ICSI, IVF, Cryo TP Juli/Aug 2012

Discussie in 'MMM clubs' gestart door kiki82, 22 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

15 apr 2011
    502
    0
    0
    @danitcha, wow 6 emmies, super meid, hoop dat er bij ons ook wat overblijft, welk ziekenhuis zit je?? Wij in het EMC en daar hebben we hele strenge eisen.....heb ik gelezen.

Mmm jij wil misschien al eerder testen he, ik durf het niet zo goed. Liever nog even onzekerheid en de hoop dat dat ik een negatieve test heb.

2. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Ik zit in het VU. Geen idee of ze daar strenge eisen hebben, dacht dat in heel Nl hetzelfde was:(.

Nou, het is absoluut niet zo dat ik eerder wil testen. Ik vind het idee van een embryo in me heerlijk! En ik moet eigenlijk niet denken aan de harde waarheid van een test. Maar aangezien ik dinsdag naar de tandarts moet, lijkt het me toch wel handig om te weten, ivm met de verdoving en foto. Maar eerder dan dinsdag ga ik absoluut niet testen! Ik wil nog even genieten van de illusie ;)
    Woensdag moet ik sowieso een bloedtest doen in het zkh. En jij Happy, moet je thuis testen of in het zkh? En wanneer moet/ga je testen?

3. Tilly80

Tilly80 Lid

11 aug 2012
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden. Jeetje, wat heeft iedereen hier toch al een hoop meegemaakt... Iedereen veel sterkte en heel veel geluk gewenst in de komende behandelingen!! Hoop dat ik hier een beetje mag meeschrijven?

Even voorstellen. Begin van dit jaar zwanger geraakt, maar dat ging om een bbz. Mijn eileider kon tijdens de laparoscopie niet worden gered en helaas bleek mijn andere eileider ondoorgankelijk en is deze in juni middels een 2e laparoscopie verwijderd. We zullen dus nooit op de natuurlijke weg zwanger worden - maar gelukkig bestaat IVF!!

We zijn nu volop bezig met onze 1e poging! Word gestimuleerd in mn eigen cyclus met Menopur. Vandaag gehoord dat we zaterdag de punctie hebben. Heel spannend (oh, en eng, dat ook)!! Vannacht de wekker zetten voor de pregnyl spuit!

Hoop op goed nieuws voor iedereen in de wachtweken!

4. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    @ Tilly Succes met je punctie zaterdag. Hoelaat en waar? ? ?

Ik heb ook zaterdag mijn punctie om 900 in het AMC

5. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

15 apr 2011
    502
    0
    0
    @Tilly, welkom hier, hopelijk voor jullie ook snel een plakbeebje. De Punctie is mij meegevallen hoor, de pijn die ik had, was steeds even, echt goed te doen.

@danitcha, ik ga denk pas woesndag of donderdag testen. Heb wel steeds huilbuien, weet niet of dat nou een goedteken is, dacht net even menstruatieachtige buikpijn te voelen, maar waarschijnlijk had ik gewoon trek, na het eten was het meteen weg.

Vandaag brief binnen van EMC er zijn van de 4 emmies alsnog 2 in de vriezer gegaan, ik ben er tevreden mee. Wel in 1 rietje. Gebeld waarom dit gedaan was, maar dit is protocool, zucht, had liever 2 kansen gehad. Ze gaf aan dat het heel vaak gebeurd dat ze niet goed ontdooien, tja ik denk dan, stel dat ze alle 2 goed ontdooien, wat dan, 1 of 2 terug laten plaatsen....
    Nou ik hoef daar gelukkig nog niet over na te denken. Ze gaf aan dat als het medisch gezien geen 2 emmies teruggeplaatst mogen worden, ze wel 1 in 1 rietje doen. Nou heb ik een keizersnede gehad bij de eerste, weet dus niet of ik er wel 2 terug mag laten plaatsen, toch meer risico's ivm litteken. Zal het de volgende keer wel vragen, mocht het nodig zijn.

