IUI: we komen niet eens aan het insemineren toe

Discussion in 'Zwanger worden' started by Ninaballerina, Aug 20, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ninaballerina

Ninaballerina Nieuw lid

Aug 20, 2023
    2
    0
    1
    Female
    Hallo lieve leden.

Hier mijn wanhopige bericht. Al 2 proberen we zwanger te worden en sinds januari lopen we in het ziekenhuis voor het hele traject. Na alle onderzoeken is gebleken dat er geen reden is gevonden waarom het niet lukt, wat opzich positief is natuurlijk.
    We begonnen het IUI traject met ovitrelle en ovaleap. Eerst 50ehd, daarna 75 en vanaf volgende keer 62,5.

We hadden de eerste ronde 1 follikel, waarna ik gelijk ook een inseminatie had, welke niet is gelukt. Daarna had ik nog 4 cyclussen gespoten: twee keer de ovulatie gemist, een keer teveel follikels en een keer een menstruatie aangezien voor een tussentijdse bloeding (waren elke dag 2 druppels oud bloed, terwijl ik normaal helemaal leegloop zegmaar..), waardoor ik weer een ronde heb gemist. We worden echt een beetje wanhopig, al zo lang bezig, zoveel bijwerkingen en echo’s en alles pas voor maar 1 inseminatie. Ik zit er even helemaal doorheen.
    Iemand hier ook ervaring mee? Als we zo door moeten gaan tot we 6 insinuaties hebben gehad, zijn we over 3 jaar nog bezig…

send help please!!

2. Appelflapje

Appelflapje Bekend lid

Aug 1, 2013
    761
    678
    93
    verpleegkundige
    Kan me goed inbeelden dat je het even helemaal niet meer weet. Wat een pech heb je al gehad met de IUI zeg! Op welke dag heb je echo? Wat naar dat jullie twee keer de ovulatie gemist hebben! Ik zou in ieder geval adviseren om de echo lekker vroeg te plannen, heb je desnoods 2 of 3 x follikelmeting de dagen erna, niet fijn want praktisch gezien neemt het wat tijd en geld in beslag, maar zo mis je je ei zeker niet!

Hier IUI eerste keer op dag 15, maar 2de en derde keer op dag 13 want ei was gewoon vroeger dan anders. Ik start met follikelmeting op dag 11 + hormonenbepaling (meestal in de ochtend van dag 11 of anders avond van dag 10).

Blijf moed houden, de kans is gewoon heel groot dat het ooit wel echt een keertje lukt. Maar ik begrijp je heel erg goed. De ene dag is gewoon enorm balen en de andere dag heb je er weer zin in ofzo.. En dat is ook oké :)

3. Ninaballerina

Ninaballerina Nieuw lid

Aug 20, 2023
    2
    0
    1
    Female
    bedankt voor je reactie! Ik heb vanaf dag 6 nu de eerste echo om herhaling te voorkomen. Ik had mijn inseminatie op dag 8… mijn hele cyclussen zijn zo in de war. Ik ga van een cyclus van 26 naar 30, naar 15 en de vorige was 18. Zit nu op dag 23.

Share This Page