ICSI in Dusseldorf

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Krabje, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    @zonnestraal: In Dusseldorf begin je op dag 3 van je menstruatie met spuiten, dus als je 8-2 ongi wordt ga je op 10-2 beginnen met spuiten. Ik begin met spuiten rond 7-2 als mijn ongi tenminsten5-2 komt spannend! Hoor graag ik normaal NIET ongi wil worden ben ik blij als im 5-2. WEL ongi wordt. Vindt het super spannend kan nergens anders meer aan denken gewoon! Hoop dat ik zelf de spuiten durf te zetten, heb geen idee hoe dat is? Of voelt? Ben benieuwd naar mijn behandelplan! Wij moeten de uitslag van genetisch onderzoek nog krijgen van mijn vriend hebben ze in Mulheim gedaan 20-12-11, in Nijmegen hadden ze dit ook gedaan en was allemaal goed dus verwacht niks geks te horen van Mulheim. Lfs Juffie

2. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    Bedankt voor alle berichtjes...fijn dat ik niet de enige ben die twijfel...
    respect voor alle dames (en heren) die de overstap WEL hebben durven maken..ook al heb ik nog niet individueel op al jullie berichtjes gereageerd, ik wens jullie allemaal stuk voor stuk echt het beste...

Wij hebben toch nog niet naar Düsseldorf gebeld voor een afspraak, wij hebben toch half, half het idee dat als ze het ons hier nog een beetje "naar ons zin" kunnen maken, we deze keer nog bij het Geertgen blijven, omdat de huiskamersfeer (en een aantal artsen) ons toch wel bevallen.. 4e keer (Hopelijk niet nodig en waarschijnlijk enige keer dat we het zelf kunnen betalen gaan we wel echt naar Düsseldorf)

Dat het in andere ziekenhuizen in Nederland heel anders is kwamen wij vandaag weer achter...

pfff 10 dagen geleden bij het Geertgen doorverwezen naar Weert voor een DIAGNOSTISCHE hysteroscopie, om uit te sluiten dat er misschien ook nog wel een oorzaak bij mij ligt.
    (reden dat we naar weert gingen is de samenwerking en goede ervaringen met het geertgen).
    Volgens de gyn zouden we daar heel snel terecht kunnen, verpleegkundige zou wel voor ons bellen.
    verpleegkundige ging aan het bellen (vrijdagmiddag). Na ruim een kwartier kreeg ze eindelijk iemand aan de telefoon.
    Deze mevrouw moest even navragen of ze dat daar wel deden...duhh....vervolgens moest ze in de agenda opzoeken wanneer we dan langs zouden kunnen komen... en toen...
    werd de verbinding verbroken....
    verpleegkundige van het geertgen weer teruggebeld. Afspraak gemaakt voor vandaag. Vervolgens vroeg de verpleegkundige van het Geertgen of ze mij alvast iets van pijnstilling mee kon geven..
    Nee mevrouw dat hoeft niet, ze heeft eerst een afspraak bij de gynaecoloog en moet daarna naar het pre-operatief spreekuur waar ze de medicatie/verdoving bespreken.
    Verpleegkundig was een beetje verbaasd dat we eerst op een intake moesten komen en vroeg nog een keer aan die vrouw of ze doorhad dat het om een Diagnostische hysteroscopie ging... en dat dat meestal gewoon met pijnstilling kon... en dat ze niet gewend was dat er eerst een intake was...
    Nee mevrouw zo doen wij dat hier...verpleegkundige nog een keer, het is geen laprascopie hee... maar een diagnostische hysteroscopie....ja mevrouw maar het is normaal dat er eerst een intake en pre-operatief spreekuur is....
    Nou ja verpleegkundige vond het raar, maar had het toch goed nagevraagd. Komen we vandaag bij de gynaecoloog. Gaven we aan dat we het raar vonden dat we naar pre-operatief spreekuur moesten.. Nee maar mevrouw dat is helemaal niet nodig. Dat is bij een therapeutische hysteroscopie.. voor een diagnostische hysteroscopie maken wij eigenlijk altijd direct een afspraak voor de scopie..
    FIJNNN, en wij denken dat het toch allemaal goed was nagevraagd. Hysteroscopie moet tussen laatste dag menstruatie en voor ovulatie. Nou welke cylcusdag zat ik...ik zeg: dag 9. Ok dan moeten we de scopie donderdag doen (want moet tussen laatste dag menstruatie en voor de ovulatie)...ow jeetje balen, donderdag zit helemaal vol... moet u toch even 4 weken wachten....

pfffffffffffffffuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu .....kookpunt bereikt!! Janken, boos, aangegeven dat de fout bij hun lag. Ja ze vond het ook raar van het geertgen... ik nog een keer gezegd dat ze bij het geertgen het wel 100x hadden nagevraagd....ow dan ging ze even bij de afdeling navragen waar het probleem dan was gebeurd...
    5 minuutjes later kwam ze terug dat het inderdaad bij hun lag en dat ze duidelijkere protocollen gingen maken.. ik moest maar naar beneden om daar een afspraak te maken voor over 4 weken en ik kon proberen of ik voor aanstaande donderdag op de wachtlijst kon. LEKKER.. was al in staat andere ziekenhuizen te bellen of ik daar terecht kon.
    Maar bij de intakebalie beneden kwamen we het liefste meisje ooit tegen...vond het erg vervelend en ging heel even voor ons bellen.. Belt vervolgens voor ons naar een andere afdeling en vraagt na of het niet mogelijk is om een 5e persoon voor donderdag in te plannen.. "ja maar dat doen we toch wel eens vaker, zegt ze. We hebben toch voor 5x apparatuur?"
    Uiteindelijk heeft ze ons toch in kunnen plannen voor aanstaande donderdag, MAAR, mocht er dus bij een van de anderen apparatuur kapot gaan, dan kan het zijn dat het toch niet doorgaat. Maar dat weten we donderdag dus pas. Woensdag bellen ze hoe laat wij donderdag moeten komen... Vind het nu nog wel heel eng hoor, voor hetzelfde geld bellen ze woensdag dat ze vijf toch teveel vinden...
    Maar ben wel heel blij met dat vrouwtje aan de balie...anders was ik er waarschijnlijk nooit meer terug gegaan!!!

3. Ingrid1979

Ingrid1979 Bekend lid

3 feb 2009
    887
    0
    0
    Horst aan de Maas
    Meiden mag ik weten in welke kliniek jullie in DD zitten? Wij zitten namelijk ook te twijfelen of we de overstap naar DD maken, dit ivm aantal terug te plaatsen emmy's...

4. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hoi Ingrid,

Bij mijn weten is er maar een IVF kliniek in Dusseldorf.
    Kijk maar eens op google dan kom je op de site terecht die overigens Nederlands is die site! Ik kan alleen maar zeggen DOEN!
    Wij vinden het TOP daar en willen nooit meer anders, voor ons nooit geen Nijmegen meer in ieder geval! In Dusseldorf wordt je tenminsten menselijk behandeld! Ik ben er zo blij mee dat er een kliniek is zoals Dusseldorf, echt super fijn! Ze zijn daar ook vele male kundiger als in Nederland en kunnen en mogen veel meer!
    Wachttijd voor intake is inmiddels wel in April ergens, maar als je eenmaal de intake hebt gehad dan kun je meteen beginnen!
    Succes met het maken van je keuze.

Wij wonen trouwens in Venlo en we rijden er een kleine 40minuten op stelt niks voor, nog beter te rijden dan Nijmegen.

SUcces!
    Juffie

5. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Er zijn in ieder geval 2 klinieken voor IVF.

IVF Düsseldorf | IVF, kinderwens, Düsseldorf, Duesseldorf, voortplantingsgeneeskunde, onvruchtbaarheid, kinderloos, inseminatie, kunstmatige bevruchting, ICSI, TESE, Nord-Rhein Westfalen, onvruchtbaar, hormoon, gynaecologie, donor, genetisch onderzoe (waar bijna iedereen naar toe gaat en waar over de arts hier op het forum als over Uber S wordt gesproken)

en

Kinderwunsch-Kö - Met welbevinden en competentie naar het gewenste kind.
    (is opgezet door een arts die bij Uber S. uit de kliniek is gestapt ;))

Ik ben bij de eerste onder behandeling geweest.

6. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Jaaaa wij dus ook! Willen sowieso voor een 3e poging naar dd, zijn nu net begonnen aan 2e poging in Nijmegen en nu is opeens t protocol veranderd. Gaan morgen gelijk bellen, maar zijn in staat per direct te stoppen als we er maar 1 mogen terugplaatsen zo opeens. Dus alle info is welkom! Thnx voor de link!

