@jipje: Is het doorgebroken?? Mag je starten? Spannend..! Ik ben gisteren in gent geweest en heb gisteravond eindelijk mijn 1e injectie decapeptyl mogen zetten. Morgen menopur erbij en hopen dat er flink wat eitjes ontstaan!! Maar goed, gisteren dus nog langs het onthaal gegaan in gent om door te geven dat wij bij CZ zitten. Daar krijg je ook weer een formulier mee wat je door de arts in moet laten vullen. Na de afspraak met de arts lever je het weer in. vanuit gent sturen ze het dan naar CZ en op dat formulier geeft CZ ook aan of ze vergoeden of niet. Uiteindelijk moet er in gent dus dit formulier met goedkeuring liggen en de brief met goedkeuring die je zelf nog thuis gaat krijgen na het invullen van het formulier dat je vanuit CZ moet invullen (het aanvraagformulier voor de behandeling). Dit moet je per poging doen...
@ kiekske.. wat een gedoe allemaal zeg , maja gelukkig moesten jullie dan niets betalen! spannend he zo er echt aan beginnen Nou mijn menstruatie.. niks nopes nada! ik gebeld en zowel de gyn. als zijn assistente denkt dat ik zwanger ben en dat het eitje zich aan het innestelen is vandaar die druppels (lees: 1 druppel per dag) bloed. maar aangezien mijn test negatief was, maar wel al 3 dagen overtijd ben en verschrikkelijk veel krampen heb, heb ik vandaag bloed moeten laten prikken. morgen mag ik bellen voor de uitslag!! spannend
Hebben jullie ook zo lang bij het onthaal gezeten? Wij wel 3 kwartier, die man was niet zo snel. Dat formulier zegt me weinig, maar moest toen zoveel onthouden en invullen.
@jipje: jeetje, wat spannend! Dat zou echt geweldig zijn! Ik duim voor jullie!! @nientje: we hebben niet zo heel lang hoeven te wachten, maar ze hebben dan ook al wel al onze gegevens. Misschien dat dit scheelt. Wij moesten nu en geel formulier met bijlage in laten vullen. Die bijlage gaat dan naar cz ter goedkeuring. Nu maar hopen dat ze het geven...
Hoi Meiden, Mag ik zo af en toe met jullie hier gaan meeschrijven? Wij hebben volgende week een intake gesprek voor onze vijfde icsipoging voor een brusje. In 2007 ben ik zwanger geraakt na de allereerste icsi behandeling. Na een jaartje begon het weer te kriebelen en zijn wij gestart met behandelingen voor een brusje. Helaas vier pogingen verder is er nog geen zwangerschap. Na vele goede berichten over Gent besloten om daar een gesprek aan te vragen bij dr. de S. Sinds september op de wachtlijst om bij haar te komen. Nu is het gelukkig volgende week zover. Ben ontzettend benieuwd. Aangezien wij alles toch al zelf moeten bekostigen, heb ik geen last van alle verzekeringen perikelen, dus kan daar niet over mee praten. Hoe is Gent jullie verder bevallen?
@ Kiekske: Waarom zou cz geen toestemming geven? Hoop het wel voor je hoor. Geel form zegt me wel iets, mijn man kreeg toen een rood form volgens mij (andere verzekering). Ik kreeg de factuur van de intake, stond er op dat er 20 euro niet vergoed wordt. Ik gebeld naar Gent, kreeg een zeeeeer onvriendelijke vrouw aan de lijn die zei dat ik het maar moest uitzoeken met mijn verzekering. Lekker is dat! @ Jipje: wanneer kan je bellen? @ Tauret: succes volgende week.
nou me lichaam heeft me toch behoorlijk voor de gek gehouden, maar ben vandaag dan eindelijk ongi geworden! en hoe!!! verschrikkelijk veel pijn maar goed... beter dit dan dat het niet doorbrak en geen zwangerschap, dan zat ik nog steeds in de onzekerheid! dus nu eindelijk beginnen met icsi!!
@jipje: wat ongelooflijk balen zeg! Krijg je toch weer hoop en dan houdt je lichaam je weer zo voor de gek... Maar je mag nu wel beginnen. Wanneer heb je de afspraak voor de start? @tauret: natuurlijk mag je meeschrijven! Mijn man en ik zitten voor onze eerste icsi in gent. In ons plaatselijke ziekenhuis konden ze niks voor ons doen ivm een TESE. We moesten naar nijmegen maar liepen tegen een wachtlijst van ongeveer een jaar op. Afgelopen september zijn we naar gent uitgeweken, ik wilde dat erg graag omdat ik er zeer positieve verhalen over hoorde. Tot nu toe ben ik ook erg positief. Het gaat er snel, ze nemen de tijd voor je en zijn gewoon erg vriendelijk. Voor mij nog een belangrijk punt: ze verdoven de punctie erg goed! Afgelopen maandag ben ik begonnen met het spuiten van Decapeptyl en sinds gisteren spuit ik er menopur bij. Zondag de laatste decapeptyl, as woensdag de eerste echo. De echo's laat ik wel hier maken, dat is geen probleem. Ik ben dus erg tevreden over hoe het in gent gaat. Het enige nadeel vind ik de telefonische bereikbaarheid, maar als je een mailtje stuurt, bellen/mailen ze snel terug. Het terein oogt ook vrij vooroorlogs, maar dat vind ik typisch belgie. Poli 4 ( ARG) is echter al opgeknapt en modern. Rond de 20e verwacht ik de punctie en indien nodig krijgt mijn man dan een acute TESE, niks 8 maanden wachten daarvoor. Helemaal super!
