@@Jewel.......het is idd zoals Elmo zegt, het eset protocol. Ze hebben bij mij bij de laatste behandeling 2 teruggeplaatst, de keus lag toen bij ons. Wij dachten , om toch net iets meer kans te hebben dat 1 van de 2 blijft zitten om gewoon 2 te doen. En wonder boven wonder gingen ze beide innestelen.... @@@Bright ...dank je voor de felicitaties.... ik heb wel wat zwangerschapsklachten , maar we zijn zo blij dat deze 2 wondertjes in mijn buik groeien ... @@Mochten jullie vragen hebben .....mag ook altijd via pb... Ik duim voor jullie allemaal .....
Goedenavond! Prikinstructie viel reuze mee! Geen moment getreuzeld om de naald erin te steken, voelde wel een beetje vervelend als je de vloeistof(water) er inspoot, maar vond het echt meevallen! Kreeg er ook nog een leuk tasje bij met allemaal informatie en een naaldencontainer, hoef ik die ook niet meer te halen. Nu hopen dat ik alles onthou.... @Minou, bij mij wordt in eerste instantie maar 1 teruggeplaats, ook omdat ik nog jong ben, maar dat hangt natuurlijk ook van de omstandigheden af. Is allemaal even afwachten... Maar een tweeling lijkt mij toch wel erg leuk! fijn weekend! Groetjes Jewel
Super Jewel, dat het je is meegevallen! Hier staat ook een geel emmertje op het aanrecht De vloeistof is inderdaad vaak het vervelendste..omdat dit koud is. Veel hormonen mag je vooraf uit de koelkast halen, doe dit ook! Dat scheelt echt enorm. Decapeptyl mag echt uren vooraf uit de koelkast en Pregnyl zeker half uurtje, uurtje. Ook goed over de plek wrijven na het spuiten kan enorm helpen! Spannend zeg...voelt nu vast heel echt
Ik hoef geen deca te spuiten maar Lucrin en dat hoeft niet in de koelkast bewaard te worden, dus dat scheelt weer Zal er dan bij de Puregon even omdenken om die er eerst uit te halen... Ik heb nog een recept van Pregnyl gekregen, had ik idd nog niet. Zal ik die van de week nog even ophalen en dan heb ik alles in huis! Voelt idd nu echt ja, heb er gewoon zin in! Kom maar op...ik ben er klaar voor! Ik had nog even nagevraagd over de tijd tussen de behandelingen in, maar ik wordt dan wel weer op de wachtlijst gezet als de eerste keer mislukt. Anders krijg je ze misschien te snel achterelkaar aan en voordat je het weet heb je al 3 pogingen gehad, zo zei de verpleegkundige iig. Snap het ook wel, maar vind een half jaar dan best wel weer lang. Nou ja we zien het ook wel...
Een half jaar wachten dan? Ow...das balen zeg! Maar weet je....zullen we er voor de grap vanuit gaan dat de eerste keer raak is :-D
Hey meiden, @Jewel, Wat fijn dat de prikintstructie meeviel. Geeft vast al weer een beetje meer rust. Wel raar dat ze hebben gezegd dat je weer op de wachtlijst komt tussendoor. Dat ga ik even vragen bij de intake, want zo heeft onze arts het niet gezegd. Ach en zoals Elmo zegt, we gaan er gewoon lekker vanuit dat de eerste keer raak is @Elmo, Manlief heeft ook al bij mij gezegd dat ie overal bij wil zijn. Ik vind dat op dit moment nog niet nodig, hij hoeft niet bij elke echo te zijn. Maar misschien denk ik daar wel anders over als er is gestart Lief dat jouw manlief er ook zo over denkt! @All, Hier alles ok! Ei komt er weer aan, dus klusserdeklus. Er zit nu zo goed als geen druk meer op omdat ik weet dat er iets gaat gebeuren. Wie weet Onze buren hadden dus donderdag de intake, die kregen ineens te horen dat ze ICSI krijgen. Niet vanwege het zaad, maar vanwege de cyclus. Daar schrokken ze wel even van. Ze hebben gehoord dat de wachtlijst 3 maanden is. Dus dat is hartstikke snel. Ze krijgen ICSI hyper, omdat haar cyclus te wisselend is (tussen de 28 en 38 dagen). Denk dat wij dan ook niet voor ICSI EC gaan want mijn cyclus ligt tussen de 27 en 36 dagen. Heb van iemand bij mij op handbal begrepen (gaan voor IVF) dat je cyclus voor EC tussen de 28 en 30 dagen moet liggen. Klopt dat? Verder lekker druk met vanalles en nog wat. Heb een nieuwe baan! Nou ja, nieuw. Had deze baan al vanaf januari, maar was eigenlijk tijdelijk. Maar nu dus vast! Fijn weekend meiden. Liefs
He Bright, Wat ik wel weet is dat de regels ontzettend zijn aangescherpt. Ik mocht met mijn cyclus tussen de 26 en 33 nog meedoen, nu volgens mij niet meer. Nou is ec niet meer van toepassing voor ons dus heb ook niet exact geinformeerd. Leeftijd telt ook mee! Spannend hier zeg! Iedereen in de startblokken!
