ICSI, IVF, Cryo TP Juli/Aug 2012

Discussion in 'MMM clubs' started by kiki82, Jul 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

Apr 15, 2011
    502
    0
    0
    Vanmorgen de punctie gehad. Viel me achteraf toch wel mee, de laatste verdovingsspuit voelde ik echt heel erg, maar het doorprikken van de vaginawand, deed pijn, maar was te doen.
    Het weghalen van de follikels voelde ik bij de meeste eigenlijk helemaal niet. Het was wat gevoelig, dus de echostaaf voelde ik in het begin. Als met al goed te doen, geen pretje, maar mocht het nog een keer nodig zijn, zal ik er minder tegenop zien.
    Ik heb de punctie in het Maasstad ziekenhuis gegaan. Mocht mee naar EMC op de koffertje met eitjes af te geven.
    Uiteindelijk zijn er 13 follikels aangeprikt en zijn er 10 eitjes gevonden. Hopelijk zijn ze allemaal goed genoeg. Donderdag weten we meer. Het is bij ons ICSI geworden.

@Yara3, succes woensdag!!! Goed de instructies volgen wat betrek in en uitademen, helpt echt!!

@danitcha
    Hoe is de punctie bij jou verlopen?? Succes met wachten tot waarschijnlijk net als ik donderdag!

2. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

Apr 15, 2011
    502
    0
    0
    Wie:
    Be Happy
    (37 jaar): 1 zoon geboren na ICSI op 01-07-2011. Bezig voor een tweede wondertje. Cryo-tp 1 en 2 mislukt. Nog 6 in de vriezer.
    Jolanda: 4e icsi
    Jackie:5e tp uit eerste IVF,laatste Cryo.
    Stiertje: 1e cryo tp uit eerste ICSI.
    Kiki (30 jr): 1 zoon na 1ste ICSI, Helaas na de geboorte overleden, Bezig voor een broertje/zusje, 2e cryo TP, nog 7 in de vriezer.
    Yara: 27 jaar, eerste ICSI poging
    Chantal(Chaben): 35 jaar, 1e ICSI poging
    Ddees70: 37 jaar, 3e ICSI poging voor 1e kindje
    Snoes: IVF 2, eerste kindje, IVF 1 vijf x tp, allemaal mislukt ivm lekkende eileider. Nu na eileider verwijdering meer kans!
    Happy1978: 1 zoontje spontaan, 8 IUI's gehad, nu aan het spuiten voor 1e IVF/ICSI
    Danitcha: IVF 1, 1e kindje, 34 jaar
    Nana86: 1e ICSI poging voor eerste kindje.

Wat/wanneer:
    Jolanda: FM6 28.07, PU 30.07 ?
    Jackie:1-8 bms.
    Kiki: 18-08-2012 BMS en Follikel meting
    Yara: lucrin 22-07-2012 , in afwachting tot ik met Gonal F kan beginnen
    Chantal(chaben):02-08-2012 1e decapeptyl
    Ddees70: 05-08-2012 1e decapeptyl, 07-08-2012 laatste pil, 14-08-2012 uitgangs echo
    Happy1978: 07-08 1e fm
    Nana86: 16/8 beginnen met Decapeptyl

Medicijnen/hormonen e.d.:
    Be Happy: Progynova en Utrogestan
    Ddees70 Decapeptyl, Menopur, Utrogestan
    Stiertje: Progynova en Utrogestan

Ziekenhuis:
    Stiertje73: UMCG
    Be Happy: UMCG
    Yara3: Elisabeth Ziekenhuis Tilburg
    Ddees70:AMC
    Kiki: MCK

Punctie:
    Snoes: 31-7-2012
    Danitcha: 13-08-2012

Terugplaatsing:
    Snoes: 3-8-2012
    Happy1978: 16-08-2012

Testdatum:
    Snoes4rx: 15-08-2012
    Happy1978: 01-09-2012
    ZWANGER:

Helaas niet Zwanger :
    Kiki82
    Sansyl
    Stiertje
    Be Happy

3. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    Klinkt goed, Happy: 10 eitjes! En fijn dat jouw punctie te doen was. Nu nog even spannend tot donderdag.

4. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

May 4, 2011
    1,498
    102
    63
    Hoi meiden,

Ik heb meegelezen maar verder nog niet zo veel gereageerd. Had ook zelf niet zoveel te melden, behalve fm's. Mijn punctie is uitgesteld naar morgen, omdat er opeens nog kleine follikels gingen groeien. En in mijn geval moet je ieder follikel een kans geven. Van de verwachte 5 zit ik nu op 10 volgroeide follikels :D.

Happy, ben stiekem wel jaloers dat je al de punctie hebt gehad hoor. En ondanks dat je het zelf vond meevallen, vind ik je verhaal behoorlijk angstaanjagend. Maar we weten waarvoor we het doen!
    Super hoor 10 eitjes!!! :D

Yara, jij ook succes woensdag!

Wat veel puncties deze week trouwens!

5. yara3

yara3 Lid

Jul 24, 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanx dames!
    Nou vanavond om 9 uur de (hopelijk) laatste prik gezet ovitrelle i.p.v pregnyl. Wat viel die 100% mee zeg was er erg zenuwachtig voor toch een andere prik als anders maar voelde he
    Bijna niet :) (daarna de twijfel hebben we het wel goed gedaan, het was een voorgevulde spuit dus kan niet missen) maar had bij mezelf verwacht dat de prik kon gaan branden maar helemaal niet (of nog niet) en toen kwamen de tranen alle spanning kwam
    Er er ff uit denk ik. Fijn geknuffeld en getroost door mijn lieve vriendje zelfs onze hond kwam ff kroelen :)
    Morgen een dag geen prik ik ga het bijna missen denk ik haha
    Nu ga ik lekker slapen! Heel veel succes morgen daniticha!
    Tot snel weer dames
    Ps. Had het niet gedacht maar toch wel ff fijn om
    Ff van je af te 'schrijven'

6. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

May 4, 2011
    1,498
    102
    63
    Yara, ik herken je gevoel heel erg van het zetten van de laatste spuit. Ik was op een gegeven moment het spuiten zo zat. Nu moeten we natuurlijk nog die bolletjes, maar dat is anders dan spuiten. De pregnyl was echter niet m'n laatste spuit, kreeg er vanmorgen voor de punctie nog eentje in m'n bil, maar dat was dan echt de allerlaatste!!!

De punctie ging super. Ik vond de angst van te voren erger. En de napijn is ook niet mis. De medicatie was super en ik heb weinig van de punctie mee gekregen. Lekker liggen babbelen zelfs :). Af en toe voelde ik wel een soort stomp. Misschien dat dat wel pijn deed, maar ik kan het me niet meer zo goed herinneren. Voor m'n gevoel duurde de punctie 1 minuut, terwijl ik daar toch wel 20 minuten heb gelegen volgens m'n lief.
    Er waren opeens 13 follikels :(. Allemaal aangeprikt en 13 eitjes gevonden!!! Mijn dag kan niet meer stuk :D.
    Donderdag horen we of er bevruchtingen hebben plaats gevonden en zoja, dan vrijdag de tp. En dan de 29e bloed testen. Spannend!!!

Succes morgen Yara!

7. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

Oct 14, 2007
    1,247
    0
    36
    Noord-Holland
    Wie:
    Be Happy
    (37 jaar): 1 zoon geboren na ICSI op 01-07-2011. Bezig voor een tweede wondertje. Cryo-tp 1 en 2 mislukt. Nog 6 in de vriezer.
    Jolanda: 4e icsi
    Jackie:5e tp uit eerste IVF,laatste Cryo.
    Stiertje: 1e cryo tp uit eerste ICSI.
    Kiki (30 jr): 1 zoon na 1ste ICSI, Helaas na de geboorte overleden, Bezig voor een broertje/zusje, 2e cryo TP, nog 7 in de vriezer.
    Yara: 27 jaar, eerste ICSI poging
    Chantal(Chaben): 35 jaar, 1e ICSI poging
    Ddees70: 37 jaar, 3e ICSI poging voor 1e kindje
    Snoes: IVF 2, eerste kindje, IVF 1 vijf x tp, allemaal mislukt ivm lekkende eileider. Nu na eileider verwijdering meer kans!
    Happy1978: 1 zoontje spontaan, 8 IUI's gehad, nu aan het spuiten voor 1e IVF/ICSI
    Danitcha: IVF 1, 1e kindje, 34 jaar
    Nana86: 1e ICSI poging voor eerste kindje.

