Ik ga binnenkort starten met IVF in Rijnstate Arnhem, we hebben daar ook IUI gedaan helaas zonder resultaat. Ik hoorde dat dit samen gaat met UMC Utrecht, nou ben ik benieuwd naar jullie ervaringen over dit hele traject ism UMC. We gaan 18 maart naar de voorlichtingsavond in het UMC!
Ik heb mijn ICSI gedaan bij Rijnstate icm UMC utrecht. Vraag maar wat je wilt weten! Ik heb het niet als vervelend ervaren, De controles vooraf aan de punctie en de punctie worden in Rijnstate gedaan dan krijg je de buisjes met eitjes op je huid geplakt (moeten op lichaamstemperatuur blijven) en dan ga je naar het UMC met de auto. Daar geef je eitjes af en zaad. Dan moet je ongeveer 45 minuten wachten of alles goed is en dan mag je naar huis. Je krijgt 3 dagen later in de ochtend een telefoontje van UMC of er bevruchtingen hebben plaats gevonden en als dat zo is, hoe laat in de middag je terugplaatsing is. Stel dat je zwanger bent, dan bel je met Rijnstate voor een eerste echo.
Bedankt voor je reactie en gefeliciteerd met je zwangerschap! Vind de terugplaatsing ook in Utrecht plaats? Is het te doen om na je punctie nog naar Utrecht te gaan ivm pijn of zoiets? Word je in Utrecht vriendelijk geholpen want in Arnhem vind ik het echt heel vriendelijk en iedereen kent je daar bijna{Ik voel me geen nummer}?
Dank je wel! De terugplaatsing vind idd ook in Utrecht plaats. Ze zijn erg vriendelijk en helpen je met alles. Ik heb het daar ook als fijn beschouwd. Het ligt eraan, ik heb de punctie niet als heel pijnlijk ervaren en kon dus prima naast iemand in de auto zitten en naar Utrecht.
Krijg je wel iets van pijnmedicatie tijdens de punctie? Ben welke arts zat je? Nu je zwanger bent, moet je dan onder controle van het ziekenhuis blijven of mag je naar een verloskundige?
je krijgt pijnmedicatie die je thuis al inneemt en je wordt plaatselijk verdoofd. (Klinkt enger dan dat het is) Ik heb verschillende artsen gehad de laatste Dr. S.ival, was heel rustig. ALs je zwanger bent heb je je eerste echo in rijnstate, bij ongeveer 8 weken en dan kan je over naar de verloskundige. (ik ben naar de gynaecoloog in het WKZ gegaan ivm medicatiegebruik)
Super bedankt voor je antwoorden. Eind maart hebben we weer een gesprek in Rijnstate en dan horen we wanneer we kunnen beginnen met IVF. Ik vind het allemaal erg spannend, ik heb 6 februari een kijkoperatie{dr Bancsi} gehad en daar is vastgesteld dat ik endometriose heb. Dr Bancsi zei dat ik nu nog even de pil moet doorslikken en dan eind maart bepalen wanneer IVF gestart word. Ik heb tijdens de IUI heel veel te maken gehad met Dr Sival en toen krijg ik 1 keer DR Bancsi en deze vermoede dat ik endometriose zou hebben en ja hoor hij heeft gelijk!! Doet Dr Sival ook IVF-puncties want ik heb haar altijd heel fijn gevonden? Ik ben verlopig onder controle bij Dr Bancsi, ook echt een hele lieve man!