Zwaaaaiii. Het komt er op neer dat wij eerst een tijd de natuur een eerlijke kans gaan geven. Wij zijn iets te snel geweest omdat wij er vanuit gingen dat het niet anders kon. Omdat z'n zaad slecht is. En hij met zijn ex ook icsi had. Maar zij had ook pco. Dus wij willen 1 okt eerlijk weten of wij zo een kans maken. En als dat bijna niks is wil ik over een half jaar verder kijken. Zo en dat op m'n iPhone hahaha
Ik hoop dat jullie duidelijkheid krijgen en jullie snel zwanger worden. Naomi jij vandaag naar de kliniek ? Succes.
@ Naomi; Dus meteen weer door! Goed zo, postief blijven! Wanneer ga je weer beginnen?? @ Danoontje; Gatsie, dit nieuws wou ik dus niet lezen! Goed dat jullie 01 okt gesprek hebben! Alles vragen wat je wilt he! Enne, jullie moeten een keuze maken waar jullie achter staan! Sterkte en een hele dikke knuffel! @ Krabje; Dus jij gaat ook weer gauw beginnen! Spannend joh! @ all; We hebben van 't weekend over 't hele circus gehad.. We gaan voorlopig niet verder met behandelingen! We gaan gewoon proberen te genieten van het leven en een beetje op de juiste momenten te seksen.. Niet verplicht, want dan vind ik er geen bal aan! Enne, manlief gelooft er nog steeds in, daardoor wordt ik wat positiever! Hij is ervan overtuigd dat we een kindje krijgen! Dus die gedachte houd ik maar vast!! Verder gigantisch druk met van alles, dus heb weinig tijd om met jullie te kletsen, maar zal wel proberen jullie berichtjes bij te blijven!!
Beginneling wonderen zijn de wereld nog niet uit. Houdt moed dus. Naomi hoe was het bij de kliniek? Wanneer mag je weer beginnen?
Hallo dames... Ik ben weer uit mn depressieve schulpje haha Miepje welkom! Ik had mijn verhaal al ergens anders getypt dus plak het hier anders is het zoveel werk Nou hier onverwaht ''goed'' nieuws... Vandaag eindgesprek gehad van icsi 1. Alles eruit gegooid, en toen ik binnen kwam zei ze al pffff wat heb jij wat mee gemaakt! Dus ze had alles al ingelezen en was er ook echt mee bezig geweest. Nadat we alles besproken hadden zei ze ook al van en nu zijn jullie hier om verder te gaan met de volgende poging of niet? Dus ze was erg positief. Ik heb al mijn angsten benoemd... Dat de decapeptyl mij opvliegers bezorgde, dat ik eigenlijk het liefst ook niet aan de pil meer wil en de decapeptyl (om alles plat te leggen) ook het liefste niet meer wil gebruiken, omdat ik daar zo naar van werd en ik dat zonde vind van mijn eigen lichaamscyclus. Daarna heb ik gezegd dat ik vaak op controle wil komen en minder eenheden van het follikelstimulerende wil spuiten. Was ze het volkomen mee eens. Ze heeft me beloofd te gaan waken dat het niet weer zo uit de hand loopt en het maximaal 10 follikels worden. En zo staat na een goed gesprek ICSI poging 2 voor de deur!!! Het wordt een kort protocol. Dus een kortere traject. Ook ga ik ipv puregon gonal f gebruiken (is het zelfde maar voor mijn gedachtengang ik wil het namelijk ff helemaal anders). Nu moet ik de eerste dag van mijn menstruatie bellen en voor een echo komen op dag 2/3. Dan begin ik die dag meteen met stimuleren ipv eerst platleggen. Op dag 5 komt daar een 2e spuit bij (houdt de eisprong tegen omdat je niks plat legt) en dan volgt er net als bij het gewone traject na 10 tot 14 dagen spuiten de punctie. Dus veeeeeel minder spuiten, goede controle en zo gauw ze denken dat het weer teveel wordt qua follikels wordt de behandeling voor de punctie afgebroken (telt dus niet mee in de vergoedingen). Ook heb ik aangegeven het liefst 2 emmy's terug te krijgen bij de terugplaatsing. Dat is normaal pas bij 35 jaar of ouder... Maar ze heeft op de brief gezet dat als er niets in te vriezen is en de kwaliteit van de emmy's dus minder is er 2 terug geplaatst moeten worden. Zo dat is een heel verhaal... Ik ben wel blij met de beslissing maar ook wel weer bang voor de punctie... Maar ze zijn op de hoogte dus ik vertrouw er maar op!!
