Wie Be Happy (37 jaar): 1 zoon geboren na ICSI op 01-07-2011. Bezig voor een tweede wondertje. 1e cryo-tp mislukt. Nog 6 in de vriezer. Jolanda : 4e icsi Jackie:5e tp uit eerste IVF,laatste Cryo. Stiertje: 1e cryo tp uit eerste ICSI. Kiki (30 jr): 1 zoon na 1ste ICSI, Helaas na de geboorte overleden, Bezig voor een broertje/zusje, 1e cryo TP, nog 7 in de vriezer. Wat/wanneer Be Happy: 27-07-2012 tp 1 cryo. Jolanda : FM6 28.07, PU 30.07 ? Jackie:1-8 bms. Stiertje: 27-07-2012 tp 2 cryo's Kiki: 28-07-2012 1 cryo TP Testdatum Be Happy: 10-08-2012. Jolanda : Jackie: Stiertje: 10-08-2012 Kiki: 09-08-2012
Hi meiden, Ik wil graag meekletsen. Ik ga dinsdag voor de punctie van IVF twee. Korte voorgeschiedenis: hier ook endo, november 2010 eerste IVF, in totaal vijf tp's gehad en die zijn allemaal mislukt. Daarna overstap nieuw ziekenhuis waar bleek dat ik vocht in mijn eileiders had waardoor innesteling steeds mislukte. Eileider verwijderd en endo weggelaserd voor een groot deel. Nu dus in afwachting van punctie....vind het wel weer spannend. Zaterdag waren en veertien follies te zien dat waren er de vorige keer rond deze tijd nog maar zeven. Maar voel wel dat het er meer zijn want mijn buik doet pijn. Even voor de meiden met endo en bijwerkingen van de overgangshormonen: er is een middel tegen die bijwerkingen, genaamd livial. In combi met Lucrin GEEN opvliegers meer en een goede nachtrust. Een wereld van verschil!!! Ben alleen wel in korte tijd vijf kilo aangekomen van dat spul, maar straks kom ik hopelijk nog veel meer aan Succes allemaal! X
ha dames be happy: ik weet nog niet wanneer ik mijn eerste follikelmeting heb. ben nu namelijk in afwachting van mijn menstruatie. dan moet ik bellen naar het ziekenhuis, krijg dan een echo en dan mag ik starten met de gonal f erbij (in de tussentijd blijf ik 'vrolijk' de lucrin spuiten). we hebben er ondertussen 7 gespoten vanavond gaat nummer 8 erin. wij staan dus nog vrij aan het begin van de eerste poging. ik ben nog niet zo bekend in het forum dus weet niet zo goed hoe ik mezelf in het lijstje moet zetten. (wie,wat/wanneer/testdatum).
volgens mij is het gelukt Wie Be Happy (37 jaar): 1 zoon geboren na ICSI op 01-07-2011. Bezig voor een tweede wondertje. 1e cryo-tp mislukt. Nog 6 in de vriezer. Jolanda : 4e icsi Jackie:5e tp uit eerste IVF,laatste Cryo. Stiertje: 1e cryo tp uit eerste ICSI. Kiki (30 jr): 1 zoon na 1ste ICSI, Helaas na de geboorte overleden, Bezig voor een broertje/zusje, 1e cryo TP, nog 7 in de vriezer. Yara: 27 jaar, eerste ICSI poging Wat/wanneer Be Happy: 27-07-2012 tp 1 cryo. Jolanda : FM6 28.07, PU 30.07 ? Jackie:1-8 bms. Stiertje: 27-07-2012 tp 2 cryo's Kiki: 28-07-2012 1 cryo TP Yara: lucrin 22-07-2012 , in afwachting tot ik met Gonal F kan beginnen Testdatum Be Happy: 10-08-2012. Jolanda : Jackie: Stiertje: 10-08-2012 Kiki: 09-08-2012 yara: ?
