ICSI in het UMCG

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Bright, Mar 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Jep!
    Anders was ik alsnog even naar beneden gelopen hoor! Vaak zit bij het secretariaat ook nog wel een arts. Bellen doe ik anders ook rustig hoor..daar zijn ze immers voor.
    Ik moet zeggen dat op dit gebied het UMCG heel goed bevalt. Als het nagezocht moet worden o.i.d. dan bellen ze terug.

2. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Goedemorgen,

Elmo, zul je altijd zien dat je dat weer vergeet. Maar gelukkig heb je antwoord op al je vragen!
    Weet jij misschien ook als er tussen de behandelingen in weer een wachtlijst is, of kan je de volgende cyclus gewoon weer beginnen?

Bright, ik heb nooit een intake bij het UMCG gehad. Ik ben vorig jaar door de huisarts naar het MCL doorverwezen. Na enkele onderzoeken is eruit gekomen dat wij voor ICSI gaan en dat dat i.s.m. met het UMCG gaat. Mijn gyn en de verpleegkundigen hebben alles uitgelegd hoe het in zijn werk gaat.
    En ik vond 6 maanden wel lang, andere ziekenhuizen hebben bijna geen wachtlijst. Maar wij wilden ook niet naar een ander zkh, dus wij hebben ons er bij neergelegd. Die 6 maanden zijn achteraf best wel snel gegaan ;)

Ik heb vrijdag de prikinstructie, vind het best wel spannend! Ben benieuwd of ik mij zelf prikken kan...

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

De aller eerste keer dat wij gingen beginnen was de wachtlijst ongeveer 9 maanden!
    Gelukkig waren we na 7 mnd aan de beurt.

Het UMCG heeft het gewoon heel druk door zo'n beetje heel Groningen en dus ook nog Friesland en Drenthe voor een deel. Ook kosten behandelingen zoals EC heel veel tijd.

Tussen de behandelingen door geen wachttijd. De EC mocht achter elkaar door, na een teleurstelling meteen weer een echo rond dag 10 (dacht ik).
    1x ivm vakantie een maandje overgeslagen (was ik ook wel aan toe ondertussen hoor!).

Tussen 2 hyperstimulatie behandelingen willen ze wel dat je 1 a 2 mnd rust houdt. Niet voor hun maar voor je eigen gezondheid.
    De follikels zuigen ze leeg maar deze vullen zich weer moet vocht en bloed. Je eierstokken zijn ook flink vergroot.
    Ze vinden het dus verstandiger om even te wachten zodat je lichaam de tijd krijgt te herstellen. Het is nooit leuk, verplicht wachten maar ik deel die mening volkomen.
    Ik denk zelfs dat een fit lijf beter te stimuleren is en misschien nog wel beter eicellen geeft :-D

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Jewel:
    Verpleegster I zei gisteren nog: ik heb een nieuw beleid: niemand de deur uit die zichzelf niet kan prikken.
    Je zult dus wel moeten ben ik bang ;) hahaha
    Als verpleger G er is moet het misschien niet ;) maarrrrr...hij kan je zeer zeker overtuigen!

Komt helemaal goed hoor!

5. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Dankje voor je snelle antwoord! :)

Ik hoorde laatst van iemand dat die wel een jaar tussen 2 behandelingen had zitten. Nu heb ik toen niet gevraagd waarom, kan ook een andere reden zijn geweest...

Ik snap wel dat 1 of maand rust wel belangrijk is. Je lijf krijgt toch wel een opsodemieter van die hormonen natuurlijk! En geestelijk krijg je natuurlijk ook wat te verduren.

9 Maand! Gelukkig werd dat 7 bij jullie. Bij ons blijft het nog steeds 6 maand. Ik hoopte eerst wel wat eerder, maar helaas... Maar aan de ene kant vind ik het niet erg, ik heb mij nu wel heel goed kunnen voorbereiden en veel informatie kunnen opzoeken. Met dank aan ZP :D

6. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Ik heb prikinstructie in Leeuwarden, denk dat G in Groningen is?