Danoontje, fijn dat het zo kan en dat de arts ook met je meedenkt! En ook fijn dat je weer uit je depressieve schulpje bent! Dat verkorte traject lijkt me ook wel fijn. Allen, ik begin ook weer met de volgende menstruatie dus ik heb nu even een month of fun of in ieder geval tot de volgende behandeling. Het gesprek ging goed. Ze vonden het wel een beetje zorgelijk dat ik uiteindelijk weinig eitjes had voor de ICSI, maar we mochten wel doorgaan. Ik ga wel weer het hele traject door. Maar ik krijg een andere pil Yasmin ofzo. Hopelijk krijg ik daar dus niet zoveel bijwerkingen van en ik krijg een hogere dosis puregon 300EH. Gelukkig had ik van de decapeptyl en puregon geen bijwerkingen. Hopelijk gaat dit me allemaal goed doen. Dus het is nog even afwachten. En misschien lopen we wel allemaal een beetje gelijk op, om elkaar te steunen! Dit is even een kort berichtje van mn telefoon. Hoe gaat het met jullie? Liefs, Naomi
Danoontje je gaat dus toch weer beginnen. Spannend. Naomi hoeveel eitjes had je de laatste keer? Ik had de 1e twee pogingen maar 2 ebay 3 follikels waarbij we alleen dwz 2e een punctie hebben gehad. Toen had uk 3 eicellen. Toen spoot ik gonal fde laatste keer 10 follikels en ook 10 eicellen. Toen spoot ik met menopur. Ik denk echt dat we zo'n beetje gelijk opgaan. Leuk .
Ja het is een wonder maar je gaat toch steeds verder. Ben ook heeeeeel blij met dat korte traject!!! Ik ga nu gonalf gebruiken ze zeggen dat t precies hetzelfde is als puregon maar ik wil gewoon alles anders vandaar. Dat geeft mij een beter gevoel. Ik hoop rond de 24e ongi te worden en dan te beginnen. Alleen ben ik erg onregelmatig dus afwachten.
Hallo allemaal wat is her rustig hier .... Ik ben vandaag naar de apotheek geweest om vast de nieuwe spullen op te halen. Vorige week vrijdag had ik mn ei en we hebben ons rot geklust dus wie weet haha Maar daar rekenen we al niet eens meer op. Ik hoop dus met een week of 2 ongi te worden, en dat het dan ook lekker optijd komt.. Dan moet ik de 2e dag voor echo en beginnen met gonal-f Hoe is het hier met iedereen??
Danoontje nu maar hopen dat de meds niet meer nodig zijn. Vorige week vrijdag had uk voor de 2e keer de kliniek gebeld voor mijn schema maar ik heb hem nog niet. Voor de rest gaat het hier niet zo heel goed. Mijn moeder heeft longkanker en is onmenselijk ziek. Van de week is ze gestopt met de behandelingen. Dus beetje emotionele tijd hier. Ik hoop zo dat die laatst icsi gaat lukken en dat ze alles nog verkrijgt.
Naomi hoe is het? BEginneling gaat het nog? Nog lekker aan het genieten van je rust? Danoontje duimpjes draaien voor je.
Succes meiden! Goed dat het nu ook in Hengelo mogelijk is, begrijp ik nu goed dat Dr. Hazelbach dit doet? Wij deden het toen in Enschede en TP in Zwolle, ook bij Hazelbach. Vond de ICSI zwaar en zwaar onderschat, alle aspecten maar zou het zo weer doen dames! De eerste werd voor ons helaas een miskraam na 13 weken, de tweede onze dochter van bijna drie en de derde keer onze zoon die met twee weekjes alweer een jaar zal worden. Ik merk nu pas hoe groot de impact is geweest vanaf 2008 hormonen tot nu ontzwangerd te zijn. Het is zwaar en heftig, ik was moeilijk te stimuleren en kreeg dan ook de maximale doseringen met steeds maar twee tot drie eitjes max. Laatste poging waren 144 spuiten! Maar o wat is het het waard! Succes meiden!
Tonka er zit nu een fertikliniek in Hengelo. Dus niet in het zkh maar een aparte kliniek. Alvast gefeliciteerd met je jongste. En ik begrijp en deel je gevoel wel. Het traject is zwaar, maar als je geduld en inzet beloond wordt en het hele traject het dubbel en dwars waard geweest.