Hoi Allemaal, Graag wil ik me aan deze topic toevoegen. Even kort, ik ben 34 jaar, we zijn bijna 2 jaar bezig voor een 2e wondertje. We hebben een zoontje van bijna 4 jaar, hij is spontaan gekomen, en nooit gedacht dat we hierin zouden belanden. Na inmiddels 8 IUI's te hebben gehad, zal ik deze week waarschijnlijk mogen beginnen met de eerste IVF/ICSI. Hopenlijk is het niet nodig, maar heb al het idee dat ook de 8e IUI niet gelukt is. Ik vind het heel spannend. Als je met IUI bezig ben, heb je in je hoofd, we hebben altijd IVF nog, maar ja na IVF zijn er geen andere opties meer. De reden dat we IUI's hebben gehad en verder gaan met IVF/ICSI is het zaadkwalititeit, bij mij is alles goed. Ik hoop dat er binnenkort veel roze is. Ik heb jullie verhalen gelezen, heftig hoor! Succes meiden!!
Hallo meiden, ik heb mijzelf al eerder voorgesteld maar zal even mijn wie, wat waar ivullen... Wie: Chantal (chaben) 35 jr Wat: 1e icsi poging Waar: 19-07-2012 begonnen met de pil 02-08-2012 1e spuit decapeptyl half september 2012 uitslag??? Voor iedereen toitoitoi! Knuffel x
Hoi Allemaal Ik ben zo vrij geweest om de lijst wat uitgebreider te maken. Voor iedereen die het wil aanvullen even quoten en dan de quote weghalen. Wie: Be Happy (37 jaar): 1 zoon geboren na ICSI op 01-07-2011. Bezig voor een tweede wondertje. 1e cryo-tp mislukt. Nog 6 in de vriezer. Jolanda : 4e icsi Jackie:5e tp uit eerste IVF,laatste Cryo. Stiertje: 1e cryo tp uit eerste ICSI. Kiki (30 jr): 1 zoon na 1ste ICSI, Helaas na de geboorte overleden, Bezig voor een broertje/zusje, 1e cryo TP, nog 7 in de vriezer. Yara: 27 jaar, eerste ICSI poging Chantal(Chaben): 35 jaar, 1e ICSI poging Ddees70: 37 jaar, 3e ICSI poging voor 1e kindje Wat/wanneer: Be Happy: 27-07-2012 tp 1 cryo. Jolanda : FM6 28.07, PU 30.07 ? Jackie:1-8 bms. Stiertje: 27-07-2012 tp 2 cryo's Kiki: 28-07-2012 1 cryo TP Yara: lucrin 22-07-2012 , in afwachting tot ik met Gonal F kan beginnen Chantal(chaben):02-08-2012 1e decapeptyl Ddees70: 05-08-2012 1e decapeptyl, 07-08-2012 laatste pil, 14-08-2012 uitgangs echo Punctie: Terugplaatsing: Testdatum: Be Happy: 10-08-2012. Jolanda : Jackie: Stiertje: 10-08-2012 Kiki: 09-08-2012 yara: ? ZWANGER: NIET Zwanger:
Meiden, mag ik ook aansluiten? Hier is namelijk de 1e ivf poging van start gegaan... Ons verhaal in het kort; Ruim 2 jaar aan het proberen en sinds september 2011 in de mmm. M'n lief heeft te weinig zaadjes, met mij leek alles goed. Dus 3x iui, de 4e iui is afgebroken ivm overstimulatie. Vanwege m'n heftige eierstokreactie is m'n amh gemeten... m'n eicelreserve is te laag. Ik ben 34 en heb eierstokken van een 40 jarige. Dus meteen door naar ivf. Ik zal dus geen 16 eitjes ofzo gaan ontwikkelen met de stimulatie, maar max 5 denken ze. Morgen uitgangsecho, dus dan zien we hoeveel er klaar liggen. Ik heb het korte protocol, gisteren begonnen met de decapeptyl en vanaf morgen komt de puregon erbij. Volgende week zal dan wel ergens de punctie zijn en ik ben er ZO bang voor. Maar ja, alles voor het kindje hè Kiki, wat een onwijs heftig verhaal. Sterkte met dit verlies. Heb je enig idee hoe je zomaar opeens weeen kon krijgen?
