ICSI/IVF in Hengelo icm Zwolle..

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Danoontje01, 20 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Dat lijkt mij ook gek, 5 behandelingen.
    Maar iig heel veel succes!

Oh ja een behenadeling telt zodra er een punctie plaatsvind.

2. Rainbow23

Rainbow23 Lid

14 jan 2013
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja 5 behandeling stond er 3 pogingen horen bij het basispakket en en de 4de en 5de bij de aanvullende verzekering.Ik ben bij unive zorgzaam verzekerd zal wel goed zijn denk.
    Ik hoop niet dat ik er 5 nodig heb dan zal ik aan het einde wel een wrak zijn denk maar ja je weet het nooit :(
    Liefs

3. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    breekt ff in:

ik zie er ook maar 3 staan in de vergoedingen lijst bij Unive.. onderstaande is geknipt en geplakt uit de vergoedingen lijst 2013 en word vergoed uit de basis verzekering en bij aanvullende pakketten is het vakje leeg..

In-vitrofertilisatie (IVF) en overige
    fertiliteitsbevorderende behandelingen
    in-vitrofertilisatie (IVF) tot 43 jaar. Er gelden nadere
    voorwaarden
    1e, 2e, en 3e poging ...

breekt weer uit:

4. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Ik ben er ook bijna zeker van dat het er echt 3 zijn! Daar zijn hele strenge wetten op in dit k*tland qua vergoedingen.
    Zou er echt maar achter aan gaan, maar natuurlijk ben je gewoon na 1 poging zwanger :D haha positief zijn!

En indd voor de punctie kan je altijd afbreken....

Morgen ben ik weer voor een start gesprek aan de beurt...

(denkt in een meneer kaktus stemming :p) De 3e ronde....!! De 3e ronde.....!! Sorry heb een flauwe dag.... ;)

5. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    En een wrak zijn valt wel mee meid. Je moet gewoon eerlijk zijn tegen jezelf dat is wat ik ervan geleerd hebt. En voor jezelf opkomen in de kliniek zoals Krabje ookal zei.
    Anders zijn je pogingen voorbij voor je t weet...

Ik ben volgens hun moeilijk te stimuleren qua eitjes... Dan denk ik bij mezelf donder op ik ben een gezonde vrouw het ligt aan mn vriend!! Dus wat nou moeilijk?? En ik ben het daar ook absoluut niet mee eens.. Als ze de 1e behandeling wat meer naar mijn gevoel hadden geluisterd waren er 100% zeker weten meer cryo's geweest!! En tijdens de 2e ronde is het helemaal vreemd gegaan. Ze lieten me maar 100eh spuiten wegens de 20 follikels van de 1e keer. Maar als er na 1,5 week niks groeit laat je meer spuiten, en nee hoor helemaal niet.. Ze lieten me maar door klooien op die 100eh, oplaatst ben ik zelf gaan dokteren en heb ik 150eh gedaan en ja hoor!! er groeide wat. Maar toen was t al te laat om verder te gaan.... Snapje nu mijn beeld over Hengelo? Ik ben ook heel eerlijk, als mij deze behandeling weer tegen valt zeg ik echt gedag tegen Hengelo en ga ik naar Zwolle voor alles. Dat wouden we nu al doen, maar we geven ze nog 1 kans. Misschien dat ze na 2 pogingen weten hoe ze me moeten stimuleren.....
    En je voelt het zelf het beste meid! Je moet maar zo denken: hebben hun zelf ooit zon behandeling gehad?? Nee! Dus hun weten echt niet wat er in je omgaat of wat wij voelen....

Klinkt heel boos en negatief, maar zo bedoel ik het niet... Je moet alleen goed op je strepen staan tis jou geld, jou behandeling, jou kinderwens!

