

@ Juffie, nog van harte proficiat!!
    even een verzekeringsvraagje: Hebben jullie tot het tarief van de reguliere tese vergoed gekregen?

17. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Fireangel: heel veel succes en plezier volgende week donderdag!! :)

Juffie; hoe gaat het met je meid? Nog steeds veel last van de overstimulatie?

18. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Bossie, jullie hebben inmiddels ook de intake gehad. Ik heb geen idee hoe of wat met tese. Misschien dat iemand anders je wel een antwoord kan geven.
    Als je man 15 juni onder het mes moet wanneer ga jij starten of ben je dan al bezig? Spannend, hoor!

19. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Anja, komt jouw ongi al in zicht of ben ik te vroeg met informeren?;) Het is bijna zover.

20. anjav

anjav Fanatiek lid

11 dec 2011
    1.690
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik verwacht zaterdag of zondag m'n ongi, dus het zit er wel aan te komen ja!
    ERG spannend allemaal hoor!! :$ :)

Deel Deze Pagina