Whow Bright, dat zijn er idd veel! Maar als mevrouw D zegt dat je je geen zorgen hoeft te maken zal het vast wel goed gaan! En idd niet te veel nadenken en maar goed drinken Hopenlijk is de punctie snel...Ik ga voor je duimen meid!! Hier is alles goed, bijna geen kwaaltjes dus ik heb niks te klagen. Kijk wel uit naar de 2e echo volgende week, ben benieuwd of alles nog goed is. Liefs Jewel
Hey meiden, Nou, de schok is een beetje gezakt. Voel inderdaad mijn stokkies wel Woensdag maar afwachten. Weet dat er ook veel kleintjes bijzaten, dus wie weet. Horen het wel. Ben me inderdaad helemaal klotsbuikerig aan het drinken, haha. Water komt me de neusgaten uit. Maar...tis voor een goed doel. En alles wat ik zelf kan doen om het beter te maken is mooi meegenomen. Fijn dat bij jullie alles goed gaat!! Liefs
hey meiden, heb voor zover proberen mee te lezen.. hoogstwaarschijnlijk zijn wij op ICSI aangewezen in combinatie met MESA/PESA.. maar daar horen wij in het MCL morgen meer over. Hebben jullie ervaring met MESA/PESA? Ik snap van de meeste dingen nog geen bal, maar ik hoop dat dat tzt wel komen gaat. Zien dat hier een aantal zwangere dames aanwezig zijn geeft mij moed! Ik hoop dat ik binnenkort met jullie kan meepraten. Wish me luck..
ps een wachtlijst van max 6 mnd verbaasd mij.. was er vanuit gegaan dat het nog wel een jaar kon duren.. valt alweer mee!
Hoi Muppet, Juich niet TE vroeg..je komt pas op de wachtlijst als je intake en onderzoeken zijn geweest Mesa/Pesa zijn bij mij niet bekend. Sterkte! Elmo
*kom even spieken naar bright* Wow 37 eitjes!!! Dat zijn er veel Ik had al last van 1 eitje dus kan me voorstellen dat jij het hélemaal voelt... Meid, héél véél suc6 morgen met de 2e echo en ik zal voor je duimen! Dikke knuf! Liefs!
Hey Muppet, Welkom.... Ik heb geen ervaring met MESA/PESA. Hoop dat je wat meer duidelijkheid krijgt morgen. LIefs
@Elmo; kun je mij daar iets meer over vertellen (onderzoeken en intake) hoeft niet uitgebreid maar benknopt
Muppet: Het ligt er helemaal aan wat je voor onderzoeken hebt gehad, of het alleen aan je partner "ligt" (vind dat altijd zo met het vingertje wijzend..bah) of ze dus bij jou ook nog onderzoeken gaan doen. De bekende bloedtestjes, chromosomenonderzoek (standaard bij ICSI) etc. De hele mikmak dus. Na de intake (startgesprek) ga je dan op de wachtlijst. Wellicht nog een informatieavond + prikles. Als je aan de beurt bent krijg je je schema opgestuurd. Kan best zijn dat jullie een hele andere route krijgen hoor! Het is natuurlijk wel per koppel anders. Elmo
mmm oke we wachten af. Mijn vriend is momenteel overgeleverd aan de onderzoeken en wellicht ben ik hierna aan de beurt. Vanmorgen naar de uroloog geweest maar nog geen haar verder. Volgende week weer onderzoeken.. wel erg heftig allemaal. Hoe trokken jullie die tijd?
