ICSI in het UMCG

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Bright, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik vind ze ook wat...rommelig :D whahahaha
    Geweldig Regi! Hoop het enorm!

Hier alles oke! Baby nog in de buik ... doe alleen echt geen oog meer dicht. Beetje jammer.
    Ach, er zijn ergere dingen, besef ik heel goed!

Knuf!

2. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    nou maar kan me voorstellen na een paar nachten niet geslapen te hebben dat je dat niet meer ziet dat er ergere dingen zijn hahah wat een ellende ligt hij/zij in de weg of kun je je weg niet meer vinden in je mandje?

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ow, van alles wat. Het is vooral gewoon de slapeloosheid. Klaarwakker in bed liggen en dan zien dat het nog geen 4.00 uur is :S
    Daar word ik zooooo narrig van! Ruben was vanmorgen heel vroeg aan het hoesten etc. dus daar even bij geweest. Daarna ook maar een lolbroek aan en naar beneden...manlief moet toch ook slapen. Omdraaien zonder gezucht en gekreun lukt namelijk ook al niet ...whahaha
    Ben net zo'n bejaarde Walrus (Potvis-Walvis...of iets anders heel groots).

4. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    whahah ja kan me voorstellen dat je nie meer om kan draaien zonder geluid. en kun je s`middags nog tukkie doen dan of zit dat er ook niet in?

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ben niet zo'n typje voor op de bank / of in bed liggen....
    Ben ook bang dat als ik echt ga slapen, ik 's nachts daardoor wederom wakker lig.
    Vandaag wel een rustige dag ingepland (huispakkendag) misschien scheelt dat ook wel iets.
    Ach, tis nog eventjes....

6. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    yep spannnnnneeeeend hoor, wel gelijk berichtje he als het zover is, anders ben ik gelijk ongerust hihi

7. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Hey meiden! Het is nu officieel! Het UMCG gaat met ons verder. Alleen moest er gister nog wel even bloedgeprikt worden voor hepatitis B & C, HIV etc. Verder hele fijne arts, hele fijne mensen daar, je voelt je echt wel welkom. We zijn in ons vorige ZKH klaarblijkelijk niet geprikt op CF.. dus daar moeten we nog een afspraak voor maken. Wel balen hoor.. gaat er weer zoveel tijd overheen. Maargoed, als alles goed blijkt te zijn worden we doorverwezen naar een Uroloog. De indicatie die ons is gegeven dat we ongeveer over een half jaar gaan beginnen met de hormonen en tp's.. dus dat het eerst afwachten is wat de pesa ons opleverd! Spannend! Tot zover!

Elmo de dag komt dichtbij! Hoe voel je je verder?

Regi toi toi toi meis! Ik duim voor je!

8. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey Muppet, wat houd het prikken op cf in, en waarom gaan jullie in consult bij een uroloog?

Hier nog steeds wachten, heb momenteel een dipje. Mijn vriendin kwam gisteren vertellen dat ze zwanger is van haar tweede. Ben heel blij voor haar, maar het steekt me dat het bij ons niet wil. Baal van mezelf, bah.
    Ben blij als we dit jaar uit zijn, en maar hopen dat het chromosomenuitslag goed is en dat we eind januari nog kunnen beginnen.

Hoe gaat het met Elmo? Hou je het nog?;)

9. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Oja niet te vergeten Regi, ik hoop dat het lukt, zal voor je duimen.

10. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    @Mariska; CF is taaislijmziekte waarbij de mannen vaak een afwijkingen hebben aan de zaadleiders waardoor die niet goed of helemaal niet zijn aangelegd. Omdat dit in ons geval waarschijnlijk zo is gaan ze kijken of mijn vriend drager is van CF. Wanneer ik ook drager blijk te zijn is de kans super groot dat ons kindje later ook geen of afwijkende zaadleiders zal hebben. Vandaar dat we daar op geprikt moeten gaan worden. Verder moeten we naar de uroloog omdat deze de pesa gaat voorbereiden etc. Ik hoop dat ik je zo antwoord heb gegeven op je vragen.

Vervelend he, wanneer vriendinnen etc. zwanger worden terwijl jij in de onzekerheid zit.. ik herken het.. toch maar blij doen voor de ander terwijl je van binnen zit te huilen...

Wanneer krijgen jullie de uitslag van de chromosomen? Is er al geprikt op hormonen en hoe was die uitslag? (kan ik me niet herinneren..) Liefs!

11. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Elmo ik heb je een pb gestuurd.

12. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    thanks meiden.
    hey muppet d`r is dus iets om naar toe te leven super he. al duurt het nog ff 6 maanden maar voor je het weet is het voorbij.

13. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    en mariska ja dat is echt een drama die berichten over andere zwangere het ene moment kun je het goed handelen en het andere moment denk je nu even niet. hopen dat het onderzoek positief uitpakt meid.

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Muppet:
    Goed nieuws zeg!

Regi:
    Owww....jij kan die Kerstdagen vast wel omkijken dit jaar!

Ja, nieuwtjes over zwangeren kan inderdaad erg confronterend zijn. Ik voel het soms nog steken...vooral dan als mensen er luchtig over doen.
    Laatst zei iemand tegen ons: nou, dat hebben jullie vlot achter elkaar gedaan, goed vruchtbaar zeker.....

We hebben toen heel nonchalant gezegd dat we geluk hadden met de wachtlijsten in het UMCG :(

Hoezo conclusies trekken...
    Ik weet dat dit soort opmerkingen voor jullie peanuts lijken...maar het zet ons toch altijd weer in de categorie MMM terug.

15. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    ja dat vind ik een goeie elmo over die wachtweken in het umcg haha die ga ik onthouden, alleen zeg ik dan dat de wachtlijsten erg lang zijn hihi

16. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey Muppet,

dat was duidelijk wat je schreef. Spannend dus nog even.
    Als het goed is moet de uitslag eind januari bekend zijn van het chromosomenonderzoek.
    Ik verwacht dat we in Januari ook een oproep krijgen voor een bijeenkomst voor spuitinstructies ed.
    Na die spuitinstructie moet ik ongi worden en dan kunnen we van start gaan. Ik denk dat we dan eind februari kunnen gaan beginnen.
    Wat betreft mijn hormonenonderzoek, volgens mij was dat allemaal goed. Ik weet geen waardes ofzo, maar daarom kunnen we ook icsi doen met mijn eigen cyclus.

Ben mijn dip weer een beetje te boven. Zit tegen mijn ongi aan te hikken en dan ben ik meestal ook wel wat snel chaggie of gepikeerd.
    Maar toch merk ik wel dat ik steeds meer moeite krijg om niet in huilen uit te barsten over als een collega bijv oorbeeld verteld hoe mooi het s om kinderen te hebben bla bla bla. Dan denk ik, niet janken, niet janken en moet ik echt ff flink op mijn tanden bijten.

Ben blij als we in Januari zitten als we weer naar het ziekenhuis kunnen voor instructies en dan langzamerhand naar de behandeling toegaan. Ben er helemaal klaar voor.

Ik vind dat een goede opmerking van je Elmo, sommige mensen doen daar inderdaad zo nonchalant over.

17. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Hee meiden,

Heb wel es meegelezen -hoi Muppet!!:)- maar voor we zeker wisten of ICSI bij ons wel zou kunnen, me nog niet aangesproken gevoeld om mee te typen ;)

Maar nu wel! We zijn vandaag heeeeel blij! Voor het eerst iets van goed nieuws: een strohalm sinds we in aug. en sept. twee zaadonderzoeken hebben gehad waarbij een keer heel weinig en een keer geen zaad is gevonden. Meer details had het lab en de huisarts ons niet kunnen vertellen.

Vandaag uitslag in het UMCG gehad van het derde zaadonderzoek: het zaad was wederom erg slecht: er zaten een paar duizend dode zaadjes in de kwak maar er waren ook een aantal zaadjes gevonden die geschikt zijn voor ICSI! Joehoe!!!

Het aantal goede zaadjes was echter op 1 hand te tellen, daarom gaan we geen normale ICSI doen. Dan krijg ik door de hormoonstimulatie veel te veel eitjes dan dat er zaadjes zijn om ze te bevruchten.
    Ik krijg ICSI in eigen cyclus.
    Het is dan te hopen dat mijn man opnieuw zo'n 'goed' kwakje produceert om dat eitje mee te bevruchten.
    Er ontstaat dan hopelijk een embryo die ze terug kunnen plaatsen.
    De kans van slagen per ICSIpoging in eigen cyclus is natuurlijk veel kleiner dan bij 'reguliere' ICSI.
    Het is waarschijnlijk dat ik best wat van dit soort behandelingen moeten ondergaan.
    Iemand anders ervaring met ICSI in eigen cyclus?

Mijn cyclus wordt nu onderzocht en bij mijn man wordt een chromosomenonderzoek gedaan.
    Alleen als mijn cyclus goed is kan het in eigen cyclus, anders alsnog reguliere ICSI.

Als de uitslagen allemaal bekend en goed zijn (maart/april) kunnen we meteen starten. We hadden er helemaal niet op gerekend dat er geen wachtlijst zou zijn!

Nou girls, ik ga lekker met jullie meekletsen. Fijn ook al die hoopvolle ICSizwangere buiken hier! Een vriendin van me is een maand geleden bevallen van een ICSIwondertje en van haar buik werd ik en nu van haar baby word ik alleen maar blij en hoopvol!

18. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    wow Mijs wat een super nieuws!!!!!!!!!! Gefeliciteerd met dit goede nieuws! Laten we ervan uitgaan dat alle onderzoeken verder goed zijn! Wie weet zijn we rond dezelfde periode wel zwanger! Heel veel toi toi toi voor jullie lieverd!

19. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    hey mijs, heel veel succes met de behandelingen en nu maar hopen dat je er maar 1 nodig hebt.
    liefs regi

20. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Hee Muppet!
    Bij jullie ook goed nieuws las ik! Jullie krijgen PESA in 't UMCG?
    En nu weer chromosomenonderzoek om CF uit te sluiten? Wanneer staat het voor jullie op de planning, de PESA? Zou wel leuk zijn, hè, samen zwanger!

Bedankt Regi. Hihi, over positief denken gesproken, hahaha! Eén poging lijkt me niet echt reëel: na 6 pogingen in eigen cyclus heb je een even grote kans op slagen als bij 1 reguliere ICSI poging (zo'n 30 %).
    Jij zit in de wachtweken zie ik! Spannend! Nog een klein weekje!

Zeg, is Elmo aan't bevallen misschien ??

En ik lees bij jou Mariska dat jullie ook binnenkort aan ICSI beginnen? En ook in eigen cyclus! Bij mij nog even afwachten hoe mijn hormoonwaardes zijn. Maar leuk: beetje gelijk op lopen!

Deel Deze Pagina