Hey Meiden, Ik dacht hoogste tijd om een nieuw onderwerp aan te maken voor meiden die gaan beginnen in Aug/Sept 2012 met IVF/ICSI! Na 3 jaar, veel onderzoeken en 6 mislukte IUI behandelingen verder gaan we half September beginnen aan onze 1ste IVF poging. Gister hebben we de informatiemiddag gehad ik het AMC. Eind Augustus begin September gaan we nog even samen heerlijk op vakantie om er daarna voor 100% voor te gaan. Als ik deze cyclus ongesteld word wat ongeveer over 8 moet zijn moet ik beginnen met de pil. Op 8 September 1 dag na het terug komen van onze vakantie begin ik met decapeptyl injecties. Op 10 September moet ik de laatste pil innemen en moet ik door blijven gaan met de decapeptyl injecties. Op 17 September staat de uitgangsecho gepland dan hoor ik ook wanneer ik moet beginnen met gonal-F. Op 1 Oktober staat de punctie gepland. Groetjes Gylaine
Hoi Gylaine, wij beginnen ook in september met ivf. We moesten een maand overslaan anders had ik echo in mijn vakantie. Ik ben nu bezig met primolut omdat ik geen eisprong van mezelf heb en dan hoop ik 29 augustus mijn menstruatie te hebben. En dan 23-september beginnen met decapeptyl en dan 7 oktober beginnen met gonal-f en dan waarschijnlijk tussen 22-28 oktober punctie.... Ik vind het heel spannend en ben er best veel mee bezig..
Wij beginnen ook binnenkort met ICSI! Wij zijn in een kliniek terecht gekomen vanwege mijn PCOS, en daar leek het hen wel handig om het zaad van mijn vriend te controleren, gezien hij vroeger 2 operaties heeft gehad down under. Dat kon invloed hebben op de kwaliteit. En dat is helaas ook zo, bij het eerste onderzoek zijn er 400000 zaadcellen gevonden, waarvan 35 met goede kwaliteit, en bij het 2e onderzoek werden er 200000 zaadcellen gevonden, waarvan 10 met goede kwaliteit Daarom is ICSI onze enige optie. Ik moet 30 augustus starten met decapeptyl! Ik zie dat jullie al hele schema's hebben meegekregen.. Zelfs al een punctie gepland! Dat is bij ons niet zo. Ik begin dus op de 30e met spuiten, als ik ongesteld word maken we een afspraak voor een uitgangsecho, dan wordt bepaald of ik gonal-F of Puregon ga spuiten en dan wordt er na 6 tot 8 dagen weer een echo gemaakt om te kijken of er genoeg gegroeide eitjes zitten. Afhankelijk daarvan wordt dan pas bepaald wanneer er een punctie gedaan wordt! Raar dat dat zo verschillend is bij iedereen he?
Hey meiden wat leuk dat jullie meeschrijven! Vandaag een beetje bruin bloedverlies gehad dus denk dat het morgen gaat doorzetten en dan begin ik morgenavond aan de pil. Nu gaat alles echt beginnen, gelukkig heb ik alles in huis en heb ik ook nog 10.0000 eh pregnyl kunnen krijgen bij de apotheek wat een hele opluchting was omdat het nergens meer te krijgen ze wachten allemaal op een levering die nog onder voorbehoud staat. @ Bieb : Wat balen dat je een maand over moest slaan maar vakantie doet een mens ook heel goed, heb je een leuke vakantie gehad? In het verleden is het bij mij ook opgewekt met primolut omdat ik geen eisprong had maar moeder natuur heeft dit zelf hersteld gelukkig. Ik begrijp je heel goed als je zegt dat je er veel mee bezig bent ik ben het ook! Voor mezelf heb ik een fertiliteitsdagboek gekocht zodat ik voor mezelf alles kan opschrijven uit het verleden met mijn IUI's heb ik veel aan gehad (dat is voor mij een manier om het een beetje los te laten). Ik ga voor je duimen dat je de 29ste ongesteld word zodat je net als mij kan gaan beginnen! @ shaddixxx : Jeetje meis jullie hebben ook al zo'n lange weg afgelegd wel fijn dat de kliniek gelijk onderzoek heeft gedaan en je gelijk door kan in de ivf wij hebben 2 maanden moeten wachten op een plekje . Mag ik vragen welke kliniek je loopt? zelf kom ik namelijk ook uit de omgeving van den haag maar door mijn verhuizing naar utrecht loop ik nu op het AMC. Wel apart dat ze jullie 7 IUI hebben gegeven in het amc werd gelijk gezegt als mijn man z'n zaadcellen slecht waren geweest we niet in aanmerking waren gekomen voor IUI. In het AMC kreeg ik op de voorlichtingsmiddag gelijk een heel schema mee en een lijst met medicijnen, zelf vind ik dat wel prettig want dan weet je ook een beetje waar je aan toe bent (het kan nog wel afwijken maar meestal loopt het zo ongeveer zeiden ze). Op mijn werk heb ik nu gelijk alles kunnen regelen wat ook fijn is, is jou werk ook meegaand?
