Hey meiden, ben net terug van het UMCG. Hebben 1 1/2 voorlichting gehad. We waren met een kleine groep, met ons erbij 3 paren. Dus waren we snel klaar. Heb mezelf geprikt, vond dit reuze meevallen. Ons uitslag van het chromosomenonderzoek was goed. Dus met 2 weken kunnen we beginnen Van mij mag het zover zijn. Liefs mij
Bedoel je mij Regi? Ik hoef alleen 3 soorten injecteren: Pregnyl Cetrotide Gonal-f Naar mijn weten hoef ik geen pil en deca. Ik weet niet of het verschil maakt omdat ik het in mijn eigen cyclus doe??????????? Liefs mij
ja ik bedoel jou mariska, ohw ok ja dan is het anders in eigen cyclus ik heb niet in eigen cyclus gehad vandaar, had ik ook ff terug moeten lezen he hihi sorry, in ieder geval veel succes
Geeft niets hoor, ik onthou het ook allemaal niet altijd even goed, of haal mensen op het forum door elkaar. Ik dacht al wel dat het ws te maken had omdat ik het in mijn eigen cyclus doe. Je bent vergeven Liefs mij
Hee Mariska, Wat een goed nieuws, het gaat snel starten! Ik ga jou natuurlijk goed volgen, ik ga je hopelijk snel achterna! Wel fijn, lijkt me: met zo'n klein groepje voorlichting. Fijn dat het prikken meeviel. Ik neem toch aan dat jullie de uitslag van het chromosomenonderzoek niet in dat groepje kregen?! Hadden jullie ook nog een moment met een arts? En welke arts vertelde het je dan, je begeleidend arts of de IVFarts? Ze hebben ons niet verteld wanneer we precies en van wie we de uitslag van het chromosomenonderzoek gaan krijgen. Elmo, bedankt voor je uitleg, ik weet dat we geen cryo's krijgen nu, maar is gewoon interesse.
He Mijs, zo'n klein groepje was inderdaad erg fijn. ik heb gevraagd aan de vpk die ons de voorlichting gaf, of de uitslag al binnen was. Omdat er gezegd werd dat als je na deze voorlichting ongesteld werd je mocht gaan beginnen. Maar ons werd gezegd dat de uitslag eind deze maand bekend werd en ik was bang dat we dan nog niet konden starrten omdat de uitslag nog niet bekend was. Ik vroeg haar of zei mij daar antwoord op kon geven. Ze had alle dossiers bij haar en heeft even voor ons gekeken en ze zei dat alles goed was en dat we gewoon met twee weken konden gaan beginnen. En je noemt iets over dat jullie geen cryo's krijgen, maar dat zijn toch bevroren embryo's want die gebruiken ze ook wel bij icsi in eigen cyclus. Maar misschien heb ik ook wel iets gemist met lezen hoor. Hoop dat ik je vragen heb beantwoord, Liefs Maris
Bedankt Mariska, weet ik een beetje hoe het gegaan is. Fijn dat ze het dossier had en het gelijk kon vertellen. Pfoeh, als het mis was geweest had ze het vast niet mogen vertellen. Dan had ze wrs.. gezegd: die uitslag krijgen jullie van de arts. Mag ik vragen wanneer je man/vriend bloed heeft geprikt voor het chromosomenonderzoek? Heeft het dan minder dan 3 maanden geduurd uiteindelijk bij jullie? Over de cryo's. Even verwarring. Elmo zei dat we nu als we voor ICSI in eigen cyclus gaan, nog geen cryo's krijgen. Omdat er steeds maar één eitje rijpt en als er bevruchting plaatsvindt datzelfde bevruchte eitje wordt teruggeplaatst. Zodoende ontstaan er in dit traject (in eigen cyclus) geen cryo's bij ons. Dat bedoelde Elmo (en ik). Elmo, weet jij of het wel eens voorkomt dat er spontaan twee eitjes rijpen in eigen cyclus en of ze die dan ook beide aanprikken (twee-eiige tweelingen komen in onze familie voor...) en proberen te bevruchten?
