Icsi 1: 15 follikels, 9 eitjes, 6 bevruchtingen, 3 geschikt voor icsi helaas niks voor de vriezer Icsi 2: 17 follikels, 15 eitjes, 2 geschikt voor icsi (weet eigenlijk niet hoeveel bevruchtingen dacht maar 2) helaas niks voor de vriezer! Donderdag hebben we evaluatie gesprek in het ziekenhuis van poging 2 ben benieuwd hoe de zaken ervoor staan (maken we bij poging 3 nog wel kans, is er met mijn eitjes niks mis?, waarom Word gaat het niet innestelen gewoon pech of klopt er ergens wat niet) blijkbaar hebben ze bij beide pogingen een mooie terug geplaatst maar waarom blijkt ie dan niet lekker in mijn buikkie? Tsjee zit gewoon vol vragen die ik hopelijk allemaal kan stellen in het ziekenhuis met hopelijk een antwoord waarmee we iets kunnen! Thanx voor de tip van die zorgverzekering ga het er donderdag ook even over hebben in het ziekenhuis ofdat hun hier bekend mee zijn!
Hey yara, spannend... Wellicht ook wat breder kijken naar assisted hatching en wellicht toch een behandeling in het buitenland als de kansen daar groter zijn?
De gyn stelde voor om een baarmoederonderzoek te doen als deze ronde niet zou lukken, geen hsg maar iets anders, weet even de naam niet meer. Ik heb al eerder een keizersnede gehad en ben bang dat daardoor de innesteling niet lukt. 1e zwangerschap was trouwens spontaan, sinds 2 jaar bezig voor een brusje en dan kom je er ineens achter dat het toch niet zo makkelijk gaat, zaadkwaliteit is de oorzaak. Maar goed het is ons 1 keer gelukt en daar hou ik me aanvast. Ik zal blij zijn al het morgen 09.30 uur is, heb ik de punctie weer achter de rug en dan die slopende wachtweken weer. Gelukkig weten we het wel voor de kerstdagen.
Vandaag punctie gehad, iets pijnlijker als de eerste keer, maar achteraf ben je het ook zo vergeten. Deze keer wel wat minder eitjes, vorige keer 10, nu 6, maar er hoeft er maar 1 goeie bij te zitten. Zaterdag hopen we de terugplaatsing te hebben. Deze keer weer icsi, vorige keer hing het af van het zaad en toen was het ook icsi geworden, nu wilde de gyn. geen risico dat het zaad goed genoeg was voor ivf en dan geen bevruchting, dus op voorhand al icsi. Vind het zelf wel een fijn gevoel, net iets meer kans op bevruchting. Vandaag lekker rustig aan gedaan en morgen ben ik gelukkig vrij en kan ik het nog lekker ontspannen.
Happy, fijn dat de punctie er weer op zit. Dat is toch het minst leuke gedeelte van de poging. En mooie score hoor! Nu hopen op een mooie tp zaterdag! Yara, hoe was het in het zkh? Heb je antwoorden op je vragen kunnen krijgen?
