Icsi/Ivf in Zwolle ... Wie begint er ook in 2013 of ervaringen??

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Danoontje01, Dec 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

Nov 24, 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Hallo dame's..

Wij zijn dit jaar begonnen met icsi. De eerste behandeling gedaan in Hengelo icm Zwolle, nou de 1e behandeling was in alles een hel en dus mislukt.
    Nu waren wij toch vol goede moed een 2e poging begonnen in Hengelo, en die hebben we gisteren afgebroken. Het zou een kort traject worden zonder decapeptyl en dan zou het binnen 2 weken klaar zijn en dus punctie en terugplaatsing ook. Nou was ik al 17 dagen aan het stimuleren en 4 follikelmetingen gehad en er gebeurde niets. De dossering werd ook niet veranderd en we voelde ons er niet meer lekker bij. Ook omdat het al de 2e poging is, en het niet om een paar schoenen gaat. Als ik contact had met de kliniek voelde ik me niet serieus genomen, en ik heb een idee dat ze er te makkelijk over denken. Gisteren weer op controle geweest, en hij wou me zelfs nog steeds door laten spuiten (mag max 21 dagen) net of er in 3 dagen dan ineens een wonder zou gebeuren. Ik kreeg dus echt het idee dat ze aan hun eigen portemonnee dachten om er mss toch nog een punctie uit te halen. Na alles op een rijtje te hebben gezet, het verloop van poging 1 en het zo mislukken van poging 2 hebben we de knoop doorgehakt. We zijn gestopt in Hengelo en willen de hele behandeling in Zwolle gaan doen. Dus op naar Zwolle met 2 pogingen....

Wie gaat er ook in 2013 naar Zwolle? Of heeft er ervaringen in Zwolle?

In Hengelo was het gewoon echt geen succes. Daardoor zie ik echt tegen alles op en al helemaal tegen de punctie (20 follikels aangeprikt in 8 minuten) nou het was een hel! Heb nog nooit zoveel pijn gehad.

Zou hier dus graag gezellig willen kletsen, ervaringen delen en elkaar door alles heen slepen...

Wie doet er mee?;)

2. Miepje1985

Miepje1985 Actief lid

Sep 26, 2012
    369
    0
    16
    Friesland
    Hallo danoontje01,

Wij lopen in Drachten in combinatie met Zwolle.
    Tot nu to voldoet ons dat goed in Zwolle zijn ze erg vriendelijk en praten ze je door depunctie heen ook met de pijn viel het wel mee.
    Ik hoop dat het in Zwolle beter zal gaan en dat je voor al het harde werken in dit zware traject een mooi wonderteken mogen ontvangen.

Groetjes Miepje

3. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

Nov 24, 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Oke dat is ook fijn dat het goed bevalt.
    Mijn vriend zegt ook dat ze erg vriendelijk en begaan zijn in Zwolle.
    Ik wil echt niet zeggen dat Hengelo niet goed is, ze zullen ook hun werk wel goed doen, en papieren hebben... Het is ook persoonlijk wat iedereen er van vind. Alleen vindt ik met betrekking tot dit onderwerp dat je jezelf geen minuut onzeker en k*t moet voelen..

Ik zie ook dat jou behandeling mooi is verlopen :) ik duim mee dat die lekker blijft plakken! Hebben ze bij jou ook assisted hatching gedaan?
    Groetjes

4. Miepje1985

Miepje1985 Actief lid

Sep 26, 2012
    369
    0
    16
    Friesland
    Ik heb geen moment onzeker gevoelt behalve nu tijdens de vreselijke wacht weken gelukkig is week 1 morgen om. Wat assisted hatching precies?
    Geloof niet dat ze dat gedaan hebben.

Groetjes

5. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

Nov 24, 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Dat ze een sneetje in de embryo ''branden'' met een laser om te innesteling te bevorderen. Daar is Zwolle sinds kort ook mee begonnen als eerste in NL. In Dusseldorf doen ze dat al jaren.

Daar wil ik dan ook gebruik van maken...

6. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

Jan 24, 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hier komend voorjaar naar Zwolle!!
    Helaas kan ik dus niet vertellen hoe het daar is!!
    Kl*te dat je in Hengelo niet op je plek was!!
    Succes meid!!

7. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

Nov 24, 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Ja ach en alles op 1 plek lijkt me ook prettiger..... Die rit met de punctiekoffer is heus niet heel goed voor t materiaal...

In het nieuwe jaar gaan wij denk ik naar Zwolle...
    Hoop ook dat jullie snel geluk hebben! Zo te zien in je handtekening heb je ook al lang genoeg geprobeerd.....

8. kissi

kissi Actief lid

Jul 13, 2011
    271
    0
    0
    Hallo Danoontje,
    Als ik het goed begrijp had je bij de eerste icsi 20 follikels en nu bij de tweede icsi geen resultaat? Dat is inderdaad nogal een verschil dan. had je wel hetzelfde follikel-stimulerend hormoon?
    Het streven is naar 5 - 7 follikels.

9. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

Jan 24, 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    Dat lijkt mij inderdaad ook makkelijker!!
    Gaat de 2e poging nog door??
    Bedankt meid..hoop het ook voor jullie!!

10. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

Nov 24, 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Dat weet ik dat ze zoveel follikels willen.
    En ze hebben me extra minder laten spuiten ivm die 20 van de vorige keer,,, alleen deden ze t ook niet omhoog toen t gewoon niks deed... En dat stond me niet aan.

2e behandeling is afgebroken en die gaat in zwolle gebeuren.

Ik weet dat er meerdere topics zijn alleen zijn ze daar al verder, en wil ik ook ervaringen delen met ''nieuwe'' mensen...

11. wanda73

wanda73 Actief lid

Dec 24, 2010
    242
    0
    0
    zoekende
    Kampen
    Maar de mensen van dat andere topic kunnen hun ervaring weer delen met jou! Die weten hoe het er in zwolle aan toegaat!

12. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    @Danoontje: ook ik heb gelezen over de AH in Zwolle. Ik zit er zelf ook over te denken naar Zwolle te gaan. We hebben nog een vergoede poging, dus de tijd dringt een beetje. Ik las alleen dat het een pilot was en dat je dus ingedeeld wordt. Dus de ene helft krijgt een gewone 'ivf' behandeling en de andere 50% de assisted hatching. Omdat ik er best even voor moet rijden, vind ik het een lastige keuze als je niet zeker weet of je in die 50% van de assisted hatching groep zit. Maar ik wil het zeker met mijn eigen gyn bespreken of dit uberhaupt een optie voor mij kan zijn.

13. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

Jan 24, 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
  14. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

Jan 24, 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    @danoontje
    Fijn dat de 2e poging daar gaat gebeuren!!
    Hebben jullie al een afspraak staan??

15. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

Nov 24, 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Dat klopt helemaal, dat leest niet lekker... Vandaar dat ik maar een nieuwe topic ben gestart.

Ja ik hoorde ook dat je word ingepland voor AH, maar je weet t maar nooit. En hoe dan ook alles op 1 plek lijkt mij zelf ook fijner.
    Dan dat je er als vrouw pas met de terugplaatsing komt.

Ik heb nog geen afspraak staan, volgende week ff naar de ha voor nieuwe verwijzing.

16. wanda73

wanda73 Actief lid

Dec 24, 2010
    242
    0
    0
    zoekende
    Kampen
    Ik las 2 weken geleden ongeveer op de site van isala dat er een wachttijd is!! Zie link

Wachttijden

17. Danoontje01

Danoontje01 Bekend lid

Nov 24, 2011
    693
    0
    0
    Overijssel
    Ja ik heb gebeld. Maar dat heb je meestal wel.
    Als ik in Hengelo verder zou gaan niet, maar een wachttijd is niet erg als ik mij er goed bij voel na de intake in Zwolle neem ik dat voor lief.

18. wanda73

wanda73 Actief lid

Dec 24, 2010
    242
    0
    0
    zoekende
    Kampen
    Ik had de vorige keer geen wachttijd namelijk! Heb nu voor januari een afspraak staan!
    Ik denk dat je de artsen in zwolle wel mag hoor! Het zijn zulke lieve mensen en niet alleen de artsen maar ook de dames aan de balie zijn altijd heel erg vriendelijk! En als je wel voor zwolle kiest dan kun je via je digi D deelnemen aan een forum waar alleen patienten mee mogen kletsen en ervaringen delen!!

19. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

Jan 24, 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    Grappig!! Heb ik nog nooit van gehoord!!

Share This Page