@ kiekske.. ik moet zaterdag met de pil beginnen en 19 januari hebben we een echo om te kijken of de boel stil ligt en dan krijg ik mijn prikschema mee.. dus denk dat als alles stil ligt ik mag beginnen met spuiten. @ Tauret, welkom spannend volgende week jullie afspraak! Alhoewel jullie hebben natuurlijk al een kindje, dus weten jullie wel hoe of wat.. maar toch opnieuw beginnen lijkt me toch spannend
@ Jipje: toch wel balen van de ongi, zou mooi geweest zijn he! Maar zo te lezen start je met een positief gevoel aan de icsi. Ik laat trouwens ook follikelmetingen in NL doen, hoef ik niet voor naar Gent, scheelt 3 uur rijden. @ Kiekske: hoeveel Deca spuit je eigenlijk voor een icsi behandeling? Ik spuit nu 3,75, maar die spuit kan ik niet zelf zetten.
Dag allemaal. Door kieske kwam ik bij dit forum. Ik hoor goede verhalen over gent. Bij ons hebben ze geen oorzaak gevonden en heb wel vaker gehoord dat ze in gent soms wel een oorzaak vinden. vandaar dat ik zat te denken om voor een intake/ onderzoek daar naartoe te gaan. Wij zijn alleen niet verzekerd bij cz. Hebben jullie je daar van tevoren in verdiept? Ik zit bij avero achmea. en vergoedt cz gewoon, of moet je echt een verwijzing hebben voor gent of hier minimaal al verschillende behandelingen hebben gedaan? Kortom, veel vragen, misschien kunnen jullie al met een deel helpen?
Bedankt voor de reactie op mijn gent topic. het was tot nu toe gewoon nog een plannetje in mn hoofd. Had er nog niet echt uitvoering aan gegeven.. Dus nog niet gebeld. Wij hebbeb tot nu toe IUI gehad. maar klopt het ook dat ze daar eerst goed gaan kijken wat er aan de hand is,of moet je al met een plan de campagne aankomen daar? Want er is nog geen sprake van ivf/icsi bij ons. Hoop gewoon dat er een oorzaak wordt gevonden!
@ jipje en nientjje: ik heb het idee dat het bij mij iets anders verloopt dan anders. Ik heb de pil bijv niet hoeven slikken, ben gestart met decapeptyl in spontane cyclus. Daarnaast heb ik, vergeleken met jou nientjje, een erg lage dosis: 0,2. Dat scheelt nogal! Ik spuit wel de hoogste (voor in gent) dosis Menopur: 300ie. Heb een lage amh waarde, 0,77. Ik vertrouw er maar op dat alles klopt... @jacq: welkom hier! Ik heb me wel echts verdiept in de verzekering. Zat eerst bij zekur, maar die vergoedde maar 500. Daarna unive en die vergoedde het nederlandse tarief. Gelukkig kwam de tijd van overstappen en kreeg ik voor de daadwerkelijke overstap mondelinge toestemming van CZ. Nu nog even wachten op de schriftelijke bevestiging...
Kieske: super dat je er op tijd achteraan bent gegaan. Hebben jullie eerst lang in NL gedokterd dames?Wat was voor jullie de reden om naar gent te gaan? Goede verhalen of advies arts?
Wij zitten eigenlijk pas sinds juli/ augutus jl in de mmm. In ons plaatselijke zkh konden ze niks voor ons doen ivm de TESE van mijn man. We werden verwezen naar nijmegen, maar moesten voor ongeveer een jaar op de wachtlijst. Ik wilde graag naar gent en daar konden we in sept terecht. Eigenlijk mochten we in dec al starten, maar mijn hubbie moet misschien een acute TESE. De punctie zou rond kerst zijn, maar toen had de uroloog vakantie. Dus het kon niet doorgaan. Maar afgelopen maandag ben ik dus gestart! Het gaat daar dus erg snel! Wat misschien interessant is voor iedereen: in Gent loopt een studie. Als je daar aan mee wilt/ mag doen, krijg je een gratis poging! Ik mocht uiteindeljk (echt het laatste onderzoek) niet mee doen ivm te lage amh waarde. Jammer... Maar wie is het wat voor jullie!
Het is een studie naar een nieuw medicijn. Er zijn 6 groepen waar je in ingedeeld kunt worden. Allerlei verschillende dosissen en 1 groep krijgt het ' ouderwetse' medicijn.
Oh ok. das dan iets anders. had gelezen over pipelle studie waarbij ze reepje baarmoedersl weghalen zodat het innestelen bevordert. ga wel es ff googlen
Gezien het feit dat wij alles zelf moeten betalen, klinkt dat erg interessant! Is dat ook voor icsi? en Zo ja, wat kan je er verder over vertellen? Ik zal het dinsdag (gesprek in gent) ook eens ter sprake brengen, maar ben nu dus wel erg benieuwd!
Kieske, wat zijn dan de voorwaarden voor die studie mbt gratis medicijnen? Ik las nl dat jullie dus niet mee mochten doen vanwege een lage AMH.