Omdat we een nieuwe weg zijn ingeslagen dacht ik maar een nieuw topic te beginnen. Ging het vorige topic nog over onze moeizame weg met Chlamydia, een miskraam en laparoscopieen, tijdens deze nieuwe reis laten we dat achter ons en hopen we op een positieve manier op zoek te gaan naar ons Wonder. Want wonderen bestaan! Niet op de tijd dat wij bepalen, niet op de manier die wij in onze gedachten hebben en soms zelfs niet in de vorm die we voor ons zien in onze dromen... Wonderen zitten in de kleine dingen in het leven. En ik hoop dat ons Wonder kan huilen, melk drinkt en luiers volschijt! Opeens gaat alles snel. In november, 3 weken na een polibezoek, al opgeroepen voor een laparoscopie. Begin januari, 4 weken na het controle-bezoek van laparoscopie 1, alweer op de operatietafel voor een buikoperatie. Dit is gelukkig bij (wederom) een laparoscopie gebleven. Drie weken na de 2e laparoscopie voor onze controle-afspraak/intake voor IVF. Dat was afgelopen donderdag. We mochten gelijk door voor IVF. Afgelopen vrijdag werd ik ongesteld en opeens zitten we in de trein! Alsof een Hogere Macht heeft besloten: jullie hebben genoeg gewacht, ik zal eens even regelen dat er wat vaart in komt! En ik ben Hem dankbaar daarvoor. Dus... gisterenavond mijn eerste Puregon gespoten. 150 EH De gyn twijfelde een beetje over de dosis. Bij de IUI's spoot ik 50 EH, maar kreeg nooit een 2e eitje. Ook niet toen ik halverwege een cyclus mocht ophogen naar 75. Echter, toen we een keer gelijk mochten beginnen met 75, toen had ik opeens weer teveel eitjes (6). De laatste keer was 50EH 'plus 1 klikje'. Toen had ik 2 eitjes... De gyn wilde eigenlijk eerst minder laten spuiten dan 150. Heb hem gezegd dat ik wel een geschiedenis heb dat follikels van 13mm opeens weer verdwenen. Toen mocht ik toch 150 gaan spuiten. Thuis kreeg ik opeens de kriebels. Ben bang voor overstimulatie en dat het feest dan weer niet door kan gaan en dat het dan weer een paar maanden duurt voordat je opnieuw mag. De angst is nog niet weg, maar ik probeer het maar over te geven. Donderdag de eerste FM. Dat is SD6. Dan zit er vast nog niets. Bij de IUI's begon er pas rond SD 9 iets 'meetbaars' te groeien. Of gaat dat met een hogere dosis Puregon ook sneller? Anyhow, vol verwachting beginnen we deze reis en kijken vol spanning uit naar waar het ons brengen zal. Lezen jullie mee?
Heel veel succes meis.. Fijn dat het ineens allemaal zo snel gaat. En je lichaam kan elke keer weer anders reageren op een dosis ( niet bij iedereen hoor) dus vaak is het toch uitproberen. En vinden ze dat het te hard gaat bij de eerste echo kunnen ze het altijd weer naar beneden instellen.
Ja, ik lees mee! Dosis en reactie: sjah, ik ben wel het wandelende voorbeeld dat daar dus geen peil op te trekken is Het is al bijna donderdag, dan weet je meer
Vandaag SD3. Ik moet er nog even aan wennen dat de CD's niet meer van belang zijn. We spreken over SD's nu. Een uurtje geleden dus de derde spuit erin. Ik voel nog niets. Ik weet nog dat ik de eerste ronde spuiten een week lang hoofdpijn heb gehad. nu niet. Bij de 'een beetje te heftig gestimuleerde' IUI voelde het 'vol' (6 follikels toen van rond de 14mm). Nu voel ik niets. Het zal toch wel goedgaan daarbinnen? Het is natuurlijk ook nog allemaal veel te vroeg! Ik verbaas mezelf er een beetje over hoe relaxt ik er onder ben. Ik hou rekening met alles. Misschien heb ik over 2 weken een punctie. Misschien komt er wel weer een kink in de kabel en heb ik dikke pech. Ik laat het maar komen zoals het komt. Zelfs het feit dat mijn man nog steeds niet gestopt is met roken... ach ja, ik kan hem moeilijk dwingen. Niet dat het me niet kan schelen, want ik vind het vreselijk! Maar ja, de zaken zijn zoals ze zijn. Ik heb het er maar gewoon mee te doen.
