Hoi meiden, Gisteren hebben wij een uitnodiging in de bus gekregen voor een intake op de IVF poli van het UMC in Groningen. Wegens mindere zaadkwaliteit (6 miljoen goed bewegende zwemmers) en verklevingen van de eierstokken bij mij heeft de fertiliteitsarts van het UMCG ons aangemeld voor ICSI. Dit is de enige behandeling die er voor ons mogelijk is, wat maakt dat ik me wel wat zorgen maak. En dan natuurlijk nog de keuze tussen ICSI EC of ICSI regulier, pffffffff. Heb natuurlijk op internet naar ervaringen lopen zoeken. Gevaar is dan dat je veel negatieve ervaringen te lezen krijgt waar je gevoel ook niet beter van wordt. Ik hoop hier ervaringen te lezen over het UMCG die positiever zijn. En eigenlijk hoop ik ook vooral dat jullie mij iets meer kunnen vertellen over wat ons te wachten staat. Liefs
Hier UMCG-ganger! Na 6x ICSI EC en 1x standaard hebben wij een zoon! We zijn erg te spreken over het team artsen en verpleegkundigen. Dinsdag ben ik weer op de poli!
Wat je te wachten staat: Intake gesprek, nodige onderzoekjes....info avond, prikinstructies en je schema! Wij vinden dat ze alles altijd goed hebben uitgelegd en dat ze goed bereikbaar zijn voor vragen. Als je vragen hebt, mag je me ook een pb sturen hoor. Elmo
Hey Elmo, Heb PB gestuurd. Heb zoveel vragen en zo weinig antwoorden. Vooral de onzekerheid is ontzettend naar. Ben je nu weer op de poli voor een volgend wondertje? Liefs
Jep Heel spannend weer maar het blijkt wel hoeveel vertrouwen ik in het team heb. De stap was groot...maar niet eng. Ik voel me daar na zo'n tijd bijna thuis!
hai bright, wij beginnen deze week met de hormonen voor icsi en (pgd) ook in groningen en tot dusver ben ik erg goed te spreken over het team
Hoi Regi, Ik hoop dat jullie ICSI avontuur een wondertje creert! Wat is PGD? En heb je lang moeten wachten vanaf de intake? Liefs
Hier een deels UMCG ganger. Wij hebben de punctie in Leeuwarden en de terugplaatsing is in het UMCG. Het is nog niet zover, maar ik heb al veel positieve verhalen over het UMCG gehoord en het is altijd fijn om nog meer te horen! Veel succes Bright en Elmo, en misschien komen we elkaar wel eens tegen Groetjes Jewel
Regi: i.v.m. met migraine van de pil heb ik deze keer Primolut gekregen maar zit nu ook aan de Deca. Morgen 1e echo en dan w.s. aan de Puregon. Als het gaat zoals bij Ruben dan verwacht ik in de eerste wk van april de punctie. Spannend weer! Jewel: Transportziekenhuis! Lijkt me gevoelsmatig lastig...tussen wal en het schip zeg maar. Ach, als je niet anders gewend bent. Wij zijn inderdaad zeer tevreden over het UMCG. Ik heb al veel mensen gesproken die daar onder behandeling zijn/waren en eigenlijk nooit hele negatieve dingen gehoord. Ja, de telefoniste heeft wel eens een slechte dag ....maar ik denk dan meteen: ik ben ook niet best gehumeurd als ik ze na een teleurstelling moet bellen. Succes meiden!
Wat nog niet gezegd is... maar wel belangrijk vind ik persoonlijk... 6x ICSI EC staat voor 1x ICSI standaard Dus na die 6x heb je nog 2x ICSI standaard...
Hey meiden, Wat fijn dat er zoveel meiden zijn die ook naar het UMCG gaan. Alhoewel fijn...liever niet natuurlijk, maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel. @Regi: Oh, dat is vier maanden wachttijd, dat valt inderdaad nog mee. Hoop dat het meevalt met de hormonen meid. Doen jullie ICSI regulier? @Jewel, Ja, dat zou toch wat zijn om elkaar tegen te komen. Wij gaan pas de 16e april weer Heb je enig idee hoe lang jullie nog moeten wachten? @Wishgirl, Inderdaad belangrijk. Ik wist het wel al hoor, google geeft zoveel info, hihi. Maar bedankt voor de info. Ik neig nu meer naar 3x ICSI standaard, maar ik weet niet of we daar echt een keuze in hebben. LIefs
Toen ik daar voor een intakegesprek kwam werd mij verteld dat er geen keus is... Je situatie moet al zo zijn dat ze zelf denken dat je met 3x standaard ICSI beter af zou zijn... Maar in principe is het dus 6x CE, 2x standaard Ik heb toen gekozen voor de Isalaklinieken in Zwolle
Die keus kan inderdaad heel lastig zijn. Wij zagen deze mogelijkheid vooral positief en zijn er vol goede moed aan begonnen. Het was wel pittig...maar dat is de hele MMM. Wij hadden de uitzonderlijk goede score van de 6 behandelingen 6x tot een punctie gekomen en ook 6x een eicel! Helaas was er 4x geen goede bevruchting en dus 2x een tp. Dat is nog altijd meer dan 1 tp uit een standaard behandeling (cryo's niet meegenomen, is immers geen garantie). Schrijf vooraf al je vragen op, neem het briefje vooral mee en neem de tijd! Je moet echt goed geinformeerd zijn en weten waar je aan begint (voor zover dat kan natuurlijk).
Hmm, ben toch wel benieuwd naar die keus. Onze fertiliteitsarts liet doorschemeren dat het ook vooral aan onszelf ligt. Ik zal de vragen opschrijven Elmo, want die heb ik genoeg @Wishgirl, Heb je voor de Isalaklinieken gekozen omdat die geen eigen cyclus deden? Liefs