7. Angie 33

Angie 33 Lid

26 jan 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Heb even een paar pagina's gelezen van jullie onderwerpen en pfff wat een herkenning. Niet leuk voor jullie (ons) maar wat een herkenbare problemen met ziekenhuizen, AMH waarden, cyclussen etc.......

Wij willen graag een 2e kindje en zijn helaas (net als bij de 1e) gebonden aan de MMM..........de eerste is via IUI geboren na 3jaar onderzoeken en geziekenhuis. Nu is het traject in NL (2,5jr)bij ons over, na 8x IUI geen resultaat en na onderzoek bij het UMC afgewezen voor IVF vanwege een AMH van 0,1......ik ben 36 dus veeeeeel te laag.

Wij zijn ook in Dld geweest maar ik ervaar nogal een gezeur met de Menzis mbt vergoedingen ed, vooral omdat je naar het buitenland gaat (tja als ze je in NL niet willen helpen....) Is er bij jullie ook iemand via de Menzis verzekerd? Waarschijnlijk gaan wij ook in februari starten en ben erg benieuwd vandaar dit berichtje.

Hoop wat te horen en tot die tijd TOI TOI TOI allemaal!!

Grtz
    Angie

8. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Wij hebben Menzis en wel met Pakket 4. We zijn er op dit moment mee bezig...laat wel ff weten hoe het uit gaat pakken.

Een meid in een ander forum, kreeg alles vergoed van Menzis.....en wel het hele tarief van DD!! Dus niet het nederlandse tarief.

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens

Menzis:

Als het goed is kun je tot 31/01 je pakket omhoog gooien: DOEN!
    Als je in Extra Verzorgd 4 zit, krijg je twee maal het NL's tarief vergoed!
    Dat betekend bijna 4000 ipv een kleine 2000 vergoed!!
    Hierdoor hoef je naw niets zelf bij te leggen (behalve Assisted Hatching als je dat wilt doen omdat je die niet mag opgeven).

Je kunt ook je verzekering trouwens via PMA doen, dat is de collectieve verzekering van Menzis (zelfde voorwaarden, alleen kortingggg ;) Je hoeft niet ergens lid van te zijn oid om via PMA de korting te krijgen.

Je hebt trouwens alleen een verwijzing nodig voor de verzekering (huisarts kan dit ook doen!!) en dan een briefje van de arts in DD en als je dat dan opstuurt naar Menzis moeten ze het vergoeden (mits je nog niet 3 pogingen hebt ondergaan en je niet 50 bent ;))

Succes!! :)

10. Angie 33

Angie 33 Lid

26 jan 2012
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanx voor de snelle reacties!

Ik heb pakket 4 dus dat zit goed, heb al een verwijzing en brief van DD dus ga nu alles opsturen. Wil gewoon niet voor verrassingen komen te staan. Ze (Menzis) hebben altijd wel weer een uitzondering op de regel en de mitsen en maren zijn niet van de lucht. Ook zal ik veel dure hormonen moeten gaan gebruiken vanwege mijn lage AMH waarde......dus dat kan in de centen gaan lopen.

@zonnestraal, jij hebt alles al accoord terug van de Menzis? en ook al behandelingen lopen in DD voordat je je behandelplan had?

@Maartje, goeie tip maar zijn al collectief verzekerd scheelt alweer en nee ben nog geen 50.....maar toen ik hiermee begon 30 en nu alweer 36 dus de tijd vliegt wel;)

11. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Ff kort, nog geen accoord van menzis. We kregen ineens best snel een afspraak in DD. Vandaag menzis gebeld. We mogen wel starten voordat het goed gekeurd is gelukkig..... we hebben brief van onze arts erbij gedaan en brief van de arts van DD.

12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Lieve meiden, tuurlijk mag je starten voor het akkoord. Ze mogen nl niet het afwijzen als je nog geen 3 pogingen hebt gedaan en geen 50 bent ;)

De hoeveelheid medicijnen maakt niet uit: het buitenlandse recept lever je in bij je apotheek en de verzekering vergoed alles als je het in NL ophaald. Nooit je recept in het buitenland inleveren want anders moet je het voorschieten en gaat het van je 'ivfpotje' af.

Ik heb belachelijk veel hormonen bij de apotheek opgehaald en nooit iets van de verzekering daar over gehoord.

