Utrogestan en LF

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Sharon01, Sep 15, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sharon01

Sharon01 Actief lid

Dec 21, 2010
    394
    6
    18
    Al sinds april 2013 bezig voor tweede. Nu in medis
    Overijssel
    Hallo.
    Vorige maand voor het eerst utrogestan gebruikt icm IUI. Nu heeft dit m'n menstruatie tegengehouden en werd ik 3 dagen later ongesteld. Op 28 sept moest ik voor eerste follikelmeting. Die bleek 10 mm. 1 sept moest ik terugkomen, toen alleen kleine eitjes. Nu moest ik bloedprikken om te kijken of m'n ei al geweest was. Dit bleek het geval. De uitslagen heb ik wel gehad van m'n arts via de mail en zij schreef dat ik hoogstwaarschijnlijk m'n ei tussen 28 aug en 1 sept heb gehad. Nu heb ik ELKE maand (uitzondering vorige maand ivm utro) een LF van 14 dagen. Echter als ik voor 1 sept m'n ei heb gehad, dan zou ik nu al ongesteld moeten zijn... Maar ik vroeg me af of dit te maken kan hebben met het gebruik van de utro van vorige maand? Ik hoor jullie denken, test gewoon, maar elke keer die teleurstelling na 2,5 jaar en staren naar een witte test heb ik geen zin, dus dacht misschien hebben jullie ervaring.
    Groetjes

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Utrogestan kan inderdaad je cyclus erna nog beinvloeden. Meestal is de cyclus na de ronde met hormoongebruik iets langer. Dat kan betekenen dat je eisprong later komt of dat je luteale fase iets langer is. Je luteale fase kan 10-18 dagen zijn, dat is niet standaard 14 dagen. Het kan per vrouw en zelfs per cyclus verschillen. Zolang je binnen die grenzen zit, is het goed.

Ik hoop natuurlijk voor je dat je zwanger bent. Als je 18 dagen na je eisprong zit, zou je zeker kunnen testen.

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,975
    15,607
    113
    Nabij Utrecht
    Wanneer heb je bloed geprikt om te kijken of je ei gesprongen was?

4. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Als ik jou was zou ik 'gewoon' testen.
    Je hebt nu een eisprong gehad zonder pregnyl te zetten begrijp ik? En je zit nu al 14 dagen na de eisprong.

Dus een heel veilig termijn om te testen.
    Ik snap dat witte testen niet leuk zijn, maar onzekerheid is nog erger (vind ik).

5. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    1,257
    47
    48
    Ja herkenbaar, ik word ook pas 3 dagen later ongesteld bij utrogestan gebruik maar mijn eisprong komt op tijd dus op dag 12 ipv dag 14. Ik begin dan ook op de 9e dag al met ovulatietesten zodat ik weet wanneer mijn eisprong komt.

Mijn cyclus na gebruik van utro is dus korter!

6. Sharon01

Sharon01 Actief lid

Dec 21, 2010
    394
    6
    18
    Al sinds april 2013 bezig voor tweede. Nu in medis
    Overijssel
    Nou m'n LF bleek idd langer. Werd woensdag (dag16) ongesteld. Dinsdag nog een witte test gezien.. Bah.. Denk je je lichaam te kennen verandert het weer,.. Maja op naar IUI5 :(

Share This Page