6. Vlinder1309

Vlinder1309 Actief lid

7 jan 2012
    181
    1
    0
    Noord-brabant
    Zo vandaag de 1e echo gehad en mn eitje was al 15mm....dus moet morgenmiddag alweer voor de 2e echo en dan gaan ze kijken of ik morgen of zaterdagavond de pregnyl mag zetten....dus heb volgende week donderdag of vrijdag de tp :)

@danitcha ik zit in het st Elisabeth ziekenhuis in tilburg en daar hebben ze zeer strenge eisen over Emmy's of ze goed genoeg zijn voor de vriezer...vandaar dat ze ook zeggen dat bij hun de kans op goeie ontdooing rond de 90% ligt....en dat er daaro maar bij ong 1 op de 4 vrouwen voorkomt dat ze cryo's hebben....dus ik was echt super blij en moest echt huilen toen ik de brief kreeg dat ik 6 cryo's had hoor :)

@happy doe rustig aan meis en laatvje emoties gewoon de vrije loop gaan en de dag dat je mag testen komt er echt wel snel aan bor alleen tja het wachten duurt gewoon zo ontzettend lang he ;)
    Maar wat gaan ze dan doen als allebei de cryo's goed ontdooien? Want wij hebben ook 2 rietjes met 2 cryo's en die doen ze dan gewoon allebei terugplaatsen....

@tilly welkom hiero en veel suc6 met de punctie zaterdag he

7. yara3

yara3 Lid

24 jul 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super vlinder snap dat je erg blij bent! Ik zit ook in Tilburg en had idd ook al begrepen dat ze zeer strenge eisen hebben
    Ik hoor helaas bij die andere 3 vrouwen ze konden onze overgebleven eitjes (2) helaas niet invriezen!
    Maar goed dit ukkie in mijn buik blijft gewoon zitten en over een kleine 9 maanden pas uit :)
    Super lief al jullie berichten doet me goed als je ff een tegenslag te verduren krijgt!
    Wij mogen 3 september bloed laten prikken alleen het lastige is dat er 2 september een weekje op vakantie gaan naar Frankrijk (er even lekker tussen uit ) dus moet dan op vakantie een test doen.
    Zit nog een een een beetje te twijfelen of we het niet 2 september thuis doen Maarja ze geven niet voor niks de datum van 3 september door dus moeten even kijken.
    Iedereen veel succes met punctie, spuiten, en vooral
    Wachten!
    Liefs x

8. kiki82

kiki82 Actief lid

14 okt 2011
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom tilly! Het is weer spannend op het wachtbankje...
    Ik ben net gebeld, zijn er 3 ontdooit waarvan 1 goed, vanmiddag terugplaatsing.. pff 3 stuks dan gaat het hard ;) heb er nu nog 4 in de vriezer... Maar we hopen natuurlijk dat deze lekker blijft plakken....
    Deze ronde met utrogestan, hopelijk helpt het. Trouwens heb deze keer Ovitrelle ipv prehnyl gespoten maar heb er meer last van.. buikpijn, opgeblazen buik alsof ik 5 mnd zwanger ben, misselijk, hoofdpijn en een vreselijk humeur... Hebben jullie daar ook wel eens last van gehad?
    Succes allen met de puncties, tp en de tijd op het wachtbankje!

9. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Kiki, succes vandaag!!! Je bent vrij vandaag, dus lekker met de voetjes omhoog straks en broeden maar :D`

Vlinder, ik begrijp dat je blij bent met al je cryo's als ze zo streng zijn. Ik weet niet of ze in mijn zkh zo streng zijn. M'n gyn vertelde me wel dat hun lab het hoogste aantal cryo-zwangerschappen van het land heeft, dus ik vertrouw daar maar op.

Happy, als er 2 uit 1 rietje goed ontdooien, plaatsen ze beiden terug. Ze krijgen allebei een kansje!

Tilly, welkom :).

Tilly en Dees, succes morgen!!! Leuk is anders, maar alles voor het kindje. Ik duim voor veel eitjes.

10. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    @Kiki. Ik heb gisteren avond ook Ovitrelle ipv pregnyl gespoten en ik was daarna ook wel misselijk. De rest heb ik geen last van. Met de pregnyl heb ik de vorige keren geen last gehad.

11. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ladies, ff egoberichtje. De echo vanmorgen was goed: de follikel was al 19 mm. Daarna bloedprikken. Ik moet wel pregnyl spuiten (helaas, doe liever echt helemaal puur natuur) vanavond tussen 22-24 uur. En dan woensdag de tp! Dat is dan dag 15 van de cyclus. 't Gaat snel! Gelukkig! Deze keer gaan we 1 cryo laten terugplaatsen, omdat we er nu nog maar 2 hebben.

Iedereen verder veel succes met puncties/wachtbankje/etcetera.

Groetjes van stiertje

12. Tilly80

Tilly80 Lid

11 aug 2012
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thx iedereen voor het 'warme welkom'!
    Merk dat het toch wel fijn is een beetje van je af te kunnen schrijven zo. En zeker met meiden die in dezelfde situatie zitten, al had ik jullie allemaal een natuurlijke zwangerschap gegund!

Superspannend voor diegenen in de wachtweken!! Hoop op een boel goed nieuws de komende tijd!

