Start ICSI in januari 2016

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Wen1977, 20 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    Omdat ik het eerst verkeerd had geplaatst hier nog maar eens...

De eerste onderzoeken gehad en we zijn geschrikt gevonden. Wij komen meteen in aanmerking voor ICSI (mijn vriend heeft al eerder een traject gehad.)

Ondanks mijn leeftijd (38 jaar) waren het aantal eitjes (en de grote) goed. De zaadkwaliteit van mijn vriend was beter als een aantal jaar geleden, maar niet voldoende om zelf zwanger te kunnen worden. Dus mogen meteen voor ICSI gaan. Voorwaarden is wel dat ik minimaal 6 kg afval. De afgelopen 2 weken al 2,5 kg afgevallen dus nog 3,5 te gaan in 8 weken. Deze kilo's "moeten" eraf zijn voor 16 december aanstaande omdat we dan nog een controleafspraak hebben en als ik het dan gehaald hebt worden we meteen aangemeld en mogen we echt gaan starten.

Natuurlijk hoop je meteen aan de slag te kunnen (wij wisten vanaf dat we begonnen te praten over een kinderwens dat ICSI onze enige manier zou zijn, ondanks dat hebben we het toch een 8 maanden zelf geprobeerd voordat we ons in augustus hebben aangemeld in het Radboud). Het bericht dat je eerst 6 kg moet afvallen is natuurlijk niet leuk, maar aan het gewicht kunnen we zelf wat aan (proberen te) doen.

Zijn er al meer mensen die weten dat ze binnenkort gaan beginnen (met ICSI)? Lijkt me prettig om ervaringen uit te wisselen en elkaar te steunen.

2. Aloly

Aloly Actief lid

7 jan 2015
    320
    5
    18
    NULL
    Gelderland
    Hoi!
    Wij gaan starten waarschijnlijk in december of januari met icsi!
    November de 1e intake, nu net de onderzoeksfase achter de rug. Ik kijk er erg naar uit, eindelijk een echte kans ;) Wel erg spannend allemaal

Succes met afvallen, maar met zo'n mooi doel voor ogen heb je wel iets om voor te gaan ;)
    Is er uit het eerdere traject van je vriend ook een kindje geboren?

Ik ben trouwens 27. Zie verder handtekening hieronder.

3. mimi11

mimi11 Actief lid

17 dec 2011
    350
    0
    0
    NULL
    NULL

Heyhey
    Ik heb vandaag een punctie gehad, wij krijgen ook een ICSI behandeling.
    En ik heb nog lang niet alle zwangerschapskilo's eraf van me vorige zwangerschap en ik moest eigenlijke ook afvallen. Is niet gelukt maar ik mocht de behandeling toch doen. Wel weinig eitjes, zou het door de overtollige kilo's komen?

Jij succes

4. nadin

nadin Bekend lid

27 apr 2012
    560
    105
    43
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Waarschijnlijk begin ik in November of december met icsi. Wel de 1e intake al gehad, zaad geleverd en echo gemaakt en uitstrijkje gedaan. De 2e gesprek is op 9 November met de arts. Er is nog geen bloedonderzoek gedaan bij ons voor screening. hebben jullie die onderzoek al gedaan? Ik verwacht mijn menstruatie op 15 November, ik weet nog niet of ik dan mag starten!!! Ik heb al een dochter uit een icsi behandeling van bijna 14 maanden. Spannend allemaal :)

5. nadin

nadin Bekend lid

27 apr 2012
    560
    105
    43
    NULL
    NULL
    mimi@ wat spannend, hopen op veel bevruchtingen en terugplaatsing van een top embryo

6. Aloly

Aloly Actief lid

7 jan 2015
    320
    5
    18
    NULL
    Gelderland
    En mimi al nieuws over aantal embryo's?
    Hoe was de punctie? Lees zowel horror verhalen als dat het wel meevalt..

Spannend nadin ook!
    Wij hebben alle onderzoeken gehad maar misschien ook omdat het voor ons voor het eerst is?

7. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    Hoi Aloly, mijn vriend heeft uit een eerder traject een zoontje. Dus we hopen dat hij grote broer mag worden...

Spannend hoor. In Nijmegen stoppen ze ook met nieuwe aanmeldingen vanwege het onderhoud rond de feestdagen.

Na welk ziekenhuis gaan jullie?

8. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    Wij hebben al deze onderzoeken al wel gehad. Op basis daarvan mogen we starten maar ik moest dus wel eerst afvallen. Maar goed van de 6 kg, er 3,8kg erop zitten! Nog 2,2 te gaan.