Hallo, ik zal me ook even voorstellen, ik ben Sanne, 28 jaar. Mijn man en ik zijn nu ruim 3 jaar aan het proberen om zwanger te worden. Na een jaar zijn we naar de huisarts gegaan en doorverwezen naar het ziekenhuis. Na onderzoeken zijn wij gestart met ICSI. De eerste poging hebben wij in mijn eigen cyclus gedaan. Ik heb 6x een punctie gehad van wisselend 1 tot 3 eicellen. Ik heb met deze behandelingen 4x een tp gehad. Ze zijn allemaal niet ingenesteld. Mijn gynaecoloog weet niet hoe dit kan, volgens hem had ik al zwanger moeten zijn. Afgelopen juni ben ik met de pil gestart en vrijdag 20 juli heb ik de punctie gehad. Ze hebben 13 eicellen aangeprikt waarvan er 11 overbleven. Er konden 8 bevrucht worden, en bij 4 waren ze goed doorgedeeld. Ik heb zondag 22 juli de tp gehad van de verse (top)embryo, de overige 3 zijn ingevroren. Ik gebruik vanaf de punctiedag lutinus. Het valt mij allemaal wel zwaar, alle hormonen, de pijnlijke pucties, en de teleurstelling elke keer als je weer ongesteld wordt. Herkennen jullie dit ook? Voor mij is het nu wachten tot volgende week maandag, dan mag ik testen. Ik hoop zo dat het nu wel lukt en dat ik niet een innestelingsprobleem heb. Maar we kunnen nu niets anders doen dan afwachten. Jullie hebben ook heftige verhalen zeg! Jeetje, ik kan me niet voorstellen hoe je je voelt als je je kindje kwijtraakt waarvoor je ook al zoveel moeite voor hebt gedaan om zwanger te worden, ik wens je heel veel sterkte om dit een plekje te geven en heel veel succes de komende week met het wachten..
Ha dames Even kort jullie 'bijpraten': Gisteren Schreef ik nog dat ik op mijn menstruatie aan het wachten was nou als je het over de duivel hebt begon deze dezelfde avond Vanmorgen het ziekenhuis gebeld en ik kon om 14.00 terecht voor een echo met AFC telling. Linkereierstok 9 eitjes en rechts 5 totaal 14 dus ik val in de categorie 'normaal' (10-15 blijkt normaal te zijn) nu kunnen we morgen beginnen met de gonal F erbij te spuiten (150+3 streepjes lucrin) Volgende week woensdag terug dan gaan ze kijken of ze een beetje willen groeien. Tot zover x Ps.gezellig dat er meer meiden mee komen kletsen!
Hallo allemaal, Hier gaat het nu ook opschieten. Woensdag de bms meting. Kan iedereen het wachten nog een beetje aan?
