Verschil in bijwerkingen merk Clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door pcootje, 8 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Hallo,

Ik heb nu van de ziekenhuis aphoteek het merk Clomid gekregen de vorige keren van onze eigen apotheek had ik Clomifeennitraat.
    Ik merk dat de bijwerkingen nogal anders zijn:
    Bij de (echte) Clomid heb ik een paar dagen flink hoofdpijn en tijdens de dagen dat ik het slik heel af en toe een warmte opwelling, mijn humeur blijft zo goed als normaal. De hoofdpijn is goed te drukken door wat meer te drinken en een paar paracetamolletjes.
    Bij de Clomifeennitraat ( het goedkopere b merk) heb ik vanaf dag 1 mega opvliegers 24/7 gedurende de hele maand en een erg kort lontje.

Nu heb ik van de apothekersassistente uitleg gehad dat beide middelen dezelfde werking en stoffen hebben, alleen de hulpstoffen kunnen anders zijn. Blijkbaar worden de bijwerkingen dan ook veroorzaakt door de hulpstoffen of een combi van bepaalde stoffen.

Persoonlijk vind ik het nogal vreemd dat je als vrouw je zo belabberd moet voelen terwijl het niet eens nodig is al je een ander merk krijgt.

Wie van jullie heeft ook ervaring met de verschillende merken/fabrikanten en had ook verschillende bijwerkingen?

Ik lees graag jullie ervaringen.

2. natjuh026

natjuh026 Bekend lid

4 jan 2008
    796
    0
    0
    pm
    omg arnhem
    nou ik heb het dus ook. ik had altijd clomid in een oranje doosje. nu zijn wij verhuisd en heb dus ook een andere apotheek en daar kreeg ik een ander doosje. dit was dus eigen merk. Nu ben ik de helemaal misselijk en overgeven en voel me helemaal niet lekker erbij. Dacht dat het aan mij lag maar er kan dus idd verschil zitten tussen die tabletten. Ga toch maar aan de gyn vragen of hij de andere wilt voorschrijven en dat ik die moet hebben.

3. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Misselijkheid en overgeven heb ik gelukkig niet, op welke cd zit je nu?
    Gelijk heb je hoor, als een goedkoper merk hetzelfde werkt en dezelfde bijwerkingen heeft dan wil ik best een goedkoper middel slikken, maar niet als blijkt dat je dan veel meer last hebt.
    Ben benieuwd wat je gyn er van zegt.

4. natjuh026

natjuh026 Bekend lid

4 jan 2008
    796
    0
    0
    pm
    omg arnhem
    zit nu op cd2. gisteren ongi geworden. jammer genoeg. nu moet ik morgen alweer beginnen met clomid. maar gelukkig zijn dit de laatste paar van dit pakje en volgende maand wil ik gewoon weer die andere.

5. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Hoi Natjuh; dr werd mij gevraagd op de achterzijde van de strip te kijken. Als daar staat Clomid clomifeencitraat dan heb je de echte, als daar alleen clomifeencitaat dan heb je het goedkopere merk.
    Ik hoop voor je dat je deze ronde succes hebt, ben je gelijk van de Clomid af:)

@ lezers; Zijn we nu werkelijk de enige 2 die hier last van hebben?

6. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    hoi dames

ik heb ook clomifeencitraat (volgens jullie de goedkopere) en ik heb vanaf dag 6 (na 2 pillen) last van opvliegers een stuk of 5 per dag. Tot dag 11, een dag na de laatste pil. Goed te doen dus!!! Tijdens het slikken van de pil had ik altijd megahoofdpijn en heftige buikkrampen 2 weken lang!!! Dus ben helemaal blij dat ik geen pijn heb!

Liefs Syl

7. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Hoi Syl, zo zie je maar dat ieder lichaam anders reageert, het zou alleen goed kunnen dat je die opvliegers helemaal niet hebt als je de echte ( goh wat klinkt dat gek) clomid hebt.
    Kan me alleen goed voorstellen dat je liever de opvliegers hebt dan de mega hoofdpijn en buikkrampen.

8. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    ach ja ik weet dat er bij de mmm nou eenmaal klachten horen. Ben allang blij da thet aanslaat dat is toch waar ik het voor doe...

9. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    Hai dames,

Ik heb altijd gewoon Clomid gebruikt en nooit het b-merk maar ik had zulke vreselijke bijwerkingen en toen ik uit eindelijk naar 100mg per dag moest had ik zelfs lichtflikkeringen en ging ik bijna neer ervan, dus dat echt merk is ook gewoon klote zooi! hihi noemde het ook altijd kloteshit :p

Veel suc6

Deel Deze Pagina