ICSI in het UMCG

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Bright, Mar 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    @Elmo,
    Thanx voor de uitleg aan Muppet, haha. Jij kunt dat veel beter uitleggen dan ik. Wist namelijk ook niet zo goed waar Pregnyl goed voor was, behalve het opwekken van de eisprong ;)
    Voel wel inderdaad iets van blauwe plek op mijn buik, maar verder helemaal niks!!

@Deborah,
    Thanx meis!! Laat het wel weten als ik fit genoeg ben, haha.

@Muppet,
    Was ook eng!!! Brrr, vooral het mengen. Het spuiten viel me reuze mee. Had allemaal horrorverhalen gehoord, maar geen last gehad.

Liefs

2. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    @Elmo; krijg je dat ook wanneer je eisprong/eierstokken e.d. verder goed en gezond zijn? Of is het juist om ervoor te zorgen dat er meerdere tegelijk op springen staan?

Bedankt voor jullie uitleg aan deze noob :D

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Je krijgt het ook als alles bij jou oke is (was bij ons ook zo), daardoor kunnen ze alles goed plannen.

Ja, sorry als ik iemand soms voor ben met het geven van een antwoord...ben gewoon veel online en heb favo topicjes ;)

4. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Hihi, vind het alleen maar fijn hoor Elmo. Dus blijf maar lekker gewoon antwoord geven. Leer ik ook weer van ;)

5. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    okey weet ik dat ook weer :D

...duurt wel lang voor je weet waar je aan toe bent.. zucht...

6. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Hoi bright heb even je topic doorgescrold en wil je even super veel succes wensen voor morgen!!!

7. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    ah, dank je wel Linda!!

Ik zie dat jij over 11 dagen mag testen. Hoop dat het dit keer gelukt is!!

Liefs

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik denk aan je Bright!

9. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Hey meiden,

Daar was ik weer, ben net thuis en even gelijk hierop verhaal doen. Was ontzettend zenuwachtig en daar heb ik van G. een pilletje voor gekregen. De punctie ging hartstikke goed. Af en toe een beetje gevoelig, maar mag niet klagen. Het infuus deed met het meeste pijn ;)

Ze hebben alle 37 follikels aangeprikt en 18 eicellen gevonden!!! Nu afwachten of ze allemaal goed zijn en hoeveel er bevrucht worden. Moet veel drinken en rust houden en dan zondagmorgen om 9:30 uur bloedprikken in verband met risico op overstimulatie.

Ik voel me prima, alleen een gevoelige buik maar dat is logisch. Ben zo blij dat dit erop zit en dat het me is meegevallen.

Ik ga richting mijn bedje, even slapen ;)

Dikke knuffel!!

10. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Hey Bright,

Zo 18 eicellen..super zeg!!!! Fijn dat de punctie meegevallen is. Wel jammer dat dan het infuus het meeste pijn deed ;)
    Ik ga voor je duimen dat ze allemaal bevrucht zijn!!!! Spannend zeg!
    Doe nou maar lekker rustig en dan bedoel ik ook écht rustig aan ;) en laat je lekker verwennen door je mannetje!

Muppet, zie dat je nieuw op dit topic bent. Ik heb ook geen ervaring met MESE/TESE, maar zitten ook bij het MCL, die heeft een samenwerking met het UMCG. Wij zijn heel tevreden over het MCL en het UMCG, dus je bent in goede handen :)

Elmo, hoe is het met jou? Krijg je al een mooi buikje? :)

Liefs Jewel

11. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    wauw wat geweldig, een mooie mijpijl binnen!!!

nu weer duimen voor de volgende uitslagen, je doet het super hoor!

zorg goed voor jezelf, heel veel succes!!!

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier log ik toch speciaal even voor in Bright!
    Wat heb je het fantastisch gedaan he! Moet ook zeggen dat volgens mij iedereen er een stuk beter doorheen komt met G. of I aan je zijde.
    G is ook altijd mijn favo geweest, is echt een lieverd!
    Luister goed naar de doc. goed drinken en rusten en over 2 dagen een spetterend telefoontje met een super bevruchtingspercentage!
    Ik duim enorm voor jullie hoor! Wat spannend weer zeg, ik voel mijn buik gewoon meeborrelen (of zit mijn bewonertje te kriebelen ;)).
    Nou, ben echt opgelucht voor jullie. Straks die wachtweken nog....

