Lage spermatelling

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Earth love, 28 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Earth love

26 jan 2015
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zojuist hebben we de uitlag gehad van het eerste sperma-onderzoek. We zijn inmiddels ook doorverwezen naar de fertiliteitskliniek maar wachten nog op de eerste afspraak. De huisarts had alvast sperma-onderzoek aangevraagd (we zijn al heel lang bezig om proberen zwanger te worden. Wel 1 keer spontaan zwanger geweest, maar helaas miskraam) en dat was dus niet goed hebben we vandaag gehoord. Slechts 4000 levende zaadcellen per ml. Dat was echt schrikken! In de kliniek kunnen ze nog andere onderzoeken doen, maar poeh, we zijn wel heel bang.

Wie heeft ervaring met een dergelijke uitslag? Zijn er nog mogelijkheden? Hij is niet ziek geweest de afgelopen maanden.

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Bij dat aantal zou je in aanmerking komen voor ICSI. Dus er zijn zeker nog mogelijkheden. Je begint alleen meteen al wat verder in het traject. Succes & sterkte!

3. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    Hier ook ervaring met lage zaadkwaliteit er is nog een kans dmv icsi. Bepaalde stappen worden nu over geslagen maar er is zeker een kans om zo zwanger te raken. Er zijn zat dames hier!

4. Earth love

26 jan 2015
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop het zo! Er wordt nog een keer naar het sperma gekeken. Kan het zo zijn dat de uitslag de tweede keer echt anders is? Ik weet dat bv koorts invloed kan hebben. Maar mijn man is niet ziek geweest het afgelopen half jaar. :(

5. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Hoi Earhth Love, kan me voorstellen dat het schrikken was voor jullie. Ten eerste op je vraag of het zaad de tweede test inderdaad beter kan zijn, dat kan zeker. Het hangt af van diverse factoren. Of er echt een enorm verschil in zou kunnen zitten durf ik niet te zeggen.

Zoals de meiden voor mij al zeiden is ICSI nog een oplossing. Lijkt op IVF maar dan nog net een stapje uitgebreider. Ook voor ons was (is nog steeds) dit de uiteindelijke uitkomst. IUI en IVF hadden geen zin voor ons, alleen ICSI was nog een optie. Er zijn dus zeker nog kansen. Wanneer is je afspraak? Sterkte!

6. Earth love

26 jan 2015
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor de lieve reacties!

De afspraak ik volgende week vrijdag. Maar voor de herhaling van het spermaonderzoek moet er meer tijd tussen zitten. Hopelijk horen we volgende week wanneer dat gedaan kan worden. In de tussentijd zo onzeker... Ik vind het allemaal best eng.

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Zaadkwaliteit kan inderdaad wel heel erg verschillen. Het kan dus de volgende keer beter zijn. Maar gezien je eerste uitslag, moet je er rekening mee houden dat het ook de tweede keer niet goed genoeg zal zijn. Maar wie weet val je dan binnen de IUI-norm en mag je dat eerst proberen in plaats van meteen door te moeten met ICSI. IUI is minder intensief en je krijgt er meer behandelingen van vergoed.

Zaadcellen worden elke drie maanden nieuw aangemaakt. Om te weten of er een structureel probleem is, moet je minimaal twee zaadonderzoeken doen met een tussenpoos van drie maanden. Pas dan kun je iets zeggen over de uitslag en of er behandelingen nodig zijn. Het herhalingsonderzoek zou je dus het beste eind april kunnen doen. Eerder heeft geen zin, omdat je dan dezelfde lichting zaadcellen test.

Succes!

Deel Deze Pagina