Na een moeilijke tijd weer beetje terug, wie kan me helpen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door winnie1984, 11 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. winnie1984

winnie1984 Actief lid

4 jul 2006
    386
    0
    0
    Tilburg
    Hoi meiden,

Hier ben ik dan weer na een lange moeilijke tijd, kom ik beetje bij beetje weer op de been.

We zijn nu flink met behandelingen bezig om te kijken of onze kinderwens werkelijkheid kan worden vanwege mijn pas gevonden nierziekte.

Ik moet nu wachten tot ik weer ongi ga worden en dan bellen naar het zienhuis voor een nieuwe behandeling.

Ik krijg dan een foto met contrastvloeistof om te kijken of er vernauwingen zitten in mijn eierstokken, eileiders of baarmoeder enzo.
    Nu hoop ik van jullie meiden, een beetje te weten te komen hoe het voelt en hoe jullie dat ervaren hebben ( voor de gene die dit hebben gehad tenminste )

Ik ben namelijk een beetje bang vanwege een eerdere ingreep voor mijn nieren waar ik heel veel van gevoeld heb terwijl dat niet eens nodig was!
    Deze foto zal worden gemaakt zonder verdoving en dat moet best flink wat pijn geven wanwege het druk moeten zetten om de vloeistof in te spuiten?

Ik hoop dat iemand me iets kan vertellen......

Dank je alvast
    Veel liefs winnie ( na lang weggeweest weer beetje bij beetje terug komt )

2. liselotje

liselotje Bekend lid

17 sep 2005
    548
    0
    0
    limburg
    Ik kan je niet helpen met je vraag maar wil je wel enorm veel succes wensen...

liefs liselotje ;)

3. Niet meer actief

Ik ga je geen blaasjes wijsmaken. Een baarmoederfoto kan best pijn doen. Denk er aan zo'n onderzoek kan erg nuttig zijn, zo weten ze of alles goed doorgankelijk is. Daar kan je je wat mee troosten. Je neemt best een pijnstiller vooraf en zorg dat je je goed kan ontspannen. Nadien kan je een beetje bloedverlies hebben dus neem iets mee daarvoor.

Sterkte en succes, het komt vast wel goed! Een bevalling is veel pijnlijker ;)

Ik moet wel zeggen, ik snap niet waarom je die foto moet krijgen als je een probleem hebt met de nieren... maar misschien ligt het aan mij.

4. Niet meer actief

hoi meid
    welkom terug
    jammer dat je nog niet zwanger bent
    heb zelf ook een hsg gehad
    maar dat hebben ze tijdens een operatie gedaan dus heb het niet meegemaakt
    ik wil je wel heel veel succes wensen
    en hopelijk valt het mee ;)

(de meningen zijn namelijk verdeeld over de pijn die je voelt enzo)

5. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    ik ken het ook niet maar ik wens je heel veel sterkte en succes in de MMM

6. winnie1984

winnie1984 Actief lid

4 jul 2006
    386
    0
    0
    Tilburg
    Hoi Nouky,

Wat bedoel je met je laatste zin meid, ik volg hem even niet zo goed?
    En de rest van de meiden dank jullie wel ik zal het zeker nodig hebben.

Liefs winnie

7. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ik heb de HSG in april 07 gehad en zag er ook enorm tegenop!
    Uiteindelijk is het me meegevallen, maar wel mede doordat de gyn heel rustig de vloeistof inspoot.,..heb ik me laten vertellen.
    Het is geen fijn onderzoek, maar als je naproxen inneemt..(had ik gekregen van tevoren op recept van gyn) dat neemt de ergste scherpe, pijnlijke randjes weg. Bij de apotheek vertelde ze me trouwens dat ALEVE (die blauwe pilletjes) eigenlijk hetzelfde zijn als Naproxan/xen.
    Misschien kun je ook een pijnstiller van te voren innemen?

Succes met het HSG..je kunt het!

8. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik heb vorige maand ook hsg gehad. Gelukkig was alles goed en ik vond het ook wel meevallen. Had wel 2 pijnstillers ingenomen had die van z'huis gekregen.

heel veel succes.

gr vruchtje

9. winnie1984

winnie1984 Actief lid

4 jul 2006
    386
    0
    0
    Tilburg
    Hoi mirre en vruchtje,

Ik heb inderdaad ook een pilletje gehad van het ziekenhuis, ik ben er echt bang voor en alive neem ik zo wel eens in ja maar mag er niet te veel wanwege mijn Nierziekte en dan is Alive en Ibuprofen ook niet zo goed, maar dat zijn de 2 Tabletten die bij mij altijd goed hebben geholpen vanwege mijn vele hoofdpijn enzo.