Wat/wanneer:
    Jolanda: FM6 28.07, PU 30.07 ?
    Jackie:1-8 bms.
    Kiki: 18-08-2012 BMS en Follikel meting
    Yara: lucrin 22-07-2012 , in afwachting tot ik met Gonal F kan beginnen
    Chantal(chaben):02-08-2012 1e decapeptyl
    Ddees70: 05-08-2012 1e decapeptyl, 07-08-2012 laatste pil, 14-08-2012 uitgangs echo Start Menopur. 1e FM 20-08, 2e FM 22-08
    Happy1978: 07-08 1e fm
    Nana86: 16/8 beginnen met Decapeptyl

Medicijnen/hormonen e.d.:
    Be Happy: Progynova en Utrogestan
    Ddees70 Decapeptyl, Menopur, Utrogestan
    Stiertje: Progynova en Utrogestan

Ziekenhuis:
    Stiertje73: UMCG
    Be Happy: UMCG
    Yara3: Elisabeth Ziekenhuis Tilburg
    Ddees70:AMC
    Kiki: MCK

Punctie:
    Snoes: 31-7-2012
    Danitcha: 13-08-2012
    Ddees70: 25-08-2012

Terugplaatsing:
    Snoes: 3-8-2012
    Happy1978: 16-08-2012

Testdatum:
    Snoes4rx: 15-08-2012
    Happy1978: 01-09-2012

ZWANGER:

Helaas niet Zwanger :
    Kiki82
    Sansyl
    Stiertje
    Be Happy

8. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

Apr 15, 2011
    502
    0
    0
    @danitcha, super meid, en nog 13 eitjes ook!!! Ik duim dat er veel mooie bevruchtingen zijn. Wij horen het ook donderdag en dan ik ook de terugplaatsing.

@yara, succes morgen met de punctie!!!

De bolletje vind ik dus echt niets, maar is te doen hoor.
    Hier wel last van napijn, sinds gisteren avond, waarschijnlijk toch te veel gedaan. Vandaag wel gewerkt, morgen maar even kijken hoe en wat. Wil toch donderdag weer van de pijn af zijn en me kunnen focussen op de 2e deel van het hele gebeuren. Ik heb er echt zoveel vertrouwen in, raar hoor, nu maar hopen dat het lukt, want anders zal die klap wel aankomen... Maar goed, al met al vind ik het tot nu toe meevallen, had ik niet verwacht.

Iedereen succes!! Kom op meiden!

9. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

Feb 18, 2009
    787
    0
    0
    Marketing en communicatie
    midden van het land
    Hier helaas negatieve test... Morgen bloed prikken, maar weet dus al wat de uitslag is... Helaas

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Pfff...Snoes....Hele dikke digitale knuffel...
    Het wil nog niet lukken om zwanger te worden hier in ons clubje...:(

Hopelijk mogen we allemaal binnenkort op roze ipv rood!

Hier nog steeds geen ongi. Zucht. Straks het ziekenhuis bellen, want ze hebben me een verkeerd recept gestuurd. De eerste keer kreeg ik Lutinus, maar dat beviel me niet. Veel afscheiding, jeuk en het is ook nog eens erg duur. De vorige keer kreeg ik daarom Utrogestan.

Krijg ik nu samen met mijn nieuwe schema en recept voor Progynova weer een recept voor Lutinus toegestuurd? Vraag me af of ze mijn dossier wel goed lezen....:x

11. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    @snoes: he, balen joh! Deze ronde is inderdaad nog weinig succesvol in dit topic! Hopelijk snel verandering!
    @Be Happy: hoe irritant is dat! Ze geven volgens mij iedereen standaard een recept voor lutinus (zouden ze provisie krijgen van de fabrikant??), want wat jij schrijft is mij ook overkomen. Stelletje domoren!
    Ik geloof dat ik vandaag misschien eindelijk wel ongesteld ga worden. Tsjonge, wat duurt dat allemaal lang!

12. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

May 4, 2011
    1,498
    102
    63
    Snoes en Stiertje... niet leuk :( (is een understatement). Sterkte meiden.
    Maar begrijp ik nou goed dat nog niemand in dit topic zwanger is geworden? :$

13. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    @Danitcha: volgens mij klopt dat, kijk maar op het lijstje. Dus de eer is aan jou! En aan Happy en Ddees natuurlijk! En de rest gaat voor september!

