ICSI in het UMCG

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Bright, Mar 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gezond

Gezond Niet meer actief

Onder andere....

1. Ik zag de 6x in eigen cyclus niet zitten, omdat ze niet konden garanderen dat het ook daadwerkelijk tot een punctie zou komen. Kunnen ze sowieso niet, maar met een standaardbehandeling heb je meer kans op een punctie.

2. Bij een behandeling in eigen cyclus krijg je geen pijnbestrijding bij de punctie omdat het maar 1x prikken is volgens hen

3. Ik vond de intake bij de Isala veel prettiger... vee persoonlijker en ik kreeg meteen veel meer informatie
    Het voelde veel prettiger aan en kwam veel professioneler over. Opener...

Maar dat is voor mij allemaal prettig geweest en mijn ervaring..

Ik had een intake in Zwolle aangevraagd en een intake in Groningen... En toen gekozen voor Zwolle...
    Was voor mij meteen duidelijk!

2. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Hoi hoi,

Hoe heb je die intake dan aangevraagd, moet een huisarts dat niet doen? Of kon je zelf bellen met Zwolle?

Liefs

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

1. Dit klopt inderdaad. Ik dacht ook dat het gemiddelde 2 a 3 is (altijd meer dan 1 ;)).

2. Dit klopt ook. Het is ook maar 1x prikken. In mijn beleving super goed te doen. Je kan overigens wel wat rustgevends krijgen hoor. Ikzelf heb dat alle 6x niet nodig gehad. Kan me heel goed voorstellen dat je hier enorm tegen op kan zien. Ik dacht ook echt dat het onmenselijk was ;)

3. Dit is inderdaad heel persoonlijk. Dat is het mooie van internet he, je kan je vooraf veel beter orienteren. Voor ons was vooral reistijd ook niet onbelangrijk (wonen niet echt heel centraal ;).

Wishgirl: super dat je je bij Zwolle zo thuis voelde, en die banner onder je berichten maakt het helemaal mooi af!

4. Gezond

Gezond Niet meer actief

2. Nou ik heb dus gewerkt in de fertiliteit en ik zag hoe sommigen lagen te krioelen van de pijn en die hadden pijnbestrijding gehad! En ik wist natuurlijk precies wat ze zouden gaan doen he... Dat is het nadeel van werken in de branche en de kennis hebben...
    Dus ik dacht...: Daaahaaag... dat doe ik niet zonder pijnbestrijding! ;)
    En ik heb er in Zwolle werkelijk NIETS van gevoeld... de hele punctie niet! Is super gedaan... Ook na de tijd NIETS geen last gehad!

3. Het maakte voor mij weinig uit of ik nu naar Zwolle zou rijden of Groningen... Ik vind trouwens de weg naar Zwolle nog prettiger ook ;)

Het voordeel van Zwolle is ook nog eens dat wanneer je met een donor moet werken je gewoon gebruik kan maken van hun donorzaad...
    Daarnaast is het dan ook nog zo dat wanneer je tegen overstimulatie aanzit ze niet meteen de behandeling staken. Je stopt met de hormoontoediening en gaat vervolgens 5 dagen lang elke dag een echo laten maken en bloedprikken. Het is dan de bedoeling dat de waarden in het bloed dusdanig zakken dat de kans op een overstimulatie weer weg is... Vaak gebeurt dit binnen die 5 dagen en kan je alsnog een punctie ondergaan en is de poging dus niet verloren!
    Dat heb ik dus ook gehad... In Groningen was mijn behandeling gewoon gestaakt geweest... En nu heb ik een prachtzoon!

Het is het allemaal waard geweest idd zoals mijn banner laat zien ;)

5. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik ben doorverwezen door de fertiliteitsarts... Dus als je onder behandeling bent bij een gynaecoloog of fertiliteitsarts zal deze de verwijzing doen. Dit is in de meeste gevallen het geval...
    En wanneer je vraagt of de arts een verwijzing kan doen naar Groningen en naar Zwolle zodat je bij beide een intakegesprek kan doen en zo beter een keus kan maken waar je het liefst geholpen wil worden, dan kan dit zo geregeld worden.
    Dat gebeurt wel vaker!

En anders moet het via de huisarts... Maar zolang ik in de fertiliteit gewerkt heb, heb ik eigenlijk geen verwijzing via de huisarts gezien... Allemaal via een gynaecoloog of fertiliteitsarts.