Alle nieuwe meiden welkom! En bedankt voor de steunende woorden! Ik weet niet waarom de weeën gestart zijn.. misschien dat er nog wat uit de autopsie komt, maar die papieren heb ik nog altijd niet mogen ontvangen.... Verder voel ik mij op wat steekjes na prima... Maar afwachten of de beeb blijft plakken.. alles voelt toch wel dubbel omdat ik het met de vorige keer vergelijk... Spannend, hopelijk gauw een hoop rose hier
Wie: Be Happy (37 jaar): 1 zoon geboren na ICSI op 01-07-2011. Bezig voor een tweede wondertje. 1e cryo-tp mislukt. Nog 6 in de vriezer. Jolanda : 4e icsi Jackie:5e tp uit eerste IVF,laatste Cryo. Stiertje: 1e cryo tp uit eerste ICSI. Kiki (30 jr): 1 zoon na 1ste ICSI, Helaas na de geboorte overleden, Bezig voor een broertje/zusje, 1e cryo TP, nog 7 in de vriezer. Yara: 27 jaar, eerste ICSI poging Chantal(Chaben): 35 jaar, 1e ICSI poging Ddees70: 37 jaar, 3e ICSI poging voor 1e kindje Snoes: IVF 2, eerste kindje, IVF 1 vijf x tp, allemaal mislukt ivm lekkende eileider. Nu na eileider verwijdering meer kans! Wat/wanneer: Be Happy: 27-07-2012 tp 1 cryo. Jolanda : FM6 28.07, PU 30.07 ? Jackie:1-8 bms. Stiertje: 27-07-2012 tp 2 cryo's Kiki: 28-07-2012 1 cryo TP Yara: lucrin 22-07-2012 , in afwachting tot ik met Gonal F kan beginnen Chantal(chaben):02-08-2012 1e decapeptyl Ddees70: 05-08-2012 1e decapeptyl, 07-08-2012 laatste pil, 14-08-2012 uitgangs echo Punctie: Snoes 31-7-2012 Terugplaatsing: Snoes: 3-8-2012 Testdatum: Be Happy: 10-08-2012. Jolanda : Jackie: Stiertje: 10-08-2012 Kiki: 09-08-2012 yara: ? Snoes4rx: 15-08-2012 ZWANGER: NIET Zwanger:
Hi meiden, Even kort verslagje van vandaag....in totaal 16 eitjes! En allemaal rijp! Ook manlief zijn zaad was goed. De punctie was vele malen beter dan in het UMC. Daar kreeg ik echt het gevoel van lopende band werk. Hier was het gewoon rustig, professioneel en ik kreeg enorm goede pijnstilling. Was helemaal relaxed en stoned. Daardoor was de punctie veeeeeeel minder pijnlijk. Weet alleen nog te herinneren dat ik een paar keer heel hard au riep, maar niet noemenswaardig.... Nu herstellen en vrijdag tp. Xxx
Ik heb mn naam aangepast, en deze zal waarschijnlijk nog een keer aangepast worden naar Happy1978. Gisteren groenlicht gekregen om te beginnen met spuiten. Wat gaat het ineens snel zeg. Mn man spuit, ik durf het echt niet. Volgende week dinsdag 1e echo, ben benieuwd hoor. Iedereen succes, hopelijk veel roze!! Wat is jullie ervaring, op welke dag hadden jullie een punctie, voor degene die er al een IVF op hebben zitten.
Hier net de bms meting gehad. Nu 8 mm dus dat is goed. Er was een klein beetje vocht bij mijn eileider te zien. Oké ook nog niet ernstig maar in mijn bm was ook vocht te zien en dat is niet goed. Essure sterilisatie is dus niet helemaal dicht gegaan,had goede hoop. Heb 3 maanden extra gewacht in de hoop dat het toch nog dicht zou gaan zitten. Niet dus,f*ck. Word vanmiddag teruggebeld want word straks in het team besproken. Ik heb weinig hoop meer op een tp. En ik wacht al 1,5 jaar,mijn geduld is inmiddels een beetje op. Ben ook de jongste niet meer. Ik heb ook aangegeven dat ik heb gelezen van een aantal vrouwen waarbij de eileider is doorgesneden of verwijdert. Dat ik het onzin vind dat ze dit niet bij mij willen doen ivm littekenweefsel. Ik lees soms dat er vrouwen zijn die wel 3x geopereerd worden aan bv endo. Ik weet het nu even niet meer......sorry voor mijn ego bericht....