Fijn dat je die pregnyl in ieder geval al binnen hebt! Ik heb een beetje het idee dat er in de kliniek waar ik loop niet zo'n tekort is, maarja, het is maar de vraag hoe lang dat nog duurt natuurlijk Vind dat ook zo stom geregeld he.. Als ze het meedoen aan moeders voor moeders wat aantrekkelijker zouden maken (door middel van een vergoeding ofzo, in plaats van zo'n cadeautje waar je niets mee kunt) zouden er vast veel meer vrouwen aan meedoen.. Die farmaceuten roepen dan wel heel hard dat ze er dan minder aan verdienen, maar als geen enkele vrouw meer meewerkt, kan er uberhaupt geen pregnyl meer gemaakt worden en verdienen ze ook helemaal niets meer.. Ik vind het maar krom geregeld! Wij lopen bij het Geertgen in Elsendorp.. Is een behoorlijk eind weg, maar het is echt een ontzettend fijne kliniek. We zijn daar terecht gekomen omdat ze mij in het ziekenhuis niet wilden helpen met mijn PCOS, omdat ik overgewicht heb. Ze wilden dat ik eerst af zou vallen. Nu heb ik dat natuurlijk wel geprobeerd, want een lager gewicht is ook gewoon gezonder, maar het ging zo tergend langzaam.. Ik wilde helemaal niet wachten tot ik 12 kilo was afgevallen! Op dit forum heb ik toen over het Geertgen gelezen, daar hechten ze geen waarde aan je gewicht.. En we zijn nog altijd dolblij dat we daarheen zijn gegaan! Het is ontzettend lang rijden, vooral ook omdat de enige mensen die op mijn zoontje kunnen passen in Oudenbosch wonen.. Als ik een simpele echo heb kunnen we hem natuurlijk best meenemen naar de kliniek, maar bij een zaadonderzoek (wat dus in de kliniek nog geproduceerd moet worden omdat we zo ver weg wonen), en bij de echte behandelingen of puncties gaat dat natuurlijk niet.. Dan rijden we dus eerst anderhalf uur van Den Haag naar Oudenbosch, en dan nog een keer anderhalf uur van Oudenbosch naar Elsendorp.. Da's 6 uur in de auto op 1 dag.. Als je dan 3 keer in de week moet komen is dat niet echt fijn.. Maar we hebben het er graag voor over! Ik ben ZZPer en dus eigen baas, dus ik kan gelukkig helemaal zelf mn tijden bepalen! Op het werk van m'n vriend hebben ze tot nu toe ook nog niet moeilijk gedaan. Ik heb zelf geen rijbewijs en kan dus nooit alleen naar de kliniek.. Nu vind ik het ook wel fijn dat hij er altijd bij is hoor Wij hebben trouwens niet 7x IUI gehad hoor, haha! Je hebt het een beetje verkeerd gelezen, er staat 29/7, wat dus staat voor 29 juli We hebben maar 1 keer IUI gehad, maar op 29 juli brak mijn menstruatie door en bleek die poging dus mislukt. Was ook logisch, want met 10 zaadcellen is het eigenlijk gewoon onmogelijk.. Wel fijn dat het nu echt gaat beginnen! Het is allemaal niet leuk natuurlijk, maar je kunt nu wel weer gaan werken aan een echte kans, en dat geeft nieuwe hoop! Waar gaan jullie heen op vakantie?
Ha meiden, Mag ik me bij jullie aansluiten?? Vanmiddag bij de gyn. geweest. En er is besloten niet door te gaan met de IUI, want het zaad van mn vriend was weer slecht (4e keer!)! De volgende stap die we gaan nemen is IVF/ICSI... En dat valt niet mee!! --> weer naar een ander zkh en ik moet mezelf gaan spuiten! We moeten het nog even laten bezinken. Ik ben me ook flink aan het inlezen hier en overal! Liefs jufaman81
Balen! Maar hopelijk geeft IVF/ICSI wel goede resultaten! Weet je nog niet of het IVF of ICSI wordt bij jullie? Tegen het zelf spuiten zag ik ook vreselijk op, dat leek me echt gruwelijk, tot ik me ging inlezen over de punctie Nu heb ik nog steeds geen zin in het zelf spuiten, ben echt bloednerveus daarvoor, maar vergeleken bij wat daarná komt stelt het niet heel veel meer voor geloof ik
@ Sahdixxx: Bij ons gaat het ICSI worden, dat weten we al wel zekere. Vandaag te horen gekregen dat we 4 september onze 1e afspraak hebben! En natuurlijk blijven we hoop houden op een gezonde zwangerschap!