13. Ploon

Ploon Fanatiek lid

6 feb 2011
    1.007
    0
    36
    Ik ben even een paar pagina’s terug gaan lezen om te kijken hoe het jullie allemaal vergaat.

@Juffie: Zo grappig… maar precies zoals jij het schrijft, zo heb ik het ook al gezegd: Wat raar dat je gewoon zin hebt om te beginnen met spuiten. Ik begin ook dag 3 van mijn volgende cyclus en dat is ook ergens begin februari. Ben heel benieuwd. Ik heb al prikles gehad (afgelopen maandag in de nieuwe Fertiliteitskliniek in Hengelo). En voor 27 maart hebben we onze eerste afspraak in DD.
    Fijn te horen dat jouw ervaringen in DD zo positief zijn.

@Zonnestraal; jij bent al bijna :) :)

Wat hebben jullie beiden een hoge AMH-waarde? Wat houdt dat precies in? De mijne is errug laag :( (0,8)

@Majo: jij gaat een weekje voor mij naar DD. Ook voor de 1e keer?

@Fireangel; sorry, kan niet helemaal uit je verhaal halen wat er bij jou speelt. Maar hopelijk heb ook jij snel geluk. Las wel over je hysteroscopie? Is het doorgegaan gister? En hoe ging het? Wat een verhaal zeg van je afspraak. Wat kan ik me voorstellen dat je boos werd…. :(

@Maartje: jij ook een lage AMH-waarde en toch een beebje zie ik in je banner. Wat heb jij ervoor moeten doen? Ik ben heel benieuwd.

@Sinja: al een afspraak gemaakt?

@Angie: waarom ben je afgewezen voor het IVF-traject? Vanwege je lage AMH-waarde? Waarom eigenlijk niet dan? En waarom ICSI bijvoorbeeld wel?

Mag ik vragen hoe jullie het gebracht hebben dat jullie een afspraak in DD hebben bij jullie eigen gyn. in Nederland? Wat zeiden ze? Waren ze niet ‘gepikeerd’? Ik heb het nog niet gezegd aan mijn gyn. Geen idee of ze het als concurrentie zou zien.

Waar en wanneer hebben jullie de verwijzing voor DD gevraagd? Bij de gyn/huisarts of ….? En al voor de intake of pas daarna?

Allemaal heel veel succes in DD!

14. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Hey Ploon!!

Hoge AMH = hoge eicelreserve. Dat is dus op zich goed, maar wel meer kans op overstimulatie....en dat motten we niet hebben!!

Wij waren niet tevreden meer over MCK en wilde sowieso geen IUI's meer doen en dat moest volgens hun protocol wel.
    We hebben een mail gestuurd. En daarin ons standpunt verteld. Ik weet niet of ze gepikeerd zijn, heb helaas geen reactie terug ontvangen. Wat ik niet netjes vind.

De verwijzing hadden wij nog van eind 2010, van onze gynaecoloog....of eigenlijk was het een verwijzing van onze fertiliteitsarts (uroloog). Deze brief hadden wij gelukkig nog. En dit geregeld voor de intake. Ook voor de verzekering.

Juffie, bijna bijna bijna!!!!

Fire, hoe ging je hysteroscopie??

15. Zonnestraal77

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Noord-Holland
    Thanks Maartje, voor de menzis-gerustelling :).
    Ennuh, jij bent m'n grote voorbeeld....een mooi lief Beebje na ICSI in DD. Zo vet!!

16. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Hey Ingrid en Sinja, zag hier dat jullie er ook over denken de overstap naar DD te gaan maken?!

Ploon, idd een week voor jou naar DD. Komt alleen eigenlijk niet heel 'denderend' uit blijkt nu, want zitten dan mogelijk precies in de wachtweken (als we tot een tp komen) van de 2e icsi behandeling in Ned die we tussendoor nog gaan starten. Ons zkh weet nog niet dat we naar DD gaan als deze poging mislukt en DD weet nog niet dat we hier nog een poging doen. Zit net te denken...een weekje later zou voor ons dus beter uitkomen. Dus als jij een weekje eerder zou willen.....;).

Juffie en Zonnestraal, schiet voor jullie mooi op nu...nog een klein weekje.

Fireangel, hysteriescopie al gehad?

Hier weinig bijzonders, aan het wachten op mijn ongi :).

