Icsi/ivf in gent

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door jipje, 29 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Waarom wordt t bij jullie niet vergoed tauret? Niet overgestapt naar verz die dat wel deed?

2. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Er hangen posters over de studie in de wachtkamer. Je moet in een bepaalde leeftijdsgroep vallen, niet roken, enz. Daarnaast krijg je een lichaamscheck en bloedonderzoeken. Bij mij was alles dus goed, totdat de uitslag van de amh-test binnenkwam. Icsi is geen probleem. Het gaat juist om het medicijn dat ze voor ivf/ icsi gebruiken. Weet jij je amh- waarde, Tauret? Hij moet best hoog zjn geloof ik.
    Er zitten ook nadelen aan: de hoogte van de dosis wordt tussentijds niet aangepast, dus als die niet aanslaat heb je eigenlijk gewoon pech. Je wordt in een groep geloot en moet dus de dosis nemen die ze aanbieden. Alle echo's moeten in gent plaatsvinden, maar je krijgt ook nog iets van €1000 onkostenvergoeding. Mocht er om de een of andere reden geen tp zijn, bijv door overstimulatie, maar zijn er wel cryo's, dan krijg je die tp nog tot een half jaar daarna.

Volgens mij heb ik de info nog digitaal. Zal het wel eens nakijken.

3. Tauret

Tauret Actief lid

19 sep 2011
    231
    1
    16
    NULL
    NULL
    Jacq, Wij zijn helaas al door onze vergoedde pogingen heen. Na drie icsi pogingen wordt er helaas niets meer vergoedt, dus dat betekent hard sparen.

Kiekske: dank je wel voor de info! Mocht je deze nog ergens digitaal hebben, dan hou ik mij aanbevolen. Anders zie ik het dinsdag tijdens onze afspraak in gent wel.

4. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    En dan kan je ook.niet over naar een andere verzekering dus? Leer hier nog es wat. dan ist een dure aangelegenheid! Hoop dat poging 5 gaan lukken meid!

5. juulzon

juulzon Fanatiek lid

29 apr 2009
    4.486
    57
    48
    Hi meiden,

Loop zelf ook (sinds augustus) in Gent, specifiek om Prof de S gevraagd, omdat ik veel goede dingen over haar had gehoord.
    Uitgebreid verslag en mijn ervaringen en ons verhaal staat op mijn eigen topic, mochten jullie het willen lezen :). (IVF-dagblog, van omowit naar Arielcolour)

Was zelf ook geinteresseerd in die studie, maar kwam niet in aanmerking omdat ik al (in NL) 3 IVF-pogingen had gehad (1 gelukt, werd buitenbaarmoederlijk :( ). Had er wel een foto van gemaakt, van die poster, dus die plaats ik hier even. Hopelijk kunnen jullie het lezen. PB me anders even, kan ik 'm ook mailen.

Succes allemaal! Zal hier af en toe wel even komen meelezen, hoe het jullie vergaat.

Liefs, Juulz

6. Karen79

Karen79 Actief lid

21 feb 2011
    287
    0
    0
    Pff... Balen zeg juulz, dat je niet mee mocht doen!

Wij hadden nog als optie bedacht dat we naar Turkije konden. Daar hebben ze human first ivf (ofzo?) en dat zag er ook wel goed uit. Na wat googelen kon ik wel goede reacties en resultaten vinden.

7. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

@Tauret: De poster van Juulzon zegt helaas denk ik al genoeg... Je mag idd niet meer dan een bepaald aantal pogingen hebben gehad... Balen...!
    Dr. G.erris vertelde ook dat er een nieuwe studie zou starten, volgens mij januari 2012, naar een thuisecho-systeem. Maar daar heb ik verder niks meer over gezien en gehoord. Maar als je vraagt naar studies, weten ze in gent vast meer te vertellen.

@Karen: Turkije? Daar zou ik echt nooit op gekomen zijn. Wat houdt het Human First in?

8. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ Kiekske: de dosis decapeptine scheelt nogal wat. Bij mij werkt het een maand (moet 3 keer laten spuiten voor 3 maanden) en ik kom dan echt in de overgang.

@ Jacq: je hoeft niet perse een doorverwijzing voor Gent te hebben, maar wel een doorverwijzing voor ivf/icsi. Heb je het nog nagevraagd bij je verzekering? Misschien kan je op hun website wel vinden of ze een contract met Gent hebben.

@ Tauret: balen dat je nog geen 3 pogingen gehad mag hebben om aan de studie mee te doen.

9. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

@nientjje: het gaat bij ons echt heel anders. Waarom moet jij 3 maanden decapeptyl spuiten? Ik hoef maar van afgelopen maandag t/m as zondag. Het ligt natuurlijk ook aan de situatie. Bij ons ligt het vruchtbaarheidsprobleem bij mijn man, er zijn erg weinig en soms zelfs geen levende zaadcellen. Bij mij is het lichamelijk allemaal in orde, ik heb enkel die lage amh-waarde. Dat is natuurlijk net voro ICSI weer erg onhandig, want dat betekent weinig reserve eitjes. Ik hoop maar dat ze goed groeien...

10. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Bij jou is de deca een voorbereiding op ivf. Bij mij is de deca om mijn hele cyclus stil te zetten en alles tot rust te brengen. Een paar weken geleden ben ik geopereerd en is de endometriose weggehaald, zodra ik ongesteld wordt komt dat terug en dat mag niet.
    Maar wel een groot verschil in de dosis, dat wist ik niet.

11. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Alle nieuwen welkom ;)

Ik weet even niet meer wie het zei/vroeg, maar je hebt blijkbaar een lang en een kort protocol, waarom de één een kort en de ander een lang protocol krijgt weet ik niet, maar ik heb het lange dus eerst aan de pil enzo. Heb ook geen icsi in eigen cyclus.

De reden dat ik naar gent ga is omdat ze in het ziekenhuis waar ik behandeld wordt geen ivf of icsi doen en gent is drie kwartier rijden ongeveer. Het ziekenhuis waar ik nu loop werkt nauw samen met het uz gent, vandaar. Ik mag ook wel naar rotterdam, maar dat doe ik liever niet, over gent hoor ik veel meer positieve verhalen en gent is voor ons dichterbij!

12. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

@nientjje: gelukkig kunnen ze zoveel tegenwoordig en kunnen ze eigenlijk met een 'simpel' spuitje voorkomen dat je probleem terugkomt. Ik ben zo blij met de medische kennis. Ook al is het traject heftig, ik heb het er helemaal voor over! En wij allemaal natuurlijk!

Heb je last van bijwerkingen? Ik merk dat ik erg moe ben, maar weet niet of dat van de daca of de menopur is. Voel me echt een vaatdoek...:)

@Jipje: hoe lang moet je de pil slikken? Het komt snel dichterbij nu, een paar weekjes zijn zo voorbij! Weet je ook al wat je vervolgtraject gaat worden qua spuiten?

13. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    @ Jipje: denk dat wij uit dezelfde provincie komen ;).

@ Kiekske: ja zeker mooi dat er vanalles kan! Ik heb nog geen
    last van bijwerkingen, denk ik, maar ik heb ze expres niet gelezen. Het enige waar ik nu last van heb zijn enorm pijnlijke borsten. Vervelend dat je je zo slap voelt, dan is het soms al zo vermoeiend om de dag door te komen.

14. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

@nientjje: die pijnlijke borsten kunnen idd een bijwerking zijn. Ik heb me er ook niet teveel in verdiept, maar in Gent werd er een keurig rijtje bijwerkingen opgesomd: moe, hoofdpijn, stemmingswisselingen, vocht vasthouden en nog wat andere leuke dingetjes. Tot nu toe ben ik alleen maar moe, dus als het daar bij blijft, klap ik in mijn handjes! :D

Tegenwoordig wijken er echt veel nederlanders uit naar België. Ik zat daar maandag in de wachtkamer en hoorde voornamelijk gewoon nederlands om me heen. Zegt toch wel wat over Gent vind ik, het is een erg gewild ziekenhuis. Voelt wel goed.

15. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    @ nientjje.. wij wonen in zeeuws-vlaanderen, jullie ook?

ehm ik moet 2 weken aan de pil en daarna beginnen met spuiten, ik krijg mijn spuitschema de 19e als ik de echo heb, maar hoe of wat weet ik nog niet, krijg ik daar allemaal te horen!

16. Karen79

Karen79 Actief lid

21 feb 2011
    287
    0
    0
    @kiekske: Human first is de kliniek. Ik vond het er heel netjes uitzien. Hier is de link: klik

@jipje: Volgens mij woon jij in dezelfde provincie als mijn schoonouders. Wij gingen daar ook vaak vandaan, dan had je niet die rottige files voor Antwerpen.
    Groot gelijk dat je niet naar Rotterdam wil trouwens. Ik heb er geen goede ervaringen mee... (TESE door willen duwen terwijl ze in Gent bleek dat dat nergens voor nodig was. En dan nog boos worden ook dat we die operatie hadden geannuleerd)

Ik vond het ook bizar hoeveel nederlanders er in Gent waren. Meestal kwamen we die stellen daarna ook nog tegen in de stad. ;)
    Wat mij ook opviel was dat wij daar eigenlijk altijd een van de jongsten waren (ik 29 en mijn man 31). Zeker de mannen waren daar wel vaak veel ouder. Zijn de leeftijdsgrenzen daar soepeler ofzo?

17. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Het was mij ook al opgevallen dat er veel Nederlanders in Gent komen, Gent staat goed bekend. Volgens mij zijn de leeftijdsgrenzen niet anders dan in NL, toch?

Wat wel anders in Belgie is zijn de foto's in de folders. Kreeg een folder mee over laparoscopie, maar vond de foto's echt vreselijk! Heb hem ook pas achteraf doorgekeken. In NL kreeg ik een iets subtielere folder mee ;)

18. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Hallo dames,

Zelf heb ik 2 pogingen in NL gehad en de laatste in Gent. Ondanks dat ik er niet zwanger van geworden ben, zijn wij ontzettend blij dat we overgestapt zijn naar Gent. Wat een fijne mensen, en ook zo ontzettend kundig!
    Veel succes allemaal :)

19. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

@Karen: dat verhaal over Rotterdam heb ik al vaker gehoord! Vreemd hoor, dat ze er zo mee om gaan. Ik hoop dat wij in dezelfde TESE-situatie komen dan jullie. In ons plaatselijke zkh werden (eenmalig) geen zaadcellen gevonden en we werden meteen doorverwezen. In Gent vonden ze echter meteen wel weer zaadcellen. Mijn man heeft toen 5 keer in moeten leveren, waarvan ze uit 1 poging 4 rietjes in hebben kunnen vriezen. Ik hoop dat we het hier mee redden. Mocht dit niet het geval zijn, dan krijgt hij op de dag van de punctie een acute TESE.

Ik heb ook altijd het idee dat ik één van de jongste in Gent ben (net 30). Zie voornamelijk ook wat oudere stellen, maar misschien schat ik ze wel helemaal verkeerd in. Mijn man is echter een stuk ouder (14 jr) en past weer helemaal in jouw plaatje ;)

@ Saskia: ik las dat je 3e ICSI helaas niet gelukt is, wat onzettend balen. Maar ik las ook dat je heel veel zin hebt in jullie nieuwe traject. Ik hoop dat het allemaal voorspoedig en redelijk snel verloopt voor jullie! Succes!

20. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    @ Kiekse, dank je :)

Deel Deze Pagina