'"icsi marnat"'

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Marnat, Aug 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Heb net het ziekenhuis gebeld, ze vond het raar dat er niet bij stond wanneer ik met de pil moest beginnen! nu blijkt dat de gene die daar voor is het vergeten is er bij te doen.

Ik zou op de derde dag van de ongi er mee moeten beginnen, maar ben al ongi geweest.

Nu zij ze dat ik wachten moest op de volgende ongi 2 september dus .
    en er dan 4 september mee beginnen. maar ze sturen dat papier met de datum nu naar mij toe, het was maar goed dat ik even belde.

Morgen breng ik de recepten naar onze apotheek dan ben ik nog mooi op tijd.

Zegt de verpleegster dan kun je je er rustig op voor bereiden.
    Ik wens je veel succes en sterkte, en hoop voor je dat deze gaat lukken.

2. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,601
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Goed dat je zelf gebeld heb.Zo zie je maar weer dat je er bovenop moet blijven zitten.

3. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Cillin@ Het gebeurt niet gauw dat ze wat vergeten hoor.
    Dit is de eerste keer bij mij.

4. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

Dec 22, 2008
    1,129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Jee Marnat, het is echt maar goed dat je belde! Dat is wel slordig van ze!

5. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Heb net de medicatie op gehaald dat is ook weer binnen , nu nog mijn ongi en dan kunnen we weer starten!!
    Met eerst de pil ik weer een andere pil in plaats van de Miicrogynon 30.

Heet Levonorgestrel/Ethinyfestradiol Is dat ook een vervanger?

En ik moest de spuitjes betalen?? 4 ,80 zijn er meer meiden.
    De vorige keer in het ziekenhuis apotheek niet zo raar.

Schijnt belijdt te zijn.

6. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

Dec 22, 2008
    1,129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Nou ik hoop dat je snel mag starten!! Met mijn IUI moest ik ook de spuitjes betalen en die waren volgens mij iets van 15 cent:)

7. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Kaat@ Dan zal het wel kloppen, we gaan er weer voor in elk geval.
    Zodra ongi er is start ik weer.

8. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    marnat , wat goed he dat je hebt gebeld!
    best slordig hoor van ze...

ja ik moest ook betalen voor spuitjes , maar dat was ook iets van 15 cent per keer ofzo! maar jij hebt er waarschijnlijk veel meer!

Heel veel sterkte met voorbereiden hoor!
    En hoop ook zoooooo dat het raak mag zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Gun het jullie zo!!!
    Succes!!! en koppie omhoog he!!! xxxx

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Huh? :(

Het is schijnbaar telkens een verrassing of je wat moet betalen bij de apotheek of niet. Ik snap he-le-maal niks van die regeltjes. Ik ben bijvoorbeeld al helemaal door mijn eigen risico heen en nog moet je her en der bijbetalen voor allerlei dingen blijkbaar....

Toen ik met de IVF-behandeling begon half juli (een dikke maand geleden), hoefde ik niet voor de spuitjes te betalen en dat moet nu (slechts een paar weken later) opeens wel? Typisch zeg....

En die Levonorgestrel/Ethinyfestradiol heb ik ook moeten slikken. Is blijkbaar een vervanger voor de Microgynon. Apothekers moeten volgens mij tegenwoordig de goedkoopste variant van iets voorschrijven. Wil je perse het merkartikel, dan moet je ervoor betalen.

10. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Ela@ Ik heb idd daar aardig wat spuitjes, vind het maar raar hoor.
    De ene keer betalen en de andere keer niet.

Behappy@ Bedankt voor de uitleg ik had namelijk eerst de stediril.
    Ik had met toeval nog geld in de portemonnee , idd een verrassing. Ik heb ook al lang de buit betaald!!
    Ik weet dat de utragestan 8, 50 kost bij mijn apotheek en de sprong.
    De volgende keer maar standaard geld in portemonnee Anders lijkt het zo lullig he als je geen geld er in hebt.

Behappy laten we hopen dat het de centen waard was er een een lief wondertje komt, voor ons.

Hoe gaat het met je? ik duim nog steeds.

11. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    ik lees nu net dat is de naalden en spuitjes betaal .
    10 op zuignaalden, en 10 spuitjes vinden manlief en ik wel veel zal daarom wel zo duur zijn.
    En gebruik er haast niks van, mocht het niet lukken zeg ik wel in het ziekenhuis dat ik die niet meer hoef. Daar nog genoeg van heb.
    Overal heb ik veel van
    3 strip pil en decapeptyl 4 dozen. en puragon 600 in plaats 900.

Als ik de echo heb geef ik dat wel door, en ik weet ook nog niet hoeveel ik daar van moet spuiten.

12. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    2,953
    0
    0
    tilburg
    ik heb de spuitjes nog nooit zelf hoeven te betalen. Wel moest ik een eigen bijdrage betalen voor 1 van de medicijnen maar dat was maar iets van 5 euro!

13. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Ik ook al een medicijn betaald de utragestan bollen.

Je bent gewaarschuwd zal ik zeggen:)

14. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    2,953
    0
    0
    tilburg
    moet ook eerlijk zeggen dat ik alleen los spuitjes heb hoeven kopen voor de pregnyl. verder zaten ze in de verpakking van de medicijnen!

15. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Klopt ik ook.

Hoe gaat het nu met je?
    Zie je haast niet meer.

16. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Hier ik had het gisteraaf even te kwaad , veel meiden waar ik mee schrijf raken zwanger ik gun het iedereen hoor!!
    Maar het werd even te veel brak even in 1, begin me al meer te realiseren dat we mis alleen blijven.
    voor veel is 210 een mooi jaar maar voor mij nog steeds leeg!!

Zij er iemand tegen mij voor jou komt het ook , we gunnen je het heel erg .
    Als het dan zo ver is knalt het hier op zp tranen vlogen over de wangen.

Pff was het maar zo ver met mijn ongi kon ik met de pil beginnen .
    Ik lijkt zo sterk maar er knapte nu echt wat .

Verdrietige marnat even.

17. Be Happy

Mijn vriend en ik hadden goede hoop bij de eerste IVF-behandeling. Maar het heeft niet zo mogen zijn. Helaas ben ik zojuist ongesteld geworden.
    Wij zijn momenteel heel verdrietig.

Elke teleurstelling, elke mislukte behandeling brengt ons een stapje dichterbij de ongewenste kinderloosheid. Die wetenschap doet pijn. Erg veel pijn.

De kans dat wij kinderloos zullen blijven is misschien nog wel groter dan dat wij wel kinderen zullen krijgen, omdat wij al moeilijk zwanger kunnen worden.

Verhalen dat andere mensen wel na 8 behandelingen of zomaar spontaan zwanger zijn geworden, doen ons ook een beetje pijn. Ik weet dat dat bedoeld is om ons hoop te geven. Om ons te zeggen dat wij erin moeten blijven geloven, maar zulke dingen vinden altijd bij een ander plaats en niet bij ons. Niemand weet of wij kinderen zullen krijgen. Niemand weet dat "het allemaal vast goed zal komen". Niemand kan in de toekomst kijken.

Wij gunnen onszelf dit verdriet. Wij moeten dit weer een plaatsje geven. Morgen het ziekenhuis bellen om te melden dat ik niet zwanger ben en om ervoor te zorgen dat wij op de wachtlijst komen voor de 2e IVF-behandeling. Sowieso hebben wij nu eerst verplicht een paar maanden rust.

Wij moeten maar met opgeheven hoofd verder en de moed erin proberen te houden. Al wordt dat steeds moeilijker.

18. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Behappy@ Lieverd een hele dikke knuf voor juli!! en laat de tranen maar gaan en knuf elkaar lekker fijn.

Zo als je het beschrijft kinderloos blijven voelt hier net zo ik weet zo goed wat je voelt , de tranen vloeien hier bij het schrijven ook weer. Je gunt het een ander maar je zelf nog zo veel meer!!
    En helemaal dat ze de molen niet in hoeven, die onzekerheid hoeven voelen en de pijn , na een mislukte poging.

Ik wil je verdriet wel overnemen maar helaas heb ik al genoeg.
    Kan helaas niks voor je doen ja je knuffels blijven geven.

19. Be Happy

Kleine update vanaf mijn werk:

Zojuist het UMCG gebeld... Wat een lieve mensen werken daar toch. Heel meelevend. Wat een verschil met het ziekenhuis in Assen waar ik onder behandeling ben geweest.

Ik wilde me direct aanmelden voor de wachtlijst voor de 2e IVF. Maar toen zei de verpleegkundige dat ik een bespreekgeval ben. Ze gaan mij maandagmiddag bespreken.

Waarschijnlijk moeten wij overstappen van IVF naar ICSI.

Dit doen ze omdat er de vorige keer maar 5 eicellen bij mij zijn gevonden waarvan er maar eentje is bevrucht. Dan worden de kansen voor ons dus wel erg klein en zijn wij wel erg snel door onze vergoede pogingen heen (als ze de volgende keer dus weer zo weinig of minder eicellen vinden).

Begin volgende week word ik door het UMCG gebeld wat we nu gaan doen. Daarna krijg ik binnen een aantal weken een oproep voor de 2e behandeling.

20. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Behappy@ Ik zij al ja dat ze heel meelevend zijn.
    Ben benieuwt wat het gaat worden voor juli.
    Hoe voel je je nu?

Share This Page