ICSI in het UMCG

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Bright, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey Regi, sorry voor mijn blonde reactie, hoop dat je het me vergeeft. Maar ik kan me voorstellen dat je hier ook erg van genoten hebt.:D

2. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    tuurlijk heb ik je vergeven, ik heb ook zo vaak van die blonde dingen:D

3. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    heeeeeeeeeey meiden hoe is het hier, we stonden op pag 3 dat kan natuurlijk niet hihi

4. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Hihi, pagina 3, echt belachelijk!

Ik kan best weer even over het UMCG doorneuzelen. Komt ie:
    Vandaag weer eitjekijken. Hij was goed gegroeid: 18 mm.
    Ook bloed geprikt. Voor de zekerheid. Als het ei nu niet springt, dan kunnen ze naar de hormonen kijken (ik neem aan LH).
    Ik verwacht eigenlijk dat ie morgen springt, heb twee maanden getempt en toen sprong ie beide keren op dag 15. Dat zou morgen zijn.
    Ik mag donderdag er weer heen. Tjonge, wel intensief: om de dag naar het ziekenhuis. Ik hoop dat het dan klaar is (dat ie idd is gesprongen), want ik had eigenlijk er-op-uit-trek-plannen voor dit weekend....

Ben trouwens ook gestart met afvallen. Door omstandigheden paar weken op mijn luie gat moeten zitten en wat overbodig vet ontwikkeld.
    Zou leuk zijn om er wat kilootjes af te krijgen en fit de ICSI in te gaan straks. Mijn man kan ook wel met wat kilootjes minder. Kan nooit kwaad om zo gezond mogelijk te leven deze drie maanden voor we starten, waarin de ballen de felbegeerde ICSI-waardige zaadjes moeten produceren.

Regi, geen bloed meer gezien?

Elmo, hoe staat het met jou, je kleine wondertjes en de borstvoedingsperikelen?

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hey lieve dames,

Nou Mijs, hoop dat je ei doet wat jij wilt!

Regi, goed dat je het topic van pagina 3 hebt afgehaald!! hihi

Hier gaat alles goed! Stijn doet het goed! Hij heeft wat moeite met alleen boven slapen en ligt dus liever in de kinderwagen beneden of nog beter: lekker bij paps of mams op de borst :D
    De bv gaat wel heel goed, hij is een echte tietenman :D
    Linker borst is nog steeds wat gevoelig .. maargoed, het loopt!
    20e voor het eerst naar het consultatiebureau en zullen we zien hoe hij gegroeid is!

Elmo

6. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    @mijs ja dat begrijp ik dat word je wel zat he om de dag nou ik kan je vertellen wen er maar vast aanhihi, enne weekendje weg mmmmmmmmmmmm heerlijk.

@elmo, smelt smelt bij papa of mama op de borst dat lijkt me toch zo heerlijk, nog ff geduld hihi weet je nog wondermiddeltjes tegen misselijkheid word er echt gggggeeeeekkkk van ik wil nie klagen maar ik krijg echt geen hap binnen, als ik ga koken en ik ruik boter bah bah, en verder z`n gangetej word echt een lui wijf maar ja elke stap die ik zet misselijk misselijk whahahahah ik klagen welnee

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou, alleen tegen ochtendmisselijkjheid helpt vaak iets te eten voor je je bed uit gaat. Een crackertje ofzo.
    Verder wil het wel helpen om steeds een beetje te eten en geen 3 grote maaltijden.

Ik had het zelf ook vooral overdag, vaak ineens. Vlees..bleeeegh! Bij mij was het zo van: moet er ff doorheen.
    Als je er echt super veel last van hebt moet je het even aangeven bij je vk of huisarts. Er zijn namelijk tabletjes voor flinke misselijkheid, nouja, tegen misselijkheid ;)

Het is geen klagen hoor! Zwanger zijn is nou eenmaal niet alleen maar leuk en ontspannen :D

Elmo

8. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    ja ik heb het doorgegeven maar ik krijg er mooi niks voor grrr ze had het over zetpillen maar dat is meer voor het braken, naja ik red me zo ook wel hihi

9. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Hee meiden.