Morgen dus de punctie. Gierende zenuwen door mn lijf. Het is mijn 1e poging, dus nog geen ervaringsdeskundige en de verhalen verschillen zo - van 'horror' naar 'valt wel mee'. Nou, we zullen het meemaken! Ddees, jij ook veel succes morgen! Ik moet om 11:00 (Diaconessenz'huis in Voorburg). Afgelopen nacht de pregnyl spuit gezet en hoewel ik vd overige medicatie nauwelijks last had, lijkt mn hele buik nu beurs... Net naar huis gefietst over een klinkerstraatje. Man-o-man- niet leuk;). Hihi, je moet er een hoop voor over hebben, he!

Fijn weekend iedereen!

13. Vlinder1309

Vlinder1309 Actief lid

7 jan 2012
    181
    1
    0
    Noord-brabant
    Zo net terug van mn 2e echo en alles was goed....mn eitje was ruim 17mm en mag dus ook zometeen over een kwartiertje ong mn pregnyl zetten....en dan heb ik donderdag de 30e om half 3 een tp van 1 cryo :) en mocht deze poging mislukken dan gaan we volgende maand voor 2 cryo's....
    Spannend allemaal hoor het gaat allemaal echt weer gebeuren....en dan gaan we die 2 zenuwslopende wachtweken weer in hihi....ik mag pas 15 dagen na tp komen voor een bloedtest maar ze heeft er al wel bijgezegd van als je niet zwanger bent heb je grote kans dat je ong een dag of 9 na de tp al ongi word omdat het in je natuurlijke cyclus gebeurt......nou ben benieuwd....ik hoop dat ik de bloedtest haal dan :)

Suc6 iedereen met de puncties,tp en wachtweken......en stiertje wij mogen volgende week samen de wachtweken in hihi :)

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Gezellig, Vlinder! Ik ga NU de pregnyl zetten!

15. Nana86

Nana86 Niet meer actief

Hey meiden,

Wat spannend allemaal!

Hier gaat het niet zo goed, ik heb heel erg veel last van de hormonen en het heeft er nu zelfs voor gezorgd dat een hele goede vriendin intussen kwaad op me is..

De afgelopen weken voel ik me totaal niet mezelf en het lijkt wel steeds erger te worden, ik zit in een emotionele achtbaan en waar ik normaal goed nadenk over de dingen die ik zeg (want ik kan dingen best wel onhandig bedenken, maar moet altijd even goed nadenken hoe ik het verwoord), doe ik dat nu dus niet..
    Zo zei ik dus bij die vriendin ook iets heel doms, wat dus helemaal niet slecht bedoeld was, maar zij vatte het wel zo op.. Intussen zegt ze me niet meer te vertrouwen en spijt te hebben dat ze me dingen heeft verteld..

Ik voel me er slecht onder, maar vind het van haar ook wel weer lullig dat ze zo reageert, ze weet toch dat ik me door die hormonen heel slecht voel en niet mezelf ben..
    Ook mijn relatie heeft er wel onder te verduren, maar die neemt me niets kwalijk, want hij weet hoeveel last ik heb van die hormonen..

Ik zou liever vandaag dan morgen stoppen, want ik vind de bijwerkingen verschrikkelijk, maar het is voor een goed doel, dus verstand op nul en gewoon doorzetten..

Sorry, maar ik moest het echt even kwijt!

16. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Even snel alleen voor Nana, ik moet zo weg, dus de rest en ego komt later.

Kop op meis. Zodra je naast de deca gaat stimuleren, gaat het beter met de emoties. Dan wordt zeg maar alles weer in balans getrokken. Het gaat echt niet zo de hele behandeling zijn. En als je het moeilijk hebt, weet waarvoor je het doet!!! Alles voor een kindje :)
    En die "goede" vriendin, die hoort het te begrijpen, anders is het ook niet zo'n goede vriendin. Schrijf haar een mailtje-briefje-berichtje dat je het niet zo bedoelde en dat je momenteel harstikke labiel/ontoerekeningsvatbaar bent door de hormonen, dat ze je over een maandje maar weer serieus moet nemen. Ik heb iedereen van te voren al zo'n mailtje gestuurd, een gewaarschuwd mens telt voor 2 ;). Sterkte!!!

17. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Nana, hou vol! Vriendin moet jou maar begrijpen hoor! Als ze weet dat je aan de hormonen bent, moet ze daar rekening mee houden. Als ze dat niet van je kan hebben, tsja ... wat voor vriendin is ze dan? Sterkte!!!