Verder ben ik best lief hoor :) :p

6. Rainbow23

Rainbow23 Lid

14 jan 2013
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ wishfulthinking Oh ja sorry ik zit bij Unive zorgzaam ster 5.
    Dat is weer net wat anders maar ik begon toch te twijfelen en heb toch even gebeld naar mijn zorgverzekering en het klopt ik krijg 5 behandeling dus in nederland wordt dat nog steeds wel vergoed gelukkig:)
    Hier heb je de link waar je dat kan zien :
    http://www.zorgzaamverzekerd.nl/fileadmin/user_upload/Documenten/PDF/premiebedragen_2013/Verzekeringsvoorwaarden_tbv_2013/Vergoedingenoverzicht_ZZ_2013_D8836-201211.pdf

@Danoontje01 Ik zal dr bovenop zitten met de behandeling alleen ik moet nog de voorlichting bij wonen want ik weet nog niet hoe dat allemaal in ze werk gaat met die "spuiten" maar ik heb morgen me gesprek en ben benieuwd hoe het ervoor staat.
    En succes met je start gesprek laat je niet gek maken :cool:

Liefs

7. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Wanneer heb je de voorlichting? Vandaag was er namelijk ook1 zag ik.

Nou ik wacht weer op mn ongi en dan weer beginnen.
    Ga nu constant naar dezelfde arts, R.eeker.s en heb ook gezegd dat ik alleen haar wil, en dat heeft ze bevestigd. Zei gaat dus de hele behandeling doen.

Ik ga weer het korte traject proberen wat dus weer inhoud meteen stimuleren en later een remmer erbij. 150eh Menopur en daarna de Orgalutran er weer bij.

8. Rainbow23

Rainbow23 Lid

14 jan 2013
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Danoontje01 oke er weer vol tegen aan dus !
    Dat krijg ik morgen te horen en we hebben dezelfde arts ik vond haar zeer positief ! Er was om de twee weken voorlichting zei ze dus we gaan het weer zien morgen ..
    Liefs

9. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Jup, maar gelukkig weer zonder pil en decapeptyl.
    Want het lag volgens R.eekers ook aan wat ik zelf zei :) dus dat was een fijn gevoel. Als je tijdens de stimulatie verschillende artsen ziet hebben ze allemaal een andere mening, vandaar dat ik nu zoveel mogelijk alleen bij haar ga. Normaal krijg je namelijk wie er op dat moment is. Maar we zullen zien.

Op het begin dacht ik wat praat ze veel enzo hihi en wist ik niet wat ik van haar moest vinden, maar ze is echt een topwijf!! Dus ik hoop dat ik het negatieve van de 1e 2 pogingen om kan zetten in nu positiviteit!

En nu snel ongi worden! Of juist niet :p

10. Rainbow23

Rainbow23 Lid

14 jan 2013
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja idd het is een goede arts denk.
    Ik heb 14 februari voorlichting en daarna begint de behandeling icsi en als er goede embryo's zijn plaatsen ze er 2 terug meer kans zegt ze nou ik ben erg benieuwd.
    Ben blij dat we groen licht hebben is toch weer een opluchting nu de rest nog:D

11. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Hou even in de gaten dat je verzekering dan de poging niet vergoed!

12. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    2 terug plaatsen is niet waar!!!!! Zwolle regelt dat en daar zijn regels voor. Alleen als je embryo's allemaal slechte kwaliteit zijn. Daar zijn vastgestelde regels voor. En Zwolle doet dat niet zomaar.

13. Rainbow23

Rainbow23 Lid

14 jan 2013
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    De arts adviseerde dat omdat mijn eierstokken 'ouder' zijn dan ik en dan doen ze dat dus wel en handelen hun dat af met de verzekering zodat het dan wel als 1 poging wordt gezien , ik neem aan dat die arts daar wel verstand van heeft hoe dat in zijn werk gaat.
    Het maakt mij niet zoveel uit maar als zij zegt dat je dan meer kans heb ga ik daarvoor en dat adviseerde zij ook duidelijk.
    Ben al zoooooo blij dat we aan de behandeling mogen beginnen:D
    Liefs

14. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Ik snap je meid. Maar Zwolle is door slag gevend. En de artsen zijn goed in dingen beloven. Maar hoop t voor je.