Hey meiden! Ook ik ga met ivf beginnen. Ik had gehoopt vandaag te kunnen starten met menopur, maar helaas bleek op de uitgangsecho dat ik links een cyste heb zitten. Hmmmm... Nu drie weekjes aan de pil, zodat de cyste verdwijnt en er niet weer een terug komt en op 11 september ga ik echt starten! Dan heb ik mijn uitgangsecho en kan ik op 14 september beginnen met spuiten van menopur. Wanneer wij de punctie hebben, hangt helemaal af van hoe snel en hoeveel eitjes er gaan groeien. Wij horen dat dus pas een dag of twee vantevoren. Op de echo van vandaag waren trouwens wel veel eitjes te zien en de arts schatte in dat er mbv menopur ongeveer 16 eitjes zouden kunnen groeien. Dat geeft wel weer hoop voor over een paar weken!
@Jufaman; Fijn dat je dan in ieder geval een datum hebt om aan vast te houden! Mag ik vragen wat bij jullie de aantallen waren die uit de zaadonderzoeken kwamen? @Daycee; Het komt ongetwijfeld helemaal goed. Ik zei het in het andere topic ook al, het is zonde van die 3 weken, maar dat ze nu al aangeven dat er misschien wel 16 eitjes gaan groeien, is natuurlijk geweldig!
Als er echt zoveel gaan groeien. Dan heb ik het er ruimschoots voot over! Op hoop van zegen dan maar, haha!
Hey meiden, Eergisteravond ben ik begonnen met de pil alles gaat nu echt beginnen. Het voelt heel raar om na al die tijd weer de pil te gaan slikken. Morgen ga ik onze koffers inpakken en zondag om 5.30 vertrekt ons vliegtuig naar griekenland. @ shaddixxx : Het pregnyl probleem speelt hier al heel lang, wel heel fijn dat het pregnyl probleem bij jullie niet speelt! Een beetje meer reclame voor moeders voor moeders zou wel op zijn plek zijn met evt een compensatie. Jeetje jullie moeten echt een reis om de wereld maken, dat word een heel geplan voor jullie dan komende tijd. Gelukkig hoeven wij maar 20 minuten te reizen naar het AMC. Wij gaan lekker 12 dagen naar Kreta (malia), wij kjiken er echt naar uit! Gaan jullie er nog even tussenuit voordat de behandeling gaat beginnen? Gelukkig gaat mij man mij spuiten want ik ben als de dood om me zelf te spuiten en dan werk ik zelf nog wel in de zorg (erg he) @Jufamans81 : Welkom! Ik begrijp je heel goed wij hebben het ook even een plekje moeten geven toen er duiderlijk werd dat we aan de IVF moesten. Ik heb me ook veel ingelezen op deze site. Heel veel succes 4-9! @ Daycey : Welkom!!, wat verschikkelijk balen dat er een kieste zat in je linker eierstok! Ik ga voor je duimen dat je 11 sept groen licht krijgt om te beginnen. Ik zit nu ook aan de pil voor ons staat 17 September de uitgangsecho gepland. Goed nieuws als hij vermoed dat er 16 gaan groeien, fingers crossed!