Dus ik kan die dan ook wel 1tje innemen voor de HSG zoals jullie dat noemen dat wist ik dus niet eens, daaraan kun je zien hoe gespannen ik er voor ben.

Heb vandaag al heel de dag flinke heftige buikpijnen, maar de menstruatie zet nie echt door misschien omdat ik weet als het komt ik moet bellen voor de afspraak HSG.....?

Maar goed dat jullie zeggen dat het best mee valt, vind ik het al fijn om te horen, ik kijk er zo erg tegenaan!

Zijn er nog meer mensen die er ervaring mee hebben.

En mirre en vruchtje zouden jullie me via een pb-tje willen vertellen hoe en wat precies dan kan ik jullie verhalen langs elkaar leggen en lezen?

Alvast bedankt liefs winnie

10. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ik zou niet zomaar Aleve etc innemen hoor (zeker omdat je een nierziekte hebt), maar altijd eerst overleggen met je arts.
    Stuur je zo een PB-tje

11. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Ik heb maandag een HSG... zie er ook tegenop, maar hou me maar voor dat het voor een goed doel is.

Laat je wel even weten hoe ik het 'ervaren' heb!

Enneh... welkom terug!

12. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    welkom terug !

ik heb geen ervaring met een hsg maar weet wel dat je ontzettend voorzichtig moet zijn met pijnstillers .
    welke medicatie heeft het zh je mee gegeven ?

L.sybje

13. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Winnie, ik heb ook een HSG onderzoek gehad, voordat we aan IUI begonnen.
    Van het doorspuiten heb ik helemaal niets gevoeld. Ik vond het vervelender wanneer ze een klemmetje op mijn baarmoedermond zetten.
    Je moet je er niet te druk over maken, hoor.

Heel veel succes!

14. schaapie

schaapie Actief lid

24 feb 2007
    427
    0
    0
    noord - holland
    He Winnie,

In ieder geval top dat het beter met je gaat, en dat je vooruit kunt kijken naar de toekomst!

In maart '2006 heb ik een HSG onderzoek gehad en heb daar totaal geen last van gehad. Had wel vanaf het ziekenhuis naproxen gehad, en verder niks ingenomen. Toendertijd had ik nog andere pijnstillers omdat ik last van me schouder had en mocht deze absoluut niet tegelijkertijd innnemen. Dus ik zou als ik jou was je ziekenhuis op de hoogte brengen van je spanning, zodat jullie kunnen overleggen wat te doen!

Waar ik vooral mee besig was vorig jaar maart, was de periode daarna; je bent helemaal doorgespoeld (klinkt een beetje raar maar oke) en daardoor heb je een verhoogde kans op vruchtbaarheid! Klinkt goed vind je niet? :D :D

Mijn verhaal wil nog niet zeggen dat ik niet begrijp dat je er mee bezig bent he.......

Liefs Schaapje

p.s. Weet je trouwens wat wij gedaan hebben na het HSG onderzoek me mannetje zijn verjaardag gevierd. Dus ook daarna nergens last van!

Alvast Succes :thumup:

15. winnie1984

winnie1984 Actief lid

4 jul 2006
    386
    0
    0
    Tilburg
    Ik heb net gekeken en heb ook inderdaad naproxen hekregen van het ziekenhuis 500 mg.

Ik ga verders ook niets innemen ik zie het vanzelf wel het zal echt nie fijn zijn denk ik, maar ook zijn er hier genoeg meiden die nie eens wat gevoeld hebben, als alleen de eendenbek!

We doen het inderdaad voor een goed doel allemaal.
    Fijn dat iedereen me op de hoogte wil houden die eerder HSG moeten doen dan ik.

Liefs winnie

16. Pooltje

Pooltje Actief lid

28 mei 2007
    325
    0
    0
    Ik heb een maandje terug een baarmoederfoto gehad en het viel me hardstikke mee. Het duurde maar 5 tot 10 minuten en was niet echt pijnlijk, even tanden op elkaar en opgelucht ademhalen als het weer voorbij is.
    Sterkte voor de meiden die het onderzoek nog krijgen en met het vervolg traject!
    groetjes, Pooltje

Deel Deze Pagina