Op zich niet veel nieuwe dingen gehoord in het ziekenhuis, de arts zou niet weten waarin jij mij extra zou moeten onderzoeken. We moesten het een beetje zo zien als een Dobbelsteen gooi je 5,6 dan lukt het pech als je 1,2,3,4 gooit. 30% kans per behandeling. Beide keren is er een mooie 'embryo' terug geplaatst we Hebben de pech dat hij/zij niet willen nestelen . We hebben gevragen of er bij de 3e Poging 2 terug geplaatst mogen worden en bij een 3e poging zou dat wel mogelijk zijn. Bij poging 1 en 2 niet (aangezien ik Jong en gezond ben, risico op een tweeling zwangerschap) Waarom er bij de laatste poging maar 2 bevruchtingen zijn kon hij ook niet verklaren vaak is het bij zaadjes Zo dat dat dat in een soort golf beweging gaat (goed, Slecht ) Gevragen of we wat konden veranderen in bv leeftstijl, niet roken en drinken dat was eigenlijk het enigste wat we konden doen . Het frustrerende van heel het circus is gewoon dat je geen garantie krijgt en daar lopen artsen ook tegen aan (ze kunnen mensen Niet vertellen of het lukt en wanneer) Nu dus vol goede moed naar poging 3. Ben aan het kijken welke Zorgverzerkering goed bij mij gaat passen Heb nu een verzekering gevonden die met een Aanvullend pakket een 4e pakket vergoed (www.zorzaamverzekerd.nl) Dit is voor mensen in dienst van defensie en familie daarvan Mijn vriend werkt bij defensie dus ga dit even uitzoeken hoe en wat of er geen voorwaarden ofzo zijn. Owja krijg bij de volgende poging dectapil (ofzoiets) in plaats van lucrin deze gaat er blijkbaar uit jullie daar bekend mee? Sorry voor het lange verhaal! @ happy 6 is wel een mooi aantal toch! Nu duimen dat ze bevrucht gaan worden Veel na pijn van de punctie? Hoe gaat het Kiki en danitcha?
Yara: bij PNO zorgverzekering krijg je ook een 4e poging vergoed in het duurste aanvullende pakket. Hoef je niet voor in het leger te zitten ofzo. Google er maar eens op. Arts bedoelt waarschijnlijk decapeptyl. Onderdrukt ook je eigen cyclus, net als lucrin. Het is kortwerkend, je moet het per dag spuiten.
Hey Yara fijn dat je wat antwoorden gekregen hebt. In welk ziekenhuis loop jij? Ik loop in het MCK en voor vrouwen tussen de 25-35 is de slagingskans 49%, is best een verschil... of is dat bij jou dan een algeheel percentage? Ik zit op WD 8 vandaag, al 2 dagen last van oogmigraine, nog steeds benauwd en last van mijn rug en stokkies... ben benieuwd, temp is nog hoog, we zullen zien volgende week....
Pfffff stond net met een doosje testen in mijn hand, zal ik wel, zal ik niet, zal ik wel, zal ik niet... Ik heb mij weten te beheersen...wat is het toch zenuwslopend! Zit op wd 9, wel pijn in mijn boobies en rug, verhoogde temp en af en toe last van de stokkies, plus de oogmigraine en koppijn... Maar bij de eerste had ik echt een enorme buik waarvan de huid pijn deed en was ik snachts steeds wakker van de misselijkheid, dat heb ik nu niet.. Ik word langzamerhand gek en ga zo maar de deur uit voor afleiding
Spannend Kiki! Ik ben nog niet in verleiding gekomen om te testen aangezien ik voor de datum ongesteld werd. Ik loop in het Elisabeth ziekenhuis is Tilburg , arts had het over 30% dus weet het dan ook niet! Heb ook gevragen ofdat we bij poging 3 2 embryo's mogen laten terug plaatsen en dan zou evt. Wel kunnen. Bij poging 1 en 2 doen ze dat niet aangezien ik jong (28) ben en gewoon goed gezond maar bij een 3e poging zou dat wel bespreekbaar zijn (liever doen ze het niet omdat dat risico's met zich mee brengen) Maarja maak dan gewoon meer kans! Ja stiertje dat bedoelde ik ook dat medicijn, het enigste nadeel is dat je die niet samen kunt voegen met gonal f dus dan heb je 2 prikken nodig! Nou Kiki ik duim voor je! Happy heb je al Een terugplaatsing gehad?
Bij ons is het ook 1 tp tenzij het de laatste poging is...spannend hoor yara, lig inmiddels misselijk op bed nu... Pff malen, malen maar wil wachten tot woensdag!