Hoi hoi, Tja, Muppet, het hielp mij om gewoon veel bezig te zijn met dingen. Had het druk op mijn werk, dus dat hielp ook goed mee. Succes meis. @All, Vrijdag om 9:30 uur de punctie!!!!!!!! HET GAAT DOOR!!!!!! De echo was goed. 10-15 eitjes groeien echt door, de rest blijft achter. Bloedwaarde was goed, wel op het randje. Maar goed genoeg om de punctie te doen. Ze gaan me wel goed in de gaten houden, want overstimulatie ligt op de loer. Vanavond om 21:30 uur de Pregnyl zetten!! Heb er zin in!! En tegelijkertijd brrrrrrr. LIefs
Super Bright! Echt heel goed voor jezelf zorgen meid enne...succes met de Pregnyl! Even half uurtje / uurtje voor die tijd uit de koelkast halen (kan de vloeistof op temp komen) en dan heel langzaam inspuiten en de spuitplek goed na-masseren! Muppet: Inderdaad, blik op oneindig en doorbikkelen maar. Ik heb die hele periode bijgehouden in een soort van dagboek, dat hielp mij heel erg om alles een plekje te geven en door te laten dringen. Achteraf was het soms handig om dingen terug te lezen. Misschien heb je er wat aan. Ik heb nu twee hele dikke boeken vol ellende liggen. Voor een brusje was ik weer begonnen maar had helemaal niet zoveel behoefte meer. Het is gelukkig op een paar bladzijdes blijven steken. Elmo
@Muppet: ik denk dat we ongeveer op hetzelfde punt staan. Een aantal weken geleden zijn wij al bij de uroloog geweest en via hem doorverwezen naar gyn., daar zijn we afgelopen vrijdag geweest. Hij vertelde ons dat ICSI de enige optie voor ons was, eventueel in combinatie met MESA/PESA. In het ziekenhuis waar we geweest zijn kunnen ze niets voor ons doen dus zijn nu doorverwezen naar UMCG. Jullie kunnen wel het traject (gedeeltelijk) volgen in het MCL? Op dit moment ook gewoon veel vragen en druk op internet aan het kijken wat het allemaal inhoudt enzo. @Bright Heel veel succes vrijdag en ik hoop dat het goed met je gaat! @Elmo Krijg jij deze keer ook weer alles vergoed (ik begreep dat de basisverzekering 3 behandelingen vergoed), of geldt het aantal vergoedingen echt voor je "totale" kinderwens? Dus als je bij de 1e 3 behandelingen hebt opgebruikt dat je bij een 2e dit zelf moet betalen (= natuulijk ook afhankelijk van wat je nog uit de aanvullende verzekering vergoed krijgt)? Was een vraag die in me opkwam maar waar ik nog nergens het antwoord opgevonden heb....
Na een zwangerschap van tenminste 12 wk tellen ze opnieuw. Na Ruben hadden we dus weer 3 volledige pogingen tegoed. Fijn dat jullie samen een beetje op kunnen zeg! Dat vond ik altijd heel fijn, lotgenotencontact!
Hey meiden, Pregnyl was een makkie!!! Nergens last van gehad. Vond alleen het mengen erg vervelend, want was ontzettend zenuwachtig. En manlief brak ook nog eens de eerste ampul in stukjes... Dus heb toen maar zelf de ampullen gebroken, ging goed. Langzaam de vloeistof erin gedrukt en was aan het wachten op de pijn..................niks!!! Echt, de Decapeptyl was erger.. Ben nu zoooo zenuwachtig, brrrrr. Hoop dat alles goed gaat morgen!! Bedankt voor de succeswensen meiden!! Lief van jullie.
Super dat de Pregnyl zo goed ging! Het is altijd een gokje met prikken. Ik had altijd vooral de volgende dag last van een blauweplek gevoel. Op naar de punctie, heel veel succes meid!
@Elmo; ik ben idd begonnen aan een soort dagboek. Daar was ik al mee begonnen (soort van) ivm het zwanger willen worden/cyclus/symptomen, maar laatst heb ik een nieuwe, dikkere gekocht en heb ik de vorige dingen kort over geschreven. Heb ik nu toch niks meer aan die symptomen. Ben wel blij dat ik precies weet wanneer mijn ei springt en wat mijn cyclus de afgelopen maanden is geweest. Merk dat ik er nu nog niet veel in kan schrijven, maar straks komt dat wel. @ Bright: Wat is pregnyl en waar spuit je dat in? klinkt eng! @Tijgetje84; Je loopt iets op ons voor denk ik omdat ze nog aan het kijken zijn wat er aan mijn vriend precies mankeert. We weten wel dat het via de gewone weg niet kan, maar zolang ze nog niet weten hoe of wat hebben ze ons nog niks toegezegd. Ik denk dat we in het MCL een heel eind kunnen komen, maar dat ze ons tzt doorwrwijzen naar het UMCG. De Urloloog heeft wel ICSI genoemd. Maar de onderzoeken moeten nu eerst worden gedaan. Idd wel fijn dat er nog iemand aan het begin van een lange rit staat
Je spuit eigenlijk alle injecties in je buik (of been als je dat fijner vindt). Ik spoot alles in mijn buik, de meeste denk ik. Pregnyl is een soort middel om je eisprong (en de hormwaarde die erbij hoort) te plannen. Zo zijn de follikels met eicellen die klaar liggen mooi uitgerijpt als ze aangeprikt worden.