Hey Bright, Kan best zijn dat jullie tussendoor niet op de wachtlijst komen. Ik denk dat het bij ons zo is omdat dat het protocol van het MCL is. Ik zal er nog wel eens over hebben met mijn gyn, want ik ben het er ergens niet mee eens om dan wéér zo lang te wachten. Het kan straks natuurlijk zijn dat ik die rust wel nodig heb, maar vind een half jaar wel erg lang. Nou ja we zien wel, maar dit zit mij toch wel een beetje dwars... Wanneer hebben jullie de intake? Elmo, dan zou ik al helemaal niet ICSI in ec mogen doen ....ik heb nl een gemiddelde cyclus van 35 dagen... Gaat het spuiten nog steeds goed?
In Zwolle wacht je 1 cyclus tussen de behandelingen... Dus met een beetje geluk zou dat in het UMCG ook gewoon moeten lukken! Ik had overigens helemaal geen wachtlijst met IVF in Zwolle... Ik moest mijn eigen menstruatie afwachten... dan bellen... Kon ik met de pil gaan beginnen om in hun planning te komen zeg maar... en ik kreeg meteen de datum ook wanneer ik met de Lucrin kon gaan spuiten etc. Ik geloof dat ik in april de intake had, zal het voor zeker even na moeten kijken en 19 juni had ik al de punctie! 23 juni terugplaatsing... 5 juli zwanger getest
He Wishgirl, Ik denk dat het bij ons aan het MCL 'ligt' Ik kan nog wel eens navraag doen... Wel fijn dat je in Zwolle meteen kon beginnen! Dat is voor ons toch te ver weg helaas. Maar ja, als het de eerste keer raak is dan hebben we dat probleem niet meer. Dan moet ik wel 9 maand wachten maar dan komt er ook wat moois voor in de plaats
UMCG heeft zeker weten geen wachtlijst tussendoor hoor. Het is alleen aan maandje wachten voor je eigen herstel (soms door vakantie bijv. kan het rot uitkomen waardoor je op 2 of meer uitkomt). De startlijst is wel lang (mede hierdoor). Jewel: Spuiten gaat nog steeds wel goed, raak het eerlijk gezegd nu (na 2.5 wk) wel weer aardig zat hoor! Maarja, voor een goed doel. Echo gehad, alles goed, aan 2 kanten al mooie fliekels Zeer waarschijnlijk volgende week de punctie! Wishgirl: Ik snap je vergelijkingsdrang (hihi) maar ze vragen juist om de richtlijnen uit Groningen
Hoi hoi, Dat klinkt goed geen wachtlijst. En ben ook blij met de cycli info. Krijg er echt zin in. Raar he? @Elmo, Yay voor de mooie follikels! Ga voor je duimen. @Jewel, Wij hebben 16 april de intake. Dus nog even wachten. Lijstje met vragen groeit gestaag, hihi. Zou het ook even navragen inderdaad bij je gyn qua wachtlijst.
16 april schiet al aardig op Bright! Zo heb je idd nog wat tijd om wat vragen te bedenken Elmo, fijn dat de fliekels er goed uit zien! Ik ga ook voor je duimen! Kan mij wel voorstellen dat je het spuiten wel een beetje zat bent....en idd het is voor een goed doel! Ga weer even lekker genieten van het mooie weer!
Score is zeker prima! Ik hoop wel dat morgen de laatste echo is, weet het haast wel zeker De Puregon zit er bij jou inmiddels ook bij zie ik! Wanneer is je eerste echo? Elmo
Ik ben nog niet begonnen met spuiten hoor Elmo Maar de eerste echo heb ik op 7 mei, dat weet ik iig al wel En hoe was de echo vandaag? Nog steeds zo'n mooi aantal fliekels?