Ovulatietesten, PCOS & Clomid

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Zuss, Jan 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zuss

Zuss Bekend lid

Nov 3, 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden! Ik ben even op zoek naar ervaringen.

Ik heb nog een doosje ovulatietesten (van CB) staan van voordat er bij mij de diagnose PCOS werd vastgesteld. Nu slaat de 100mg Clomid aan en kan ik elk moment een eisprong hebben :D. Ik krijg nu nog steeds echo's en mijn man en ik doen braaf ons huiswerk ;).

In ons ziekenhuis is het zo dat als de Clomid aanslaat en het gaat 2 rondes goed, dat je dan medicijnen mee naar huis krijgt en het 4 maanden 'zelf' moet proberen, dus zonder (echo-)controles in het ziekenhuis.

Natuurlijk hoop ik dat het niet zover komt (en dat het lekker gewoon deze maand raak is :)), maar als het wel zo is wil ik in die periode mijn ovulatietesten gebruiken. Gisteren las ik dus nog maar weer eens de tekst op het doosje en de bijsluiter. Daar staat echter dat de testen niet geschikt zijn voor vrouwen met PCOS, maar wel als je Clomid gebruikt...

Nu vroeg ik me af, wat zijn jullie ervaringen? Zijn er onder jullie meiden die ook PCOS hebben, Clomid gebruiken en waarvan de ovulatietesten steeds correct aangeven als er een eisprong is geweest?

2. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Ik gebruikte hele goedkope ovutesten, die gaven zo'n 5 a 6 dagen positief aan. Op zich klopte er wel iets van want in die periode had ik volgens bloeduitslagen ook een eisprong.

Nu met clomid heb ik maar in 1 ronde testen gebruikt (Z&K). De hele tijd witte, 1 knaller en daarna weer witte. Qua timing zou het precies kloppen met de cyclus ervoor, toen controle met echo's.

Volgende week hoor ik of er een eisprong is geweest.

3. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    Nee klopt pcos gaat niet samen met ovu testen. Geven dan vaak talr positief aan of juist negatief wanneer het positief moet zijn. Ik heb ook pcos en gebruikte ze ook maar werd altijd positief terwijl het niet eens zo kon zijn. Door de echo wist ik dat er op dat moment niet eens een groeiend ei zat

4. Zuss

Zuss Bekend lid

Nov 3, 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is er dan niemand met positieve ervaringen?

5. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

Jan 12, 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    maar dan zou het nu met de clomid toch wel goede uitslagen geven?

Share This Page