Liefs

15. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Net zoals Danoontje zegt, Zwolle bepaald wat en hoeveel er terug wordt geplaatst.
    HEngelo kan daar niks over beslissen.
    Wie had je in Hengelo als ik vragen mag? En als ik dan toch aan het vragen ben, hoe oud ben je?

16. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Danoontje gesprek mmet Re.ekers gehad?
    Ik vind dat zo'n leuke vrouw! Heerlijk enthousiast en heel optimistisch

17. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Het is een schat. Echt waar. Daarom doe ik nu zoveel mogelijk met Reek.ers.

Die artsen beloven wel meer. De verpleegkundigen plannen alles in (kom je na de voorlichting en de eerste echo terecht) die faxen en communiceren ook met Zwolle. Dat doen de fertiliteitsartsen niet zelf. Dus ze kunnen zoveel zeggen maar meid pin je er niet op vast.

2 terug plaatsen mag pas bij de laatste poging. Of als je echt het gevaar hebt al in de overgang te zitten. Daar zijn wettelijke regels voor. Anders had ik dat ook wel gedaan met m'n stimulatie problemen.

18. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    O ja en als al je embryo's van slechte kwaliteit zijn. Maar als je top embryo hebt doen ze er sowieso 1.

19. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

24 nov 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Ik kom er nog ff op terug... Vind het echt erg dat de artsen in Hengelo zoveel beloftes doen die uiteindelijk niet waar worden gemaakt. Ik ben misschien een zeur, maar het gaat me steeds vaker opvallen. Onder andere meer emmy's terugplaatsen, maar ook linke uitspraken die ze doen. Nu hebben wij bijna allemaal al zoveel ervaring dat we het zelf wel aanvoelen of weten dat het toch niet doorgaat. Maar voor de ''nieuwe'' mensen vind ik het echt vervelend! Ze hebben mij het namelijk ook gezegd dat je er 2 terug mag/moet krijgen. Maar ik vind het eigenlijk schandalig. Want die regels die daardoor zijn zijn echt streng.

Dit is namelijk het beleid:

Vrouwen t/m 35 jaar, bij de eerste en tweede terugplaatsing van een "vers" embryo: één embryo terugplaatsen als deze van een uitzonderlijke kwaliteit is
    Vrouwen t/m 35 jaar, derde of verdere terugplaatsing van een "vers" embryo: één of twee embryo’s terugplaatsen
    Vrouwen 36 jaar of ouder: één of twee embryo’s terugplaatsen

Meerlingenprotocol
    Om de kans op meerlingen te verkleinen, volgt Fertiliteitscentrum Isala het volgende protocol.
    Bij vrouwen jonger dan 36 jaar, bij wie de hormoonstimulatie goed verloopt, plaatsen we 1 embryo (SET). Dit op voorwaarde dat het embryo van zeer goede kwaliteit is en het de eerste plaatsing is.

Zijn er geen top-embryo’s, dan worden twee embryo’s (DET) geplaatst.

Op deze manier wordt de kans op meerlingen verkleind. De zwangerschapskans wordt niet kleiner.

20. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    #220 Krabje, 20 jan 2013
    Laatst bewerkt: 20 jan 2013
    En ook dit klopt niet meer! Vanaf 2013 plaatsen ze pas vanaf 38 jaar bij de 1e poging 2 emmy's terug!
    Dus als je nog geen 38 bent en je embryo's zijn goed van kwalieteit, plaatsen ze er maar 1 terug. Dit is in de wet vastgelegd, anders wordt de poging niet vergoed door de verzekeraar.

Ik had de 1e poging geen bevruchting.
    De 2e wel bevruchting maar die waren op dag 4 na punctie 3 en 4 cellig. Die liepen dus achter, dus allebei terggeplaatst.
    De laatste poging was ik 36 en zouden ze ivm leeftijd al 2 terugplaatsen en ook omdat het de laatste poging was. Maar ook nu weer slecht van kwaliteit. Op dag 3 na punctie, 2 en 5 cellig.

Deel Deze Pagina