He, balen Be Happy! Hier zojuist ook definitief negatief. Kut kut kut. Zometeen UMCG maar weer bellen voor vervolg. Ik wil nu geen hormonen meer maar tp in eigen cyclus. En de mogelijkheden van Dusseldorf verder uitzoeken. Heb het er met m'n partner over gehad en hij staat er gelukkig achter (hij was eerst wat sceptischer). Ddees: hoe snel kon jij terecht in DD? En moet je ook je medisch dossier uit NL meenemen?
Wie: Be Happy (37 jaar): 1 zoon geboren na ICSI op 01-07-2011. Bezig voor een tweede wondertje. 1e cryo-tp mislukt. Nog 6 in de vriezer. Jolanda: 4e icsi Jackie:5e tp uit eerste IVF,laatste Cryo. Stiertje: 1e cryo tp uit eerste ICSI. Kiki (30 jr): 1 zoon na 1ste ICSI, Helaas na de geboorte overleden, Bezig voor een broertje/zusje, 2e cryo TP, nog 7 in de vriezer. Yara: 27 jaar, eerste ICSI poging Chantal(Chaben): 35 jaar, 1e ICSI poging Ddees70: 37 jaar, 3e ICSI poging voor 1e kindje Snoes: IVF 2, eerste kindje, IVF 1 vijf x tp, allemaal mislukt ivm lekkende eileider. Nu na eileider verwijdering meer kans! Happy1978: 1 zoontje spontaan, 8 IUI's gehad, nu aan het spuiten voor 1e IVF/ICSI Danitcha: IVF 1, 1e kindje, 34 jaar Wat/wanneer: Be Happy: 27-07-2012 tp 1 cryo. Jolanda: FM6 28.07, PU 30.07 ? Jackie:1-8 bms. Stiertje: 27-07-2012 tp 2 cryo's Kiki: 18-08-2012 BMS en Follikel meting Yara: lucrin 22-07-2012 , in afwachting tot ik met Gonal F kan beginnen Chantal(chaben):02-08-2012 1e decapeptyl Ddees70: 05-08-2012 1e decapeptyl, 07-08-2012 laatste pil, 14-08-2012 uitgangs echo Happy1978: 07-08 1e fm Medicijnen/hormonen e.d.: Be Happy: Progynova en Utrogestan Ddees70 Decapeptyl, Menopur, Utrogestan Stiertje: Progynova en Utrogestan Ziekenhuis: Stiertje73: UMCG Be Happy: UMCG Yara3: Elisabeth Ziekenhuis Tilburg Ddees70:AMC Kiki: MCK Punctie: Snoes: 31-7-2012 Danitcha: 13-08-2012 Terugplaatsing: Snoes: 3-8-2012 Testdatum: Be Happy: 10-08-2012. Stiertje: 10-08-2012 Snoes4rx: 15-08-2012 ZWANGER: Helaas niet Zwanger : Kiki82 Sansyl Stiertje
Wie: Be Happy (37 jaar): 1 zoon geboren na ICSI op 01-07-2011. Bezig voor een tweede wondertje. Cryo-tp 1 en 2 mislukt. Nog 6 in de vriezer. Jolanda: 4e icsi Jackie:5e tp uit eerste IVF,laatste Cryo. Stiertje: 1e cryo tp uit eerste ICSI. Kiki (30 jr): 1 zoon na 1ste ICSI, Helaas na de geboorte overleden, Bezig voor een broertje/zusje, 2e cryo TP, nog 7 in de vriezer. Yara: 27 jaar, eerste ICSI poging Chantal(Chaben): 35 jaar, 1e ICSI poging Ddees70: 37 jaar, 3e ICSI poging voor 1e kindje Snoes: IVF 2, eerste kindje, IVF 1 vijf x tp, allemaal mislukt ivm lekkende eileider. Nu na eileider verwijdering meer kans! Happy1978: 1 zoontje spontaan, 8 IUI's gehad, nu aan het spuiten voor 1e IVF/ICSI Danitcha: IVF 1, 1e kindje, 34 jaar Wat/wanneer: Jolanda: FM6 28.07, PU 30.07 ? Jackie:1-8 bms. Kiki: 18-08-2012 BMS en Follikel meting Yara: lucrin 22-07-2012 , in afwachting tot ik met Gonal F kan beginnen Chantal(chaben):02-08-2012 1e decapeptyl