Spannend hoor 9 november, hopelijk mogen jullie dan al starten! In welk ziekenhuis zijn jullie onder behandeling? Wij in Nijmegen en daar gaven ze al aan dat het ontzettend druk was op het moment en dat ze niet meer iedereen konden aanmelden in 2015 wegens onderhoud van de apparatuur in december. Hopelijk mogen jullie er nog wel voor gaan dit jaar!

Wat is je het meeste tegengevallen aan je eerdere icsi?

9. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    Hey Mimi, spannend hoor je punctie! Was het erg pijnlijk? Dus ze hebben uiteindelijk weinig eitjes gevonden tijdens de punctie?

Wat fijn dat je wel mocht beginnen. Ik snap het ook niet helemaal. De ex van mijn vriend had een hogere BMI toen ze voor een tweede ronden gingen, maar tegen haar hebben ze nooit gezegd dat ze eerst moest afvallen. In eerste instantie was ik dus ook behoorlijk gefrusteerd..

10. Aloly

Aloly Actief lid

7 jan 2015
    320
    5
    18
    NULL
    Gelderland
    Elk ziekenhuis misschien ander beleid?
    Wij zitten in Voorburg

Dus geen last van verbouwingen;) wel lastig, heb jij er nog last van wen1977?

11. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    Gelukkig geen last van verbouwingen. 2x per jaar ijken ze de apparatuur dus vandaar de winterstop. Mijn vriend is toch alleen maar mooi, dan is alle apparstuur optimaal. Grrr echt zo'n mannen opmerking.

Hoe gaan jullie mannen ermee om? Mijn vriend staat er een stuk relaxter in, ik zeg wellicht omdat hij het traject kent en de klappen van de zweep kent. Maar aan de andere kant voelt hij zich enorm schuld want hij heeft het probleem maar ik moet alles ondergaan. Herkennen jullie hiervan iets bij jullie mannen?

12. Aloly

Aloly Actief lid

7 jan 2015
    320
    5
    18
    NULL
    Gelderland
    Gelukkig!
    Haha die mannen..

Dat laatste is ook wel bij mijn man van toepassing idd, vooral ib het begin was hij bang voor onze relatie enzo waardoor hij zich juist terug ging trekken maar inmiddels zitten we helemaal op een lijn, als echt dat we dit samen doen

13. nadin

nadin Bekend lid

27 apr 2012
    560
    105
    43
    NULL
    NULL
    de aantal bevruchtingen was voor mij echt een ramp, had nooit dit verwacht. Wij hadden maar 1 bevruchting van de 7 eicellen. Maar verder ging alles wel goed. Punctie is best pijnlijk maar zeker te doen

14. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    Nadin heel veel succes vandaag! Ik duim voor je dat jullie mogen beginnen...

15. Aloly

Aloly Actief lid

7 jan 2015
    320
    5
    18
    NULL
    Gelderland
    Ik denk dat je mij bedoelt wen1977!
    Thanks voor je berichtje!
    Lees het nu pas maar ben nu helemaal op de hoogte van ins en outs. Volgende cyclus echt beginnen, dus dat zal eind november zijn (verwacht 29 nov ongesteld te worden)

Hoe is het hier verder?

16. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    Oeps.. Sorry bedoelde inderdaad jouw Aloly

Wat super fijn dat je mag beginnen! super spannend allemaal! Nu afwachten tot de volgende cyclus, dat die maar snel mag komen;))

17. Aloly

Aloly Actief lid

7 jan 2015
    320
    5
    18
    NULL
    Gelderland
    Ja idd nooit gedacht daarop te hopen;)
    Heel spannend allemaal, zo bizar dat ik volgende maand evt zwanger kan zijn dat klinkt als zo ver weg iets! Maar misschien wordt mn geduld nog wel heel eeg op de proef gesteld..
    Hoe is het met jou?

18. Wen1977

Wen1977 Bekend lid

28 sep 2015
    933
    146
    43
    Tja wij zitten nog in de wachtkamer... 16 december moet ik langskomen om aan te tonen 6kg te zijn afgevallen (op 0,4kg na gelukt dus dat gaat goed komen) en dan wordt de DBC geopend en kunnen we echt beginnen.

Het schiet nu wel lekker op. Het is bijna onvoorstelbaar dat wij ons in augustus al hebben aangemeld, de tijd vliegt. We merken wel dat we allebei niet kunnen wachten dat we echt kunnen starten met de behandelingen.

Ik vind het wel rustgevend dat we nu zelf niet zo meer bezig hoeven te zijn met de cyclus en alles er om heen, aangezien ze vanuit het ziekenhuis eigenlijk hebben aangegeven dat de kans dat het zelf gaat lukken nihil is. We wisten dat eigen wel maar toch hoop je stiekem dat je samen dan een unieke match hebt.

Deel Deze Pagina