Succes!

6. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Hoi hoi,

Tja, ik ben door de fertiliteitsarts in het UMCG aangemeld voor ICSI. Dus denk niet dat die mij naar Zwolle sturen.

Ach, ik ga eerst deze dingen eens vragen waar jij tegenaan bent gelopen. Want die vind ik ook belangrijk om te weten. Thanx!

Toch fijn om meiden te spreken die een ICSI wondertje hebben gekregen!

liefs

7. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Hoi, hoi,

Bright, wij starten in week 18 de behandeling, dus ik denk dat we begin/half mei de punctie hebben, duurt nog wel even dus. Maar dat wachten zijn we gewend. Staan jullie al op de wachtlijst? Die was bij ons een half jaar....Hopenlijk duurt het bij jullie niet zo lang.

Elmo, wij hadden wel een keus om ergens anders heen te gaan, maar dan moesten alle onderzoeken opnieuw gedaan worden en daar hadden we geen zin in. En we zijn ook zeer te spreken over het MCL!
    Bij ons hebben ze het niet over ICSI in eigen cyclus gehad, moet je dan aan een bepaald criterium voldoen? Ik denk dat er voor en nadelen aan zitten, maar ik heb mij er dan ook nog niet echt in verdiept.
    Doe jij nu ook weer ICSI in EC?

Whisgirl, fijn dat Zwolle jou zo goed bevallen is! En met een goed resultaat! :D

Veel succes Bright bij de intake en vraag maar raak! :D

Groetjes Jewel

8. Gezond

Gezond Niet meer actief

Dan zou je aan de fertiliteitsarts die je heeft doorverwezen naar het UMCG kunnen vragen of hij/zij ook een verwijzing voor Zwolle wil maken...

Maar je kan eerst kijken hoe Groningen je bevalt... ;)

Tip: Leg een briefje op tafel met een pen erbij... En telkens als je een vraag te binnen schiet schrijf je hem op...
    Zorg er vervolgens voor dat je 2 exemplaren hiervan hebt en meeneemt... 1 voor de arts... en 1 voor jullie...
    Je kan dan meteen de antwoorden achter de vragen opschrijven ;)

Succes!

9. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mijn puncties zijn alle 7 zonder ongemak gegaan. Dit is iets persoonlijks en heeft dus niet direct met het zh te maken (vind ik).

Wat ik vetgedrukt heb is dus gewoon niet waar.
    Ik snap heel goed dat je veel kennis hebt van de zh kant af..maar hier sla je de plank volledig mis.
    Jammer, want anderen krijgen zo een verkeerd beeld.
    Mijn behandeling ging ook helemaal de mist in door overstimulatie maar is door vakkundig te werk gaan van het UMCG gewoon doorgegaan en ook uitgemond in een prachtventje.
    Er veranderd veel en veranderingen vinden op hoog tempo plaats (UMCG heeft het hele schema onlangs omgegooid ... dus wellicht is een deel van jouw kennis over dit ziekenhuis inmiddels "achterhaald").

Helemaal niet lullig bedoeld hoor Wishgirl, want alle ervaring is zeer goed meegenomen, maar het klopt dus gewoon niet.

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hoi Jewel,
    Nee, deze keer voor ons geen EC meer. De bevruchting viel gewoon erg tegen.
    Onlangs zijn de regels ook aangescherpt. Door de scherpe voorselectie heb je er bijna altijd baat bij, als het je voorgesteld wordt.
    Is er twijfel, kom je niet eens in aanmerking.
    Toevallig vandaag nog een tijd met een verplk. over gehad.

Groetjes Elmo

11. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik zeg nu dat mijn behandeling gestaakt zou zijn omdat ze mij dat zelf hebben verteld in Groningen... Ik ga dus af op basis van de informatie die ik zelf gehad heb van de arts daar...

Maar als ze het inmiddels hebben aangepast vind ik dat alleen maar super! Ik juich verbeteringen altijd toe ;)

En als ik dingen zeg die niet zo zijn mag het altijd tegengesproken worden hoor... Ik beloof je dat ik dan niet boos wordt ;)

Maar zoals ik al zei... Zo werd het mij destijds uitgelegd in Groningen... en daar is het dus op gebaseerd...
    Misschien wel iets waar Bright naar kan vragen... Weet ze het zeker...