Zo wat heftig krabje....... Pfff wat dubbel! Je denkt bij jezelf mss te wachten ivm stress en zorgen om je moeder, maar tegelijk wil je haar nog dr kleinkindje laten zien wat moeilijk! Ja Tonka er zit indd een hele kliniek in Hengelo. Is wat persoonlijker en overzichtelijker. De eerste ICSI was echt verschrikkelijk voor mij! Alles wat mis kon gaan ging mis. Nu werk ik gewoon weer en probeer ook tot de punctie door te werken. Ik merk wel dat ik me nu rustiger onder alles voel. Wacht nu nog op mijn ongesteldheid als het goed is voor maandag en dan moet ik bellen. Dan ga ik met een kortere traject starten, dwz meteen stimuleren met gonal f en dan de laatste 5 dagen een remmer voor de eisprong erbij. Dus als het goed is na hooguit 2 weken spuiten de punctie.
Hoi meiden, Sorry dat ik niks meer heb geschreven. Heb jullie verhalen wel meegelezen. Maar ben een tijd ziek en druk geweest. Krabje, wat heftig zeg de situatie met je moeder! Heel veel sterkte gewenst! En ik hoop zo dat ze haar kleinkind nog mag meemaken. Ik hoop natuurlijk dat de behandeling goed en positief mag uitpakken. Ik had bij de ICSI trouwens 12 folikkels ongeveer, waarvan 3 maar rijp voor de behandeling en uiteindelijk 2 bevrucht. Dus best een teleurstellende uitkomst, maar we hopen dat de verhoging van de puregon gaat helpen. Jij ook lang aan het stimuleren dus, samen slaan we elkaar er doorheen. Danoontje ook nog steeds aan het wachten op de menstruatie. Wel heerlijk als je uit kan kijken naar het verkorte traject. Ik hoop dat dit alles ook positief mag uitpakken. Ik zit ook te wachten op mijn menstruatie. Ik voel al wel enige menstruatieprikkels, dus hoop dat die snel mag doorkomen. Gisteren en vandaag kraambezoekjes achter de rug. Ik zag er enorm tegen op, maar als je de baby'tjes dan in je armen hebt is het weer een zalig gevoel. Wat lijkt het me toch heerlijk om er 1 van jezelf te hebben. Maar meiden 1 ding weet ik wel en dat is dat we supersterk zijn en als het wonder er eenmaal is, we het ook zekers dubbel en dwars hebben verdiend. Zondag was het alweer 4 weken geleden na de mislukte ICSI. Maar vol goede moed gaan we door. Ik heb mijn schema voor de volgende ICSI ook al binnen. Dus we zijn weer klaar voor de start. Liefs, Naomi
Hallo allemaal! Heb goed nieuws!!!! Ben ongi geworden dus morgen bellen voor uitgangsecho en spuiten met gonal-f en.................. Wij gaan TROUWEN!! whoeehoeee 26-07-2013 gaat het gebeuren!! Ik reageer morgen ff verder xx
Hoi meiden, Ik ben ook al een poosje niet meer online geweest.. Erg veel gewerkt en veel andere dingen..! Maare, Krabje; ik wou je even heel erg veel sterkte wensen! Idd hopen dat je moeder alles nog een beetje meekrijgt! Danoontje; Wow trouwen! Super leuk joh! Is hij op de knieen gegaan?? Bij mij is het alweer 4,5 jaar geleden, maar weet dat ik toen helemaal blij was.. Vond het ook leuk om alles te gaan regelen.. Wij woonden toen nog niet samen, dus ook nog in die tijd een huisje gekocht en volledig verbouwd!! Naomi; Hoop zo dat deze poging jullie poging gaat worden.. Heb je een lang schema? Of heb ik dat verkeerd gelezen.. Ik had altijd een kort schema, had op dag 9 ook altijd de punctie. Heb ook een korte cyclus van ong 26 dagen, soms nog wel korter..!! Heb een keer lang schema gebruikt, vreselijk vond ik dat, omdat ik zo lang moest spuiten.. Hier; Hier gaat alles goed, miss dat we in nov nog een weekendje weg gaan.. Moeten we nog ff kijken..! Maar heb daar wel zin in.. Hebben jullie ook gehoord/gelezen dat Zwolle ook assisted hatching gaat doen..! Manlief hoorde het op de radio en ik kreeg van een vriendin een link van rtvoost.. Dat branden ze een klein gaatje in de embryo, zodat die zich makkelijker hecht in de baarmoeder.. Dit doen ze dan alleen als je al tp's hebt gehad.. Dus ja; dat is voor ons natuurlijk wel aantrekkelijk.. We hadden afgesproken dat we niet verder zouden gaan (weet nie of jullie dat al wisten), maar nu ga je toch weer denken..! Maar goed, Zwolle is nog met onderzoeken bezig! Maar scheelt als je daarvoor ni naar DD toe hoeft! Liefs