ICSI in het UMCG

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Bright, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Hoi hoi,

Daar was ik weer. Zijn eerder teruggekomen uit Valkenburg. Hadden alles gezien en ik had ook wel weer zin om naar huis te gaan. Maandag naar het ziekenhuis, hoop dat alles goed is. Ben in ieder geval ongi geworden zoals gepland, dus dat lijkt me goed.

Onze buurvrouw heeft waarschijnlijk dinsdag de punctie. Die broedt even op 20 eitjes!!!!!!!!!!! Wel risico van overstimulatie, maar het kan nog volgens de arts.

Hoe is het met jullie?

Liefs

2. lieselot

lieselot Bekend lid

29 mei 2006
    591
    0
    0
    Politie
    Assen
    He allemaal,

Ben er ff niet geweest, was te moeilijk deze keer... ik dacht echt dat het deze x gelukt was en toen kwamen die duivels....
    Maar het gaat nu weer de goeie kant op, we zijn vandaag alweer voor de 2e echo voor de 6 icsi behandeling geweest!

Iedereen superveel geluk toegewenst en ik hoop tot volgende week...

Liefs Alice

3. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Hey Lieselot,

Wat naar meis. Hoop dat het deze keer goed gaat. Zal voor je duimen.

Vanochtend zijn wij naar het UMCG geweest voor de uitgangsecho om met Puregon te kunnen beginnen. Was net van mijn ongi af, gelukkig maar ;)
    Zag er allemaal goed uit. 10 eitjes aan de ene kant, 8 eitjes aan de andere kant. Mag 150 Puregon gaan spuiten vanaf morgen. Was een kandidaat voor veel eitjes zei ze. Weet niet of dat heel positief is, want ze was blij dat mijn ene eierstok (met 8 eitjes) iets rustiger was.

Hmm, ben benieuwd!!

Hoe is het met jullie meiden?

Liefs

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Lieselot,
    Jeetje...nr 6 alweer. Je jaagt ze d'r zo doorheen voor je gevoel he. Geef de moed niet op hoor, al lijkt het soms of ze "op" zijn zo..dan heb je nog 2 volledige pogingen he!

Bright,
    Wat spannend zeg! Je bent al goed aan het broeden dus!
    Nou, als ze nu al zegt (was het mevr. P? of B?) dat je een kandidaat bent voor veel eitjes ga dan maar vast goed drinken. Kan je wennen en met dit weer is dat toch wel verstandig.
    Heel veel succes meid!

Hier alles goed!

5. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Elmo,

Weet ik niet, heb haar naam niet gehoord. Donker krullend haar tot op de schouders. Niet heel erg groot, wel aardig.

Ben al met veel drinken begonnen, haha.

Hoe voel jij je? Alweer 14 weken!! Wat gaat de tijd snel zeg.

Liefs

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Bright,
    Dat is dan w.s. P geweest ;)
    Goed dat je goed drinkt! Dat kan je echt redden hoor!
    Misschien weet je nog wel hoe ziek ik ben geweest van de overstimulatie...pfff (en dronk toch echt genoeg).

Hier gaat het erg goed. Door de lage bloeddruk wel moe maar ach..als dat alles is.

Elmo

7. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Ah mevrouw P dus. Weet ik dat voor de volgende keer ;)

Ik blijf lekker volop aan mijn spa-flesje slurpen, haha. Wil toch echt niet dat ze de behandeling moeten afbreken ofzo!! Die Puregon spuiten is een makkie!! Veel beter dan die Decapeptyl.

Fijn dat het zo goed gaat meid. Ik hoop dat ons traject net zo mag gaan als die van jullie!!

Liefs

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, Purgeon spuit ook veel fijner. Alleen die vervelende botten naalden van de Deca al! Dat ze daar nog steeds niks aan gedaan hebben in al die tijd. Toen wij voor Ruben opgingen was het al ruim bekend en nu zijn die krengen nog bot.
    Nou ja, alles voor het goede doel he :D

9. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Hmm, inderdaad alles voor het goede doel. Krijg wel een beetje schrik voor de punctie. Mijn buurvrouw heeft hem vandaag gehad en die is er toch echt min van hoor. Veel pijn, maar wel een oogst van 15 eitjes!!

