Wij hebben onze eerste zoon uit de tweede ICSI poging. Ons tweede kindje, dochtertje, is uit de eerste IVM poging. ik ben nu heel pril zwanger (4w en 3dgn) van ons derde kindje, na de vierde ICSI poging. Heel wat MMM jaren achter de rug.
@lichtje: Wat is IVM? In vitro maturatie (IVM) is een nieuwe vorm van kunstmatige voortplantingstechniek. Bij deze methode worden onrijpe eicellen uit de eierstokken gehaald middels een punctie. Deze eicellen worden in ongeveer 30 uur in het laboratorium tot rijping gebracht voordat zij worden bevrucht door middel van IVF of ICSI. Het voordeel van deze techniek is dat de vrouw hierbij geen hormonale stimulatie van de eierstokken hoeft te ondergaan. Hierdoor is de behandeling voor de vrouw minder belastend en het risico van ovarieel hyperstimulatiesyndroom (OHSS, algemeen bekend als overstimulatie) is afwezig. IVM is daarmee met name geschikt voor patiënten die een verhoogd risico op OHSS hebben, zoals patiënten met het polycysteus ovarium syndroom (PCOS). In Nederland wordt IVM op dit moment nog nauwelijks toegepast. Wereldwijd zijn er naar schatting 1100 kinderen geboren na deze techniek. De eerste IVM-zwangerschap werd in 1991 gerapporteerd. De laatste jaren is de efficiëntie van IVM toegenomen. In centra met ervaren behandelaars is het percentage levendgeborenen per cyclus bijna 15%. De beroepsverenigingen van gynaecologen (NVOG) en klinisch embryologen (KLEM) hebben recent besloten IVM in Nederland te introduceren, in het kader van wetenschappelijk onderzoek.
Wij hebben een dochter geboren in oktober 2011, 4e cryo van 1e ICSI. Nu al ruim 2 jaar bezig voor een brusje, zitten nu middenin de 3e en laatste ICSI.
Dochter via ICSI (poging twee, eerste cryo tp) En nu zwanger via ICSI van een zoon. Eerste poging, verse tp. Ik had niet verwacht meteen zwanger te zijn omdat het de eerste keer ook wel even duurde voor mijn gevoel. Ik vind wel dat ik de tweede keer nog beter wist waar ik aan begon en waar ik het voor deed.
Hier na de ICSI's, spontaan zwanger geraakt, helaas MA. Wij gingen daarna weer de MMM in, zaadtelling bleek wel omhoog te zijn gegaan, eerst was het 1 milj, nu 30 milj, maar 1% leefde maar. Dus weer ICSI advies. Doordat ik vlak erna een nieuwe baan kreeg zijn we gestopt met de MMM (weer afgebroken poging achter de rug), maar niet definitief, voorlopig staat het op een koud pitje. Wel is mijn man nu begonnen met vitamines, om toch te kijken of we alsnog spontaan wat voor elkaar krijgen. Maar de hoop is niet erg hoog. Dus hier niet echt een succesverhaal, maar dat komt meer door de omstandigheden. Succes alvast!
Wow Esser, je bent weer zwanger! Van harte gefeliciteerd!!! Blondje, jij ook weer bezig. Succes! Ik hoop echt dat het dit keer gaat lukken. Hier ook weer begonnen. Samen zwanger 2015 beginnen?
Hey Sikki! Inderdaad ook weer gestart na een jaar vol onderzoeken. Jij vandaag gestart zie ik? Spannend! Goed voornemen ja, samen zwanger in 2015!! Is dit jullie laatste poging ook?
Herkenbaar meiden, al een kindje en zo graag een tweede. Maar wederom lijkt het allemaal moeizaam te gaan. Ik was in december nog zwanger 8 weken van een lege vruchtzak.....maar o wat had ik het gevoel dat we eindelijk die MMM konden gaan afsluiten. Tot de echo kwam. Alles was binnen een minuut totaal verandert. Ben der nog mee aan het worstelen. Als ik dingen lees of zie over baby's pffff.... Maar ja het heeft even tijd nodig. Eerst maar eens kijken wat me lichaam doet na de curettage van eind dec. En dan februari denk ik weer verder met onze cryo's. Heel veel succes meiden. Op naar mooie follikels en bevruchtingen. Duimen draaien!!!