'"icsi marnat"'

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Marnat, Aug 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    wauw super marnat!!!!

en ik duim zekers mee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2. Dopey

Dopey Bekend lid

Nov 21, 2008
    893
    1
    0
    Ik duim ook mee. Gaan ze dan vrijdag een echo doen of is dan de punctie?

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat klinkt beter als maandag, lieve Marnat! Dit zijn de betere berichten! Super hoor.

Alleen....wij zijn tegelijk aan de beurt dan vrijdag :(. Ik zet mijn verhaal hieronder even neer. Ik heb vrijdag om 11.10 uur een controle-echo?

4. Be Happy

Afgelopen nacht kreeg ik rond een uur of twee opeens erge pijn in mijn linkereierstok, of althans, het gebied daar in mijn onderbuik. Het konden ook mijn darmen zijn en inderdaad, ik was flink aan de diarree. Maar de pijn ging echter niet weg. Paracetamol genomen. De buikpijn werd iets minder, maar nu trok het door in mijn onderrug en ik kon haast niet meer liggen.

Vanmorgen het even aangezien, maar het ging maar niet over. Uiteindelijk toch maar het ziekenhuis gebeld en mijn klachten daar neergelegd. Ik moest ze namelijk bellen als ik klachten zou hebben in verband met mijn overstimulatie. Ik moest direct naar het ziekenhuis toe en bloed laten prikken. Tevens werd een uur later (dan was pas de bloeduitslag bekend, lekker daar een uur wachten als je je totaal niet goed voelt!) een echo gemaakt.

Er werd eerst met een uitwendige echo naar mijn eierstokken gekeken. Daarna met een inwendige echo. De gynaecologe vermoedde namelijk een draaiing van de eierstok. Aangezien ik erg veel (teveel) follikels had, waren mijn eierstokken ook vergroot. Het gevolg daarvan is dat ze om hun as kunnen draaien. En dat is erg pijnlijk volgens de gynaecologe. Ze zei dat je dan over de grond zou kruipen van de pijn. En dat had ik gelukkig dus niet. Ze zei ook nog: we weten dat je geen piepert bent, maar dit had je wel gemerkt! (Vond het wel leuk te horen dat ze mij geen aanstelster vinden.)
    Toch werden mijn eierstokken op een draaiing gecontroleerd. Godzijdank zaten ze allebei nog zoals het hoort. (Anders zou ik geopereerd moeten worden, denk ik...) Zo op het eerste oog kon ze niks vinden en mijn bloeduitslag was gelukkig ook goed.

Toch wil ze dat ik het de komende dagen nog rustig aan blijf doen. Het kan heel goed met mijn overstimulatie te maken hebben dat ik deze klachten heb. Er zouden bijvoorbeeld lege eiblaasjes in de eierstok zich gevuld kunnen hebben met bloed en dat deze uiteindelijk geknapt zijn. Dat doet ook pijn.

Verder sta ik nu weer onder strenge controle van het ziekenhuis. Ik mag de komende dagen weer niet werken en moet vrijdag weer voor controle naar het ziekenhuis (om 10.00 uur bloedprikken en om 11.10 uur echo).

Ik vind dit uiteraard allemaal niet leuk. Zul je zien, na al die vele ziekenhuisbezoeken, het niet lekker voelen en afwezigheid op mijn werk, word ik volgende week weer ongesteld. Als ik nu wist dat al dat gedoe uiteindelijk beloond zou worden met een kindje, dan zou ik dat niet zo erg vinden. Maar ja, voor hetzelfde geld is alles helemaal voor niks.....

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    marnat, wat fijn dat de twee verstoptje eitjes weer terug zijn! En aan de ene kant wel goed dat je nog even door moet spuiten. Dan kan die van 13 ook mooi doorgroeien. Want als ze daar nu de punctie bij uitvoeren kan het natuurlijk zo zijn dat deze nog niet rijp genoeg is voor een bevruchting. En over twee dagen wel!
    Ik duim ook voor je.
    En de vraag kwam al, vrijdag de punctie of nog een echo?