@yara, 3e keer moet gewoon lukken hoor en inderdaad PNO vergoed 4e poging, geeft net wat meer rust, wetende dat je nog een poging heb. @kiki, knap hoor dat je je heb kunnen beheersen. Ik heb in geen maanden meer een test gedaan hoor. Heb er nog 1 liggen, maar die is over de datum. Denk dat ik deze maand toch maar weer een test ga halen, je weet het nooit, kan maar in huis liggen, kan ik net voor de feestdagen testen. Vandaag een mooie embryo teruggeplaatst gekregen (score 1). Van de 6 waren er 5 bevrucht, de andere 4 gaan ze morgen beoordelen of die ingevroren kunnen worden. Vorige keer hadden we ook 5 bevruchting, maar dan van de 10, dus ik ben erg blij met het resultaat. Wanneer mogen jullie testen?? Ik weet het niet meer van de vorige keer, en heb ik meen ik ook niet gehoord deze keer, zal mn papieren nog eens bekijken. Meen dat dat pas 2 weken na terugplaatsing was, maar dat haalde ik niet eens. Werd 2 dagen na het stoppen met de utro ongie. Nu heb ik weer goede hoop, het moet toch een keer lukken. Hier trouwens ook maar 1 embryo teruggeplaatst hoor. Cryo's worden per 2 ingevroren en mochten die alle 2 goed ontdooien, mag je die wel beide terugplaatsen, maar de vorige keer hoefde we de keuze niet te maken, was er maar 1 goed ontdooid. Nu heb ik die cryo's helemaal niet nodig haha, dit is gewoon een plakkertje. Meiden heel fijn weekend, iedereen succes met wachten enz.
@yara: ik denk dat ik er misschien wel 3 nodig heb. De arts in Düsseldorf adviseert een combi van menopur en puregon, plus cetrotide. Nou ja, aan prikken ben ik wel gewend geraakt. Punctie vond ik veel naarder, maar die gaat in DD gelukkig onder narcose!
Lieve dames, Hoe staat het er bij jullie voor? Heb je al getest Kiki? Hoe gaat het happy? Hier alles op zich wel oke, verwacht volgende week Menstruatie dus dan kunnen we weer gaan starten met de pil. Ben op het moment druk bezig met uitzoeken van zorgverzerkeringen wie wat vergoeden etc. Heb vandaag gebeld naar zorzaam Verzekerd die vergoeden bij aanvullend pakket 4 poging 4 en 5! Voorwaarden is dan wel dat je een link moet hebben met defensie maar mijn manlief werkt daar dus dat is voor ons geen probleem. Heb beetje algemeen gevraagd of er bepaalde voorwaarden zitten aan de aanvullende pakketten bij pakket 4 is de enigste voorwaarden dat je komend jaar niet meer als 6 vullingen moet laten maken en iets met kronen (beetje tandarts verhaal) heb doorgevraagd of het andere ziekenhuis gebeuren ook onder bepaalde voorwaarden vielen maar blijkt niet zo te zijn! Dus het klikt helemaal toppie, wil Alles nog wel even goed doorlezen voordat ik ga overstappen. Maar we gaan dan wel een stuk relaxter poging 3 in als je weet dat je 4 en 5 ook nog hebt! Tot zover Slaap lekker -x-
Dat is goed nieuws Yara. Hier helaas een omo witte test vanmorgen en daarna meteen rood bij het afvegen, ben er echt stuk van...
16 dagen na punctie zou je idd op zijn minst een kleine streep moeten hebben denk ik Wat zijn nu de vervolg plannen?
@kiki, meid wat ontzettend balen, en nu, hoeveelste poging was dit, sorry dat ik het niet weet hoor. Heel veel sterkte @yara, klinkt inderdaad super!! helaas is deze verz. voor ons niet mogelijk. Heb wel bij PNO geinformeerd en ik denk dat ik me daar laat verzekeren, die vergoeden een 4e poging. Hier een week na mn punctie, vanmorgen een klein dipje, moetst om iets stoms huilen en dacht oh ja tuurlijk hormomen. Weet het even niet, zoveel spanning geven die wachtweken he, maar het hoort er helaas bij. Mag pas volgende week zaterdag testen, als ik niet eerder ongie wordt....