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Boos worden...hahaah...nou, daar had ik ook helemaal geen rekening mee gehouden hoor ;)
    Het is gewoon wel goed om bij adviezen en ervaringen niet te vergeten dat sommige beslissingen persoonlijk zijn geweest en dat er dingen veranderen.

Zo hoorde ik vandaag dat er na punctie geen Pregnyl meer wordt gegeven (dit WAS standaard) maar altijd Utrogestan. Juist weer om dreigende overstimulatie tegen te gaan.

Er is een nieuw opperhoofd (zal zijn naam niet noemen) en het hele protocol is nu hetzelfde als in Maastricht.
    Veel veranderingen dus.

Gek dat ze anders hebben gehandeld: tussen jou en mij. Zo zie je maar weer hoe betrekkelijk het is.

Elmo

13. Gezond

Gezond Niet meer actief

Tis idd heeel betrekkelijk...

En als ze overal nu Utrogestan gaan geven ipv Pregnyl na de punctie en ter stimulering van het baarmoederslijmvlies juich ik dit ook alleen maar toe! ;)

Ik ga vooral af op eigen ervaringen met mezelf en vanuit mijn gedane werk... Maar zeg dus ook meestal dat het beleid per ziekenhuis en per arts heel erg verschilt..
    Mensen zullen dus altijd zelf navraag moeten doen!

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, Utrogestan juicht bijna iedereen toe denk ik (al is het een smerig zooitje en prik ik liever 3x ...maargoed, ook persoonlijk).

De verplk. zei vanmorgen ook: Je bent als team heel erg geneigd om altijd hetzelfde te blijven doen maar dat is niet altijd het beste.

Ze zijn momenteel dus echt volop in ontwikkeling.

*wat doe je tegenwoordig voor werk eigenlijk*

15. Gezond

Gezond Niet meer actief

Tegenwoordig ben ik huismama met heel veel interesse in de fertiliteit ;) Ik zorg ervoor dat ik op de hoogte blijf zo goed en kwaad als dat kan... en ik wil graag ook op de hoogte blijven omdat ik als het even kan weer terug wil in de fertiliteit...

Maar goed... even wachten tot de kindjes allebei groot genoeg zijn...
    Ik vind mijn mannetje sowieso nu nog te klein en mijn bekken laat het op dit moment helaas ook nog niet toe...
    Dus eerst in therapie voor mijn bekken!

16. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Hey meiden,

@Jewel,
    Dat valt nog mee zes maanden. Kreeg je dat tijdens de intake te horen? Ik hoop het wel.
    We komen pas vanaf de intake op de wachtlijst, dus dat duurt nog even. Maar goed, ben allang blij dat het al zo snel gaat.

@Whisgirl,
    Ik denk dat ik inderdaad eerst maar eens het UMCG een kans geef om een wondertje voor ons te realiseren ;)
    Heb ondertussen het papiertje en de pen al bij de computer liggen, hihi. Thanx.

@Elmo,
    Ben benieuwd naar dat nieuwe opperhoofd, haha. Altijd fijn om te weten dat ze hun behandeling aanpassen naar wat het meeste werkt.

Ben blij me jullie info meiden! Dank je wel.

Hoop dat we hier even kunnen blijven kletsen. Ben erg benieuwd hoe het jullie allemaal vergaat in het UMCG.

LIefs

17. Gezond

Gezond Niet meer actief

Heel goed om pen en papier bij de pc te leggen ;)

Zal ik dan maar afhaken? Ik loop nl. niet meer in het UMCG ;)
    En ben inmiddels al bevallen ook hhahaha

18. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Nou, ik vind je wel gezellig en heb wel iets aan je info. Dus van mij hoef je niet af te haken ;)

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ondanks dat wij kind aan huis zijn vertrokken wij gisteren dus ook zonder papiertje met vraagjes naar het UMCG.

Gevolg: de helft vergeten!
    Het is dat we toch nog even naar boven moesten dus daar alsnog in alle rust onze vragen kunnen stellen.

Went het dan toch nooit?

20. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    Hey Elmo,

Fijn dat je toch nog de rest van je vragen hebt kunnen stellen. Heb je ook antwoord gekregen op al je vragen?

Liefs

Share This Page