Ach, wat balen Happy dat je weer zo'n last hebt gehad. En wat je als laatste schrijft daar kan ik inkomen. Al deze pijn en moeite voor niets. Nee, daar gaan we niet voor! We gaan er juist voor dat deze pijnlijke en zware periode een goed einddoel heeft! Ik duim ook voor jou.

6. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    #226 Marnat, Oct 27, 2010
    Last edited: Oct 27, 2010
    Nee ik heb vrijdag geen punctie , anders hoefde ik niet door te spuiten!

Zeg behappy het is niet de bedoeling dat we de rollen om draaien ik goed nieuws jij slecht nieuws!!
    Jeetje pff ik kan in komen wat je als laatste schrijft maar niet opgeven mag ik ook niet van jou.
    Hoelaat kwam jij uit het ziekenhuis?
    was manlief bij jouw ?
    Witte auto denk ik?
    Als dat zo is gingen juli de garage uit en ik en schoonpa er in.
    Moest de medicatie nog halen.
    Dikke knuf voor juli.

LOL Samen op de echo stoel.

Dank lieve meiden

Manlief en ik ga straks naar voetbal fcgroningen moet om 19 uur voetbalen, even de zinnen verzetten

7. Be Happy

Hahaha, je hebt het goed gezien :D. Mijn vriend heeft inderdaad (nog) een witte auto van zijn werk. Die wordt volgende week opgehaald. Morgen gaat hij een andere auto bekijken.

Wij gingen denk ik rond 14.15 uur (kan iets eerder of later zijn) weg.

Waren jullie in een klein autootje dan (is een vraag van mijn vriend)?

Wahahaha, ja, dat wordt nog leuk vrijdag! Wellicht zien we elkaar dan weer en gaan we een discussie voeren over wie als eerste mag....;)

Dikke knuffel terug, en ook een dikke knuffel voor Zeehondje.

8. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    LOL ja idd een kleine auto blauw wel te verstaan!!
    idd word lachen vrijdag , manlief zegt dat word knokken:D

Ik lig hier in een deuk!!

9. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Marnat, fijn dat je verdwenen follikels weer terecht zijn. Minder natuurlijk dat je door moet spuiten, maar goed... kunnen de kleintjes nog even groeien.

Be Happy, wat heb jij een pijn gehad. Prettig dat ze jou enorm serieus hebben genomen.

Meiden, succes vrijdag. Niet teveel aan elkaars haren trekken over wie het eerst naar binnen mag, he?:p
    Grappig dat jullie elkaar in de auto hebben gezien. Laat elkaar anders weten waar je vrijdag staat.;)

10. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Had ik nog niet eens aan gedacht idd kunnen de kleintjes nog even mee groeien.
    En ook had ik er niet aan gedacht of behappy en ik samen naar binnen kunnen gaan .
    dankje timon.

Gaat het verder goed meis.?
    Moreg lees ik het topic wel even waar je schrijft.

11. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ik heb een leuk avondje voetbal gehad, ze hebben gewonnen .
    Had wel last van mijn dikke buik , en moesten een eind lopen om bij het stadion te komen pff terug had ik last ook nog eens van mijn rechte kant .
    Maar ik hoef niets meer te doen en zit nu even rustig op het forum te kijken.
    dit is mijn weekje wel zo druk druk.

12. Timon

Timon VIP lid

Sep 4, 2008
    10,015
    0
    0
    Gelderland
    Ik ben niet van het voetbal. Wie heeft gewonnen?

Hier blijven de klachtjes. Sinds gisteren nog minimaal last van mijn tepels. Wel is mijn onderbuik nog steeds gevoelig en trekt het een beetje. Anders dan het vage ongi gevoel van het weekend. Langzaam aan krijg ik meer kriebels. De vorige keer was dat een goed teken.
    Na een week weer gewerkt en dat is me tegengevallen. Opletten dat ik niet teveel til, lastig... Ik was echt helemaal op toen ik thuis kwam. De hele avond al bankhangen en zo lekker slapen.