Tjonge, die Orgalutran is ook geen fijn prikje! Advies was in het bovenbeen en dat heb ik netjes gedaan, nu een half uur geleden. Maar ik voel het nog steeds!!! Er staat trouwens in de bijsluiter dat je moet controleren of je geen ader hebt aangeprikt (door de plunje iets omhoog te trekken, als er bloed in de spuit komt zit je verkeerd). Als je een ader aan hebt geprikt moet je de spuit eruit halen en weggooien! (en een nieuwe gebruiken). komt dat echt zo nauw? Wat nu als dat bij de laatste spuit gebeurt en je hebt er geen meer?... Morgen mn eerste FM. Ik voel nog steeds niets in mn buik. Zou er wel wat groeien?
Jij hebt sowieso hele andere medicatie als ik heb gehad, wat me verbaast. Want mij werd verteld: of Gonal F/Puregon of Cetrodide/Decapeptyl. En die laatste 2, in jouw geval Orgalutran, zijn dat *** prikken. Heb zelf meerdere malen rode, opgezette plekken op mijn buik gehad. Ik kan je adviseren het eerst met een ijsklontje wat te verkoelen en dan de prik te zetten. Zijn jouw prikken uit de koelkast? Wrijf er dan eerst ff met je handen over zodat ie wat warmer is en dat ijsblokje op je been... En zelf adviseer ik de buik, maar doe wat voor jou het beste gevoel geeft. Succes meis!
He Babii! Snap het soms ook allemaal niet helemaal. Decapeptyl... is dat hetzelfde als Orgalutran en is dat weer hetzelfde als Cetrotide (wat betreft werking dan)? Volgens het foldertje van het UMC gaat Puregon in combi met Orgalutran en Gonal-f in combi met Cetrotide. Die Deca staat nergens... Wat betreft geboortejaar kan het ook zijn dat Dr. Zonneveld zich gewoon vergist heeft. Ach, het hoort allemaal hetzelfde te doen, dus ik wacht wel of. Hoe is het met jouw BMS meid?
Ik heb (gelukkig maar) geen verstand van IVF medicatie, maar ik wil je wel heel veel succes wensen met de FM vandaag!
Mmm... beetje teleurstelling hier. Had maar 2 echte follikels. 1 van 13 en 1 van 14mm. Verder een aantal kleintjes. Weet dat het bij mij allemaal niet zo veel zegt. In het verleden zijn er wel follikels van 13mm zomaar weer verdwenen, maar toch. Ik ben 1x een IUI gestart met 75EH. toen had ik 6 eitjes. Nu spuit ik het dubbele en heb er 2 ???? Snap er niets van. Was heel relaxt, maar heb opeens toch weer stress. niet omdat er de mogelijkheid is dat deze ronde mislukt (en een IUI wordt), maar omdat wij eind maart een week vakantie hebben gepland en er dan misschien een kans is dat ik pas in april weer..... Moet er niet aan denken!!! Even tot 10 tellen.....
Klote Merah, dat is niet wat je wilt zien tijdens een IVF FM Maar! Het KAN nog! In het geertgen topic ook iemand die vreesde voor 3 eitjes en er nu 6 heeft Even inademen en de moed niet verliezen... Ik blijf voor je duimen!