Dit houdt me erg bezig, ik merk dat ik het graag wil bespoedigen (wie niet in MMMland, hahaha! Geduld is een zeeeer schone zaak).
    Tegen ons is steeds gezegd dat het chromosomenonderzoek 3 maanden duurt. Maar Mariska, jullie hadden het toch al na een week of 6 van die verpleegkundige gehoord?!
    Ik wil het ook sneller weten!
    Of zouden ze het alleen snel weten als het in orde is? Dat wanneer het mis is, ze idd die 3 maanden nodig hebben om uit te zoeken wat er precies mis is.
    Ik heb zo de neiging om te zeggen dat ik iemand 'ken' (jij dus Mariska), die de uitslag al na 6 weken kreeg en of dat misschien ook bij ons kan...
    Wat vinden jullie daarvan meiden?
    Bij ons is het namelijk nog 2 cycli wachten zometeen tot de uitslag van het onderzoek, voor we kunnen starten.
    Ik wil de tijd wel vooruit duwen!
    De bezoekjes aan het ziekenhuis nu rondom het volgen van mijn cyclus vind ik trouwens niet echt vervelend. We wonen er gelukkig niet zo ver vandaan. Maar intensief is het wel: om de dag.
    Mijn man gaat trouwens niet elke keer mee, dan moet ook hij vrij nemen terwijl het alleen even echodildoding erin-even kijken, meten- echodildoding eruit is.
    Kijk, afsluitende gesprekken en uitslagen en zo, da's wat anders, dan gaat hij wel mee. En dit weekend zo vroeg na een sneeuwnacht was ik blij dat hij reed.
    Hoe doen/deden jullie dat: man wel/niet mee?

Kwam gisteren een bekende tegen bij de gyn. Die kwam ook bij me zitten. Heb het haar gewoon maar verteld, waarom ik er zat. Zij zit er voor nog iets heftigers, dus leek me dat onze issues wel veilig zijn bij haar.

Hoe open zijn jullie precies naar je omgeving toe, over de verminderde vruchtbaarheid en de behandelingen die jullie volgen/hebben gevolgd?
    Ik heb het deze week aan mijn baas verteld, nu ik zo vaak naar het ziekenhuis moet en nu we (sinds december) weten dat er behandelingen aan zitten te komen.

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

He Mijs,
    Al zou je nu de uitslagen eerder hebben, je zit dan w.s. met een wachtlijst waar je niet meer tussen gezet kan worden. Ik denk dus dat je er qua tijd niet veel mee zult winnen.
    Ze hebben je vast ingepland voor dat termijn en niet eerder.
    Wij zijn altijd heel open geweest. Nou was bij ons het MMM verhaal ook het vervolg op de operatie van manlief dus men wist dat we de boel nav lieten onderzoeken.
    Toen de uitslagen om te janken waren....wist men dit dus.
    Ik vond de ICSI in eigen cyclus ook pittig hoor, omdat je zo vaak heen moet. Het is vlakbij mijn werk maartoch...om de dag heen vreet wel aan je. Zeker als iemand dan het lef heeft te zeggen dat je het los moet laten (er niet zo mee bezig moet zijn)..dat gaat niet als je om de dag voor kamer 9 zit, en je suf zit te spuiten...
    Ik hoop dat de tijd vliegt voor je!
    Elmo

11. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Kijk Elmo, dat je dat zegt 'ze hebben je ingepland voor dat termijn en niet eerder' , dat geeft toch rust, dat het nu in gang is gezet en dat het waarschijnlijk niet anders kan. Dank je.

En ja, kamer 9. Nu al een klassieker, hihi.

Watvoor operatie heeft je man ondergaan?

En zijn jullie trouwens zes cycli achter elkaar doorgegaan? Zonder stop? We zitten nu vast te denken hoe we dat met vakanties moeten gaan doen... Kun je zelf na een poging aangeven: ik wil nu een rustcyclus? Of straks in maart al aangeven: in augustus zijn we er niet, hoor!

Ja, er niet mee bezig zijn. Dat tovert ineens miljoenen fanatieke zwemmende zaadjes tevoorschijn! Denk het ook, hihi.
    Wat dat betreft was het gesprek met mijn baas ook echt een 'open zenuw-boekje' gesprek. Voorbeeldje: 'Je kunt ook gewoon nog een zaaddonor nemen!'. Heb hem verteld dat mijn man op zich best heel graag biologisch eigen kindjes zou krijgen en dat de wachtlijst voor zaaddonoren momenteel 4 jaar is in het UMCG...
    Gelukkig kom ik niet bij mijn baas voor support, maar om zijn toestemming om om de dag voor kamer 9 te mogen zitten, hihi. En dat kreeg ik, daar ging het om.
    Toegiftje aan het eind: hij hoopte dat het lukte (lief!) want kinderen hebben is toch het mooiste wat er is!
    Fijn dat mensen nog even erin wrijven dat het mooiste dat er is, iets is dat we niet hebben. Dat wist ik al.
    Maar dat laatste is mijn eigen overgevoeligheid, mijn open zenuw. Dat weet ik ook. Zucht....

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Zijn zaadbal is spontaan gedraaid en afgestorven. Deze hebben ze geamputeerd (torsio testis heet dit).

Wij hebben op 1 vakantie na alles achter elkaar door gedaan. Die ene vakantie zaten we op Schier en was het echt niet mogelijk qua vaartijden. Achteraf maar goed ook hoor, 1 midweek mag je best genieten zonder UMCG!
    Je kunt dit gewoon aangeven. Een rustmaand ertussen is misschien helemaal niet verkeerd! Ik wilde het liefste achter elkaar door steeds. Het voelde echt zo van: als ik niks doe, weet ik zeker dat we niet zwanger zullen worden. Het is echt je eigen keus, wanneer je wilt behandelen en wanneer niet. Maak hier gebruik van!

Die leidinggevende van jou kan indd het boek "open zenuw" wel gebruiken zeg!
    Arrgggghhhh! Maargoed, goed dat je het luchtig ziet: ik kwam niet voor medeleven maar voor toestemming en die heb je maar mooi in de pocket!
    Wie weet komt het meeleven wel als je vraagt of je even op zijn kamer mag spuiten, dit omdat je dit voor je collega's niet zo fijn vindt :$:D hahaha

13. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Hey Mijs,

mijn vriend heeft 30 oktober bloed laten afnemen voor chromosomen onderzoek en 6 januari hadden we die voorlichting waar we te horen kregen dat het goed was.
    Dus dat is ongeveer op 3 weken na drie maand.
    Ik vond het wel een beetje vreemd trouwens hoor.
    De 30ste oktober moet je bloedprikken en zeggen ze van duurt drie maanden en dan krijg je uitslag en voorlichting. De voorlichting kregen we eerder als de uitslag en uiteindelijk vertelt de vpk bij de voorlichting dat het goed was omdat ik er vragen over had omdat ik niet wist of wij anders wel konden beginnen.

Ik weet het niet in hoeverre ze die tijd nodig hebben .
    Kan me wel voorstellen dat je zo snel mogelijk wil beginnen.

Wb het meenemen van partner. Mijn vriend hoeft wat mij betreft niet altijd mee. Echos kan ik alleen wel af. Met punctie en uitslagen wil ik hem wel mee.

Liefs Maris

14. Mijs

Mijs Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Dag meiden,

Gisteren me weer wezen melden in kamer 9. Ik had woensdagavond erg last van de eisprong. Ik heb het eerder wel eens gevoeld, een krampachtige buikpijn. Maar vrij licht en niet zo lang. Nu had ik een paar uur lang pijn.
    En inderdaad: de volgende dag, weg follikel. Netjes op dag 15. Nu volgende week nog bloedprikken op progesteron en aangeven wanneer ik ongesteld word. Dan is de cyclusanalyse ook weer rond.
    Ik had dit keer een andere arts. Ik had tot nu toe drie keer achter elkaar dezelfde. Kom je in totaal steeds maar twee tegen, of een stuk of 4 of zijn het er veel meer? Regi, als jij weet wie we vrijdag zagen, wil je me dat dan even pb-en?

Ja, ik denk dat we dit voorjaar/zomer zeker wel 1 cyclus over gaan slaan om op vakantie te kunnen, dat lijkt me wel fijn.
    Hoe denk jij nu daarover Mariska, of hebben jullie daar nog niet over nagedacht?

De arts begon zelf over de termijn van het chromosomenonderzoek. Ik begrijp, Mariska dat het bij jullie zo'n 10 weken duurde.
    De arts zei: 'o, jullie wachten nog op uitslag van het chromosomenonderzoek. Drie maanden. Tja, soms gaat het sneller. Dan hadden ze meer mensen op die afdeling, ofzo.'
    Ze wist ook niet precies waarom, maar het wisselde wel eens hoe lang het duurde. Het was in ieder geval verschillend hoe snel de cellen reageerden die op kweek worden gezet. Dat is bij elk mens blijkbaar ook weer anders.
    Afwachten maar en waarschijnlijk in de tussentijd infomiddag/avond spuitinstructies e.d.

Regi, hoe gaat het met je? Is het nog wat vol te houden met de misselijkheid? Gelijk, erger, minder geworden?

Groetjes en een fijn weekend voor jullie!

15. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    hey mijs ik wil je wel pben maar ik weet niet hoe ze heet, ze heeft bij mij ook de tp gedaan, misschien dat elmo het wel weet.
    nou gelukkig dat je dit bijna gehad hebt en nu nog positieve uitslag over de chromosomen.

enne wat betreft de misselijkheid ik heb manlief ff op pad gestuurd gister want werd er echt gek van kon niks eten sjee wat was ik broerd, en het is mijn reddende engel hij kwam terug met druppeltjes van dr,vogel en die helpen jahoeeee jee wat kun je je dan beroerd voelen zeg, ik ben er niet vanaf maar het is een stuk beter en kan weer normaal eten.

knuf regi

16. michelle77

michelle77 Actief lid

10 jul 2009
    321
    0
    0
    Dag meiden,

nog 1 maandje en dan mag ik ook naar het umcg...ik zal even wat over mezelf vertellen..ik ben 32 jaar en we zijn sinds mei bezig voor een eerste kindje..nu wisten we dat het wss niet op de natuurlijke manier zou gaan omdat mijn vriend chemo's heeft gehad,,,toch was zijn zaad dit jaar toch goed genoeg om het een half jaar te proberen..we zijn inmiddels bijna 9 maanden verder en hebben deze maand dus de FA in het umcg gebelt (er is al zaad ingevroren) Gezien mijn leeftijd wil ik toch wat opschieten. Deze vertelde door de tel al dat het voor ons wss ivf wordt....ben dus best wel nerveus en hoop natuurlijk dat het ons toch nog natuurlijk lukt...ik zal hier dus regelmatig zijn om te lezen hoe het jullie vergaat...heb inmiddels de lijsten ingeleverd en ben al aan het tempen..probeer me niet zo druk te maken maar af en toe....

liefs michelle

17. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    ik wil je heel veel succes wensen.

18. michelle77

michelle77 Actief lid

10 jul 2009
    321
    0
    0
    dank je wel regi, jij gefeliciteerd met je zwangerschap!!

19. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Welkom Michelle,
    hoop dat je snel mag beginnen met de behandeling. Gelukkig zijn er geen wachtlijsten en gaat eigenlijks alles best wel vlot.

Hey Mijs,
    zoals ik nu begreep heb je nog niet de uitslag van het chromosomenonderzoek? Hoop dat je het ook snel te horen krijgt.
    Ik zit nu te wachten op mijn ongi. Dan zou ik maandag kunnen bellen voor mijn eerste echo op cd 8. En dan gaat het beginnen. Maandag moet ik naar de apotheek als het goed is kan ik dan mijn spuiten ophalen en kan het feest gaan beginnen:D
    Ik weet niet wat we gaan doen ivm vakantie. Zo wie zo hebben we besloten om niet ver weg te gaan omdat we waarschijnlijk volgende week een nieuwe auto gaan kopen. En alles kan niet tegelijk. wij hebben vakantie in juni en dan zou ik 4 a 5 pogingen gehad kunnen hebben. hoop dat het daarin al lukt, we wachten gewoon ff af.

Liefs Maris

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Zonder uiterlijke kenmerken weet ik niet wie jullie hebben gezien vrijdag ;)

Michelle,
    Helaas welkom hier! Jullie hebben al een moeilijke periode achter de rug begrijp ik!

Deel Deze Pagina