Als ik dat rijtje meds hoor voor de eigen cyclus voel ik me weer een beetje als toen. Ik weet niet...was zo'n gekke tijd, we zaten zo vers in de de MMM. Heel veel succes met jullie start meid! Het komt wel eens voor dat er toch 2 eicellen rijpen (zie ook 2 eiige tweelingen) dus vandaar dat de kans op een cryo nihil is...maar niet 0% Ik heb het wel eens meegemaakt bij een MMM dinnetje die op dat moment ongeveer gelijk met mij op ging. Ze moeten dan natuurlijk nog beide bevrucht worden. Volgens mij zijn ze in haar geval niet beide goed bevrucht geraakt. Anders zou je ze ook nog beide terug kunnen laten plaatsen. Regi: Nog 2 nachtjes! Hou je het een beetje vol? Ben je nog bloed verloren?
hey elmo, nee geen bloed meer gezien, word echt gek van mezelf ik voel helemaal niks ik zie niks wat nogal logisch is hihi , heb alleen sinds gister beetje weeig gevoel in me maag maar ja daar geef ik de stress dan maar weer de schuld van pffff ja en verder kan ik niet wachten tot vrijdag natuurlijk. konden ze bij jou ook al wat zien bij 6 weken? het lijkt me zo vroeg. en hoe gaat het met jou? sorry hoor dat ik ff zo hyper ben hihi
Hahah..nou, als iemand hyper mag zijn! Ja, wij zagen bij de eerste echo het hartje kloppen, beide keren! Ik hoop zoooo dat jij dat vrijdag ook ziet! Denk het wel hoor! Dat je maag wat van streek lijkt klinkt mij zwanger in de oren hoor! Hier gaat het goed! Heel goed! Ben super trots en de jongens doen het super. Ze liggen nu beide op bed...ook wel lekker rustig
O, dat klinkt zo gezellig: beide jongens op bed, lekker rustig..... Ik geniet een beetje op afstand mee van je rijkdom! Regi, idd nog twee nachtjes, dan gaan we synchroon baarmoeders kijken, hihi! Spannend voor jou!
Mijs, Ja, soms voelt het wat dubbel...om hier te vertellen maar aan de andere kant mogen jullie niet opgeven en is het misschien goed te horen / zien dat het echt nog mogelijk is...mama worden via de MMM! Ik zal jullie niet bestoken met gezellige gezinsverhalen, alleen soms even attenderen op het uiteindelijke doel
Ik bedoelde echt dat ik er van geniet, hoor! Ik was zondag op kraamvisite geweest bij ICSIwondertje van vriendin van me. Het mannetje heerlijk in bad gedaan, gemasseerd, mee getutteld. Dan geniet ik en ga er van uit dat wij ook een kindje krijgen! Op andere momenten overvalt het me ineens en moet ik ineens huilen. Maar ik geniet enorm van andermans kindjes. Altijd gedaan en nu gelukkig niet veranderd! Ik snap dat het dubbel voelt, ik ging deze week ook in het topic 'geen enkele zaadcel gevonden' melden dat er toch een paar geschikte zaadjes waren gevonden voor ICSI... Niks 'geen enkele zaadcel', wat voor die meiden wel de realiteit is. En dan heel lief reageren op mijn bericht! Maar het is echt heel hoopvol voor mij dat jij hier ook meetypt!
ik heb dat nu ook hoor terwijl het nog maar pril is, vind ik het soms al moeilijk om te reageren, enne elmo je gezinsverhalen gewoon lekker vertellen hoor, dat is toch het geen waar iedereen voor bezig is hier. hoelaat moet je er zijn mijs?
Gelukkig valt mijn aanwezigheid in goede aarde. Anders hoor ik het graag hoor (alsnog). Fijn dat jullie zo positief in het leven staan! Moet zeggen dat ik zelf ook nooit heb opgegeven. Onder mijn avatar stond: eeuwige optimist (geloof ik). Je moet iets he. Mijs, Heel bijzonder te lezen dat je zo kan genieten van een ander kindje. Van in bad doen tot masseren...volgens mij ben je een heel lief mens! Elmo
Bij mijn vriend is de laatste week van november bloed geprikt voor chromosomenonderzoek. En wat de vpk vandaag vertelde is dat als er in 1 cyclus twee eitjes zitten prikken ze ze allebei aan en als je twee goede embryo's daarvan krijgt gaat 1 in de vriezer en die gebruiken ze de volgende poging. Maar dat gebeurde niet regelmatig twee eicellen maar komt wel voor.
Ging dat groepje waar jullie mee waren allemaal voor ICSI in eigen cyclus, Mariska, of was het door elkaar? Want het lijkt me dat er verschillende vragen zijn bij ICSI met hyperstimulatie/ ICSI in eigen cyclus.