Ze horen vrijdag of er iets teruggeplaatst kan worden. Maar dat kan toch bijna niet anders met zoveel eitjes?

LIefs

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

15 is zeker een mooi aantal hoor! Zat...zou je zeggen.
    Toch is er voor bevruchting nooit een garantie te geven. Een heel enkele keer blijft het 100% uit maar eigenlijk kan je wel rekenen op een tp hoor!
    Als ze merken of weten uit eerdere behandelingen dat het moeizaam gaat dan willen ze ook nog wel eens 50% IVF en 50 ICSI doen (of helemaal ICSI natuurlijk).

Probeer je niet TE druk te maken meid!
    Je krijgt een heerlijk roesje..moet je vooral proberen te ontspannen (doe een lekker shirt en losse broek aan en zorg eventueel voor lekkere warme huissokken).

Als het bijna zover is kom ik zeker nog ff oppeppen :D

11. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Lieve Elmo,

Thanx!! Dat geeft me weer lekker wat rust ;)

Fijn om te lezen dat je je zo goed voelt en dat het meer dan goed gaat!

Liefs

12. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Hey Bright,

Jij gaat ook al zo snel zeg! Gaat het spuiten nog steeds goed?
    En de punctie gaat bij iedereen weer anders hoor. Je hoort zoveel verschillende verhalen, maar daar moet je nooit vanuit gaan. Misschien heb jij wel helemaal nergens last van! :)
    Volgende week de eerste fm, ben heel erg benieuwd!

Liefs Jewel

13. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Hey Jewel,

Ja, spuiten gaat prima!! Puregon is een stuk makkelijker te spuiten dan Decapeptyl. Ben zelf ook erg benieuwd naar de eerste FM. Begin al te voelen dat mijn eierstokjes druk aan de slag zijn. Hopen op goed nieuws.

Mijn buurvrouw heeft vandaag de TP gehad van een topper en 8 in de vriezer ;) Heeft wel overstimulatie dus moet het voorlopig rustig aan doen en zondag weer komen.

Merk dat het aan de ene kant fijn is om iemand zo dicht bij te hebben die hetzelfde door moet. Maar aan de andere kant, is het soms ook wel te dichtbij. Raar he?

Gaat met jou nog alles goed?

Liefs

14. Teigetje84

3 jul 2009
    27
    0
    0
    Drenthe
    Hoi dames,

Mag ik met jullie meekletsen?
    Wij hebben vandaag gehoord dat ICSI de enige mogelijkheid is. We hebben hiervoor een doorverwijzing gekregen naar het UMCG. Kunnen jullie vertellen wat ongeveer de wachttijden daar zijn en wat er precies tijdens het "voortraject" allemaal gaat gebeuren?

15. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Hey Teigetje,

Natuurlijk mag je meekletsen!!!

Wat vervelend dat jullie te horen hebben gekregen dat ICSI de enige optie is. Mag ik vragen wat bij jullie de reden is dat er voor ICSI wordt gekozen?
    Voor ons was ICSI ook de enige optie.

Wij waren al bij de fertiliteitsarts in het UMCG, die heeft ons op de wachtlijst gezet voor ICSI in maart. En in juni al begonnen. Onze buurvrouw hoorde het in januari en heeft vandaag de terugplaatsing gehad. Het kan dus erg snel gaan.

Je krijgt eerst een pakket papieren die je moet invullen en opsturen. En vervolgens krijg je een uitnodiging voor een intakegesprek. Daarna een infodag en dan gaat het snel!

Liefs

16. Teigetje84

3 jul 2009
    27
    0
    0
    Drenthe
    hoi,

dank voor je reactie. Mijn vriend heeft te weinig zaad (ik geloof minder dan 100.000) waardoor de rest allemaal geen zin heeft. Kun je me ook vertellen wat het verschil is tussen icsi regulier en icsi ec? Dat heb ik namelijk nog niet terug kunnen vinden.