Hier gaat het super goed hoor!
    Mochten er heel nieuwsgierigen zijn:
    www.kleinkuikentje.groeimee.nl

*ik verwijder de link vanavond weer hoor ;)*

13. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Hey meiden,

@Jewel,
    Tja, dat infuus. Heb ik altijd zo'n last van. Wel apart dat ik daar dan nu tijdens de punctie het meeste last van had, haha.
    Ik doe lekker rustig aan. Ben net een uurtje uit bed en zit alweer aan mijn water te lurken ;)

@Linda,
    Dank je wel meid. Hoe is het met jou? Hou je het nog een beetje uit in je wachtweken?

@Elmo,
    Wat een ontzettend lief berichtje!! G is inderdaad een lieverd!!
    Heb je site even bekeken, leuk zeg! Mooi buikje :)
    Zag dat jij 23 eicellen had deze ronde. Jeetje mina zeg, dat zijn er ook veel. Hoeveel waren er nu uiteindelijk bevrucht en hoeveel in de vriezer?

Liefs

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Bright,
    Ik heb het er net met mijn man over gehad....
    23 eicellen inderdaad, we denken 11 bevrucht (zou ik na kunnen kijken...maar heb die blog waarin ik dat bijhield afgelopen week verwijderd), we menen er nu 4 in de vriezer te hebben (kan je nagaan..zo blij met de zwangerschap dat je het gewoon na moet zokeen). Dat viel ons op het moment een beetje tegen...maarja, bij ons is de bevruchting altijd een probleem geweest dus eigenlijk is alles mooi meegenomen.
    Van Ruben zijn poging hadden we 3 cryo's. 2x een tp van gehad maar niet zwanger.

Mijn buikje groeit inderdaad al mooi, het is weer even bijzonder hoor! Wonderlijk dat we iets waarvan we dachten dat het niet aan ons was besteed, 2x mee mogen maken!
    Enorm dankbaar!

15. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Rust lekker uit, veel drinken he!!!

Sterkte!!!

16. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    @Elmo,
    Wat grappig dat je niet meer precies weet hoeveel je hebt. Hoop dat het bij ons ook gebeurd dat we door een zwangerschap wat vergeetachtig worden ;)

@Linda,
    Doe mijn best. Net even in opdracht van hubby op bed gelegen en waarempel een half uurtje geslapen, haha. Zorgt goed voor mij, die hubby van me.

@all,
    Gaat verder goed hier. Wel gevoelige buik, vooral als ik moet plassen. Maar niet heel erg pijnlijk ofzo. Heb dus goede hoop voor morgen. Hoop dat ze erg goed nieuws hebben over het aantal bevruchtingen. Maar ja, wie hoopt dat niet....

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Bright, na een goede afloop kan je alles vaak ook beter verwerken + dat het voor ons al de "zoveelste" behandeling was. Op een gegeven moment onthoud ik het gewoon niet meer zo goed. Het was deze laatste keer sowieso anders natuurlijk, er loopt hier immers een energieke dreumes rond ;)
    Ik duim voor je morgen!

18. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Elmo,

Ja dat kan ik me ook wel voorstellen dat het zo werkt. Hoeveel behandelingen heb jij gehad? Voor kuikentje twee was het toch de eerste ICSI hyper weer na 2 cryo's nog van Ruben?

Liefs

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Klopt inderdaad. Ruben was er na 7x (6x eigen cyclus, 1 hyper), deze na 2 cryo's en 1 hyper.
    Het is die hyper he ;)

20. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Die doet het hem, haha.

Ik heb sowieso niet zoveel vertrouwen in de EC. Ik snap wel dat het UMCG dat doet, maar hoor niet zoveel positieve verhalen erover. Twee stellen in mijn naaste omgeving hebben EC en die vinden het vooral geestelijk erg zwaar. Allebei al 3 keer een punctie gehad en één stel had daarvan 1x een TP. Pffff.

Yay hyper!! ;)

Voel wel al dat die Utrogestan bolletjes wat doen, kan dat wel al? Vooral pijnlijke (.)(.)

LIefs

Share This Page