Mijn schoonzusje is bezig met haar 1 ICSI behandeling, nu had ze een overstimulatie met 30 eitjes, het was net op het randje maar ze mocht dinsdag toch de punctie. Gelukkig was die haar 100% meegevallen zei ze. Maar nu is ze er flink ziek van geworden, eitjes hadden zich weer gevuld met vocht (als ik het goed zeg) en haar bloedwaardes waren niet goed. Morgen zou ze eigenlijk de terugplaatsing hebben, ze moet morgen haar bloed nog laten onderzoeken en als dat niet goed gaat dan gaat het allemaal niet door! ze vraagt zich af of er nog een kans is dat haar bloed morgen wel goed kan zijn, zelf geloofd ze er niet in, zou het zo snel weer goed kunnen zijn.....en dan wat als het niet doorkan gaan, wat gaat er dan gebeuren....volgt er dan later een terugplaatsing? zoveel vragen voor haar waar ze nog geen antwoord op heeft! misschien iemand die hier wat meer van weet, of het zelfde heeft gehad! Ik probeer haar zo goed mogelijk te steunen, wat wat een klap kreeg ze vandaag, zo zielig! ze hadden zich zo verheugd op morgen Dank je wel Groetjes Sandy
Hoi Sandy, Wat vervelend voor je schoonzusje. Lief van je dat je zo meeleeft! Als haar bloedwaardes niet goed zijn krijgt ze deze cyclus waarschijnlijk helemaal geen tp en moet ze dus eerst weer een menstruatie afwachten en voor een cryo gaan - helaas. Dit omdat je overstimulatie bij een eventuele zwangerschap nog veel erger kan worden en gevaarlijk kan zijn (google maar eens op OHSS). Ik heb zelf ooit 1x een flinke overstimulatie gehad (bij iui, niet ivf). Ik had toen heel veel pijn en een gigantische opgezwollen buik, maar bij mij zijn er geen bloedwaarden gemeten (had dus ook geen tp, want was iui), dus ik weet niet precies naar welke waarden ze kijken. Echter, ik weet wel dat wat relatief goed kan helpen om je je beter te laten voelen en wat sowieso belangrijk is (en misschien worden je bloedwaarden er ook wel beter van, maar dat weet ik helaas dus niet) is zorgen dat ze genoeg vocht, electrolyten en eiwitten binnenkrijgt. Vocht en electrolyten kun je binnenkrijgen door veel van die vieze, zoete sportdranken te drinken. Eiwitten zitten in veel soorten voedsel. Daarnaast moet ze het uiteraard wel een beetje rustig aan doen. Hopelijk valt het mee en krijgt ze morgen haar TP, maar 30 eitjes is wel heel erg veel zeg . Ik hoop voor haar dat het lukt!
Bedankt voor je antwoord! Mijn schoonzusje is vanmorgen opgenomen in het ziekenhuis omdat haar bloedwaardes nog veels te hoog waren, ze ligt aan het infuus nu! Ze hebben wel twee topembryo's en 6 goede, die gaan nu ingevroren worden. Als ze volgende maand dan weer opgeknapt is dan wordt er eentje terug geplaatst, is ze nog niet opgeknapt dan over 2 maandjes Het was een flinke domper voor hun, zo zielig!