Geen tp na 1e Icsi

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door MartineJ, 13 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MartineJ

MartineJ Nieuw lid

24 dec 2021
    4
    0
    1
    Vrouw
    Ik vraag me af of er veel mensen zijn die geen terugplaatsing hebben gehad na de punctie. Hij was bang dat ik dan overstimulatie zou krijgen. Het is mijn 1e Icsi en had 20 eicellen. Gelukkig waren er 10 bevrucht!
    Ik voelde me in de 3 dagen na de punctie wel goed(veel gedronken en rust genomen) maar er werd voor de zekerheid bloedgeprikt en een controleafspraak voor de terugplaatsing.
    Hij zag dat er vocht zat. De dag na de controle heb ik gezwommen en gefietst. Dus ik vond het best goed gaan met mezelf:p
    In december 2022 had ik IVF en waren er 10 eicellen gevonden en geen bevruchting maar toen had ik echt last van mijn buik en was dik.

2. SD90

SD90 Fanatiek lid

3 nov 2017
    2.292
    2.489
    113
    Vrouw
    Hier bij mijn laatste punctie geen verse tp gehad, er waren 28 eicellen geoogst. Effectief OHSS ontwikkeld dus het was een goede beslissing van de artsen om geen verse tp toe te staan. In eerste instantie baalde ik keihard, maar achteraf gezien blij dat mijn lichaam de rust kreeg die het nodig had. De klachten begonnen overigens pas echt rond 5 dagen na de punctie (dus de dag van de zogezegde tp). De eerste cryo tp was een plakkertje, inmiddels 20 weken zwanger.

3. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.803
    8.472
    113
    Vrouw
    Ik heb dit ook gehad in mei.

25 follikels aangeprikt en 21 eicellen gevonden. Geen verse terugplaatsing gehad en dat was maar goed ook want ik kreeg 2 dagen na de punctie al OHSS en ik ben 4 dagen/3 nachten opgenomen geweest in het ziekenhuis. Hopelijk volgt in juli m'n eerste tp van deze ronde

4. Elaine27

Elaine27 Lid

7 mrt 2021
    35
    13
    8
    Vrouw
    Ik vermoed dat ik na de punctie ook wat symptomen van OHSS had en heb bijna geen controles gehad en wel een tip. Week na tp 3 weken in het ziekenhuis gelegen met late OHSS. Ik had maar 11 eicellen dus was geen risico. Ik snap dat het balen is maar ik zou willen dat een arts voor mij een verstandige keus zou hebben gemaakt.

5. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.693
    3.134
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja hoor. Ik had bij mijn laatste punctie (63 aangeprikt) ook geen terugplaatsing! Precies een maand later had ik hem en toen kwam onze dochter ♡

6. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Bij mij hadden ze toen der tijd 24 follikels aangeprikt en kreeg ook geen verse TP. Daar was ik al op voorbereid gelukkig. Moest een paar dagen later voor een echo terugkomen en toen zagen ze kissing ovaries en heel veel vocht. Zelf had ik eigenlijk amper last maar voor mijn lichaam was het wel goed dat eerst alles hersteld was. Heb een cyclus overgeslagen, toen weer echo. Alsnog veel vocht in eierstokken. Weer cyclus overgeslagen en na die keer meteen zwanger van eerste TP. Beterschap!

Deel Deze Pagina