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Bright,
    Ja, lotgenotencontact heeft inderdaad voor- en nadelen.
    Fijn dat je buuf zo'n goede score had en die overstiumulatie moet ze echt serieus nemen hoor!

Teigetje,
    ICSI wordt vrijwel altijd toegepast als het zaad ver onder de maat is. De wachtlijst is mede afhankelijk of je eigen cyclus gaat doen of hyper gestimuleerd.
    Bij ons was hij toen heel lang (ruim 3 jaar terug) maar volgens mij valt dat inmiddels mee. Als je op zo'n 5 maanden rekent valt het denk ik altijd mee. Je kunt dit overigens gewoon vragen hoor! Ze weten hoe lang hij op het moment is.
    Hier was het zaad dus ook het "probleem" maar zie mijn banner!
    Ons 2e ICSI kindje is onderweg!
    Heel veel succes in het UMCG!

Elmo

18. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    @ Elmo,
    Ze is in ieder geval al veel aan het drinken. En zondag moet ze weer voor bloedprikken. Ze had zelf gisteren gebeld dat ze zo'n last had, daarom hadden ze vanochtend bloed geprikt. Gelukkig maar.

@Teigetje,
    ICSI EC (Eigen Cyclus) is dat je in je eigen cyclus je eigen eitje een beetje stimuleert met een minimale hoeveelheid hormoon. Je gaat dan om de dag richting het UMCG voor een echo en als je eigen eitje groot genoeg is, wordt ie door een punctie weggehaald.
    Bij ICSI Hyper krijg je meer hormonen om je eierstokken te stimuleren zoveel mogelijk eitjes aan te maken.

Tenminste dat verschil heb ik begrepen. Maar denk dat Elmo je het iets beter kan uitleggen, want die heeft geloof ik beide gehad. Toch Elmo?

LIefs

19. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Pffff, nou hier vanmorgen de echo gehad. Beetje te goed.

Er zijn 37 eitjes aan het groeien, waarvan de grootste al 17 mm is. Ben wel geschrokken, want dit is natuurlijk veel te veel. Mevrouw D zei dat ik me nog geen zorgen hoefde te maken, dus dat scheelt.

Morgen nog Puregon spuiten en dan woensdag niet meer. Wel de Decapeptyl en woensdag ochtend weer voor een echo.

Vind het wel eng hoor. Tjonge jonge. Weet ook niet zo goed wat ik nu moet doen, behalve natuurlijk niet teveel nadenken ;)

Moet goed om mezelf denken en veel blijven drinken.

LIefs

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oef Bright!
    Dat klinkt inderdaad wel super veel zeg...pfffff...nou, hou je maar goed rustig en drink je inderdaad maar ongans (3 liter!).
    Als D het zegt zal het wel goedkomen...maar het is nog veel meer dan ik had en ik had een vette overstimulatie.
    Het hoeft zeker niet hoor! Dat ligt aan de grootte van de fliekels etc.
    Hopen dat de punctie gauw is, je zal je stokkies wel voelen.
    OP naar een super oogst!

@Teigetje,
    ICSI EC (Eigen Cyclus) is dat je in je eigen cyclus je eigen eitje een beetje stimuleert met een minimale hoeveelheid hormoon. Je gaat dan om de dag richting het UMCG voor een echo en als je eigen eitje groot genoeg is, wordt ie door een punctie weggehaald.
    Bij ICSI Hyper krijg je meer hormonen om je eierstokken te stimuleren zoveel mogelijk eitjes aan te maken.

Volgens mij heeft Bright het zo best aardig uitgelegd (de grote lijnen).
    Het precieze verschil etc. kun je beter bespreken tijdens de intake of info opdoen bij de info avond.
    Voor ons is de start ruim 3 jaar geleden (volgens mij zelfs 4.5 bedenk ik me nu) dus echt vers is mijn info niet meer ;)

Elmo

Deel Deze Pagina