Ddees70: 05-08-2012 1e decapeptyl, 07-08-2012 laatste pil, 14-08-2012 uitgangs echo Happy1978: 07-08 1e fm Medicijnen/hormonen e.d.: Be Happy: Progynova en Utrogestan Ddees70 Decapeptyl, Menopur, Utrogestan Stiertje: Progynova en Utrogestan Ziekenhuis: Stiertje73: UMCG Be Happy: UMCG Yara3: Elisabeth Ziekenhuis Tilburg Ddees70:AMC Kiki: MCK Punctie: Snoes: 31-7-2012 Danitcha: 13-08-2012 Terugplaatsing: Snoes: 3-8-2012 Testdatum: Snoes4rx: 15-08-2012 ZWANGER: Helaas niet Zwanger : Kiki82 Sansyl Stiertje Be Happy
@ Nieuwelingen: welkom! Hoop dat wij allemaal binnenkort een positieve test in handen mogen hebben. @ Stiertje: balen inderdaad. Om teleurstellingen te voorkomen, had ik al rekening gehouden met een negatieve test. Alhoewel ik dit keer ergens wel het gevoel had dat het raak was qua steekjes enzo. Maar helaas. Die symptomen zullen wel van een aankomende ongi zijn of van de Progynova/Utrogestan. En toch merk ik dat ik het best wel erg jammer vind dat het weer niet gelukt is.... Wij gaan eerst nog verder met de hormonen aangezien wij nog 6 cryo's hebben, maar mochten er nog een aantal terugplaatsingen mislukken, wil ik ook informeren naar een terugplaatsing in een natuurlijke cyclus. Ik heb hier wel vaker verhalen gelezen dat de kans van slagen daar toch groter mee lijkt. Maar ik neem aan dat je dan nog wel gewoon de Utrogestan moet gebruiken.
Nee, dan ook geen utrogestan. Omdat je het in eigen cyclus doet, maakt je lichaam dan zelf voldoende progesteron aan. Vooropgesteld dat je een 'normale' eigen cyclus hebt natuurlijk ...
Voor jou ook flink balen natuurlijk. Helemaal omdat jullie nog geen kinderen hebben. Wij hebben er al eentje rondlopen en dan voel ik me dus al bevoorrecht. Wij hebben het al eens mee mogen maken en daar knijpen we onze handjes mee dicht. Wij hopen dat het bij jou ook gauw eens mag lukken (en ook bij de rest hier bij wie het nog steeds niet gelukt is.)
Net het ziekenhuis gebeld. Wel irritant dat ze in het UMCG maar 1 telefoonlijn hebben. Je blijft bellen, net alsof je meedoet aan een of ander belspel.... Maar goed. Het is weer gelukt om ze te bereiken. Schema + recepten worden weer toegestuurd. En dan is het vanaf dag 1 weer starten met Progynova en dan rond dag 12/13 weer een echo. We gaan vol goede moed weer verder!
Balen stiertje en behappy! Ik vind het knap dat we allemaal maar doorgaan terwijl onze hoop na twee weken de grond in is geboord.. bizar eigenlijk dat je twee weken lang hoopt op positief en je jezelf er dan binnen een dag bij neer kan leggen dat het helaas niet gelukt is... bij mij was het in een natuurlijke cyclus teruggeplaatst, maar vroeg mij af of het niet handiger is utrogestan te gebruiken?
Vandaag hier de 2e fm gehad en ik heb maandag de puntie in het Maasstad ziekenhuis, daarna mag manlief naar het EMC. Ik hoop dat alles snel gaat, zie best tegen de punctie op, maar weet dat het voor een goed doel is. Ik hou jullie op de hoogte.
Happy1978: Spannend! Wij lopen ongeveer gelijk ik heb 8-8 1e follikelmeting gehad en morgen de 2e benieuwd of mijn eitjes willen groeien Heel veel succes maandag!
Ja, de hele tijd stond ik er nog wel heel relaxed in en 'komt het wel' en ineens toen we die medicijnen meenamen, werd het heel spannend! @Kiki82; Nou, normaal zou ik me er heel erg druk om maken, maar omdat ik eigenlijk zoveel banger ben voor de punctie valt het mee.. De instructie ging ook wel goed, dus ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt.. Maar ik zou liegen als ik zei dat ik er zin in heb
@nana ik weet nog dat ik bij de eerste keer prikken een reflex had en de naald er net zo snel weer uittrok, moest om mezelf lachen toen. Ff een keer goed ademgehaald en het rustig gedaan, het is vreemd om jezelf te prikken, maar er zijn zoveel mensen met suikerziekte die dit dagelijks doen.. dan redden wij ons ook wel Ik weet dat ik bloednerveus en bang was voor de punctie, had horror verhalen op internet gelezen. Daarnaast ben ik allergisch voor de medicatie die erbij hoort dus moest het zonder doen.. het is mij 100% meegevallen. Heb daar gehuild en gelachen van de opluchting..elke keer als er een follikel werd aangeprikt voelde het als menstruatie kramp, viel echt mee... Wel achteraf napijn gehad maar dat kwam omdat ik zonder medicatie zat... Om een sterke paracetamol zetpil gevraagd en toen ging het beter. Het is geen pretje, maar het viel mij allemaal mee...
Ik heb de horrorverhalen ook gelezen en mocht van mijn arts niet meer op internet lezen over de punctie, omdat ik mezelf helemaal bang had gemaakt. Intussen ben ik wat rustiger, omdat ik weet dat er redelijk heftige pijnstillers aan te pas komen en ik het maar gewoon moet accepteren, want ik doe er toch niets aan.. De keuze is heel simpel, want zonder punctie niet zwanger Maar het is wel fijn om te horen dat iemand het mee vind vallen, dat stelt toch wel gerust Donderdag is het zover, dus komt nu wel dichtbij.. Ik ben alleen wel heel bang om fouten te maken. Het is al een behoorlijke tijd geleden dat ik prikinstructie had, maar gelukkig zit er een goede handleiding in m'n mapje Hoe gaat het met jou?
Wie: Be Happy (37 jaar): 1 zoon geboren na ICSI op 01-07-2011. Bezig voor een tweede wondertje. Cryo-tp 1 en 2 mislukt. Nog 6 in de vriezer. Jolanda: 4e icsi Jackie:5e tp uit eerste IVF,laatste Cryo. Stiertje: 1e cryo tp uit eerste ICSI. Kiki (30 jr): 1 zoon na 1ste ICSI, Helaas na de geboorte overleden, Bezig voor een broertje/zusje, 2e cryo TP, nog 7 in de vriezer. Yara: 27 jaar, eerste ICSI poging Chantal(Chaben): 35 jaar, 1e ICSI poging Ddees70: 37 jaar, 3e ICSI poging voor 1e kindje Snoes: IVF 2, eerste kindje, IVF 1 vijf x tp, allemaal mislukt ivm lekkende eileider. Nu na eileider verwijdering meer kans! Happy1978: 1 zoontje spontaan, 8 IUI's gehad, nu aan het spuiten voor 1e IVF/ICSI Danitcha: IVF 1, 1e kindje, 34 jaar Nana86: 1e ICSI poging voor eerste kindje. Wat/wanneer: Jolanda: FM6 28.07, PU 30.07 ? Jackie:1-8 bms. Kiki: 18-08-2012 BMS en Follikel meting Yara: lucrin 22-07-2012 , in afwachting tot ik met Gonal F kan beginnen Chantal(chaben):02-08-2012 1e decapeptyl Ddees70: 05-08-2012 1e decapeptyl, 07-08-2012 laatste pil, 14-08-2012 uitgangs echo Happy1978: 07-08 1e fm Nana86: 16/8 beginnen met Decapeptyl Medicijnen/hormonen e.d.: Be Happy: Progynova en Utrogestan Ddees70 Decapeptyl, Menopur, Utrogestan Stiertje: Progynova en Utrogestan Ziekenhuis: Stiertje73: UMCG Be Happy: UMCG Yara3: Elisabeth Ziekenhuis Tilburg Ddees70:AMC Kiki: MCK Punctie: Snoes: 31-7-2012 Danitcha: 13-08-2012 Terugplaatsing: Snoes: 3-8-2012 Testdatum: Snoes4rx: 15-08-2012 ZWANGER: Helaas niet Zwanger : Kiki82 Sansyl Stiertje Be Happy
Goed hoor, griep is weer de deur uit! Mag volgende week zaterdag weer voor een Bms en follikel meting en dan hopelijk het weekend daarop weer een tp. Volgens mij kan er niet zoveel mis aan het spuiten... Ze hebben mij toen alleen de uitleg van de spuiten gegeven. Ik heb uiteindelijk ervoor gekozen in mijn bovenbeen te spuiten, had een platte buik en vond het een eng idee in mijn buik. Heb nogal zware bovenbenen en vond het makkelijker te zien in mijn been.
