Gonal F koelkast

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Marizzie, Jul 24, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marizzie

Marizzie Lid

Jul 30, 2015
    35
    4
    8
    Dames,

Vraagje. Ik moet Gonal F spuiten voor ivf. Moet ik het nu steeds terugleggen in de koelkast?
    Morgen moet ik bv werken 's avonds. Dus dan moet het mee. En woe en donderdag zijn we ook weg. En zitten we lang in de auto maar moet wel prikken 's avonds. Hoe doen jullie dat? Koeltasje aanschaffen? Of hoeft het niet steeds terug in de koelkast?

Alvast bedankt!

2. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Ja moet wel gekoeld blijven..
    Dus dan moet je het op werk in de koelkast leggen of idd in een koelboxje ofzo

3. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Ik bewaarde alles in de koelkast.
    Ik heb een koeltasje aangeschaft bij de action en koelelementen en dan in het/een doosje met een elastiek er om heen in de koeltas. Ik probeer waar ik kom het gewoon in een koelkast/vriezer te leggen. Is tot nu toe altijd gelukt :)
    Je kan ook een koelboxje aanschaffen die op je aansteker ding in de auto werkt. Dat is ook een optie. Maar ik heb geen auto :p

4. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

Jun 26, 2013
    1,451
    322
    83
    Je kunt op internet kleine koelzakjes kopen. Zoek op insuline koeltasjes. Zo heb ik het altijd gedaan. Ideaal. Dat kleine tasje kun je gemakkelijk in je tas stoppen

5. sas27

sas27 Fanatiek lid

Mar 1, 2011
    1,842
    9
    38
    Female
    systeembeheerder
    overijssel
    Kan je niet in de ochtend prikken?
    Bij ons was dit altijd het geval namelijk.

6. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

Oct 15, 2013
    1,712
    188
    63
    Gonal-F hoeft niet gekoeld bewaard. Het is een maand buiten de koelkast houdbaar.
    Staat op de verpakking en anders vraag je het de verpleegkundige even.
    Ik heb zelfde situatie gehad en dus geen probleem :)

Decapeptyl moet echter wél altijd gekoeld bewaard blijven!

7. Fientje1234

Feb 15, 2016
    92
    0
    6
    Ja, dit!

8. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

Jun 26, 2013
    1,451
    322
    83
    Klopt maar met deze temperaturen wordt het wel te warm. Tenminste dat is mij vorig jaar in de zomer tijdens een behandeling verteld

Anso1 likes this.
  9. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars

Maar Gonal mag niet boven de 25 graden komen werd mij verteld. dus met deze temperaturen zou ik toch koelen. Ik doe gewoon een koelelement in een plastic zak, en dan de gonal of pregnyl gewikkeld in een doek erbij. En als het kan ergens in de koelkast leggen. Krijg het zo trouwens ook mee vanuit de apotheek als we direct erna weg moeten!

10. Fientje1234

Feb 15, 2016
    92
    0
    6
    Als je de pen binnen een paar dagen opmaakt is het niet erg. Dit is wat de de ferteliteitsarts van de week tegen me zei. Net als de Cetrotide. Ook niet zo erg als die wat warmer wordt.
    Maar goed, doen wat goed voelt ;)

11. Marizzie

Marizzie Lid

Jul 30, 2015
    35
    4
    8
    Ik ga toch maar f een koeltasje zoeken dan. Voor de zekerheid.
    Bedankt voor alle reacties!!

Share This Page