Jeetje....dikke knuffel van mij. Kan me voorstellen dat je even in een dip zit nu. Weet ook niet goed wat te zeggen. Kun je niet een second opinion aanvragen bij een ander ziekenhuis? Daar heb je namelijk altijd recht op. Misschien dat zij daar wel een ander plan van aanpak voor je hebben? Oke, gaat ook weer tijd inzitten, maar als een ander ziekenhuis wel naar jou wil luisteren? Dan heb je het immers geprobeerd. Want dit schiet zo toch ook niet op bij je huidige ziekenhuis? Happy1978: handig zo'n man die wel met spuitjes om durft te gaan. Ik deed het altijd zelf. Moest ook wel door een bepaalde grens heen hoor, maar toen ik het een paar keer had gedaan, vond ik het niet zo erg meer. Veel succes alvast bij je eerste echo/follikelmeting volgende week! Snoes4rx: zo, wat een mooie oogst. 16 eitjes! Hopelijk ook veel bevruchtingen, zodat er ook nog een mooi aantal ingevroren kan worden. Veel succes morgen bij de terugplaatsing! @ Kiki: spannende weken zo na een terugplaatsing hè? Duim voor jou voor een plakbeeb! @ Yara: we gaan voor een mooi aantal follikels! Ik duim dat er volgende week een mooi aantal te zien zijn op de echo! @ Sansyl: 22 juli de terugplaatsing gehad? Dan kun je dus bijna testen of niet? SPANNEND! Heb je er zelf een goed gevoel over? Alhoewel gevoel natuurlijk niks zegt. De vorige terugplaatsing van een cryo die ik had (in juni 2012), had ik ook Lutinus gebruikt trouwens. Maar ik liep heel erg leeg van dat spul. Zoveel afscheiding had ik. Bovendien is die Lutinus nog erg prijzig ook (zelfs mijn apotheek schrok ervan. Ik kreeg het ook niet vergoed via mijn verzekering.). Dus nu weer aan de Utrogestan. Je schrijft verder: Het valt mij allemaal wel zwaar, alle hormonen, de pijnlijke pucties, en de teleurstelling elke keer als je weer ongesteld wordt. Herkennen jullie dit ook? Ik vond het destijds ook wel zwaar toen wij voor Aiden bezig waren. Je leeft telkens tussen hoop en vrees en dan al die hormonen spuiten, de punctie, daarna weer zenuwachtig afwachten of er wel een bevruchting optreedt, de terugplaatsing, die spannende wachtweken...zucht...Ik vind cryo-terugplaatsingen wat dat betreft wel minder ingrijpend/minder zwaar. Ik hoef alleen maar Progynova te slikken en Utrogestan te proppen. Alleen die wachtweken....dat blijft moeilijk. Nog een week wachten dan hebben wij ook duidelijkheid. @ Stiertje: hoe is het met jou? @ de rest: veel succes met jullie traject. Ik kan helaas niet uitgebreid op jullie allemaal reageren. Zit namelijk illegaal op mijn werk hier op ZP . Maar ik duim voor jullie allemaal hoor! @ mijzelf: ik voel me ergens wel bevoorrecht hier. Wij hebben immers al een lieve zoon. En zijn bezig voor een tweede. In tegenstelling tot de meesten hier die nog geen kindje hebben....Ik hoop heel erg dat jullie binnenkort ook het geluk mogen voelen van een dikpositieve zwangerschapstest! En dat jullie dan 9 maandjes later een mooie gezonde baby in de armen mogen houden.... Ik voel me eigenlijk niet anders dan anders. Af en toe steekjes in mijn baarmoeder. (Of zijn het mijn darmen?) Verder nergens last van. Nog een weekje wachten.....
@BeHappy: ik voel me ook niet echt heel anders. Af en toe een zeurderig gevoel rechts onder in de buik (heb een cyste gehad bij de eierstok). Morgen over een week mogen we testen!
Hallo allemaal, Officieel nu de tp afgebroken! Echo van vanochtend was ook niet goed. Er wordt nu geprobeerd om zo snel mogelijk een afspraak te regelen met mijn endo arts en of die toch niet alsnog mijn eileiders wil verwijderen. Zo schiet het ook niet op. Ik wil jullie allemaal heel erg veel succes wensen en dat ik maar veel goede berichten mag lezen van jullie. Liefs Jackie.