Nana: ik vond de puncties ook altijd erg meevallen. Sterker nog: ik had vantevoren zelfs om minder morfine gevraagd, omdat ik er niet van hou om half van de wereld te zijn. Ze zouden bijspuiten wanneer nodig. Ik heb tijdens beide puncties gezellig liggen kletsen met de artsen en mijn vriend. Vond het goed te doen. Tuurlijk voel je wel pijn, maar ik vond het draaglijk. In tegenstelling tot de HSG die ik een paar jaar geleden heb gehad. Toen vloog ik tegen het plafond van de pijn. Vreselijk. Mijn eileiders en baarmoeder zagen er overigens keurig uit. Maar ik heb dus liever een punctie dan een HSG! Hier aan het wachten op mijn ongi die maar niet komt. Grrr... want dan kan ik namelijk het ziekenhuis bellen voor een echo rond dag 12 ivm een terugplaatsing. Had vanmorgen nog weer getest voor de zekerheid, maar nog steeds negatief.
Vanmorgen 3e follikelmeting gehad en hebben woensdagochtend de punctie!! Brrr vind het nu wel erg spannend worden! Ben zo benieuwd hoe ik de punctie zal ondergaan. Vanavond om 21.00 laatste spuit ovitrelle i.p.v pregnyl die was namelijk nIet leverbaar! Dus al met al zijn er nu al zenuwen voor woensdag!
Spannend, yara! In het umcg kreeg ik een tabletje dormicum vantevoren. Dat helpt om ontspannen te zijn. En als je ontspannen bent, heb je minder pijn. @Be Happy: ik ben ook nog niet ongesteld. Stom he. Vorige week dacht ik de hele week: ik word ongesteld. Niet dus. En nu denk ik: laat maar komen. Mooi niet dus. Ik heb ook al gedacht om er nog een testje tegenaan te gooien. Maar eigenlijk natuurlijk zonde van het testje ...
Stiertje, raar he? De vorige keer toen ik Progynova en Lutinus gebruikte, werd ik 2 dagen na het stoppen ongesteld. Nu nog steeds niks. Anders doe je een goedkope test van het Kruidvat? Had ik vanmorgen ook gedaan, omdat ik al lang mijn ongi had verwacht. Yara, alvast heel veel succes woensdag! Op naar een mooi aantal eicellen en bevruchtingen!
Ik heb nog een doosje KV 2 voor 5 euro liggen. Wacht nog wel even tot morgen/overmorgen. Ik heb trouwens utrogestan ipv lutinus. Wel vervelend he, dat je dan nog moet wachten op de finale 'ontknoping' terwijl je eigenlijk al weer met je hoofd bij de volgende tp bent en graag verder wilt. Ik wil zo graag eens een test doen en ook echt de kans hebben dat ie positief wordt. Tot nu toe alleen nog maar testjes gedaan 'voor de zekerheid' maar al wetend dat het niet gelukt is.