Komt vast wel goed met het prikken. Ik ga ook pas weg als het gelukt is :D

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Een jaar?! Ja, daar is vast een andere reden voor geweest.
    Gelukkig kan je in het UMCG door (vandaar dat de startlijst misschien ook wat langer is).
    Als je eenmaal binnen bent ;)

18 april gaat het circus voor jullie beginnen! Ik sta mijn plekkie met alle liefde af aan jullie hoor :-D

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oww...tuurlijk!
    Nee, de G staat voor zijn naam. I en G zie je wel bij de behandeling zelf, je weet dan wel wie ik bedoel.
    Nou, ik weet niet hoe de instructies daar zijn...maar komt alsnog vast wel goed :-D

9. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Het mooie is nog dat ik 18 april ook nog jarig ben....Leuk cadeau, zeiden mijn vriend en ik ;)

Wanneer begin het bij jou weer? En hou je plekkie maar hoor! :) Het is voor jullie net zo spannend!
    Vind het wel fijn om van te voren al te weten dat ik in goede handen ben met I en G :)

10. Gezond

Gezond Niet meer actief

Wou ik toch even met jullie delen... Ik kreeg net een kaartje in de bus van de Isalaklinieken in Zwolle namens het gehele fertiliteitsteam om te feliciteren voor de geboorte van Sven...

Vind dit zoo lief!

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Leuk is dat he Wishgirl! Wij kregen ook een heel persoonlijk kaartje van de IVF afdeling in Groningen!
    Heel bijzonder vonden wij dat!

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Jewel:
    Grappig soms he, dat dingen op bijzondere data gepland staan.

Ik ben nu bijna 2 wk Decapeptyl aan het spuiten. Over zo'n 1.5 wk de punctie w.s.

13. minou

minou Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    1,490
    0
    0
    Ik ben ook erg tevreden over het UMCG,.........

Ik heb eerst 6 keer in eigen cyclus gedaan.
    En de punctie bij eigen cyclus was goed te doen.
    Wel kreeg ik een pilletje Dormicum om wat te ontspannen , omdat ik het wel heel eng vond.

Daarna gingen we over op de gestimuleerde behandeling.
    Onze laatste behandeling is gelukkig positief afgelopen en ik ben nu 22 weken zwanger van een tweeling.....

Ik wil jullie allemaal heel veel geluk toewensen......

Liefs Minou

14. Bright

Bright Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    Hey meiden,

@Minou,
    Gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat ontzettend fijn dat het gelukt is. Gaat alles goed?

@Jewel,
    Oh ja, ik was even vergeten dat je bij het MCL was :oops: .
    Ik heb inderdaad begrepen dat andere ziekenhuizen een kortere wachtlijst hebben, maar dat je daar tussen de behandelingen door moet wachten. Onze fertiliteitsarts zei dat ze bij het UMCG dat juist doen, zodat je in één keer door kunt met de behandelingen. VInd ik ook wel een fijner idee.
    Succes vrijdag meid. Gaat je vast lukken dat zelf prikken!

@wishgirl,
    Dat is inderdaad wel heel erg lief van Zwolle. Wat attent dat ze daaraan denken.

@Elmo,
    Goh, dat komt ook al snel dichterbij die punctie. Zal voor je duimen meis.

@allen,
    NIet veel nieuws. Ben lekker vragen aan het opschrijven. Morgen heeft mijn buurvrouw de intake voor IVF bij het UMCG, dus ik kan haar ook nog vanalles vragen ;)

SLaap lekker!

Liefs

15. regi

regi Fanatiek lid

Jul 23, 2007
    1,671
    0
    0
    hey jewel,
    ik heb vorige week prikles gehad in groningen,
    en ik moet eerlijk zeggen het valt echt mee, eigenlijk voel je d`r helemaal niks van.
    maar toch veel succes

16. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Goedemorgen!

Elmo; dat schiet ook al aardig weer op! Ervaar je het nu ook anders of is het al weer gewoon geworden ;)

Bright; ja, dan wacht ik eerst ook liever wat langer dan dat je tussendoor ook weer moet wachten. Gelukkig....als ik tussendoor ook nog moest wachten dan werd ik denk ik helemaal gek... ;) Wel makkelijk dat je buurvrouw eerst de intake heeft, wat zij misschien vergeten heeft te vragen kun jij dan weer doen :) En het is altijd fijn om er met iemand over te praten die in hetzelfde schuitje zit...

Minou; gefeliciteerd met je zwangerschap! Een tweeling, lijkt mij geweldig! Hoeveel emmy's hebben ze bij jou teruggeplaatst dan? Het UMCG plaatst er toch maar standaard 1 terug? Tenminste dat heb ik begrepen...