18. kiki82

kiki82 Actief lid

14 okt 2011
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind ik ook nana, je hebt voorlopig even genoeg aan jezelf...bdit soort stomme ruzies komen echt even niet uit... Ik vertel nooit iemand dat ik bezig ben maar neem wel even wat afstand van dingen...

Hoe ging de punctie tilly?

Ik heb inmiddels een embryo in mij en de utrogestan doet zijn werk... Gynacaloog vertelde mij dat die korte cyclus niet zo raar is... Als je 7dagen na tp ongesteld wordt is dat nog binnen de norm ;) van de overtellen kun je last hebben.. Ieder lichaam reageert anders op hormonen. Ik was afgelopen week zo geïrriteerd door alles.. Maar geef dat ook aan bij mensen om mij heen; zeg ik heb mijn dag niet.. vriendlief vindt het allemaal best en laat mij gaan, zoals hij zegt; ik heb respect dat je dit allemaal doet voor een kindje, terwijl bij mij het probleem zit.... Super lief natuurlijk maar ik vind dat het niet uitmaakt aan wie het ligt.. Je hebt tenslotte de wens om een kindje van jullie samen te hebben... Als dat dan de enige weg is, is de keus voor mij snel gemaakt.

Succes allen! Ik ben toch wel weer nieuwsgierig wat er in mijn buik gebeurd...

19. Nana86

Nana86 Niet meer actief

Hey Meiden,

Dankjewel voor jullie reactie..

Het is wel moeilijk, maar ik heb besloten om haar tijdens de behandeling en na de terugplaatsing een tijdje niet te spreken.. Toen het net gebeurd was voelde ik me vooral heel schuldig, maar vandaag vond ik het vooral heel lullig van haar dat ze niet iets meer rekening met mij kon houden..

Nog 3 dagen dan komt de Gonal F er ook bij, dus dan zou het dus weer in balans moeten komen! Ik kan niet wachten :)

Succes meiden!

20. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Wie:
    Be Happy (37 jaar): 1 zoon geboren na ICSI op 01-07-2011. Bezig voor een tweede wondertje. Cryo-tp 1 en 2 mislukt. Nog 6 in de vriezer.
    Jolanda: 4e icsi
    Jackie:5e tp uit eerste IVF,laatste Cryo.
    Stiertje: 39 jaar, endometriose, 2e cryo tp uit eerste ICSI. Nu tp in eigen cylus!
    Kiki (30 jr): 1 zoon na 1ste ICSI, Helaas na de geboorte overleden, Bezig voor een broertje/zusje, 2e cryo TP, nog 7 in de vriezer.
    Yara: 27 jaar, eerste ICSI poging
    Chantal(Chaben): 35 jaar, 1e ICSI poging
    Ddees70: 37 jaar, 3e ICSI poging voor 1e kindje
    Snoes: IVF 2, eerste kindje, IVF 1 vijf x tp, allemaal mislukt ivm lekkende eileider. Nu na eileider verwijdering meer kans!
    Happy1978: 1 zoontje spontaan, 8 IUI's gehad, nu aan het spuiten voor 1e IVF/ICSI
    Danitcha: IVF 1, 1e kindje, 34 jaar
    Nana86: 26 jaar, 1e ICSI poging voor eerste kindje.
    Vlinder1309: 28 jaar,bezig voor 1e kindje, 1e icsi mislukt wel 6 cryo's (4 rietjes) nu bezig met 1e cryo tp

Wat/wanneer:
    Jolanda: FM6 28.07, PU 30.07 ?
    Jackie:1-8 bms.
    Kiki: 18-08-2012 BMS en Follikel meting
    Yara: lucrin 22-07-2012 , gonal f 31-7-2012,
    Chantal(chaben):02-08-2012 1e decapeptyl
    Ddees70: 05-08-2012 1e decapeptyl, 07-08-2012 laatste pil, 14-08-2012 uitgangs echo Start Menopur. 1e FM 20-08, 2e FM 22-08
    Happy1978: 07-08 1e fm
    Nana86: 28/8 beginnen met Gonal F. 4/9 eerste echo.
    Be Happy: 27-08 echo.
    Stiertje: 22-08 eerste echo, 24-08 tweede echo
    Vlinder1309: 23-08 eerste echo

Medicijnen/hormonen e.d.:
    Be Happy: Progynova en Utrogestan
    Ddees70 Decapeptyl, Menopur, Utrogestan
    Stiertje: Alleen Pregnyl, of helemaal in eigen cyclus
    Danitcha: Decapeptyl, Puregon, Utrogestan
    yara3: pil, lucrin, gonal F, ovitrelle, utrogestan
    Vlinder1309: Alleen Pregnyl
    Nana86: Decapeptyl, Gonal F, Pregnyl.

Ziekenhuis: