lisa's ivf met eiceldonatie

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by lisa, Jul 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lisa

lisa Fanatiek lid

Nov 5, 2006
    2,534
    0
    0
    nou daar ben ik weer, nadat wij in april te horen hebben gekregen dat ivf voor ons geen zin meer heeft, gaan wij starten met ivf d.m.v eiceldonatie.
    mijn beste vriendinnetje is onze donor, en vanmorgen hadden we een intake gesprek met allebei de partners erbij. er werden wat vragen gesteld en wat dingen uitgelegd aan mijn vriendin. tot slot werd er bij haar een inwendige echo gemaakt om te kijken of we kunnen starten.
    wow zo'n echo had ik bij mezelf nog nooit gezien, zoveel folikkels m'n arts werd er blij van. echt het tegen overgestelde als bij mij. glunderend gingen we weer op onze stoelen zitten. ook moeten we nog naar de maatschappelijk wekster omdat ze er in het ziekenhuis zeker van willen zijn dat we het met z'n allen echt willen, maar daar twijfelde onze arts eigenlijk niet meer aan. het is meer een standaard ritueel. 28 aug. staat onze volgende afspraak gepland en dan gaan we een schema inplannen. het zal iets meer tijd nodig hebben omdat onze cyclussen gelijk zullen moeten liggen. we gaan allebei aan de pil en de lucrin. en als het tijd is voor de stimulatie dan gaat mijn vriendin gonal-f spuiten en ik krijg tabletten om mijn baarmoeder klaar te maken voor de tp. ik ben zo opgelucht ik heb straks ook gewoon 30% kans om zwanger te worden. dat heb ik zelf nog nooit gehad. vanaf nu ga ik hier alles weer bij houden.

2. MissGin

MissGin Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    2,883
    0
    0
    Middelburg
    Hey meid, welkom terug!

Wat geweldig dat je vriendin dit voor jullie doet....echt super!
    Ik hoop dat het snel raak is!

Veel succes!

3. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Hoi Lisa,

Welkom terug.
    Alvast heel veel succes met de eiceldonatie.

Groetjes
    Elvira

4. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    hoi lisa, jeetje super zeg. dat is echte vriendschap, geweldig die kans van 30%, dat bied in ieder geval genoeg perspectief!

interessant om ook mee te lezen hoe dat in z,n werk gaat, ik heb mezelf namelijk voorgenomen ( als het me zelf lukt een compleet gezin te stichten) eicellen aan mijn vriendin te doneren, kans is groot dat ze geen kinderen kan krijgen dus als je het goed vind ga ik je traject in de gaten houden en natuurlijk voor jou heel erg veel succes! spannend hoor!

veel liefs Jose

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mooi verhaal zeg!
    Geweldig dat je een vriendin (en haar partner) hebt om jullie te helpen.

Ik zou zeer zeker een familielid of goede vriendin helpen als dat nodig zou zijn.
    Onze Ruben is via ICSI verwekt en ik weet dus heel goed hoe die strijd is.

Heel veel succes met jullie kans op een zwangerschap!

Je schrijft mooi en duidelijk!

Elmo

6. diana26

diana26 Fanatiek lid

Nov 6, 2007
    1,149
    0
    0
    gelderland
    Wat een goed nieuws lisa.
    Ik vind het zeer knap van je vriendin en ook van haar partner.
    Hopelijk brengt het jullie iets heel moois

7. lisa

lisa Fanatiek lid

Nov 5, 2006
    2,534
    0
    0
    dank jullie wel meiden,

doet me weer goed.

is goed hoor joseetje26, zou ik ook doen ,hihihi.
    spannend hoor dat je dat ook evt. voor je vriendin wilt gaan doen.

8. Hope

Hope Fanatiek lid

Mar 1, 2006
    3,100
    0
    0
    Wauw wat een geweldig nieuws.
    En wat een geweldige vriendin heb je.

Heel veel succes met alles.

Liefs Hope

9. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    ja onder voorbehoud he? ik zit volop in de mmm en weet natuurlijk niet of wij ooit zwanger mogen raken maar zoja dan doe ik het idd ( als ik dan niet te oud ben geworden)

gr jose

10. Lotje2

Lotje2 Actief lid

Feb 28, 2008
    362
    0
    0
    Hey lisa,

Jeetje wat geweldig dat je vriendin dat voor je doet!

Jullie dus ook al zo snel overstag om het via een donor te doen!? Ik las in mijn topic terug dat we er 2 maanden geleden alletwee nog niet aan moesten/ konden denken.

Ons is het jammer genoeg (nog) niet gelukt om een bekende donor te vinden en onze kinderwens is zo hoog dat we nu sterk overwegen om het via een anonieme donor in het buitenland te doen (waar nauwelijks wachtlijsten zijn).

Hebben we eindelijk eens een faire kans om ook zwanger te worden!

Heel veel succes en eindelijk op naar een lief kindje!

liefs lotje

11. hey lieve liSa,
    goed dat je weer je eigen topic geopend hebt. ik vind het super fijn om jou weer helemaal te gaan volgen.
    ik gun het jou en je vriend zo erg!
    ik ben blij dat het gesprek goed ging, en dat jullie er allemaal zo positief tegenover staan.
    je schrijft dat jullie cyclussen eerst gelijk op moeten gaan.
    maar hoelang zal dat ongeveer gaan duren?
    een hele dikke knuffel,
    rachel

12. Makkie

Makkie Niet meer actief

Onwijs veel succes toegewenst, voor jullie alle 4! En wat een vriendin zeg... echt super dat ze zoiets wil doen! Onze vrienden hebben ook altijd geroepen ons op welke manier dan ook te willen helpen bij onze kinderwens. Doet je goed he? Zulke vrienden zijn er maar weinig...

Wens jullie alle geluk en succes toe naar een lief mooi gezond kindje!

13. lisa

lisa Fanatiek lid

Nov 5, 2006
    2,534
    0
    0
    hi lotje,
    ja klopt, ik had ook al in je eigen topic gereageerd.
    fijn heh dat we nu ook een kans krijgen om zwanger te worden. het is denk ik ook best moeilijk om een bekende donor te vinden, je wilt het tenslotte niet iedereen vragen.
    onze vriendin heeft altijd gezegd ons te helpen, en toen het zo ver was heeft ze zich weer aangeboden.
    echt super zo'n vriendin.

hi rach, ja onze cyclussen moeten gelijk op gaan, 28 aug. gaan we schema inplannen, dan beiden aan de pil en de arts verwacht ongeveer eind oktober begin november een punctie te doen.

hope en makkie bedankt voor jullie berichtje.

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Hoi Lisa,

Wat ontzettend fijn dat jullie nu kunnen starten met IVF en evenveel kans hebben op een wondertje als ieder ander. Wat een bijzondere vriendin heb je zeg! Ik ga nu keihard voor jullie duimen.

groetjes,
    vruchtje24

15. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    1,715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Lisa,

Jeetje wat een mooi verhaal. Alvast heel veel succes toegewenst voor jullie allemaal. Wat een lieve en betrokken vrienden.
    Hopelijk gaat alles goed en mogen jullie snel goed nieuws ontvanegn. Toi toi.

Liefs Vanilia

16. lisa

lisa Fanatiek lid

Nov 5, 2006
    2,534
    0
    0
    dank je, vruchtje en vanilia,
    het is ook heel bijzonder zo'n vriendin.
    we zijn haar echt zoooo dankbaar.
    onze band is al heel sterk, en die zal nu alleen maar hechter worden.

17. Benthe

Benthe Actief lid

Jan 19, 2008
    343
    0
    0
    Office Manager
    Oss
    Hi Lisa,

Wat geweldig zo'n vriendin! Ik weet hoe waardevol een dergelijke vriendin is, ik zit namelijk een beetje in hetzelfde schuitje... Ondanks eerdere uitslagen ziet het er nu toch naar uit dat ik zelf wel eicellen heb. Maar een paar maanden geleden was dat blijkbaar niet zo. Mijn vriendin heeft zich toen ook aangeboden als mijn eiceldonor.

Ik ben haar en haar man (want als die er niet achter stond zou het toch een heel ander verhaal zijn geworden) intens dankbaar. Nu is het nog even afwachten of het mijzelf zou gaan lukken, maar ze heeft al aangegeven dat haar aanbod blijft staan. Ik voel me een gezegend mens met zo'n vriendschap.

Heel, heel veel succes en ik ga ook zeker je verhaal volgen!
    Op naar de 28e... ;)

Gr. Benthe

18. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    Belgiƫ
    Hoi Lisa,

Het is hier nu natuurlijk al ettelijke keren gezegd maar je hebt idd een super vriendin! Echt een heel mooi gebaar van innige vriendschap als ze dit voor jullie willen doen!

Hopelijk kunnen jullie heel snel van start gaan ook! Die 30% klinkt in elk geval al heel goed! Nu moet het gaan lukken hoor!

19. Belle

Belle Fanatiek lid

Nov 7, 2005
    1,380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Wow... Fijn hoor, dat je na alle teleurstellingen nu toch met goede moed aan dit avontuur kunt beginnen. Wij hebben een goede vriend (en zijn vrouw) bereid gevonden om als spermadonor in te springen, dus ik weet uit eigen ervaring hoe waardevol zoiets is.

Heel veel succes, en ook sterkte voor je vriendin en voor jullie partners. Ik duim voor jullie.

-x-

20. lisa

lisa Fanatiek lid

Nov 5, 2006
    2,534
    0
    0
    nogmaals weer bedankt voor al jullie lieve berichtjes. en elke keer zo bijzonder om die lieve woorden te lezen over mijn geweldige vriendin.

Share This Page