Wishgirl; is idd lief dat je een kaartje hebt gekregen! Geeft je toch wel een fijn gevoel.

Regi; bedankt! Is toch altijd fijn om te horen dat het meevalt. Het is bij mij ook alleen het idee dat ik mijzelf moet prikken. Ik heb geen fobie voor naalden, maar vind het toch wel spannend!

Zijn bij jullie jullie man/vriend ook meegegaan naar de prikinstructie? Die van mij gaat wel mee, als ik niet durf moet hij het doen ;)
    En wanneer moeten jullie prikken: in de ochten of 's avonds? Ik moet in de ochtend... Weten jullie waarom dit soms verschilt?

Fijne dag nog!
    xx Jewel

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik quote je even..anders ben ik straks de helft weer vergeten ;)

Ja, het is wel anders nu. Ongewenst kinderloos zullen we nooit blijven...we hebben nu een prachtig ventje. De wens is overigens niet minder groot. Je weet nu wat het is en dus ook wat je zou missen.
    Dubbel...maar veel meer afleiding tijdens de behandeling!

Het UMCG hanteert het (E)SET protocol. Dit betekent dat er in bepaalde omstandigheden voor 1 wordt gekozen maar ook dat er voor weer andere omstandigheden 2 worden teruggeplaatst.
    Het hangt dus van verschillende factoren af.

Zelf prikken vind ik ook nog altijd "spannend". Het is elke keer weer apart...
    Echt wennen doe ik er niet aan en ben altijd blij als de laatste er weer in zit. Toch lukt het wel....moet wel!

Mijn man gaat zo vaak mogelijk mee. Met de aller eerste prikinstructie zeker! Ik was veel te bang dat ik uit stress iets zou vergeten of het niet goed zou doen. Het idee dat nog iemand iets wist stelde behoorlijk gerust.
    Alleen maandag gaat hij w.s. niet mee. Das echt alleen een echo. Het liefste gaat hij altijd mee...voelt het echt als iets van ons samen.

Prikken inderdaad in de ochtend, iedereen als het goed is. De Pregnyl moet op een tijdstip die zij doorbellen. Vaak laat in de avond (ivm de tijd van de punctie).

Regi:
    Dat is inderdaad fijn zeg, iemand vlakbij die in hetzelfde schuitje zit...
    Ja, of juist niet. Nou ja, dat blijkt nog wel ;)

18. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Hey Elmo,

Ja je gaat er wel anders in als je al een kindje hebt. Maar snap wel dat de wens niet minder groot is! Gelukkig kunnen ze tegenwoordig zoveel! Vroeger moest je je er gewoon bij neerleggen, lijkt mij heel erg moeilijk...Moet er niet aan denken dat ik kinderloos blijf. Je weet het nooit natuurlijk, maar zover zijn we nog niet...

En wat betreft dat prikken; in een ander topic waar ik schrijf prikten ze allemaal 's avonds, dus ik denk dat het per zkh dan verschilt.
    Pregnyl stond niet op mijn recept, hmmm....zal ik morgen wel eens naar vragen. Ik heb wel utrogestan bolletjes gekregen, die moet ik na de punctie gebruiken, tenminste dat staat in de brief. Heb jij die ook moeten gebruiken de eerste keer?

Wat een vragen allemaal hè, hopenlijk vind je het niet vervelend...
    Maar het is wel fijn om het iemand te vragen die in het zelfde zkh wordt behandeld (tenminste deels) het is overal weer anders.

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dan krijg je het Pregnyl recept w.s. bij 1 van de echo's.
    Ja, bij ec had ik 2x Pregnyl na de tp maar na de hyperstimulatie Utrogestan (heette toen nog Progestan).
    Na de twee cryo's na Ruben had ik ook Utrogestan (is onderdeel van het nieuwe protocol).

Het moment van spuiten..? Tjah...bij het UMCG weet ik niet beter dan in de ochtend. Misschien heeft het met hun eigen schema te maken?
    Als het goed is staat het op je schema (tussen07.00 en 09.00 spuiten).

Succes hoor!

20. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Dank je!

Op mijn schema staat geen tijden en datums, dus daar snap ik nog niet zoveel van...Maar dat zal ik morgen allemaal nog wel te horen krijgen.
    Ik laat jullie wel even weten hoe het gegaan is!

Share This Page