Icsi nog 5kg afvallen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door sasje27, 24 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sasje27

sasje27 Lid

11 nov 2013
    17
    0
    1
    Spijkenisse
    Wij zijn inmiddels al meer dan 3 jaar bezig om zwanger te worden.
    Bij ons vorige bezoek in het Maasstad ZH. Hebben wij te horen gekregen, dat er niet genoeg zaadactiviteit is, om natuurlijk zwanger te kunnen worden. Daarom komen wij gelijk in aanmerking voor icsi.
    In eerste instantie, werd er gedacht dat het aan mij lag. Aangezien ik veel overgewicht had. Ik moest eerst afvallen, om in aanmerking te komen, om medische hulp te krijgen bij het zwanger worden.
    Inmiddels zijn we meer dan een jaar verder en is er meer dan 20kg af. De arts vertelde super trots te zijn, dat het weinig voorkomt dat iemand dit op eigen houtje doet. Heel leuk om te horen natuurlijk. Echter werd er bij de vorige afspraak ook verteld, te kunnen starten met het traject. Er moet nog wel iets af, maar dat zou ze door de vingers zien. Uiteindelijk was er al heel veel af gegaan.
    Vandaag moesten we terug komen, voor nog wat uitslagen van mijn man. Ik werd weer op de weegschaal gezet. Er was weer zo'n 5kg af, sinds de laatste weging.
    Helaas zat ik daarmee nog net niet op de veilige BMI. Wel hebben we het schema al doorgenomen en heb ik de prikinstructies al gekregen. Als de 5kg. eraf is, kan ik bellen en het recept afhalen. Maar wat frustrerend zeg! Door wat er de vorige afspraak gezegd is, had ik eigenlijk al hoop, volgende maand te kunnen beginnen. Die 5kg wil ik er ook op een gezonde manier af hebben. Dat houd in, dat het nog minstens 2 a 3 maanden gaat duren, voor we kunnen starten.

Ik ben benieuwd of er meer meiden met deze ervaring zijn.

2. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Hoi,

Ik heb geen ervaring dus kan je eigenlijk niet helpen. Maar wat een topprestatie! Wat een wil en doorzettingsvermogen heb jij!
    Je bent er bijna, en in vergelijking met je beginpunt is dit echt peanuts.
    Ik snap je teleurstelling echt heel goed, want je wilt het en je wilt het NU. Hopelijk kun je de teleurstelling van je afzetten en nog 3 maanden knallen.

Heel veel succes!

3. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Wat knap zeg, maar tegelijk ook weer lang zoon jaar.
    Ik heb helaas ook overgewicht, ik heb deze maand ook te horen gekregen dat het zaad van mijn vriend niet goed is en dat we in aanmerking komen voor ICSI. Nou wou ik graag zelf eerst nog afvallen en dat leek mijn gyn ook beter. Ze heeft mij niet gewogen en heeft ook niet gezegd wat ik moet wegen om te beginnen., ze zei alleen al val je maar een paar kilo af, dan is het al mooi mee genomen. In december ga ik weer op gesprek en dan wil ik graag beginnen. Verschild dit per ziekenhuis dat ze daar strenger in zijn?

Als we allebei goed onze best blijven doen, en dat kunnen wij ! Starten we ongeveer te gelijk!

Zet hem op, nog heel even geduld. :)

4. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wauw heel sterk van jou! Ik heb 8kg overgewicht (gewichtstoename begonnen sinds pilstop door pcos) en krijg het er maar niet af. Wat ik ook doe. Gelukkig doen ze er in mijn ziekenhuis niet moeilijk over. Ik vind wel jammer dat ze niet willen starten met jou tot die laatste 5kg er af is.

Veel goede moed!

5. Ik heb geen ervaring met overgewicht, maar wens je kracht toe met de laatste 5 kilo. Het is k*t dat het nu nog niet start, maar het gaat je zeker lukken! Ik ken mensen die hun kinderdroom hebben opgezegd, omdat het lijnen niet lukte !

6. sasje27

sasje27 Lid

11 nov 2013
    17
    0
    1
    Spijkenisse
    Bedankt allemaal voor de complimenten. Dat is erg leuk om te horen.

Fijn om te lezen, dat wij niet de enige zijn, die in deze situatie zitten. Ik weet natuurlijk niet, of je heel veel moet afvallen. Maar zo te lezen, zijn ze bij jullie een stuk positiever. Er is mij verteld dat het een landelijke regeling is, dat de artsen mogen helpen met zwanger worden, bij een BMI van 34/35.
    Nou is er een kliniek in Nederland, die daar niet naar kijkt. Zelf wilde ik daar liever niet heen. Mijn gedachte erachter was, dat de grens niet voor niks er is. Maar ze zouden op een paar kilootjes niet kijken. Dat is nu even een flinke domper.
    Het is gelukkig nu wel inzicht. :)

Ik hoop voor jullie, dat jullie einde van het jaar ook mogen beginnen. In welk ziekenhuis lopen jullie?

Jij ook heel veel succes, met de afvalstrijd!!!

7. Logan

Logan Niet meer actief

Wat super knap van je, al zo veel kwijt! Die laatste vijf kilo gaan je heus lukken. Dat wachten is zo ontzettend vervelend. Onthoud dat je al zoveel kwijt bent, die laatste vijf kilo lukken ook!
    Ik hoop daarna dat je snel zwanger bent. :)

8. Peacock

Peacock Lid

18 sep 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje dat is ons nooit verteld vd bmi, 30 oktober,.gesprek voor ivf/ICSI...en allebei overgewicht
    Nou ligt het aan mijn man, en.ik heb met dirext mn BMI gecheckt 36...,,veel te hoog natuurlijk maar hoop toch dat ik de mazzel heb te mogen starten.....(moet zeggen dat onze secundaire fertiliteit probleem hiervan oa de schuldige is: ( )

9. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

22 jan 2015
    623
    55
    28
    Vrouw
    Oke, dat is mij niet verteld over het bmi. Ik weet niet precies meer wat me bmi is, maar in ieder geval heb ik geen gezond bmi. Ik ben dan ook blij dat ik er voor gekozen heb om nu heel hard me best te doen, en ik weet dat ik er in december nog niet ben, maar al wel een stuk lichter dan nu. Ik zit bij het Diakonesse ziekenhuis in Utrecht, en jij?

10. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    hier ook overgewicht (niet super erg) maar bij ons in de kliniek js er nooit wat van gezegd heb ook niet hoeven wegen. en als ik in de wachtkamer kijk zitten er heeeeel veeeel dikkere mensen.

vind t echt super goed dat je al zover gekomen bent en die 5 ga je ook echt wel redden!!! en dan hopelijk snel zwanger!!

11. Nic82

Nic82 Actief lid

13 sep 2015
    237
    70
    28
    NULL
    NULL
    Hier ook overgewicht. Gelukkig was er al 20 kilo af voor we in het Z-H kwamen maar ook in heg umcg hanteren ze bmi onder de 35. Er moest nog 5 kilo af. Dat lukte binnen twee maand en inmiddels met iui begonnen. En inderdaad.... Er zitten meer stevige vrouwen in de wachtkamer die veel zwaarder zijn dan ik. Dat vind mijn vriend ook zo oneerlijk maar ja regels zijn regels. De kansen zijn nou eenmaal hoger bij een gezond gewicht. Wij zijn trouwens bezig met iui.
    Nic

Deel Deze Pagina