Ja ik weet het, van de pregnyl.. Het is ook jammer dat het zo weinig onder de aandacht wordt gebracht. Ik vind het ook moeilijk om je zoiets te realiseren als je zelf geen medicatie nodig hebt. Voor wij aan de MMM begonnen vond ik het ook maar een ranzig idee om met Moeders voor Moeders te beginnen, maar nu ik me realiseer hoe hard het nodig is en hoe groot het tekort is, weet ik 100% zeker dat ik ook mee wil doen aan MvM. Wij gaan niet meer op vakantie, wij zijn eind juni / begin juli naar Spanje geweest.. Heel relaxed, in 1 van de hotels van de keten waar mijn vriend (in Nederland dan) voor werkt, dus was lekker goedkoop! We hadden niet heel veel budget. Eigenlijk hadden we géén budget, maar omdat onze verhuizing niet doorging hebben we een vakantie gepland. Een week na onze vakantie hoorden we dat we alsnog een huis toegewezen kregen Hartstikke fijn overigens hoor, heb waanzinnig veel zin om te verhuizen. 31 augustus krijgen we de sleutel en ik kijk er echt naar uit om er iets moois van te maken! Met de vruchtbaarheidsbehandelingen komt het ook perfect uit. Als ik een normale cyclus had gehad had ik op 19 augustus moeten beginnen met spuiten. Zeg dat ik 8 dagen later had kunnen beginnen met stimuleren, en dat dan weer 8 dagen later de punctie was geweest.. Dat was dan echt precies voor ons verhuisweekend (8/9 september) geweest. Dat was echt totáál niet uitgekomen! Misschien stel ik me er teveel bij voor en valt het allemaal wel mee, maar het lijkt mij niet heel relaxed om een dag na je punctie te moeten verhuizen Omdat mijn ei door mn PCO later zal springen moet ik nu dus beginnen op 30 augustus, en dan zal de punctie zo rond 16 september zijn, vermoed ik. Dan is de verhuizing al achter de rug, dat komt echt een stuk beter uit!
Yes, we kunnen starten met ICSI in september in het Erasmus in Rotterdam. Ik kijk er naar uit!! Tuurlijk zullen de prikken, de punctie ed. niet leuk zijn, maar ik ben zo blij dat we nu kunnen starten. 2 mislukte hersteloperaties van m'n man en dus te weinig goede zaadcellen. Ik ga het proberen zo positief mogelijk te bekijken!! I go for it!! Succes meiden! Groetjes
Ha Gylaine, Bieb, Jufaman81, Sahddixx, Daycey + September2012, Ik zou me graag bij jullie aansluiten! Ik ben 3 dagen geleden begonnen met decapeptyl en heb op 7 september een uitgangsecho voor IVF. Na vele jaren zelf proberen toch in de MMM. Hadden we misschien eerder moeten doen, maar omdat ik af en toe vanzelf zwanger wordt hoopten we dat het niet nodig zou zijn. Erg spannend komende weken, succes allemaal! Groetjes, Sarah2010
hai ik wil ook graag mee kletsen, 11-09 moet ik beginnen met spuiten van decapeptyl en 20-09 uitgangsecho, het is mijn eerste ivf
Hallo dames, Ik weet niet of we in september mogen starten maar wel onze eerste afspraak in het Erasmus mc bij de gynaecoloog. Even in het kort ons verhaal. Zijn al drie jaar bezig, paar jaar terug is mijn vriend getest en was slecht. Hij moest stoppen met drugs. Is dit jaar gelukt. Nu al 9 maanden clean. In maart en augustus zijn we in Zwijndrecht getest, er waren 20 zaadjes en 3 beweegbare. Gisteren in het Erasmus geweest bij de Androloog, daar getest en wat denken jullie, 130000 zaadjes waarvan 10% bewegende. Hoe dat ineens kan weet ik niet, was bang dat ze het verkeerd hadden gezien, maar mijn vriend zag zijn naam op het formulier dus moet wel goed zijn toch?! Ik heb direct een doorverwijzing gekregen en er was schijnbaar iemand uit gevallen want 25 september zijn we aan de beurt, dat is erg snel schijnbaar. Misschien ook wel een beetje haast gemaakt aangezien ik dit jaar 35 word. Ik hoop dat het dit jaar allemaal voor ons mag lukken, vind het wel superspannend!!!
Hee poppetje, jij schreef ook in het andere ICSI topic toch? Ik heb daar ook even meegeschreven maar iedereen is daar al zoveel verder dan ik ben.. Vrijwel iedereen daar heeft de punctie al gehad.. Ik voel me dan altijd een beetje achterlopen In dit topic en in het Eerste IVF topic voel ik me meer op m'n plek, misschien is dat voor jou ook zo! Ik hoop voor je dat het de 25e meteen snel in werking wordt gezet allemaal! @ De andere meiden; Ook welkom natuurlijk! Ik ben vandaag weer naar de kliniek geweest en heb nu Gonal-F gekregen. Schrok me kapot toen de verpleegkundige met die enooorme spuitpen aankwam, wat een ding zeg. Ik vond de decapeptyl spuiten al zo groot, maar dit ding is 2 keer zo lang! Gelukkig viel het zetten ontzettend mee, dat vond ik eigenlijk nog minder erg dan de decapeptyl Over een week moet ik weer terugkomen om te kijken hoe het ervoor staat..