14. Be Happy

Al ongi Stiertje? Ik heb al dagen het idee dat het komt en loop ook al rond met maandverband just to be sure, maar tot op heden niks. Normaal hoop je daarop, hahaha, maar in dit geval wil ik graag verder en kan ik niet wachten op Hare Koninklijke Roodheid.

Wat stom dat ze dezelfde fout ook al eens bij jou hebben gemaakt? Lutinus is flink duurder dan Utrogestan, dus misschien dat dat het UMCG meer oplevert? Inderdaad misschien een akkoordje met de fabrikant?

Ze zouden mij een nieuw recept toesturen.Vroegen nog of er spoed bij zat. Heb aangegeven dat ik nog steeds aan het wachten ben op mijn menstruatie, dus dat het niet zo'n haast heeft.

15. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

Feb 18, 2009
    787
    0
    0
    Marketing en communicatie
    midden van het land
    Dit is inderdaad niet echt een goede maand met nog maar nul zwangeren op de 15e....maar we moeten de moed niet verliezen ;(

Ik moet nu eerst twee pilstrippen achter elkaar slikken en daarna bloedprikkem voor de endo waardes. Als die laag genoeg zijn kan ik voor een cryo tp gaan. Ga even heel gezond leven en weer hardlopen zodat ik straks topfit mijn dertigste verjaardag kan vieren. En zo maak ik hopelijk ook een goed nestje voor mijn cryo.

Sterkte allemaal en hopelijk komen er nogmaals zwangeren bij!
    X

16. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    @Be Happy: ja, vandaag eindelijk ongesteld geworden. Hehe! Dus morgen ff umcg bellen.

17. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

Oct 14, 2007
    1,247
    0
    36
    Noord-Holland
    Vervelend voor alle andere, maar ik hoop dat wij meer succes hebben

18. yara3

yara3 Lid

Jul 24, 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dames de punctie is achter de rug Oeffff wat was ik
    Zenuwachtig! Ik kreeg eerst een prik in mijn bil (met geloof ik
    Morfine) daarna even plassen en in de welbekende stoel gaan liggen met de'beugels'.
    Het was toch best wel pijnlijk vooral rechter eierstok daar lagen de eitjes verder uit elkaar en de kleinere eitjes hadden een taaier velletje waar ze doorheen moest prikken. Nou uiteindelijk zijn er 9 eitjes gevonden (waar er erg blij mee zijn).
    Vandaag rustig aangedaan heb ook een zetpil meegekregen die heb ik ingenomen toen ik merkte dat de morfine uitgewerkt was.
    Nu lig ik nog lekker op de bank met een gevoelig buikje dadelijk een paracetamol en gaan slapen!
    Al met al is het me tot nu toe meegevallen samen met mijn lieve schatje aan mijn zij!
    Zaterdag ochtend staat de terug plaatsing gepland nu duimen dat het mooie embryo's gaan worden!
    Slaap lekkes dames!

19. Nana86

Nana86 Niet meer actief

@Yara3: Ik duim voor je!

Vandaag is het voor ons dan echt begonnen! vanmorgen heb ik mijn eerste decapeptyl injectie gehad! Ik vond het toch wel erg spannend hoor, maar eigenlijk ging het heel goed :D Heb rustig de tijd genomen terwijl ik lekker op bed lag, maar ik voelde het nog wel een tijdje prikken na de tijd, daar werd ik wel wat onzeker van..
    Na een kwartiertje was dat wel over, dus tot nu toe positieve ervaring :)

20. Be Happy

Yara: ik duim uiteraard met je mee!

Ddees: ik begrijp je wel hoor. Ik snap ook helemaal dat je het jezelf ook meer gunt dan een ander. Dat lijkt me ook heel normaal. Uiteraard duim ik ook dat jij gauw een mooie positieve zwangerschapstest in handen mag houden! Je bent al zo lang bezig!

Hier komt ook eindelijk de ongi op gang. Even wachten op de grote uitbarsting en dan het ziekenhuis maar bellen voor een afspraak voor een echo rond dag 12.
    Stiertje: gaan we bijna weer gelijk op.....:p

Share This Page