13. juulzon

juulzon Fanatiek lid

Apr 29, 2009
    4,486
    57
    48
    Marnat en alle andere meiden hier,

Kom even zwaaien en jullie sterkte wensen!

Marnat, dat het maar 3 superfollikels mét eitjes zijn!!!
    Zeehondje, op het wachtbankje duimmmmm!
    Timon, jouw symptomen klinken positief, duimmmmmm!
    Be Happy, ai ai, meisje toch! Doe maar even heeeel rustig aan! Enne, wie weet wel gewoon een innesteling gevoeld...?

Duim voor jullie, want het wordt gewoon tijd voor de eerste 'NA IUI IVF-zwangeren!!! En ik vind dat jullie dat maar moeten zijn...!!!

Nogmaals, succes allemaal!
    Liefs!!!

14. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Timon@ FC Groningen heeft gewonnen.

Hier vanmorgen weer naar het ziekenhuis geweest.
    Moest heel lang wachten ze liepen uit!!
    Eindelijk aan de beurt hebben we gelijk gekeken h=oe het er voor stond.
    Er waren er nog steeds drie maar ook een kleintje, 1 van 20 mm 1 van 22mm 1 14 mm.
    Morgen vroeg nog 1 keer spuiten !! en jaa morgen word ik gebeld hoe laat ik de pregnyl moet spuiten , dan maandag de punctie !!
    we kunnen verder heerlijk.
    Ik weet ook waar de pijn aan mijn been aan de rechte kant vandaan komt , door de eitjes de dikste 2 zitten daar .
    Ik moet kalm aan doen mag niet meer fietsen en ver lopen.
    Ben dan ook op bed gegaan naar ik thuis kwam , ben om half 4 weer waker geworden.
    heerlijk had het ook nodig.
    Manlief ook meteen gebeld zodat die vrij kan vragen.

15. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    @marnat; helaas nog niet zoveel eitjes, maar toch wel wat gelukkig.

Heel veel succes maandag en doe rustig aan.

16. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Zonnetje@ Wie weet zit er een topper bij he!!
    Dankje , ik zal rustig aan doen, manlief wil dat ik in huis ook minder doe.
    Hij gaat helpen , en morgen gaan we kijken of we iets ontspannend kunnen doen.

17. juulzon

juulzon Fanatiek lid

Apr 29, 2009
    4,486
    57
    48
    Marnat, wat een goed nieuws joh! Drie follikels, nu hopen op drie eitjes en drie bevruchtingen en drie toppers! Wie weet gaat het gewoon jullie kindje worden :) :)

Doe idd maar rustig aan en ik vind dat je een superlief mannetje hebt, als ik het zo lees! Ga keihard voor je duimen meis!!!
    Toi toi toi!

Timon, duim ook voor jou, spannend!!!

xxxx

18. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    @marnat: herkenbare reactie van je man hoor. Heb ook een man die vind dat ik dan maar niks moet doen.
    Zolang ik maar goed voor die eitjes zorg.
    Hopelijk kan je wat leuks bedenken om toch te ontspannen, maar wat niet te actief is.

Verzorg je eitjes en je buik maar goed.

19. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Dankje meiden juli zijn schatten.

Maandag kan manlief alleen vrij krijgen voor de punctie en daarna moet ie weer aan het werk het is kort dag vandaar.
    Maar mijn moeder komt hier op mij passen .

20. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik heb geen ervaringen met puncties. Maar na een iui vond ik het erg fijn om juist lekker alleen te zijn.
    Maar aan de andere kant is het ook wel fijn als er iemand is die je kan verwennen.

Zorgde er altijd voor dat ik alles bij de hand had. Drinken, eten, boek, kussen op de bank enz.

Zeker omdat ik meestal erg moe was na de iui.
    Is inderdaad kort dag maandag en niet met elk werk is het haalbaar.

Share This Page