Jaja, we houden het spannend! Vanmorgen mn 2e FM gehad. De 2 met een valse start waren wel iets gegroeid (nu 17mm), maar gelukkig zaten er nu ook anderen bij. Ongeveer 5 die nu 12/13/14mm zijn. Dinsdag mn volgende FM. Ik geloof dat er toch goede hoop is dat er nog een paar extra follikels mee mogen doen in mijn IVF-poging...
Idd een spannende reis Merah! Met hopelijk nog veeeel meer aangename verrassingen! Ik duim nog steeds!
Pfff, het blijft spannend!!! Vandaag weer een FM. Rechts zat nog steeds onze 'valsspeler'. Deze was zondag al 17 mm. Maar... is in 2 dagen slechts 1mm gegroeid!!! Daarnaast nog een kleinere. Geen idee hoe groot, want ik was veel te blij met het beeld wat links te zien was! Daar zitten er nu een stuk of 6 van 12,13,14mm!!! Ik begin eigenlijk best wel weer goede hoop te krijgen dat dit goed af gaat lopen. Tuurlijk had ik er liever 10 of meer gehad. Zeker als je bedenkt dat ik bij 1 van de IUI's met 75EH spuiten ook al 6 follikels had. Mn lijf is dus niet in zn beste doen, maar de vraag 'gaan we hier mee door of niet?...', die lijkt toch wel weer een stuk verder weg. Mmm. zie nu ik zondag schreef dat er toen ook al 5 zaten van rond de 12,13,14. Weet het opeens niet meer zo precies. Voor mn gevoel leek het echt voller deze keer... (gyn was ook positiever)
Lees er nog iemand mee hier? Het gaat goed! zojuist weer FM gehad. We zijn zo goed als rijp voor de oogst! De grootste rechts is nu 21mm. Helaas wat verder door moeten laten groeien vanwege de achterstand van de rest. Maar volgens de gyn geen probleem. In totaal zitten er nu 3 rechts en 4/5 links tussen de 15 en 19... Verder nog een stel kleinere die er niet toe doen omdat ze toch nooit in een petrischaaltje zullen belanden. Punctie zou eigenlijk zaterdag dan zijn, maar dan zijn er al veel puncties. Het wordt dus zondag. Ben er een beetje onzeker over: kan dat zo maar, uitstellen terwijl je follikels al goed zijn? Ik wordt straks gebeld voor verdere instructies...
Ik lees nog mee hoor Dus in totaal zo'n 7/8 follikels? Da's een goede score Merah! Wist wel dat het goed zou komen met die eitjes van jou Alvast heel veel succes voor de punctie. Volgende week ga je broeden!
Vanmorgen punctie gehad. Ik wil niemand voor het hoofd stoten, maar voor mij was het echt twee vingers in de neus. Mocht er een 2e of 3e IVF poging nodig zijn, dan zal ik zeker niet tegen zo'n punctie opzien. En dat enkel met een paracetamol (zetpil). Natuurlijk ook de standaard spuit in de schede... Score: 10 eitje! Ben echt heel blij. Het is wel even afwachten of ze allemaal wel rijp genoeg zijn voor bevruchting. Omdat er een aantal follikels een enorme voorsprong hadden waren er een stuk of 4 die eigenlijk nog niet groot genoeg waren (zo'n 14mm). Mogelijk kunnen die helemaal niet bevrucht worden. Het is dus weer afwachten geblazen. Mochten we voor een 2e IVF moeten dan heb ik al wel een verlanglijstje. Graag wil ik iets meer spuiten en ook voor het begin van de cyclus Orgalutran spuiten. Dit om de (te vroege) aanmaak van FSH te voorkomen en zo dus (hopelijk) te voorkomen dat mijn eigen lichaam al begonnen is met het kweken van follikels (met grote spreiding in groei als gevolg). Maar dat is vooruitlopen op de zaken. Eerst dinsdag maar eens afwachten. Dan horen we of er uberhaupt een terugplaatsing is en of er iets ingevroren kan worden.