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Majo ik hoop gewoon meid dat je zwanger raakt en DD hopelijk niet meer nodig zult hebben, niet verkeerd bedoelt maar gewoon dat het de volgende tp raak is:D

18. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Haha, hoop ik ook onsw :).

19. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Verzekering mag idd niet weigeren, al doen ze graag alsof dat wel zo is!!

Hier (bijna) 2 lieve kindjes na ICSI in DD, dus ik ben helemaal vol lof over DD! En hoop dat jullie allemaal ook zoveel geluk gaan hebben!

20. Fireangel

Fireangel Bekend lid

12 mei 2011
    585
    0
    16
    leerkracht speciaal onderwijs
    noord-brabant
    Sorry dat ik even niet reageer op anderen, maar hier even snel samenvatting van hysteroscopie van afgelopen donderdag (hij is dus doorgegaan..maar was nog wel even spannend):

Afgelopen donderdag..was ik.. gruwelijk gespannen, chagarijnig etc. etc.
    Omdat ik absoluut niet te laat wilde komen moest mijn man stipt om half 1 klaar staan om te vertrekken (hij is altijd overal minstens een kwartier te laat).
    Deze keer was hij wel op tijd en om tien voor half 2 waren we dus al in het ziekenhuis in weert (hadden om 2 uur de afspraak voor de hysteroscopie). Dus eerst maar een kopje koffie en thee in de kantine. Toen na een kwartiertje toch maar naar boven.
    Kregen we te horen dat ze ons geprobeerd hadden te bellen omdat ze 's ochtends al alle apparatuur nodig hadden gehad. Ze waren nu met spoed alles aan het reinigen maar het werd wel 4 uur voordat ik aan de beurt zou zijn.. ahhhhh stomme zenuwen, maar was al lang blij dat het wel doorging en ik geen vier weken moest wachten.
    Na een tijdje kregen we het bericht dat het rond 3 uur al klaar zou zijn. Nou om kwart over 3 lag ik met mijn benen wijd, arts, co-assistent en 2 verpleegkundige (en mijn man) eromheen.
    Vond de hysteroscopie erg pijnlijk. Maar als ik pijn heb klap ik helemaal dicht. Houd mijn mond en mijn ogen dicht. In mijn gedachte ben ik dan echt au en stop nu aan het roepen maar er komt niks uit. (vraag dan achteraf aan mijn man, heb ik echt niks geroepen?)
    Maar er waren geen vleesbomen of poliepen te zien. Wel is mijn baarmoedermond heel erg nauw en mijn baarmoederslijmvlies extreem gevoelig. Bij aanraken begon het al te bloeden. Hij gaf aan dat dit wel kon verklaren waarom ik bruinverlies krijg na te terugplaatsing.
    Ja en dan is de arts binnen 2 tel weer weg, resultaten worden naar het Geertgen gestuurd waar wij 1 feb bij dr. R. terecht kunnen.
    Rest van de dag veel bloedverlies gehad en nu nog steeds veel bruinverlies. Ok het bruinverlies is nu verklaard door het gevoelige slijmvlies. Maar als het bruinverlies er allemaal uit kan na terugplaatsing gaat het embryo'tje er dan ook niet heel makkelijk mee???
    Ben nu zo onzeker...wat nu als het nooit lukt omdat ik bij het minste of geringste ga bloeden. Kunnen ze geen dopje op mijn baarmoeder doen of zo waardoor er niks uit kan.. Zit allemaal rare dingen te denken.
    Ga echt vragen naar de suprefact bij het geertgen of dat nog zin heeft, of pregnyl spuiten na te terugplaatsing.. Ik weet het allemaal niet meer...angst dat het nooit zal lukken overheerst op het moment wel een beetje.
    Bij mijn eerste terugplaatsing had ik pas 2 dagen voor mijn menstruatie bruinverlies. Zou dit dan komen door de pregnyl of hebben ze de embryo toen gewoon heel voorzichtig teruggezet. De 2e en 3e keer al wel heel snel bruinverlies tot aan de menstruatie.
    Nou weer een heel verhaal en voor mij nog steeds veel onzekerheden en onduidelijkheden..kan niet wachten tot woensdag zodat we alles met dr. R. kunnen gaan bespreken. Daarna nog weer 10 dagen wachten voordat we weer kunnen gaan beginnen met spuiten.

Deel Deze Pagina